به جثه نحیف و زار این خودرو نگاه نکنید. آریل اتم با بروز رسانی پیشرانه خود، میتواند هر سوپر اسپرتی را به مبارزه بطلبد. راز موفقیت این خودرو را باید در وزن بسیار پایین آن جستجو کرد. در حقیقت، نسبت نیرو به وزن بسیار قابلتوجه و عملکرد فوقالعاده فنی باعث میشود که رکوردهایی باورنکردنی توسط این ماشین خلق شوند.
مدل جدید ۳.5R از پیشرانه تقویت شده هوندا سیویک R بهره میبرد. این موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با کمک سوپرشارژر میتواند ۳۵۰ اسب بخار نیرو و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که ۴۰ اسب بخار نسبت به مدل اتم ۳.۵ بیشتر است. تایرهای با عملکرد بالای Khumo همراه با کمکفنرهای قابل تنظیم و یک گیربکس شش سرعته دستی با تعویض پیاپی دنده (sequential) تجربهای ناب از سواری خالص و برقآسا را برای شما به ارمغان میآورند.
طراحی بدنه این اسپرت دو نفره روباز، برگرفته از خودروهای مسابقات فرمول میباشد. باله بزرگ جلو و اسپویلر عقب، هواکشهای جانبی و هواکش وسط خودرو بین راننده و سرنشین نیز از همین الگو پیروی میکنند. برای کاهش هر چه بیشتر وزن از شاسی لولهای تیتانیومی و پنل های آیرودینامیکی بدنه فیبر کربنی استفاده شده است. وزن نهایی خودرو اکنون ۵۵۰ کیلوگرم میباشد.
آریل اتم ۳.5R قیمتی حدود ۱۳۵ هزار دلار دارد که چندین برابر کمتر از رقبایی با این سطح از عملکرد میباشد. با این وجود، نمیتوان این خودرو را رقیبی برای سوپر اسپرتها به شمار آورد. با وجود رانندگی لذتبخش، هیجانانگیز و بسیار سریع آن، کمبودهایی چون ایمنی، آسایش، کلاس، زیبایی و برند باعث میشود که هرگز این خودرو را با سوپر اسپرتها در یک گروه قرار ندهیم!
خاوری مزراتی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد
یک نکته ازاین معنی گفتیم و همین باشد
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳رو سر بنه به بالین،تنها مرا رها کن
ترک من خراب شب گرد مبتلا کن…
:(
خاوری مزراتی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳خنک آن قماربازی که بباخت هرچه بودش!!!
ش بده شاهین جون :-))
فدایی داری داداش
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین!!! :)
شب فراق نداند که تا سحر چند است
مگر کسی که به زندان عشق دربند است
خاوری جون بذار یه اعترافی بکنم!
اینو سرچ کردم و نوشتم! شرمنده ام داداش!
خاوری مزراتی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ماییم و موج سودا ، شب تا به روز تنها
خواهی بیا ببخشا ، خواهی برو جفا کن!!
خودم
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳یک روزی به گربه میگن درس میخونی گربه میگه آره من پیشی دانشگاهی میخونم.
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳خاوری عزیز اگه اشتباه نکنم علاقه ی خاصی به اهنگ های سنتی داری.
البوم های “سینا سرلک” رو گوش کن،کارش خوبه.ارادتمندم.
خاوری مزراتی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین فیلم املی پولن رو دیدی داداش؟!
اگه ندیدی برو ببین خیلی بیسته..یه فانتزی عاشقانه خاص
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خاوری جون ندیدم ولی چون ازش تعریف کردی صد در صد میگیرم و ازش لذت میبرم.مخلصم داداش.
Sadjad97
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه کسی درباره Indy cars یا همون ماشین های ایندی اطلاعاتی داره لطفاً در اینجا به اشتراک بذاره. ممنون میشم
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سجاد جان اینم تقدیم به شما.فقط معذرت میخوام که به زبان اصلی هستش:
What is INDYCAR?
Featuring racing at a combination of superspeedways, short ovals, road courses and temporary street circuits, the IndyCar Series offers its international lineup of drivers the most diverse challenges in motorsports. The top point scorer is crowned the series champion and receives a $1 million bonus.
Founded in 1994, INDYCAR serves as the sanctioning body for the IndyCar Series. Its first race was the Indy 200 on Jan. 27, 1996, at Walt Disney World Speedway in Lake Buena Vista, Fla. (It was won by Buzz Calkins).
These stars drive single-seat, open-cockpit cars that feature a 2.2-liter, twin turbocharged, direct-injected V-6 engine optimized to run at 12,000 RPM with an estimated 500-700 horsepower depending on the turbocharger boost setting. The consumer-relevant engines, which are supplied by Chevrolet and Honda, utilize E85 fuel.
ABC and NBCSN provide comprehensive live, high-definition television coverage of the IndyCar Series in the United States, while ESPN International oversees race coverage to 212 countries. The TV telecasts are complemented by the IMS Radio Network for each event, which includes Sirius XM Satellite Radio and the American Forces Radio Network.
Speed
The IndyCar Series races faster and closer than any other form of motorsports.
96 races with a margin of victory less than one second.
The fastest race in IndyCar Series history was in 2003 at California Speedway with an average speed of 207.151 mph.
There have been eight races with a margin of less than one-tenth of a second between its 1-2-3 finishers.
Thirty-one tracks and 46 drivers have been involved in the 96 races with a margin of victory less than one second.
IndyCar Series cars reach speeds up to 235 mph at Indianapolis Motor Speedway.
Innovation
Leader in research enhanced safety, performance and accuracy.
Under development by INDYCAR and the University of Nebraska-Lincoln’s Midwest Roadside Safety facility since 1998, the SAFER Barrier was designed to reduce the severity of impacts by race cars, one of the most effective safety measures taken in the racing industry in recent years.
The Holmatro Safety Team, which travels to every IndyCar Series race, has become a worldwide leader through its protocols and procedures at track, its continued teaching of venue-specific fire/paramedic/wrecker crews and its leadership in FIA.
IndyCar Series car safety initiatives have included side intrusion panels that go beyond FIA standards; attenuators that lessen G forces in impacts; continued development of car safety, including helmet, seat and head surrounds to lessen G forces in impacts.
Child-seat manufacturer Dorel utilizes the same technology found in INDYCAR race seats in its child car seats.
The IndyCar Series utilizes a Timing & Scoring application that monitors lap times of cars to the ten-thousandth of a second, the closest in motorsports.
The creation of jigs and other devices that support technical inspection procedures to keep cars/drivers safe while meeting and exceeding standards.
Technology
Race-inspired developments that translate to commercial applications.
Many of the technologies made on the racetrack by Firestone, translate to the tires driven by consumers today.
Data gathered during crashes from the ear accelerometers worn by all drivers is shared with the commercial automotive industry through conferences and universities, which can lead to safety policy changes for auto manufacturers. NASA and the United States Air Force also use the data in developing helmets, seats and harnesses.
The direct-injected, twin turbocharged engine formula is comparable to the powerplants being utilized by automakers worldwide as they try to build more fuel efficient vehicles.
The first rear-view mirror was created for the Indianapolis 500. Other Indianapolis 500 firsts are the use of four-wheel hydraulic brakes in 1921, front-wheel drive in 1924 and all-wheel drive in 1932.
Green
In pursuit of a greener planet, the IndyCar Series – along with its teams, partners and tracks – embraces a variety of practices befitting a responsible member of the global community.
First and only motorsport to embrace ethanol, which burns cleaner, resulting in less pollution released into the environment.
Firestone Racing has made the switch from traditional lead wheels to the 3M Wheel Weight System, constructed of non-lead composite materials for reduced environmental impact.
Safety-Kleen is the official environmental service supplier of INDYCAR, providing safe and environmentally-responsible disposal of automotive liquids at both the track and team race shops.
Tracks such as Sonoma Raceway and Pocono Raceway continue to work to reduce their carbon footprint though efforts such as recycling, water conservation and solar power.
More than 85 percent of the IndyCar Series’ marketing materials are produced on recycled, partially recovered post-consumer waste materials or paper certified by a third-party environmental auditor
البته ترجمه اش اسونه ولی من وقت نکردم ترجمه کنم،اگه خواستی بهم بگو واست ترجمه کنم و بفرستم.ارادتمندم داداش.
Metalhead
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سوپر شارژرش رو عشقه
امید
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳خوبه برای تفریح و مسابقه و لذت بردن از رانندگی عالیه
فواد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا 2.5 ثانیه میرسه 100 تا. عجب شتابی داره!!!
یه پسل باهوش
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳این فقط یه وسیله برای سرعت هست
من ماشین یا به قولی خودرو نمی دونمش
e.scamp
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقا زدی به هدف فقط یه دومتر انورتر این وسیله ای است برای سرعت در مرحله دوم ولی ولی ولی در مرحله اول وسیله ای است برای تفریح
PEUGEOT
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳با شتاب 350 اسب بخار شتابش مثل بوگاتیه
AUDI R8
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود
فکرشو کن چند تا از اینا با هم بیان تو خیابون (فرمول1 در خیابان)
جالبه
Ehsan
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط به درد پیست و لذت بردن از رانندگی میخوره ، البته به شرطی که هوا بارونی نباشه
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳انصافا لذتی که توی روندن این ماشین ها هستش کمتر جایی میشه شبیه شو پیدا کرد!
توی این ماشین میشه “نیروی g واقعی” رو حس کرد!
رضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳بدرد راننده های عادی هم نمیخوره
چون خیلی وحشیه
sadegh
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳موتور ماشین رضوانی از اتم بوده (البته از قبلیش)
در کل برای تفریح و تنوع خوبه
SAMANpes
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳قیمتش چند شاهین ؟؟/ بیاد ایران چند می شه ؟؟
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سامان جان به دلیل محدودیت قانونی این خودرو نمیتونه وارد بشه اما اگه بشه تقریبا اینجوری میشه قیمتش:
135000*3300=445500000 تومن(بدون احتساب تعرفه ی گمرکی)
445500000+222750000=668250000 تومن(با احتساب تعرفه و باقی موارد)
البته این قیمت حدودیه و اصلا به این قیمت اینجا دیده نخواهد شد(اگه بیاد بالای 1 میلیارد میشه)
Ehsan
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳یک فرمول راحت ، قیمت ماشین خارجی در ایران = قیمت به دلار * 10000 جواب هر چی شد رند به سمت بالا
مثال همین ماشین : 1400000000 = 135000 * 10000
پدال بالای بعضی کامنت ها مینویسی دیدگاه شما پس از بررسی گذاشته میشه یعنی سال دیگه ! نه !
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳احسان جون چجوری حساب کردی؟! هنگ کردم! :)
Ehsan
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی ساده از روی خبر مرسدس در صدر گرانقیمترین خودروهای وارداتی ، اگر دقت کنی قیمت مرسدس 177 هزارتا بود که شده 1.6 میلیارد و قیمت مزراتی 134 هزار تا که شده 1.36 میلیارد و بی ام و که 72 هزار تا بود که شده 800 میلیون ، اگر دقت کنی همه یجورایی در 10000 ضرب شدند ( حدود قیمت دستت میاد )
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳احسان جان اون قیمت ها مال بازار ازاد هستن.
من از روی تعرفه ها حساب کردم اونقدر دراومد،البته همونجوری که گفتی قیمتش همون حدود 1.4 میلیارد خواهد شد،شایدم بیشتر.
البته هیچ وقت وارد نخواهد شد.
Ehsan
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳کاملا درسته شاهین جان ، اگر با تعریف تعرفه ها بخواهی حساب کنی از شما درسته ولی همانطور که خودت نوشتی با این قیمت ها به فروش نمیرسه
رضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳مدت زیادی رکورد دار تاپ گیر بود باید دید این مدلش میتونه از پس زوندا آر بربیاد یا نه
Sadjad97
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظرم شتاب کوئنیگسگ از زوندا آر و آریل اتم هم بیشتره.
Sadjad97
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳البته منظورم کوئنیگسگ One-1 است.
Sadjad97
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳عجب ماشینی بود Mach 5 یادش بخیر! حیف که به تولید انبوه نرسید. ماشینی که 12 سیلندر داشت. 1700 اسب بخار قدرت داشت. تقریباً 1150 کیلوگرم وزنش بود. 300 مایل (483 کیلومتر) سرعت میرفت. 5 میلیون دلار ناقابل قیمتش بود. شتاب در شرایط عادی 2.7 ثانیه ای و مسابقه ای 0.6 ثانیه ای داشت.
تأکید میکنم که شتاب 0 تا 60 مایلش (0 تا 96 کیلومترش) 0.6 بله شش دهم ثانیه بود.
لاستیک های فوق العاده یوکوهاما داشت که حتی در بیشترین سرعتش هم از زمین جدا نمیشد. 4 تیغه فولادی در کف ماشین داشت که برای پرش ماشین معادل 20 فوت (تقریباً 6 متر) داشت. رکورددار سرعت پیچ دورانی (دایره ای) با سرعت 223 کیلومتر را داشت.
مهمتر از همه اینه که من این مطالب رو از 8 سال پیش در ذهن دارم. این مطالب رو اون موقع از مجله ماشین خوانده بودم و در ذهنم ماندگار شد.
ان شاءالله که همیشه در ذهن ها ماندگار شوید. :-)
چاپلو
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳این ینی شتابی که این ماشین به راننده وارد میکنه چند جی هستش.
ممکنه بعضی ها پشت فرمون با همچین شتابی از هوش برن.
رضا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود چاپلو جان
نمیدونم از شتاب ماشینای Top Fuel Dragster اطلاع داری یا نه؟ باورنکردنی . شتاب صفر تا 300 کیلومتر در 1.53 ثانیه!!!!!!!
کلیپ هاشونو دارم. حالا حساب کن چند جی به راننده فشار وارد میکنه؟
چاپلو
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳یا ابل فرض.
رضا دمت گرم اگه لینک دانلودش رو داری برام بزار.
چاپلو
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳احتمالا چند سال دیگه تفاوت شتاب ماشین ها تو صدم ثانیه خواهد بود بدین شکل
0 تا 100 0.23
0 تا 200 0.25
0 تا 300 0.29
اخه لامصب موشک هم اینجوری نمیره که تو میری.
رضا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳چاپلو بیا اینم لینکش. من که کفم برید
http://www.aparat.com/v/CDyYg
چاپلو
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ممنون
چاپلو
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همه.
اخه کی حاضره 135 هزارتا بده واسه یه ماشینی که فقط شتاب داره و بس.
من اصلا تو کتم نرفت حاضرم با این پول یه ماشین کلاسیک سوارشم مطمئنم اون فازش از این خیلی بهتره.
reza
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳135 هزار دلار نمیرزه……
امیرحسین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا خداوکیلی یکی جواب منو بده
دوستان کسی میدونه خودرو های هیوندای مدل 2015 از چه ماهی میان توی بازار؟
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳امیر حسین جان یه سر به سایت وارد کننده ها بزن.
saied
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳جالب بود ! من اینو دیدنی یاد ماتور سیکلت میفتم