یک شرکت مهندسی بریتانیایی بنام ویریتک (Viritech)، پیشنمایشی از هایپرکار هیدروژنی خود ارائه کرده که هماکنون در دست توسعه است. این هایپرکار که آپریکال (Apricale) نام دارد، در درجهٔ اول بهعنوان ویترین فنی برای تکنولوژی پیل سوختی هیدروژنی این شرکت طراحی شده و هدف آن نشان دادن مزایای خودروهای هیدروژنی نسبت به نمونههای الکتریکی است. این هایپرکار هیدروژنی در تعداد محدودی تولید و با قیمت ۱.۵ میلیون پوند به فروش میرسد. بهمنظور تحمل وزن قطعات مورداستفاده در آپریکال، مخازن هیدروژن که با گرافن تقویت شدهاند، بخشی از ساختار شاسی را تشکیل میدهند تا وزن و هزینه کاهش پیدا کند.
ویریتک هنوز مشخصات فنی کامل آپریکال را منتشر نکرده اما گفته میشود قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار را هدف قرار داده که برای ارائهٔ پرفورمنسی بهتر از بسیاری از سوپرکارها و هایپرکارهای درونسوز بازار کاملاً کافی خواهد بود. بنیانگذار ویریتک «مت فالکس» در مورد مشکلات قوای محرکهٔ تمام الکتریکی میگوید:
وقتی به سمت باطریها حرکت میکنید، با دو مشکل مواجه میشوید. یکی از این مشکلات، عنصر جِرم است که یعنی هرچه میزان ذخیرهٔ انرژی بیشتر شود، وزن خودرو سنگینتر میشود. مشکل دوم هم استفاده از مقادیر زیادی موارد اولیه در ساخت پکیجهای باطری بسیار بزرگ است که هرچند قابل بازیافت هستند اما حتی امروزه هم ما در تلاش هستیم تا بتوانیم لیتیوم را بازیافت کنیم تا بتوان دوباره از آن استفاده کرد
ویریتک نگفته است که آپریکال چه زمانی آمادهٔ تولید خواهد شد اما این شرکت بریتانیایی قصد دارد از تکنولوژی سلول سوختی خود در خودروهای سواری، وسایل نقلیهٔ سنگین، قایقها و حتی هواپیماها استفاده کند.
porsche
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰عالی و زیبا یعنی من عاشق طراحیشم.
s.h
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰هم اس اس سی و هم این دوست دارد شبیه کونیک زگ باشند
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰تسلا برای دست یابی به منابع برای تولید باتری
میره در کشور های جهان سوم و آفریقایی تا به معادن آنها دسترسی داشته باشه
برای استخراج فلزات از دل معدن
مقدار وحشتناک زیادی co2 باید تولید بشه
بعد co2 تولید شده تا کارخونه باتری سازی رو هم در نظر بگیرین
این کشور ها چون قوانین آلایندگی ندارند
پس تسلا جان تا میتونه سواستفاده میکنه
بعد یک سری اومدن میگن تسلا پاکه: ههههههههه خنده دار هست
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بعد هر تسلا سواری باید بعد یه مقدار کیلومتری که میره یا چند سال .باید باتری رو عوض کنن
تقریبا باید ۱۰ تا ۱۵ سال ماشین رو روند تا تازه مقدار co2 تولید شده در معدن با مقدار co2 ایی که ماشین برقی تولید نکرده برابر بشه
بعد شما بعد چند سال و قطعا کمتر از ۱۰ سال باید باتری رو عوض کنی
یهو میبینی که میری یه باتری میخری ۳۰ هزار دلار ههههههه پول بنزین این چند سال رو یک جا میدی .بعد تو میخواستی این ماشین رو برونی تا مقدار کربن دی اکسید تولید شده برای باتری رو صفر کنی که قبل اینکه صفر کنی میری یه باتری دیگه میخری و عملا تو آلوده کننده محیط زیست هستی
تسلا هایی که از ۲۰۱۲ هستن دیگه وقت عوض کردن باتریشون هست
ولی هنوز کربن دی اکسید تولید باتری صفر نشده که میرن ۳۰هزار دلار میدن به ایلان ماسک تا باتری بگیرن و دوباره باید اینو بروند تا کربن دی اکسید تولید این باتری تازه صفر بشه درحالی که کربن دی اکسید تولید شده برای تولید باتری قبلی صفر نشده
پس یه سوال
تسلا کجاش پاک هست ؟؟؟
ایوب
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰شدیدا امیدوارم و آرزو میکنم تکنولوژی هیدروژنی رو دور بیفته و فاتحه این ماشینای الکتریکی پایه باتری خونده بشه
ینی هرطور و از هر زاویه ای حساب میکنم باتری بدترین انتخاب برای ماشین و خیلی وسایل دیگس
بابا دیگه عذابی که باتری گوشی میده برای بشریت کافیه دیگه از بیشترش نکنین
فرض کن وسط بیابون شارژ تموم کنه ماشینت(که با این بردا حتما هم اتفاق میفته)، باید یه پاوربانک دستت بگیری و شارژ گدایی کنی در حالی که میتونی تو ماشین هیدروژنی با افزایش 10 کیلویی حجم مخزن نصف ممکلتو دور بزنی
خلاصه که باتری سراسر دردسر و ایراده و هچ مزیتی هم برای محیط زیست نداره و کاش هرچه زودتر یکی همت کنه و شر این نکبتو از سرمون کم کنه
Iman99
۲۸ مرداد ۱۴۰۰اوج تکنولوژی پیل سوختی هیدروژنی تو خودرو ها یعنی این خودرو و هایپرکار هیدوروژنی امریکایی هایپریون اینها پیشرو هستن و مهندسی و تکنولوژی بالایی دارن
ولی تکنولوژی هیدروژنی شرکت های دیگه مثل تویوتا در سطح پایینی هست نسبت به اینها چون خودروهای هیدروژنی تویوتا سطح پایین و ابتدایی هستن و تکنولوژی پایینی دارن و نمیتونه به پای این ها برسه.
new Ramin
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰جلوش منو یاد یه ماشینی می اندازه…ولی هرچی فکر میکنم یادم نمیاد چه ماشینی!!!
.
در موردش نظری ندارم. نه چون قیمت داره نه چون معلوم نیست کی تولید میشه و عکس داخلی ازش موجود نیست. در موردش نظری ندارم
porsche
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا رامین کسالتتون بر طرف شد؟
علی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰جلوش شبیه ماشین مسابقه آستون مارتین از بغل یکم شبیه کوئنیگزگ پنجره سقفش،، چراغ های پشتش شبیه لوتوس جدید??
GT
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا ?
در واقع شده کوئنیگ لوتوس مارتین
ترکیبی از جسکو،والکری و اویجا
Porsche
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بله من فکر میکنم البته فکر میکنم که شبیه به یکی از رندر هایی باشه که از جانشین ۹۱۸ دیدم
PHILIPP
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من رو که به یاد پراجکت وان انداخت
شاهرخ
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰والکری فک کنم استون مارتین یه کوچولو از نظر من شبیه اونه
مهدی موتور
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰منو یاد
ارس، پورشه و کونیگزگ
کلا کپیست
میثم
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰قیمتش خیلی خیلی بالاست
ولی هدفشون برای نشون دادن پتانسیل هیدروژن عالیه
هیدروژن سوخت آیندست.
حتی اگه تمام ماشینا الکتریکی باتری دار بشن هم برای تامین برقشون بهترین و پاکترین گزینه هیدروژن است
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰فاتحه تسلا خونده است
آینده برای هیدروژن است
Dna
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰جسکو یا والکری از جلو و بغل عقب دیویل 16 و لاواتوق
نعمت اله آزموده
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی زیبا و قوی بهتره راه های{ پاک} تامین هیدروژن هم بیشتر برسی و در معرض تحقیق و مطالعه قرار بگیرند
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰یادمه وقتی بوگاتی ویرون با ۱۰۰۰ اسب بخار مععرفی شد با خودم میگفتم مگه میشه یه ماشین ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه ؟ اون موقع هایپر کار ها فکر کنم تقریبا ۷۰۰ اسب قدرت داشتن ولی الان انقد تکنولوژی پیشرفت کرده که تعداد هزارتاییا از تعداد موهای سرم بیشتر شدن یکی میزنه ۱۱۰۰ یکی میزنه ۲۰۰۰ اصن یه وضعی
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اَصَن یه وَضعیَم اِنگاری پاچیدم
BenzSLR
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کلا انگار از چند مدل خودرو الهام گرفته شده ولی نمیشه گفت کپیشه و حتی تفاوت های زیادی داره. لعنت به تسلا که مسیر هیدروژن رو کرد برق
مرسدس فن
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰به شکل عجیبی خیلییییییییییییییییییی زیبا شده!
ارشیا
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ترکیب
رگرا
اوایجا
والهالا
ایوب
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰شدیدا امیدوارم و آرزو میکنم تکنولوژی هیدروژنی رو دور بیفته و فاتحه این ماشینای الکتریکی پایه باتری خونده بشه
ینی هرطور و از هر زاویه ای حساب میکنم باتری بدترین انتخاب برای ماشین و خیلی وسایل دیگس
بابا دیگه عذابی که باتری گوشی میده برای بشریت کافیه دیگه از بیشترش نکنین
فرض کن وسط بیابون شارژ تموم کنه ماشینت(که با این بردا حتما هم اتفاق میفته)، باید یه پاوربانک دستت بگیری و شارژ گدایی کنی در حالی که میتونی تو ماشین هیدروژنی با افزایش 10 کیلویی حجم مخزن نصف ممکلتو دور بزنی
خلاصه که باتری سراسر دردسر و ایراده و هچ مزیتی هم برای محیط زیست نداره و کاش هرچه زودتر یکی همت کنه و شر این نکبتو از سرمون کم کنه
حسین دهمرد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آخه دیگه هیپر کارا و سوپر کارا مگه سالانه کلا چند تا تولید میشن؟
اصلا سلانه چند کیلومتر راه میرن که به اینا هم رحم نمیکنین؟ یه هایپرکارا رو بزارین به حال خودشون طرف شاید آخر هفته بره باهاش یه دوری بزنه آلایندگیش زیاده ولی در هفته چند ساعت بیشتر روشن نیست موتورشون
اگر میانگین تولید کربن در یک سال رو حساب کنیم قطعا هاپرکارها نسبت به ماشینایی که هفت روه هفته تو خیابون ریخته آلایندگی ناچیزی دارن.
اصلا ماشینای بالای سیصد هزار دلار چرا باید استاندارد آلایندگیشون انقدر سخت گیرانه باشه؟. حتی دکتر ها هم تو آمریکا به این راحتیا از عهده ی خرید این ماشینا برنمیان.
Saeed
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰چه ترکیب عجیبی
جلو شبیه والکری
از بغل نمای جمرا داره به همراه پنجره قطرهای شکل
نمای عقب هم کاملا شبیه تریون نمسیس هستش(اسمش رو سرچ کنید)