شرکت ریناسپید به دنبال تکنولوژی رانندگی خودکار است و این بار با یک BMW i3 تغییر شکل یافته، با بهروزرسانیهای ویژه خود در بخش فنآوری و تجهیزات، به دنبال بازتعریف ویژه خود از تعامل انسان و ماشین است. این شرکت، نام خودروی خود را Budii گذاشته است.
Budii یا بامو i3 با طراحی ریناسپید، شکل و شمایلی جدید یافته است. طراح سوئیسی، گلگیرهای بسیار متورم و عضلانی را برای این خودرو انتخاب کرده و سپرها و چراغها را نیز برای تطابق با عرض بدنه جدید، تغییر داده است. حذف جلوپنجره ویژه BMW و چرخهای آلیاژی ۱۹ اینچی به ایجاد چهرهای تهاجمی در این خودرو کمک نمودهاند. این خودرو همچنین از پنل های چندمنظوره در جلو و عقب بهعنوان چراغ ترمز، چراغ عقب و بهعنوان یک عنصر ارتباطی با سایر کاربران در جاده سود میبرد. یک اسکنر لیزری تلسکوپی در سقف نیز قرار گرفته که بهعنوان چشمان خودرو عمل میکند و بهصورت سهبعدی، مسیر، موانع و انسانها را شناسایی میکند. ریناسپید Budii همچنین از تعلیق گازی با امکان تغییر ارتفاع ۱۰ سانتیمتری برخوردار است. پیشرانه الکتریکی این خودرو نیز برای آینده، جای بحث نخواهد گذاشت. ویژگیهایی در داخل کابین Budii درنظر گرفته شده که کمتر در خودرویی دیده شده است. فرمان این خودروی کانسپت، به صورت بازویی عمل کرده و میتواند در سمت هر کدام از دو سرنشین جلو قرار گیرد. سادهتر اینکه میتوان فرمان را کاملاً جمع کرده و رانندگی را به خود خودرو سپرد. دربهای خودرو تنها با لمس یک دکمه باز و بسته میشوند. برای پنجرهها نیز پردههایی تاشو و با سبک بادبزن ژاپنی درنظر گرفته شده است. صفحات نمایشگر بزرگ نیز بهخوبی برای سرگرمی و انجام کارهای متنوع آمادهاند. با این وجود، ریناسپید، فضای داخل Budii را با پوششهای چرمی و به شکلی بسیار کلاسیک، آراسته است. فضایی که ساده، لوکس و بسیار مدرن به نظر میرسد. آیا تصویری که ریناسپید از خودروهای خودران و مدرن آینده میدهد، واقعی است؟ مهمتر اینکه چنین خودروهایی برای چه کسانی ساخته میشوند، عشاق رانندگی یا مصرفکنندگان عادی؟۱۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
"Amir"
۲۸ بهمن ۱۳۹۳زاویه ی دیدش تو حلق دشمن
مهدی
۲۸ بهمن ۱۳۹۳شاید ربط نداره ولی میگم:مزدا شاسی بلند سی ایکس پنج ۲۰۱۵ تو تبریز چند باشه خوبه؟۲۲۵۰۰ دلار!!!یعنی اگه الان دلار ۱۰۰۰ تومان بود میشد به آسانی منطقه آزاد ۲۲۵۰۰۰۰۰ و پلاک ملیش هم با احتساب گمرک میشد ۴۵۰۰۰۰۰!!!! ولی نمیشه واردش کرد که اگه بشه هم قیمتش بالای ۳۰۰ ملیونه.یعنی عملا بیش از ده برابر!!!
مصطفی
۲۹ بهمن ۱۳۹۳مسخرست.
MOHAMAD TBAG
۲۸ بهمن ۱۳۹۳خوشم نیومد …
یعنی اگه یه روزی خودروها این مدلی بشن من خودمو دار میزنم ….
البته اگه عمرم قد بده تا اون موقع ….
سامی
۲۸ بهمن ۱۳۹۳خوبی ما ایرانیا اینه که میدونیم مثلا 25 سال دیگه باید سایپا 965 رو سوار بشیم . حالا 4 تا شماره بالا و پایین زیاد فرقی نداره :)))
AliZeus
۲۸ بهمن ۱۳۹۳شماره کم نیارن صلوات :D
شهریار
۲۹ بهمن ۱۳۹۳>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
آره اصلا نگران نباشید…ما عمرا سنمون به این رویا پردازیها قد نمیده…لازم به خودکشی نیست که گناه کبیره هم حساب مبشه…به قول سامی ما هنوز در راه سعود سایپا به کد 1000 در آینده های دور بسان موش آزمایشگاهی جان به جان آفرین تسلیم میکنیم ..به همدیگر تسلیت میگوییم.. و دست از پا دراز تر سایپا با کدهای مختلف خرید میکنیم و باز هم میمیریم..و هی میمیریم… <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Pooya
۲۸ بهمن ۱۳۹۳خوب و بد کنار هم، ترکیب شدن. به نظر من آینده خودرو نباید اینگونه باشه اتومبیل های با راننده ای خودکار و این همه تکنولوزی می تونن بین مردم عادی جا باز کنن ولی بین اون هایی که دنبال لذت رانندگی هستن نه. البته تکنولوژی خوبه ولی تا یه حدی.
REZA
۲۸ بهمن ۱۳۹۳چرا i3 بیچاره
یه ماشین اشغال برمیداشتن اشغال ترش میکردن
peyman
۲۸ بهمن ۱۳۹۳هر تغییری در جهت پیشرفت قابله تقدیره
و خودروسازیه ایران مستحقه مذمت و تحقیر
Night Fury
۲۸ بهمن ۱۳۹۳توش یه کم شیر تو شیره!
bse7en
۲۸ بهمن ۱۳۹۳فرمونش انگار به لوله فاضلاب وصله!!!
ناصرساتیا
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ما یه دوست خر پول داریم سنتنیال داره 2سال سواره هنوز نمیدونه چی به چیه وای به روزی که این خودروها وارد گود شوند ملت ما هنوز کار با عابر بانک را مشکل دارند چطور این همه برنامه کامپیوتری را باید یاد بگیرن
reza
۲۸ بهمن ۱۳۹۳طراحی افتضاح
سعید
۲۸ بهمن ۱۳۹۳این ماشین برای خندوندن دیگران خوبه البته بلا نسبت BMW i3
ARMEN
۲۸ بهمن ۱۳۹۳حرف نداره کف کردم واقعا،ولی این جوری هم نمیشه باهاشون کنار اومد بنظرم روح یه خودرو واقعی و رانندگی لذت بخش رو از آدم میگیره،همش تکنولوژی و ….