شرکت ایتالیایی Carrozzeria Touring Superleggera که در میلان واقع است، چندان شناختهشده نیست اما بااینحال شاید مشهورترین ساختهٔ این اتاقساز ایتالیایی مدل Disco Volante Spyder باشد که بر اساس آلفارومئو 8C ساخته شده بود و در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ رونمایی شد. حال این شرکت برای نمایشگاه ژنو امسال نیز محصول جدیدی را آماده کرده که Sciadipersia (شا دی پرسیا) نام دارد که به زبان ایتالیایی به معنی شاه ایران میباشد.
این خودرو بر اساس مازراتی گرن توریزمو ساخته شده اما تورینگ سوپرلگرا اتاق کاملاً جدیدی برای آن طراحی کرده که عملاً تشخیص اینکه زیر این پوسته، یک گرن توریزمو قرار گرفته را غیرممکن ساخته است. وجه تسمیه نام این خودرو با شاه ایران به سه دستگاه مازراتی سفارشی 5000GT در سال ۱۹۵۰ میلادی برمیگردد که توسط محمد رضا شاه پهلوی به این شرکت سفارش داده شده بود و اکنون از طراحی همان مدل برای نسخه جدید الهام گرفته شده است.
در Sciadipersia، نمای جلویی تهاجمی مازراتی گرن توریزمو با طراحی محافظهکارانهتری جایگزین شده که تریم کرومی هم در آن بکار رفته است. در این بخش همچنین کاپوت و چراغهای جلوی خودرو هم بهطور کامل از نو طراحی شده است.
اما تغییرات ظاهری Sciadipersia به همینجا ختم نمیشود چراکه این کوپهٔ منحصربهفرد از ویژگیهایی چون گلگیرهای سفارشی، اتاق متمایز و ستون C جدید با تریم نقرهای هم برخوردار شده است. در نمای عقبی خودرو نیز شیشهای جدید با درب صندوق سفارشی و چراغهایی متمایز کار شده است. همچنین تریم نقرهای روی ستونهای C در اینجا هم دیده میشود. این ماشین در بیرون با رنگ ویژهای رنگآمیزی شده که سازنده آنرا Orient Night Blue نامیده است.
اما درحالیکه استایل بیرونی Sciadipersia کاملاً منحصربهفرد است، کابین آن عملاً با مازراتی گرن توریزمو یکسان است؛ اما بااینوجود تورینگ سوپرلگرا این کابین را با تودوزی چرم پریمیوم ایتالیایی و تریم آلومینیومی لوکستر کرده است ولی بازهم این واقعیت را پنهان نکرده که کابین این ماشین در اصل متعلق به ماشینی است که بیش از یک دههٔ پیش معرفی شده است. در صندوق بار Sciadipersia نیز تورینگ سوپرلگرا یک دست از چمدانهای Foglizzo را قرار داده است.
همانطور که گفته شد، کوپهٔ شا دی پرسیا بر اساس مازراتی گرن توریزمو ساخته شده و به گفتهٔ تورینگ سوپرلگرا پیشرانه، سیستمهای الکترونیکی و سایر قطعات فنی آن بدون تغییر باقیمانده است؛ بنابراین در زیر کاپوت این ماشین همان پیشرانهٔ ۴.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی مازراتی قرار دارد که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. وزن این خودرو ۱۷۰۰ کیلوگرم بوده و میتواند به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. تورینگ سوپرلگرا تنها ۱۰ دستگاه از Sciadipersia را خواهد ساخت که ساخت هرکدام از آنها شش ماه طول میکشد و با دو سال گارانتی ارائه میشود. قیمت این کوپهٔ منحصربهفرد ایتالیایی اما برای عموم اعلام نشده است.
با پوشش کامل و لحظهبهلحظهٔ رویدادها و اخبار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در مجلهٔ پدال همراه شما هستیم…
تورج
۲۲ اسفند ۱۳۹۶دستشون درد نکنه.
من هیچ نظری ندارم، ببخشید!
تورج
۲۲ اسفند ۱۳۹۶بد نیست، یه نگاهی بندازین
https://en.wikipedia.org/wiki/Maserati_5000_GT
Behi
۲۲ اسفند ۱۳۹۶اما من یه نظر کوچولو دارم.
اگه اسم خودرو مزین به نام یکی از آیت الله ها میشد و یا اگه این خودرو به سفارش پسر فلان آیت الله میبود همه فحش میدادن و آزادی خواه میشدن اما چون به سفارش شاه بوده همه به به چه چه میزنن.
خیلی ملت فقیری هستیم قبل و بعد 57 ام نداره و چون خودمون به فکر حال و آینده مون نیستیم شاه و رئیسجمهور برامون فرقی نداره.
reza
۲۲ اسفند ۱۳۹۶وای پسر
یعنی اسم ما عقب مونده ها هم تو نمایشگاه ژنو هستش ؟
چه عجب.
آرش آمریکایی
۲۲ اسفند ۱۳۹۶بعضی آدما مورد احترام تمام دنیا هستن اما تو کشور خودشون قدرشون رو نمیدونن
عارف
۲۲ اسفند ۱۳۹۶فکر نمی کنم هیچ دیکتاتوری مورد احترام باشه. شرایط افتضاح امروز نباید باعث بشه که فکر کنیم اون دیکتاتوری بهتر بود. شرکت ها هم به سود و مشتریای خودشون احترام می زارن حالا اون مشتری صدام، ملک عبداله، قذافی یا شاه ایران باشه.
CNA
۲۲ اسفند ۱۳۹۶داداش معنی دیکتاتوری رو خوب یادت ندادن
ولی اینم بگم که من نمیخوام یادت بدم
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶قدیما به کسانی که توسط مردم انتخاب نمیشدن و زور میگفتن و کشور رو تک حزبی میکردن ، میگفتن چی؟
hamid
۲۲ اسفند ۱۳۹۶واقعا چجوری تونستی اسم شاه ایران رو کنار صدام و قذافی بیاری؟!
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶حق با شماست اقا ارش!
شاه نه دیکتاور بود ، نه شاه داشتن منسوخ شده بود ، نه ساواک شکنجه میکرد ، نه نصف مردم در فقر مطلق بودن ، نه امار مرگ و میر به خاطر نبود اب بهداشتی و دارو و دکتر بالا بود!
خیلی هم کار خوبی کرد شاه اون سه دستگاه رو خرید تا الان اسم مون رو بزارن رو ماشین!
اصلا هم مهم نیست با پول اون ماشین ها چه درمانگاه هایی میشد ساخت!
فقط نمیدونم چرا در فیلم “دیکتاتور” لوازم شکنجه رو که مامور “امریکایی” در می یاره ، طرف بش میگه اینا رو از شاه خریدی؟؟
اینقدر “شاه” معروف و محبوب هست در دنیا!!
#ali.m#
۲۲ اسفند ۱۳۹۶نصف مردم فقر مطلق؟
یه مطالعه در مورد اون دورانی ک میگید همینطور دوران قبل پهلوی داشته باشید لطفا .
(Ali (Chevy nova
۲۲ اسفند ۱۳۹۶فقر در همه ى دوران بوده و مربوط به دوران خاصى نىستش ولى تو دوران قاجار به اوووج خودش مىرسه
انواع مرض ها مثل تىفوس. کچلى. و…….. در زمان قاجار بىداد مىکرده ولى بعد از قاجار وضعىت خىلى بهتر مىشه
از لحاظ امنىت هم در زمان قاجار وجود راه زنها باعث عدم امنىت براى کاروانها بود که بعد قاجار بساطشون جمع شد
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶شما که مطالعه دارید یه سر به امار بانک جهانی بزنید! امار فقر مطلق برای سال 1357 رو ببینید!
قیمت نفت ، میزان صادرات نفت و قیمت طلا 18 عیار رو در سال 52 تا 57 ببینید و با اوج قیمت نفتی در سال 2011-2012 و ارزشش نسبت به طلا مقایسه کنید!
علیرضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۶و همینطور بعد پهلوی!!!???
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶الان طبق همون بانک جهانی فقر مطلق در ایران به کمتر از 70 هزار نفر رسیده!
که البته همینم زیاده! ولی 5 درصد هم نیست!
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶اقا پرهام ،
شما اگر نظرت متفاوته با منبع بگو!
من در کامنت هام گفتم بانک جهانی ، خاطرات دربار و … ، شما هم منابع ات و نظرت رو بگو!
امیر
۲۲ اسفند ۱۳۹۶آفرین خیلی با دقت تلویزیون نگاه میکنی!!!
حالا یکم برو عقب، عقب، عقبتر… خوبه دیگه اینجوری چشمات آسیب نمیبینه!!
شب هم تا دیر وقت بیدار نمون مدرست دیر میشه گلم
پرهام
۲۲ اسفند ۱۳۹۶“آفرین خیلی با دقت تلویزیون نگاه میکنی!!!” از این نوع جواب دادن مشخصه که شما چقدر متفکر و اهل آمار هستید، شما آخر فکر و اندیشه بقیه !!!
ستار
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ای بابا
به این نتیجه رسیدم دقیقا برعکسه تو ایران از هر کی حمایت و تعریف میکنن ادم خوبی نیس و سعی بر تخریب هر کی دارن اون فرد آدم خوبی بوده
کاش پولداشتم هر کدومشون ده میلیون دلار میخریدم
Abbas
۲۲ اسفند ۱۳۹۶از ایران که فقط اسمش به ما رسیده …
ما هیچ ما نگاه…
محمد
۲۲ اسفند ۱۳۹۶داغ دل ما رو تازه کردی …
Iman mclaren p1
۲۲ اسفند ۱۳۹۶بودیم و کسی قدر ندانست که بودیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم
روحت شاد.
متاسفانه هنوزم که هنوزه اهالی این مملکت نفهمیدند که بودی…
افسوس و صد افسوس.
فردوسی خیلی سال پیش این مردمو شناخته بود که گفت:
به یزدان اگر ما خرد داشتیم کجا این چنین بخت بد داشتیم.
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ما اگر خرد داشتیم ، توهم هوش سرشار و درامد بسیار و … نداشتیم!
الان تو دنیا هر کشوری بیشتر کار کنه ، برنده است!
اون وقت ساعت مفید کاری ما چقدره؟
البته این درد همه کشور های نفتی هست!
شاه هم کسی بود که اگر دارمد نفتی اش رو به طلا با قیمت همون روز تبدیل کنی و مقایسه کنی با سال 2011-2012 و اینکه اون پول صرف چه شد و نتیجه اش چه بود ، میفهمی چه اشتباه نابخشودنی کرد!
علیرضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۶من کارآموزی کارشناسیمو تو سایپا گذروندم چانگان اونجا مونتاژ میشد کل قطعاتش از خارج وارد میشه سیستم صوتی ابتدایی داره ما گفتیم خب یه پروژه تعریف بشه خودمون روش کار میکنیم تصویریش میکنیم یا فرمان برقیشو که می تونیم به راحتی تولید داخل کنیم رد ماشینای دیگه هم به راحتی نصب میشه هزینشم از هیدرولیک کمتره گفتن لازم نکرده همه اینا وارد میشه فرمون هیدرولیکم رو تیبا بهتر جواب میده شما برو پشت ربات شیشه بشین هروقت بدنه خوب ننشت صافش کن خیلی هم میخوای فعال باشی دو تا کاتالوگ ترجمه کن باز خداروشکر اونجا یهplcman بود حوصلمون سر نمیرفت این ساعت کاری مفید و این حرفا همش چرته اگه یه شرکت بخواد کار کنه اجازه نمیده ساعت کاری مفید از بین بره دیگه همه میدونیم این مملکت تمام 50سال پیشرفت بعد قاجارو تو چهل سال بعد پهلوی چیکار کرده
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶همه جا مثل خودروسازی نیست که اونطوری باشه و تعریف ساعت کاری مفید هم با اون چیزی که شما فکر میکنی متفاوته!
شما اگر روزی 4 ساعت پشت ربات بشینی و کارت رو درست انجام بدی ، یعنی در اون روز 4 ساعت کار مفید کردی و بقیش صرف نهار و دستشویی و … شده!
مشکل اینه این عدد در ایران خیلی کمتر از این حرف هاست!
بین 20 دقیقه تا زیر 2 ساعت در منابع مختلف گفته شده! حالا شما برو مال کشور های پیشرفته رو ببین!
فرهاد
۲۲ اسفند ۱۳۹۶مترجم عزیز
این سوپر لگرا نیست سوپر لجراست در ایتالیایی اینطوری خونده میشه. یعنی سوپر سبک
جهت اطلاع و تصحیح
Nima
۲۲ اسفند ۱۳۹۶سلام ببخشید یه سوال بی ربط دارم
سقف شناور یعنی چی اگه کسی توضیح بده ممنون میشم
تورج
۲۲ اسفند ۱۳۹۶بطور کلی
سقف با رنگ متفاوت از بدنه رو می گن ، یه گوگل فارسی بزن، سایت عصر خودرو مطلب جالبی داره، لینکش رو نتونستم اینجا کپی کنم.
یک سایت انگلیسی دیگه اطلاعات خوبی داره:
https://oppositelock.kinja.com/design-details-floating-roofs-1818641107
M3csl
۲۲ اسفند ۱۳۹۶سلام نیما،،
اگه منظورت از سقف شناور رو درست متوجه شده باشم،،یعنی حداکثر عمقی ک یه ماشین میتونه وارد آب بشه و بدون واماندگی،خاموش شدن یا آسیب ب قطعات موتوری،گیربکس و قطعات الکترونیکی ازش ب سلامت عبور کنه که بیشتر در مورد اس یو وی ها کاربرد داره،،
مثلاً برای رنجروور حداکثر سقف شناوری نود سانتیمتر ه،،
اگر منظورت چیز دیگه ای بود،،من متوجه نشدم منظورتو،،ببخشید.
تورج
۲۲ اسفند ۱۳۹۶هر چی نوشتم، پدال حذف کرد.
آقا خودت با عنوان “Automobile Floating Roof ” گوگل کن.
بطور کلی طرحی که سقف ماشین رنگ یا جنس متفاوتی نسبت به بدنه ماشین داشته رو میگن.
ان شاءالله مقبول سایت قرار بگیرد.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اسفند ۱۳۹۶بدون شرح….
مازراتی شاه . استون مارتین شاه . بنز شاه و…..
حرف زیاده
عاجز از یک کلمه
پدر کُنَد ، فرزند کِشَد
پدران ۴۰ ساله پیش ما ، حاله امروزه ماست.
لیاقت هرکسی دست خودشه.
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶منم اونقدر پول داشتم میخریدم!
مهم اینه اون پول مال کی بوده؟
صرف چه شده؟
اگر الان هم همون کار بشه ، شما تعریف میکنی؟
Efk
۲۲ اسفند ۱۳۹۶الان خیلی خیلی بدتر ازاین کارا میشه
بحث این نیست که اون کارا خوب بوده بحث اینه که قرار بوده بهتر شه،الان بهتر شده؟
اگه میشد ازاد صحبت کرد میگفتم منتها خیلی چیزارو نمیشه گفت..
Efk
۲۲ اسفند ۱۳۹۶فقط بگم که جگرم سوخت
حرفا توی دلمه ….
#ali.m#
۲۲ اسفند ۱۳۹۶حیف و صد حیف ??
چی بودیم، چی شدیم
reza
۲۲ اسفند ۱۳۹۶مگه من حرف نادرستی زدم پیامم رو حذف کردید؟
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶پیام منم منتشر نشد تا یسری از جملات رو حذف کردم!
ستار
۲۲ اسفند ۱۳۹۶من نمیدونم بعضیا چطور نمیتونن حقایق به این واضحی نبینن
مقایسه ارزش ریال ،پاسپورت،اعتیاد ،طلاق ،شادی مردم…قبل و بعد مقایسه کنین
بخدا که ازاطلاعات کمتونه
اون زمانم بهشت نبوده ،تو امریکام همه از وضعشون راضی نیستن
والا آبله و تیفوس تو افغانستان هم در عرض اینهمه سال ریشه کن شده
میخواین ایران و با چه زمانی و چه کشوری مقایسه کنین که بگین الان خیلیم وضع خوبه؟
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶عزیزم وقتی شما پول نداشته باشی ، ارزش ریال و پاسپورت برات مهمه یا اینکه نمیری؟
خاله مادر من امثال فوت کرد ،
از 13 بچه اش ، 10 تاش در نوزادی بخاطر بیماری هایی مثل سرماخوردگی مردن! در روتایی با 5000 سال قدمت !
طبق اعلام رژیم قبلی 70 درصد مردم در روستا ها بودن ، طبق خاطرات علم 99 درصد روستاها برق هم نداشتن! (اب سالم و رکتر و راه بماند!)
این دوتا نکته رو بزار کنار هم ، ببین چی بودیم!
از اعتیاد و … چیزی نگیم سنگین تره!
از اینکه سال 56 پیکان 26 یا 29 هزارتومن بوده و حقوق قشر متوسط که 30 درصد هم نبودن ، بین 900 تا 2000 تومن بوده هم بگذریم ، بهتره! ضریب جینی و … هم امارش تو بانک جهانی و سایر مراجع معتبر بین المللی هست .
ستار
۲۲ اسفند ۱۳۹۶بخث فایده نداره دوست عزیز
ولی از نظر بهداشت و درمان همین بس که بری ببینی کی پایه ریزی سیستم بهداشت و درمان کرد
کی اولین بار دانشکده پزشکی تاسیس کرد تو ایران ،اولین بیمارستان ها،اولین پزشک ها و بیمارستان ها…البته خودت ببین هنوز همه امکانات و ببمارستان هامون از اون زمان
اگه اون دوران طلایی ایران نبود که هنوز تو خاک و کثافت بودیم با هزار جور بیماری داشتیم با دعا نویس درمان میشدیم
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶من نمیگم بهتر شده یا نه اما بنظرم درست ترین راه مقایسه بررسی شیب نمودار هست! (البته تو این روش جمعیت ، مشکلات جنگ ، کاهش ارزش نفت نسبت به طلا و … در نظر گرفته نمیشه و به نفع قبلی ها هست)
اما باز هم اگر برید و نمودار وضعیت راه ها ، بهداشت ، تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری و … رو بررسی کنید براتون جالبه!
متاسفانه خیلی از مردم نمیدونن بین 80 تا 100 سال قبل از سال 57 کشوری هایی از روسیه گرفته تا انگلیس و فرانسه مترو داشتن و فکر میکنند اون موقع امکانات همون قدر بوده که تهران داشته!
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶این در جواب جناب efk بود ، اشتباهی اینجا اومد