مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت چهاردهم، اولین دوئل از گروه اسپرتهای سبک
واندرهال ونیز | زنوس E10 |
؟ | |
کاترهام ۷ | ووهل ۰۵ |
؟ | |
آریل اتم | کوانتوم GP700 |
؟ |
واندرهال ونیز
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۶
ترکیب: موتور جلو، محور جلو
کشور سازنده: ایالاتمتحده
سازندهٔ پیشرانه: جنرال موتورز
زنوس E10
ترکیب: موتور وسط، محور عقب
کشور سازنده: بریتانیا
سازندهٔ پیشرانه: فورد
واندرهال ونیز | زنوس E10 | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۱۸۰ اسب بخار | ۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۵ نیوتن متر | ۲۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۵ ثانیه | ۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
ظرفیت باک | ۳۲ لیتر | – |
وزن | ۶۴۰ کیلوگرم | ۷۰۰ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۱ به ۳.۵ | ۱ به ۳.۵ |
طول | ۳.۵۸ متر | ۳.۸۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۵ متر | ۲.۳۰ متر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه | ۳۰,۰۰۰ دلار | ۳۵,۶۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10082448]
Radin
۲۶ مرداد ۱۳۹۷اصلا با این سگمنت حال نمیکنم
Aston martin
۲۶ مرداد ۱۳۹۷اینا چیه میزارین >_<
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۷بعنوان خودروی دوم اتفاقا خیلی هم خاصه
ضمن اینکه شتاب ۴.۵ ثانیهای هنوز هم جذابه
AMANTE
۲۶ مرداد ۱۳۹۷بنظرم این سبک از ماشین ها مثل بودن تو گذشته است و ماشین هایی هستن با سواری خشک در شهر و بدون امکانات رفاهی ولی با لذت ناب رانندگی در پیست.
در دنیای امروزی ماشین هایی مثل Toyota GT86 یا Mazda MX5 هستن که سواری خوب در شهر و لذت رانندگی عالی در پیست و امکانات رفاهی خوب رو در کنار هم ارائه میدن و خرید اینا بنظرم توجهی نداره.
فرامرز
۲۶ مرداد ۱۳۹۷انتخابم زنوس هست به دلایل زیر:
1. چهار تا چرخ تو شرایط یکسان پایداری بهتری رو حاصل میکنه. البته پایداری به خیلی عوامل دیگه هم وابسته هست. ولی فکر کنم زنوس توزیع وزن بهتری هم داشته باشه بخاطر موتور وسط بودن.
2. موتور تنفس طبیعی که شتاب گیریش با فشار پدال گاز تناسب بیشتری داره و صدای دلنشینی ایجاد میکنه
3. محور حرکت عقب که لذت رانندگی بیشتری داره
datsun
۲۶ مرداد ۱۳۹۷چه دلیلی داره دوستان یه نفر قانع میشه پول مثلا یه z370 رو جایی این کلاس ماشینها میده که از امکانات ابتدای هم محرومند
Shayan
۳ شهریور ۱۴۰۳این چنین خودروهایی که تو جاهایی مثل دبی زیاده و جایی هم مثل دبی افراد انقدر پولدار هستند که کلکسیون ماشین دارند این چنین خودرویی برای این افراد واقعاً خوبه که تو حیاط خونشون ۲۰ مدل ماشین دارند و این هم یکی از هموناست و برای چسی اومدن واسه دوربریاشون میخرن یه همچین ماشینی رو
HAMID.HEMI
۲۶ مرداد ۱۳۹۷زئوس
چون محور عقب هست و برای دریفت عالیه
جالبه پیشرانه های فورد به دلیل قیمت مناسب و استهلاک پایین تو خیلی از ماشینها استفاده میشه.
حسین دهمرد
۲۶ مرداد ۱۳۹۷درک نمیکنم که قیمتشون از یه موستانگ بیشتر باشه.خصوصا واندرهال با اینکه خیلی چیز خاص و تو چشمیه نصف این قیمت ها نمیصرفه
مرصاد
۲۶ مرداد ۱۳۹۷همش حس میکنم چرخ عقب واندرهال تو سرعت بالا در میره ??
پرهام
۲۶ مرداد ۱۳۹۷عجیب گیر دادین به واندر هال ونیز معلومه خوشتون میاد ازش !!! :)))) البته ماشین جذابیه واقعا شتاب 4/5 و سبکی این ماشینا عالیه ولی کلا ونیز از زنوس جذابتره .
حمیدرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۷رای من زنوس چون ظاهر شیک تری داره و از اون مهم تر قدرت پیشرانه بالای فورد هست که خیلی برام جذاب بود
Abbas lsx/ltx
۲۷ مرداد ۱۳۹۷اینا ورداری تیون کنی قدرتو ببری بالا بری باشون تو سطح شهر و بندازیشون به جون هر چی هایپر کار و سوپر کاره