وایزمن را به یاد دارید؟ این یک خودروساز آلمانی کوچک است که به تولید کوپههای اسپرت میپرداخت؛ اما درحالیکه چند سالی است خبری از وایزمن نبوده، حالا گفته شده این شرکت احیا شده و در حال کار بر روی ساخت خودروی اسپرت جدیدی است. مدیرعامل وایزمن آقای «Roheen Berry» در این رابطه گفته است:
وایزمن آخرین سازندهٔ اصیل خودروهای اسپرت اروپایی در آلمان است و من بسیار خوشحالم که در ایجاد آیندهٔ هیجانانگیز این شرکت نقشی ایفا کنم.
فعلاً اطلاعات کمی در مورد محصول جدید وایزمن منتشر شده است اما معرفی این خودرو برای سال آینده برنامهریزی شده است. همچنین گفته شده که این خودرو برای عرضه در بازارهای جهانی بیشتری طراحی شده است که این یعنی در دو نسخهٔ فرمان چپ و فرمان راست تولید خواهد شد اما بااینحال معلوم نیست به ایالاتمتحده هم راه پیدا خواهد کرد یا نه.
شرکت وایزمن در سال ۱۹۸۸ در آلمان تأسیس شد و تولید خودروهای اسپرت با ظاهر رترو را در سال ۱۹۹۳ آغاز کرد. پایه و اساس طراحی همۀ محصولات این شرکت یکسان بود و خودروهای اسپرتی را در دو نسخهٔ کوپه و رودستر با پیشرانههای مختلفی که از بامو گرفته میشد تولید میکرد؛ اما وایزمن در سال ۲۰۱۳ ورشکست شد و پس از مذاکراتی ناموفق برای شروع دوبارهٔ تولید، نهایتاً در ماه می ۲۰۱۴ این شرکت بهطور کامل تعطیل و منحل شد.
آخرین محصول وایزمن، مدلی بنام MF5 بود که به پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 بامو M5 نسل E60 با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده بود. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل شده و خودرو را ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرساند؛ اما فعلاً مشخص نیست که آیا خودروی جدید وایزمن بر اساس محصولات قبلی ساخته خواهد شد یا نه؛ بنابراین باید کمی بیشتر صبر کنیم تا بفهمیم محصول جدید وایزمن که دوباره متولد شده چگونه است، چه مشخصاتی دارد و در کدام کشورها عرضه میشود.
omid
۲۱ مرداد ۱۳۹۷قیافه ماشین قبلیش که زیاد خوب نبوده به نظرم ببینیم جدیدش چطوره
قیافش خوبه :لایک
خوب نیست :دیسلایک
سام
۲۱ مرداد ۱۳۹۷من که از قیافه اش خوشم آمد.مخصوصا ماشین عکس شماره 3 خیلی خوش رنگ و جذاب است.
محمد حسین
۲۱ مرداد ۱۳۹۷یه سوال :
این خودروسازهای کوچیک (که چند تاشون هم تو انگلیس هستن) محصول شون چه مزیتی نسبت به خودروسازان بزرگ داره ؟
قطعات فنی رو که از همونا میگیرن. از نظر دانش هم که بعیده از بزرگان سر تر باشن.
فقط می مونه قیافه و طراحی و خاص بودن ماشین (بخاطر تیراژ کم)
یعنی بابت همین ها مشتری حاضر پول بده ؟
یا چیز دیگه ای هم هست ؟
سعید سابق
۲۲ مرداد ۱۳۹۷داره خیلی زوز میزنه متفاوت باشه اما هیچ وجه تمایزی حداقل توی این تصاویر نیست. جلو پنجره مشابه جگوار و تداعی کننده xj هست. ورودی های هوای جلو هم که فیک هست. از نمای جانبی هم نمیشه گفت چیز متفاوت و قابل ارائه ایی داشته باشه . قاب شیشه جلو هم در نهایت سادگی کپی شده و رینگ هایی مشابه . بعد ادعای ” وایزمن آخرین سازندهٔ اصیل خودروهای اسپرت اروپایی در آلمان است” ادعایی بزرگی هست
sami
۲۸ مرداد ۱۳۹۷این ماشین بیشتر مورد پسند انگلیسیها هست تا سایر کشورها .جرمی کلارکسون هم وقتی میرونتدش خرکیف میشد.موتور وی ده ای جان