از زمانی که پاگانی مدل هوایرا را در سال ۲۰۱۲ جایگزین زوندا کرد ما همیشه منتظر رونمایی نسخهی کانورتیبل بودهایم؛ و البته باید کمی منتظر باشیم، فقط کمی!
این خودروساز مشهور سه تصویر تیزر پیشنمایشی از هوایرا رودستر جدید را منتشر کرده که یکی از تصاویر جزئیات بسیار کمی را نشان میدهد اما در تصویر دیگر موارد چشمگیرتری دیده میشود. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ رونمایی خواهد شد.
پارامترهای اصلی خودرو فعلاً ناشناخته باقی ماندهاند. البته هوایرا رودستر بسیار وامدار مدل کوپه خواهد بود. البته مهندسان پاگانی قطعاً تغییراتی در این خودرو ایجاد کردهاند اما فعلاً جزئیاتی به بیرون درز پیدا نکرده است.
آیا هوایرا رودستر از سقف تاشونده فابریک (همانند اکثر کانورتیبل ها) استفاده خواهد کرد یا از سقف سختی مثل فراری ۴۸۸ اسپایدر یا پانل جداشدنی سخت مثل بوگاتی ویرون گرند اسپورت؟ خب زوندا رودستر از نمونهی پانل جداشدنی سخت استفاده میکرد بنابراین شاید این مدل نیز رویهی پدر خود را در پیش گیرد.
جدای از نوع سقف این سؤال پیش میآید که مشخصات نسخهی رودستر به نمونهی پایهی هوایرا نزدیکتر است یا به مدل قدرتمندتر هوایرا BC؟ خب اگر مشخصات رودستر به BC نزدیک نباشد این احتمال وجود دارد که در آینده مدلی کانورتیبل از هوایرا BC را نیز ببینیم. شایان ذکر است در تصویر تیزر منتشر شده جلوپنجرهی خودرو کمی با نسخههای قبلی متفاوت است.
خب سه ماه دیگر به همهی سؤالات فوق پاسخ داده خواهد شد. فقط باید منتظر ماند و دید!
Alireza.GT86
۱۶ دی ۱۳۹۵ماشین محشریه ، اصلا با زوندا قابل مقایسه نیست ، زوندا خیلی زشته .
هر چند لامبورگینی رو بیشتر دوست دارم ولی پاگانی هم فوق العاده ست ، از فراری هم یه ذره جذاب تره ?
Ferrari Huayra SV
۱۶ دی ۱۳۹۵چندهفته هست که هر کاری میکنم کامنتام نمیان.
و چه حرفایی داشتم برا گفتن که نشد.
.
.
.
پگانی. فرراری. آلفا رومیو . مزراتی. لامبورگینی ماتزانتی. برمبو. پیرلی. پنین فارینا
ایتالیا = مهد اسپورت کارز
.
.
همین الان هم استرس نیومدن کامنت رو دارم
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۶ دی ۱۳۹۵اتفاقا دوست من .من فکر میکنم مهد اسپرت سازی و هایپرکار سازی دنیا بریتانیاس نه ایتالیا.
ایتالیایی ها تاز ه از اواسط دهه 60 میلادی شروع کردن به این کار.
به طور رسمی اسپرت سازی از بریتانیا شروع شد(حالا اگه از land speed record فاکتور بگیریم که بریتانیایی ها کلا پادشاهی میکنن تو اون رده)میخوام تقریبا یکی از اولین اسپرت های واقعی دنیا رو بگم.
جگوار ss100 تو سال 1936.(اسمش به خاطر این 100 گذاشتن برای اینکه به 100 مایل بر ساعت و بیشتر برسه)
البته این نکته هم اضافه کنم که اسمه کمپانی جگوار قبلا SS Cars Ltd بوده.که در سال 1945 به خاطر اینکه اسمه ss به نازی ها مرتبط بوده و یه جورایی مشکل ساز بوده به Jaguar Cars Limited تغییر نام داد.
بگذریم و بریم سراغ مطلب اصلی…………….
تستی که مجله اتوکار انجام داد در سال 1937 و مدل 2.5 لیتری.
ماشین تونست به سرعت 95 مایل برساعت(153 کیلومتر بر ساعت) برسه.و 0 تا 100 رو تو 13.5 ثانیه زد.(که البته با 100 مایلی که میخواستن کمی فاصله داشت)
و البته تو همون سال(اگه اشتباه نکنم چون ممکنه سال 1938 باشه) با مدل 3.5 لیتری بالاخره به خواستشون رسیدن و به 100 مایل یا 160 کیلومتر بر ساعت رسوندن و در بهترین حالت به 101 مایل(163 کیلومتر) در طول 1/4 مایل رسیدن.
و 0 تا 100 رو تو 10.4 ثانیه زدن.
که البته دیگه رسما جگوار با xk120 اینکار رو با جدیت شروع کرد.
البته میشه گفت اولین ماشین اسپرت دنیا Vauxhall Prince Henry بود.
که اونم انگلیسی بود و در سال 1911 ساخته شد.
که در لوتن (Luton) و توسط مهندسه انگلیسی لاورنس پومه روی(Laurence Pomeroy) ساخته شد.
اولین هایپکار واقعی دنیا هم احتیاجی به معرفی نداره دیگه:
❤️❤️❤️❤️McLaren F1❤️❤️❤️❤️
noble
۱۶ دی ۱۳۹۵اولین هایپرکار دنیا لامبورگینی کانتاچ توربو بود.
گذشته از اون، پورشه 959 هم هست.
the best or nothing
۱۶ دی ۱۳۹۵خاص به این میگن ،، موتورشم ک ساخت amg هستش ، ?
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵.
قیافشو ❤❤❤
موتورشو ❤❤❤
عاشقشم.
من هم زوندا رو خیلی دوست داشتم هم هوآیرا.
هر دو تا قشنگی های خودشون رو داشتن.
آرزومه یک روز یک مدل از پاگانی داشته باشم. حتی تجربه ی 15 دقیقه سواریش هم برام کافیه.
خیلی خوبه لامصب.
عاشق موتور V12 هستم. مخصوصا در Zonda که تنفس طبیعی بود و صداش دیوانه میکرد.
عاشق اون اگزوز های دوقلو هستم ❤❤❤
faramarz
۱۶ دی ۱۳۹۵فقط میتونم بگم,wooooooow
dice
۱۶ دی ۱۳۹۵یعنی دراش عادی می شه؟؟؟ :(… من نسخه کوپه رو ترجیح می دم… تنها سوپر ماشینی که دراش خاص باز می شد و با ساخت نسخه رودستر دراش همون موند لامبورگینی اونتادور بود…. حتی لافراری هم درای نسخه رودسترش زیاد بهش نمی اد… چون مجبور بودن تغییر بدن
Alireza.GT86
۱۸ دی ۱۳۹۵دلیلش رو که میدونی؟ جدای از مزیت های لامبورگینی ، ظاهر ماشیناش و استاد بودن مهندس های آئودی و لامبورگینی دلیلشه …
بنتلی
۱۶ دی ۱۳۹۵عجیب زیبا هس هوایرا… چه مدل کوپه چ رودستر…با کارخونه جدیدی ک افتتاح شده هم وضه مالی پاگانی برا توسعه مدلای جدید بهتر میشه و هم اینکه شاهد تولید خودروهای زیبا و فوق العاده بیشتری هستیم…
akrh78
۱۶ دی ۱۳۹۵دوستان یه سوال خیلی وقته شدیدا ذهنمو مشغول کرده…
چرا موتور هوآیرا اینقدر اسبش کمه؟
6 لیتر دوتوربو 730 اسب بخار 1000 نیوتن متر تورک
در حالیکه لامبورگینی و فراری بدون توربو (البته با 300 و 500 سی سی) حجم بیشتر دارن همینقدر توان تولید میکنن
البته من خیلی از طراحی موتور و مهندسی هاش چیزی نخوندم و نمیدونم ولی حدس میزنم شاید amg میخواسته از موتور گشتاور بکشه (متناسب با شخصیت ماشین و ایرودینامیک فوق العادش)
Ahmad
۱۶ دی ۱۳۹۵???
Saied
۱۶ دی ۱۳۹۵خوشگل تر از این تو ماشینا نداریم
پرهام
۱۷ دی ۱۳۹۵یک ماشین استثنایی!!!!!!
به نظر من طراحی داخلیش یک اثر هنری به تمام معناست .