اینیوس گرنادیر که بهتازگی اولین نمایش عمومی خود را در کنکورس الگانس لندن در کنار مجموعهای از آفرودرهای نمادین تجربه کرده است، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است بهگونهای که بیش از ۱۷ هزار درخواست خرید برای آن ثبت شده است. هرچند همهٔ این درخواستها به خرید نهایی ختم نمیشوند اما بااینحال به گفتهٔ مدیر تجاری اینیوس «مارک تنانت»، هماکنون تعداد علاقهمندان به خرید این خودرو بسیار فراتر از انتظارات شرکت بوده است. اینیوس پیشازاین گفته بود برای اینکه گرنادیر سودآوری داشته باشد باید سالانهٔ بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دستگاه فروش داشته باشد.
تنانت در گفتگو با اتوکار گفته است که اینیوس بهزودی جزئیات تیپها و شبکهٔ فروش شرکت را اعلام خواهد کرد. وی در ادامه افزوده است:
ما میخواهیم ارائهٔ محصولمان ساده باشد و بنابراین لیست آپشنهای طولانی برای آن وجود نخواهد داشت هرچند که پکیجهای لوازم جانبی که بسیاری از آپشنها را دستهبندی میکند، بررسی خواهیم کرد. ما همچنین امیدواریم بتوانیم بازار افترمارکت را هم برای شخصیسازی خودرو ترغیب کنیم. برای فروش هم بهزودی اعلامیههایی منتشر خواهیم کرد. نحوهٔ ایجاد شبکهای از نمایندگیهای فروش در مرحلهٔ برنامهریزی است ولی ما نمیخواهیم از این لحاظ بهتنهایی مثلاً با شبکهٔ فروش تویوتا مطابقت داشته باشیم. ما باید هوشمندانه یک شبکهٔ جهانی ایجاد کنیم
اینیوس همچنین هماکنون در حال مذاکره با دایملر برای خرید کارخانهٔ اسمارت در فرانسه است و میخواهد این مرکز را به خانهٔ گرنادیر تبدیل کند. این آفرودر جدید که قصد رقابت با بزرگانی مثل لندروور دیفندر و جیپ رانگلر را دارد، روی یک شاسی نردبانی با طراحی و مهندسی مگنا اشتایر ساخته شده و از پیشرانههای شش سیلندر خطی بنزینی و دیزلی بامو استفاده خواهد کرد. اینیوس قصد دارد گرنادیر را در نسخههای اسیووی پنجدر و پیکاپ چهاردر عرضه کند درحالیکه ساخت نسخهٔ کوتاهتر سهدر آنهم در نظر گرفته شده است. به گفتهٔ این شرکت، عرضهٔ گرنادیر به بازار برای اواخر سال ۲۰۲۱ برنامهریزی شده است.
رامین
۲۵ شهریور ۱۳۹۹بیش از حد دراز نیست ؟؟
Mad.z.Max
۲۵ شهریور ۱۳۹۹شرایط فروشش توی ایران بود، هرجور میشد منم یکی میگرفتم. واقعا این سبک آفرودر رو دوست دارم، ضمن اینکه برای گشت و گذار و سفر های جاده ای با شرایط جاده ای ایران مطابقت دارن.
فقط تنها سوال من درباره این ماشین، در ارتباط با موتورش هست که تامین کنندش ب ام و هست. مطمئن نیستم انجینای ب ام و با یه آفرودر و ذات خشنش سازگاری دارند یا نه…
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۵ شهریور ۱۳۹۹تقریبا همه چیش خوبه یه آفرودر با
استایل کلاسیک و ساده، ولی چراغ
عقبش بنظرم میتونست بهتر باشه.
و همچنین یه موتور دیزل کمنز رو
روی این ترجیح میدم، یه دیزل واقعی!
Mohammad FM480
۲۵ شهریور ۱۳۹۹تقریبا همه چیش خوبه یه آفرودر با
استایل کلاسیک و ساده، ولی چراغ
عقبش بنظرم میتونست بهتر باشه.
و همچنین یه موتور دیزل کمنز رو
روی این ترجیح میدم، یه دیزل واقعی!
مهرداد كمال
۲۵ شهریور ۱۳۹۹لندرور میتونه شکایت حقوقی کنه دقیقا جز به جز کپی دفندور هست
زمانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۹شکایت کرد. شکست خورد. چند وقت پیش رای دادگاه اعلام شد. برا همین دارن تولیدشو شروع میکنن
Hussein
۲۵ شهریور ۱۳۹۹من عاشق این لعنتی ام ای کاش میشد توی ایران هم ما میتونستیم بخریم البته با قیمت منطقی و موتور دیزل
نمیدونم این ماشین چقد ارز بری داره که واردات رو ممنوع کردن و دویست درصد گمرک میگیرن
باید یه فکری به حال این سیاست اشتباهه در مورد واردات و هزینه گمرکی بشه
زمانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۹یا کلا وارداتو ازاد کنن و هرکی دلار داره بره بخره. یا اینکه کلا ممنوع باشه و دلاری براش ندن.
ایران کشوریه که دلار دولتی برا واردات قیمتش همیشه ارزونتر از بازاره. حتی اگه همه چی ازاد باشه بازم دلار حدودا ۳ هزار تومن قیمتش تو چهاراره استانبول بیشتره. برا یک عدد ماشین ۳۰ هزار دلار ارز بگیری یعنی اینکه ۶۰ میلیون تومن مستقیم دلار دولتی یا همون پول نفت رو گرفتی. یعنی اندازه ۲ تا خونه تو زاهدان. ۶۰ میلیون حدود دو و نیم سال دستمزد یه فرده طبق تعریف اداره کار.
برا همینه که میگم یا همه چی ممنوع باشه که براش دلار ندن. یا ازاد کنن و هرکی دلار داره بره وارد کنه. دلار رو هم بر اساس نواسانات روز به تاجر بفروشن. ارزون ندن. به همون نرخ چار راه استانبول دلار به تاجر بدن.
طبق معمول اسونترین راه رو انتخاب کردن. یعنی توقف واردات.
اگه راه دوم رو پیش ببرن به بافر دلار به مبلغ حدود ۲۰ میلیارد دلار طی ۲ سال نیازه. ذخایر ارزی مملکت کلا به 80 میلیارد دلار نمیرسه. اوایل کرونا وقتی دولت بودجه ی اضافی خواست لو دادن گفتن کمتر از ۵۰ میلیارد دلار ارز و باقی هم طلا کل ذخایر ارزی مملکته. اینجا چون حرف دلاره میشه با کشورای غربی مقایسه کرد. ۸۰ میلیارد دلار پول زیادی نیست. مخصوصا برا کشوری با حدود ۹۰ میلیون جمعیت. کشوری مثل عراق که ۳۹ میلیون نفر جمعیت داره ذخایر ارزیش حدود ۷۰ میلیارد دلاره. گفتم اینجا دیگه توسعه یافتگی و غربی شرقی معیار نیست چون دلاره. هرجای کره ی زمین بری دلار یکیه. یعنی ما به ازای هر نفر ۸۸۸ دلار داریم. عراق به ازای هر نفر ۱۸۰۰ دلار داره. برا همینه عراق با وجود جنگ زدگی و این همه بلا اقتصادش قویتره. کلی بمب میترکه اما سریعا نوسانات اقتصادی رو کنترل میکنن. ارزش پولش بالاتره. رفاهشونم بیشتره. اتومبیلهاشونم به قیمت منصفانه هست. کویت به ازای هر نفر ۲۸۵۰۰ دلار ذخیره داره.
حسین دهمرد
۲۶ شهریور ۱۳۹۹میشه بپرسم آمار قیمت خونه تو زاهدانو از کجا داری؟شما خودت کجایی هستی؟
محمد 1373
۲۵ شهریور ۱۳۹۹خیلی جالبه که دوستان همه فن حریف در حیطه ی طراحی اینجا نمیان و بگن این طراحی خوب نیست و کپی از دیفیندره
خوب البته نباید هم بگن چون به خیال خودشون اصالت و مفهوم و …… رو میفهمند
جالبه و بسی مایه ی تاسف
حالا یکی
۲۶ شهریور ۱۳۹۹کپی کاری داره رایج میشه و گویا دیگه نمیشه جلوش رو گرفت، با دوتا تغییر کوچک قانون کپی رایت رو دور میزنن. این کمپانی کپی نکنه چین و هند انجام میدن. وقتی این ماشین تمام نقاط قوت آفرودرهای مطرح را در طراحی و فنی مد نظر قرار داده(پست قبلی راجع به این ماشین)، تعصب مشتری نسبت به یک برند، فقط خودش را محروم میکنه از یکجا داشتن تمام خوبیها و به ضرر خودش تموم میشه.
اما تو بازار رقابت، موفق اونی هست که همیشه یک پله از دیگران جلو باشه. لندروور، جیپ، لندکروز و…. باید همیشه چیزی فراتر از یک طراحی در دست داشته باشن و برگ برندهای در آستین، تا بتونن متمایز باشن.
Mf1
۲۶ شهریور ۱۳۹۹جریان شکایت جیپ به هامر میشه اینم
سیامک
۱۹ آبان ۱۳۹۹کاش ارتباط با بیرون میداشتیم و اون شرکتی که پاژن میسازه(به واسطه تجربه اش)میتونست برای مونتاژ در داخل ورود کنه.راحت میتونست بهترین جایگزین برای پاژن باشه