اسپایکر پیشازاین تیزری از محصول جدیدش یعنی C8 Preliator اسپایدر را منتشر کرده بود اما این خودروساز هلندی با رونمایی رسمی از این خودرو در هشتاد و هفتمین نمایشگاه خودروی ژنو همه را شگفتزده کرد چراکه این شرکت نهتنها محصول جدید خود را رونمایی کرده است که تکنولوژی آنرا هم متحول نموده است. اسپایکر همزمان با رونمایی از C8 Preliator اسپایدر در ژنو اعلام کرد که در این خودرو پیشرانهٔ V8 قدیمی ساخت آئودی را با یک واحد جدید ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی ساخت کوئنیگزگ جایگزین کرده است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
سوپراسپرتساز سوئدی این موتور را بهطور خاص با توجه به نیازهای اسپایکر طراحی کرده است. این موتور در هر دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر C8 Preliator ارائه خواهد شد و نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا میکند که در قسمت عقب نصب شده است. اسپایکر گفته است که این تصمیم یعنی استفاده از گیربکس دستی را بنا به خواست خریداران گرفته است که بهوضوح گیربکس دستی را برتر دانستهاند.
مؤسس و مدید اسپایکر «Victor R. Muller» دراینباره گفته است:
«از زمان تأسیس اسپایکر در سال ۲۰۰۰ این مهمترین پیشرفت ما در تکنولوژی است. من همیشه فناوریهای شگفتانگیز توسعهیافته توسط کریستین فون کوئنیگزگ و تیم اختصاصیاش را قابلتحسین دانستهام. تیمی که پیچیدهترین خودروها و پیشرانههای روی کرهٔ زمین را میسازد و من معتقدم که خریداران اسپایکر از این جهش بزرگ در عملکرد، فوقالعاده لذت خواهند برد».
نسخهٔ اسپایدر C8 Preliator مجهز به یک سقف نرم چرمی است که بهصورت خودکار بهطور کامل درون صندوق خودرو جمع میشود. این سقف دارای یک پنجرهٔ عقب شیشهای بوده و در شش رنگ مختلف قابل سفارش است. این مدل جدید که بر روی یک شاسی فضایی آلومینیومی ساخته شده است، کشیدهتر از پیشینیان خود بوده و درنتیجه فضای پای بیشتری را در داخل کابین ارائه میکند. علاوه بر این، اسپایکر در ساختهٔ جدید خود از یک سیستم تعلیق کاملاً مستقل استفاده کرده است که توسط لوتوس تأمین میشود.
پیشرانهٔ جدید ساخت کوئنیگزگ پیکر ۱۳۹۰ کیلوگرمی C8 Preliator اسپایدر را در ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرساند و حداکثر سرعتی برابر با ۳۲۲ کیلومتر در ساعت را نیز برای آن فراهم میکند. برای توقف این سوپراسپرت هلندی هم دیسکهای ترمز ۳۵۰ میلیمتری در جلو و ۳۲۲ میلیمتری در عقب تعبیه شده است.
پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…
...::: فقط لمبورگینی :::...
۱۹ اسفند ۱۳۹۵.
خوشحالم که از اسپایکر اخبار خوب میشنوم.
CNA
۱۹ اسفند ۱۳۹۵موتورش ک عالیه
ولی ظاهرش نه زیاد
فرشاد سجادیان
۱۹ اسفند ۱۳۹۵اسپایکر یکی از کمپانیهای مورد علاقمه، خوشحال شدم مجدد اسمش رو شنیدم. محصول جدیدشون از نظر فنی خوبه، نمای بیرونشم مثل همیشه متفاوته، مخصوصا بخش عقبیش، اما نسبت به مدلهای قبلیش، کابینش کاملا معمولیه متاسفانه.
فرشاد سجادیان
۲۱ اسفند ۱۳۹۵تصاویر کابین مربوط به این خودرو نبودن، حالا که اصلاح شدن باید بگم حرف قبلم رو رد میکنم و به کابینشم مثل همیشه برچسب خاص و زیبا میزنم ?
یوسف
۱۹ اسفند ۱۳۹۵جای خوشحالی داره که اسپایکر داره از جاش بلند میشه، این برند دوست داشتنی ریشه در صنایع هوایی با قدمت حدود ۱۴۰ سال داره. تنها نکته منفی اینکه طراحی بیرونی و درونی ساده سازی شده، مخصوصا نمای درونی که در نمونه کانسپت بسیار مدرن و خاص بود.
حميد
۱۹ اسفند ۱۳۹۵برام سوْال هست چطور کفش گیر نمیکنه زمین
ویلیامز (استون مارتین-مکلارن)
۱۹ اسفند ۱۳۹۵تصاویر داشبورد خودرو رترو دیوید براون ک برپایه جگوار ساخته شده هس نه اسپایکر!
ونوم اف ۵
۱۹ اسفند ۱۳۹۵کابین اسپایکر قبلا خیلی خاص بود مثل کابین جنگنده ها کلید و دکمه های زیادی داشت این ولی متاسفانه اونجوری نیست در مورد پیشرانه هم که احتمالا ۵ لیتری فورد هست که کونیخ سک دستکاریش کرده
Hami
۱۹ اسفند ۱۳۹۵پدال عکسهای اشتباهی گذاشتی
عکسهای کابین مال Spyker نیست
اسپایکر همه با دسته دنده معروفش میشناسن
عکس دیدم سکته کردم
لطفاً اصلاح کنید
امیر دهقان
۲۰ اسفند ۱۳۹۵این تصاویر در سایت منبع مقاله یعنی Motor1 منتشر شده بودند و اشتباه از منبع بوده است.
با این حال از تذکرتون ممنون
mohammad 7
۲۰ اسفند ۱۳۹۵طراحی عقبش فوق العاده و خاصه
GOD BLESS AMERICA
۳ فروردین ۱۳۹۶تا این ماشین هست یه دو جین ماشین دیگه از لیست خرید خط میخورن.
اما خدایی قیمتش هم مثل خودش خفنه.
انقدر از این خوشم اومده که نمیتونم جمله معروف خودم «کم فروشی برند های اروپایی» رو براش به کار ببرم.
نوش جونشون ;-)