بازار خودروی ترکیه یکی از بزرگترین بازارهای اروپا بوده و به زودی برندی کاملاً ترکیهای در کشور خود عرض اندام خواهد کرد. فروش سالانه خودرو در ترکیه به حدود ۱ میلیون دستگاه میرسد و برندهایی چون رنو، هیوندای، هوندا، تویوتا و فیات تأسیساتی در این کشور دارند.
اخیراً ۵ خودروساز و کارخانه تکنولوژی محلی با تدابیر اردوغان گرد هم جمع شدهاند. این تأسیسات هماکنون “اتومبیل ترکیه” نامیده میشوند.
اولین پروتوتایپ این برند جدید طبق برنامهریزیها در سال ۲۰۱۹ روانه خیابانها خواهد شد و انتظار میرود نسخه تولیدی حولوحوش سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود. تمرکز اصلی این برند تولید خودرویی کاملاً الکتریکی بوده و هدف آن رقابت با برند تثبیت شده و توانایی چون تسلا میباشد.
در نگاه اول تأسیس یک برند جدید کار بسیار سختی است اما با حمایت قوی دولت و شخص اردوغان، این گروه مالی قوی شانس خوبی برای دست یافتن به اهداف خود دارد. اگر این پروژه به موفقیت برسد، برند جدید ترکیهایها شاید محصولات و زیر برندهای دیگری را نیز ارائه کند.
از نظر تأمین قطعات خودرویی، ترکیه بازیگر مهمی در صنعت خودروی اروپا بوده و یکی از بزرگترین صادرکنندگان قطعات به اروپا و خاورمیانه محسوب میشود. ترکیه میخواهد از تخصص خود در زمینه قطعات خودرو استفاده کرده و برند جدید خود را تثبیت نماید. انتظار میرود این پروژه یکی از با اولویتترین پروژههای ترکیه باشد.
ظاهراً امیدهای زیادی برای موفقیت این پروژه وجود دارد زیرا مقامات و طرفداران خودرو در ترکیه بیش از این نمیتوانند منتظر راندن خودرویی با برند ترکیهای باشند.
.....::::LAST VIPER::::.....
۱۸ آبان ۱۳۹۶ماها تازه قرار داد ده جانبه امضا کردیم که موتور سه سیلندر تولید کنیم
صنعت ما ?صنعت اونا?
سامان اذری
۱۸ آبان ۱۳۹۶الان من دو ماهه اینجام
هیچی ندارن- نه نفت و نه گاز .
گاز شهری تازه داره تو شهر های کوچیکشون کشیده میشه و اکثرا با هیزم و زغال خودشونو گرم میکردن تو زمستون
اینجا هم مشکلات داره ولی اقتصاد ترکیه با ثبات تر از ایرانه و مردمشون خیلی شاد تر از ایران هستند
تو ایران انگار همه افسردگی شدید دارن
اینجا بنزین هر لیتری 5-5.5 لیره هست هر لیر 1100 تومنه یعنی 6000 تومن لیتری که جزء گرونترین بنزین تو دنیا هست 90 درصد ماشینهاشون دیزلی هست گازوئیل هم 4.94 لیره هست که فرق زیادی با بنزین نداره و از صدای کارکردشون کاملا میشه متوجه دیزلی بودنشون شد
ولی یه چیزی هست که مثلا یکی از دوستان ون سیتروئن داره که بفروشه نهایتش 10 هزار لیر میخرنش یعنی 12 میلیون تومن ولی نگاه میکردم مارک برف پاک کنش بوش بود دیگه خودتون بقیه کار دستتون بیاد
تو ایرانم همه قطعات خودرو مون چینی هست اونم درجه چندم
الان موتور برقی پر شده اینجا از کیفیت باتریشون پرسیدم همه راضی بودن که اصلا زود فاسد نمیشه
چون جنس اصل دارن استفاده میکنن
ماشین هم فکنم موفق میشن چون همه زیر ساختهای لازم رو دارن
ولی حیف ایرانمان حیف
سامان اذری
۱۸ آبان ۱۳۹۶http://uupload.ir/files/8bfp_20171105_155224.jpg
??
http://uupload.ir/files/9w3l_20171105_155148.jpg
#ali.m#
۱۸ آبان ۱۳۹۶چقد خوشگله?
ولی کاش قرمز بود
سعید(تهران)
۱۸ آبان ۱۳۹۶کدوم شهری سامان جان؟ من بیشتر از سه ساله ترکیه ام
سامان اذری
۱۸ آبان ۱۳۹۶سعید جان استانبول
سعید(تهران)
۱۹ آبان ۱۳۹۶داداش دوریم از هم، بهرحال از آشنائیت خوشوقتم سامان جان.
سامان اذری
۱۹ آبان ۱۳۹۶داش شما کدوم شهری ؟
hossein
۱۸ آبان ۱۳۹۶همونطور که شما اشاره کردی ما همه چی داریما
ولی ولی مدیت نداریم کسی که بتونه استفاده مفیدو ببره نداریم
فقط مدیریت درسته که میتونه یه کشور و به همه جا برسونه
بهرام
۱۸ آبان ۱۳۹۶سامان قارداشیم ، اگه مدیریت خوب کنن و چندتا شرکت درست حسابی بیاد و سرمایه گذاری کنه و ماشین خوب با قیمت مناسب تولید کنن ، پس کی این آشغالا رو میخره ؟ پس کی سود کلان میزنه به جیب ؟ پس کی این مردم رو که بوی رفاه رو حس میکنن رو با حرفای به ظاهر دینی خر میکنه ؟؟؟
سامان اذری
۱۸ آبان ۱۳۹۶??❤
امیر
۱۸ آبان ۱۳۹۶نکته : سامان جان عکس دومت خیلی عالی بود
مسعود
۱۸ آبان ۱۳۹۶واقعا جای تأسف داره. ترکیه داره با اعتماد به نفس کامل می خواد خودروی ملی تولید کنه و از حالا پیش بینی فروش بالاش رو تو ی بازار جهانی پر از خودروهای روز دنیا رو کرده . ما هنوز اندر خم تولید پژو 2008 موندیم و 4 تا خودروساز درست و حسابی بعد از برجام نیومدند تو این مملکت سرمایه گذاری کنند و یک ماشین درست و حسابی تولید کنند و تازه داریم همش گدایی چینی ها رو می کنیم تا ماشین های آشغالشونو برای ما بفرستند تا ما بتونیم اونها را نه تولید بلکه مونتاژ کنیم.
Achtung
۱۸ آبان ۱۳۹۶موفق نمیشن اونا هم مثل ما استعدادشو ندارن و جلو رقبای اروپایی کم میارن
امید
۱۸ آبان ۱۳۹۶اقا این میاتا چنده ترکیه؟من که جدا عاشقشم.
بیژن
۱۸ آبان ۱۳۹۶دوستان توجه داشته باشین که ترکها سالهاست قطعه سازند ،و این لازمه خودروساز شدنه. بنابراین استانداردهای سخت اروپارو گذروندن.و حالا با خیال راحت میتونن اولین برند ملی شون رو با افتخار بسازند. بنظرم اونها موفق خواهند شد خودروی با کیفیت تولید کنند چون دانشش رو دارند.
Hemichan
۱۹ آبان ۱۳۹۶مبارکشون باشه
آدم دردش میاد