شرکت اتاقسازی ایتالیایی آرس دیزاین (Ares Design) جدیدترین پروژهٔ خود که S پروجکت نام دارد را معرفی کرده است. این خودرو بر اساس شورلت کوروت C8 ساخته شده اما در ظاهر هیچ شباهتی بین آن و سوپراسپرت آمریکایی دیده نمیشود زیرا آرس دیزاین اتاق کاملاً جدیدی را برای این خودرو طراحی کرده است.
S پروجکت بدنهٔ سیال و نرمی دارد که دماغهٔ کوتاه و گلگیرهای برجسته از ویژگیهای آن هستند. روی سقف خودرو دریچهای برای رساندن هوا به پیشرانه تعبیه شده و روی گلگیرهای عقب هم کرکرههایی به چشم میخورد. طراحی عقبی S پروجکت شباهت زیادی به بوگاتی دارد اما سر اگزوزهایی که بهصورت عمودی از بخش پشتی خودرو بیرون آمدهاند نمای منحصربهفردی را ایجاد کردهاند. در اینجا شیشهٔ عقبی دیده نمیشود اما یک دوربین عقب میتواند مشکل دید را حل کند.
شاسی، پیشرانهٔ V8 و گیربکس دوکلاچهٔ S پروجکت همگی از کوروت C8 گرفته شدهاند اما گفته شده موتور ۶.۲ لیتری LT2 کوروت در اینجا ۷۰۵ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و میتواند تا ۹ هزار rpm دور بگیرد؛ بنابراین واضح است که این پیشرانهٔ استوک و استاندارد کوروت نیست و مطمئناً تغییراتی در آن صورت گرفته است؛ اما رئیس آرس دیزاین «دنی باهار» که در مورد S پروجکت با تاپ گیر گفتگو کرده، نمیگوید چه تغییراتی در این موتور صورت گرفته است. وی دراینباره گفته است:
این رازی بین ما و تأمینکنندهٔ موتور در ایالاتمتحده است. البته همهٔ تغییرات مکانیکی هستند و شما نمیتوانید این کار را از طریق نرمافزار انجام دهید. صدایی که این موتور تولید میکند از پیشرانههای V10 قدیمی فرمول یک الهام گرفته است
استخراج ۲۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر از پیشرانهٔ LT2 کوروت و حفظ حجم ۶.۲ لیتر و تنفسِ طبیعی آن یک چالش واقعی است. بعلاوه، ردلاین ادعاشدهٔ ۹ هزار rpm نیز ۲۵۰۰ rpm از موتور استاندارد بیشتر است؛ بنابراین، این مشخصات اعلامی حاکی از بازنگری گستردهای در موتور کوروت است. آرس دیزاین قصد دارد طی دو سال ۲۴ دستگاه از S پروجکت تولید کند که هرکدام ۵۰۰ هزار یورو قیمت خواهند داشت. به گفتهٔ این شرکت، تحویل اولین نمونههای این سوپراسپرت ممکن است در پایان سال جاری صورت گیرد. این اتاقساز ایتالیایی همچنین قصد معرفی نسخههای مختلفی از S پروجکت را هم دارد.
پارسا عشق ماشین
۲۴ شهریور ۱۳۹۹بیرون از کنار ببینی یه ماشین بود تو جی تی ای وی اونجا مثل این بود
یانکی
۲۴ شهریور ۱۳۹۹دوستانی که خواهان شنیدن صدای موتور هستند برن صدای نسکار رو گوش بدن.سادست از تکنولوژی انجینهای نسکار بهره بردن.موتورهای نسکار5.8لیتر طبیعی کاربراتوری حداکثر ردلاین 10هزار دور در دقیقه.البته قدرت نسکار فراتر از اینه
رامین
۲۴ شهریور ۱۳۹۹شیرون + کونیگزگ + 918 + اسپارک اُل = آرس. چه کپی ناشیانه ای :/
SFXSuperFast
۲۴ شهریور ۱۳۹۹اتفاقا فوق العاده زیباست
نام زیبایی هم براش انتخاب کردن:آرس خدای جنگ یونان باستان!
بعد اینکه بدون تغییر در حجم و یا گذاشتن توربو ۲۰۰اسب به یه ماشین اضافه کنی کار هر کسی نیست
صدای وی۸ آمریکایی خودش ارضا کننده روحه چه برسه به اینکه ردلاینش رو ۹هزار باشه!
امیدوارم هرچه سریعتر ویدیوها ازش بیان بیرون و صداشو بشنویم
رامین
۲۴ شهریور ۱۳۹۹حاضرم شرط ببندم اگه این ماشین چینی بود همه اینجا میومدن می گفتن این آشغال کپی چیه؟؟ خجالت نمی کشن چینیای کپی کار و به نظرم فوق العاده زشته که هر تیکه یه ماشینو برداری کنار هم بچسبونی بعدم اسمشو بزاری طراحی
MAF
۲۵ شهریور ۱۳۹۹پشتش هیچ ربطی به شیرون نداره عزیز
پورشم فق بخاطر اگزوزاش گفتی ک اینم ربطی نداره
اسپارکم نمیدونم از کجا دراوردی ولی کونیگ زگو باهات موافقم
Mad.z.Max
۲۵ شهریور ۱۳۹۹بخاطر چراغای جلوش، راستم میگه خیلی شبیه شده..
رامین
۲۵ شهریور ۱۳۹۹چراغ جلوهاشو برو مقایسه کن با اسپارک owl
MAF
۲۵ شهریور ۱۳۹۹اره یذره شبیهه
ولی مطمئنم اسکی نیس
محمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ظاهر اصلیه c8 همینه
خودشو موش نشون میده?
تحت پیگرد
۲۴ شهریور ۱۳۹۹قیمت یه پلق تنده
مهرداد كمال
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ایتالیا محکوم شده شاهکار بسازه از مس طلا ساخته
z
۲۴ شهریور ۱۳۹۹موتورش جز قویترین تنفس طبیعیه! گشتاور بی نظیر انجین های شوی حرفی برای گفتن نمیذاره
ehsan
۲۴ شهریور ۱۳۹۹سلام دوستان این عبارت رو سرچ کنید تا پی ببرید از کجا کش رفتن
porsche electric le mans 2035 prototype
امیدوار بودم پورشه تولید کنه این طرح زیبا رو ولی الان دیگه طرح رو کش رفتن
Abbas.Lambo
۲۴ شهریور ۱۳۹۹این که خوده خودش بود لامصب?
امین
۲۴ شهریور ۱۳۹۹متقلب ها؛ کار بدیه عجب طراحی داره این پورشه که گفتی
Hussein
۲۴ شهریور ۱۳۹۹از نمای جلو شبیه پاگانیه اگزوز ها از پورش 918 پشت هم که بوگاتیه
hamid
۲۴ شهریور ۱۳۹۹امکان نداره موتور تنفس طبیعی ۶.۲، ۹۷۰ تا گشتاور تولید کنه.
علیx76
۲۴ شهریور ۱۳۹۹کار نشد نداره
عملا توی نسبت گشتاور به حجم ، رکورد دار تمام بنزینی های تنفس طبیعیه
بخش عمده ای از قیمت این خودرو ، بخاطر مهندسی سنگینیه که روی موتورش انجام شده
البته میتونست با هزینه ی خیلی کمتر ، با استفاده از پرخوران ، همین عملکرد رو داشته باشه
اما به اندازه ی تنفس طبیعی ، با ارزش نبود
مانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۹بیشترین گشتاور تولیدی موتور بدون پرخورن ۱۲۰.۳ نیوتون متره تو فراری ۴۵۸
جالبه این همه دیسلایک گرفتی و اونی که گفته کار نشد نداره این همه لایک
مانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۹گشتاور موتورهای ۳ لیتری V10فصل ۲۰۰۴ فرمول یک هم در حد فراری ۴۵۸
Hadi
۲۴ شهریور ۱۳۹۹این موتور احتمالا موتور Z06 جدیده…
ولی عجب رخی داره ?
رینگاش هم احتمالاً ۲۴ اینچیه…
Hadi
۲۴ شهریور ۱۳۹۹این موتور احتمالا موتور Z06 جدیده…
ولی عجب رخی داره ?
رینگاش هم احتمالاً ۲۴ اینچیه…
ارتفاع ماشینم زیر ۱ کاره…
رد لاین ۹۰۰۰!!
جون میده یه باند خالی پیدا کنی و…
حالا یکی
۲۴ شهریور ۱۳۹۹طراحی بی نقص
بسیار زیباست.
Mahdi911Turbos
۲۴ شهریور ۱۳۹۹طراحی از پورشه
موتور از کوروت
ولی اسمش آرِس
خجالت هم نمیکشن میگن خودمون طراحی کردیم
R
۲۴ شهریور ۱۳۹۹جلوش کونیگزگ عقبش بوگاتی اتاقشم که رفته تو شاسی ??چیکار کردن اینا افتضاح
Hamidreza
۲۴ شهریور ۱۳۹۹پدال جان کامنت رو حذف نکن خدایی
MAF
۲۵ شهریور ۱۳۹۹خوشگله
فق از بغل شبیه وزغ/: