بورگوارد، برند آلمانی ورشکستهای که چند وقتی است توسط چینیها احیا شده است، دوران جدید خود را با معرفی کراساوور میان سایز BX7 آغاز نمود. سپس این شرکت چندی بعد کراساوورهای کوچکتری بنامهای BX5 و BX6 را هم در قالب کانسپت معرفی نمود اما وعده داد که این دو خودرو در آینده به تولید خواهند رسید. بورگوارد همچنین با رونمایی از پروتوتایپ نسخهٔ الکتریکی BX7 با نام BXi7 در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷، اعلام نمود که این ماشین را هم به تولید خواهد رساند. حال این شرکت آلمانی-چینی طی مراسمی نسخهٔ تولیدی مدلهای BX6 و BXi7 را رسماً معرفی کرده است.
معرفی این کراساوورهای جدید بورگوارد را با مدل BX6 آغاز میکنیم. این خودرو یک کراساوور کامپکت کوپه است که به درخواست خریداران جوانتر و با الهام از بامو X4 طراحی شده است. در نمای جلویی BX6 طراحی آشنای بورگوارد به چشم میخورد که شامل جلوپنجرهٔ برجسته و چراغهای باریک به همراه دیلایتهای LED میشود. با حرکت به سمت عقب، پوششهای پلاستیکی بدنه، دو سر اگزوز و طراحی کوپه مانندی به چشم میخورد درحالیکه طراحی درب صندوق بار تا حدودی به سدانها شباهت دارد.
بورگوارد کابین کراساوور کوپهٔ خود را کاملاً مجهز کرده است بهنحویکه در آن ویژگیهایی چون غربیلک فرمان اسپرت، صندلیهای چرمی و تریم چوبی دیده میشود. دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ BX6 نیز شامل تنظیم برقی ۱۰ جهتهٔ صندلی راننده، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر هشت اینچی و کنترل اتوماتیک و دو منطقهای سیستم تهویهٔ مطبوع میشود.
BX6 به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو مجهز است که ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. این سیستم میتواند لغزش هر چرخ را تشخیص داده و ظرف ۰.۱۲ ثانیه به آن واکنش نشان دهد. بورگوارد فعلاً شتاب و حداکثر سرعت BX6 را اعلام نکرده اما گفته است که این ماشین در هر صد کیلومتر ۷.۱ لیتر بنزین مصرف میکند. بورگوارد BX6 از اواخر امسال در آمریکای جنوبی و خاورمیانه عرضه شده و از اوایل سال آینده به جنوب شرقی آسیا هم راه پیدا خواهد کرد.
همانطور که در ابتدا گفته شد، دیگر محصول بورگوارد که طی این مراسم رونمایی شده است، کراساوور تمام الکتریکی BXi7 است که خودروی جذابتری به نظر میرسد. این خودرو به دو موتور الکتریکی مجهز شده است که مجموعاً ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این نیرو موجب میشود که BXi7 ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
بورگوارد فعلاً ظرفیت باطریهای BXi7 را اعلام نکرده اما گفته است که با یکبار شارژ کامل باطریهای این کراساوور الکتریکی میتوان تا ۳۷۵ کیلومتر را طی نمود. پس از خالی شدن شارژ باطریها نیز با استفاده از سیستم شارژ سریع میتوان ۸۰ درصد از باطریها را ظرف ۴۵ دقیقه شارژ کرد. علاوه بر ارائهٔ بُرد قابلتوجه، پکیج باطریهای BXi7 به سیستم مدیریت حرارتی هوشمند هم مجهز شدهاند. به گفتهٔ بورگوارد، این سیستم موجب عملکرد بهینهٔ باطریها حتی در دماهایی بین منفی ۳۰ درجهٔ سانتیگراد تا مثبت ۵۵ درجهٔ سانتیگراد میشود.
حمید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷Bx6 روباید از نزدیک دید تا بشه نقد کرد وای پشتش منو باد رانا میاندازه
محمد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا عقب بورگوارد BX6 کاملا گیجه وتکلیفش با خودش معلوم نیست
شاسی بلنده؟؟؟
سدان مرتفعه؟؟؟
کوپه است؟؟؟؟
درسته که کلاسهای خودرویی جدیدی با علاقه بازار به گروه شاسیبلند ایجاد شد ه
اما دیگه واقعا ترکیب هر چیزی به بهانه ایجاد یه گروه جدید از شاسیبلندها نتیجه خوبی نداره
امین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷چراغهای عقب BX6 بی شباهت به بسترن B30 نیست
af.1024
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷با تشکر از چینی ها…
مرسدس-میباخ هم احتمالا از BX6 واسه ساخت کانسپتشون الهام گرفتن…
A.B
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷تو ایرانم یه سری تبلیغات کردن قرار شد عرضه بشه هم این برند هم اوپل معلوم نشدن چی شد تو شیراز که ما ندیدیم ازشون