سوپرکار گوردون مورای T.50s نسخهای مختص پیست از مدل جادهای آن بوده و سازنده این خودرو میگوید از داون فورس کافی برای راندن بهصورت برعکس برخوردار است.
اینکه سازندگان خودروهایی با داون فورس ادعا کنند راندن برعکس آنها میسر است کار غیرمعمولی نیست. همانگونه که در ویدئوی پیش رو خواهید دید T.50s واقعاً میتواند این کار را انجام دهد. به طور خلاصه و به صورت تئوری، اگر میزان داون فورس یک خودرو در سرعتی خاص بیشتر از جرم آن باشد، می تون آن را به صورت سروته مثلا روی سقف تونل هم راند بدون اینکه نگران افتادن آن باشید.
یکی از ویژگیهای کلیدی آئرودینامیک این خودرو، پرهی توربین الهام گرفته از فرمول ۱ است که در عقب نصب شده و کمی هم شبیه توربین بکار رفته در برابم BT46B است خودرویی که طراحیاش را مورای انجام داده است. این تکنولوژی به حدی موفق بود که سریعاً استفاده از آن توسط فیا ممنوع شد…
در ویدئو گفته میشود که پره توربین بکار رفته در این سوپرکار بهمنظور تولید داون فورس ۷ هزار دور در دقیقه دوران کرده و با دیگر قطعات آئرودینامیکی همچون بالهی روی محفظه پیشرانه، اسپلیتر جلوی گیرا و بال عقب بزرگ همکاری میکند. در کل این خودرو داون فورسی فراتر از ۱۵۰۰ کیلوگرم دارد.
وقتی بحث داون فورس T.50s مطرح میشود مجری برنامه این محصول را با داج وایپر ACR و مک لارن سنا GTR مقایسه میکند. وایپر با لاستیکهای استاندارد شتاب ۱.۵ جی را در پیچها ثبت کرده و در صورت استفاده از لاستیکهای خاص پیست این شتاب به ۱.۸ جی میرسد. در مقابل باید گفت سنا GTR با لاستیکهای خیابانی شتاب ۱.۸۴ جی را ثبت کرده و با لاستیکهای مخصوص به شتاب ۲.۲ جی میرسد؛ اما وضعیت T.50s چطور است؟ این خودرو میتواند با استفاده از لاستیکهای خیابانی و پیست شتاب ۲.۶۹ و ۳.۲ جی را در تئوری بر جای بگذارد.
تنها داون فورس تولیدی نیست که باعث میشود محصول مورای خاص باشد. همانند مدل جادهای، T.50s دارای پیشرانه ۱۲ سیلندر ۳.۹ لیتری تنفس طبیعی بوده اما بهبودهایی که در برخی بخشها همچون سرسیلندر، میللنگ و… صورت گرفته باعث شده این خودرو قدرت فراتر از ۷۲۰ اسب بخار داشته باشد.
Sina
۲ مهر ۱۳۹۹عجب ماشینی.
برعکس همه ماشینای الان که برقی شدن و هیجانشون از بین رفته دوباره یه هایپر کار اصیل پیدا شد
مسعود
۲ مهر ۱۳۹۹صنعتی و سنتی بزنی به بغل هم میشه راندش :|
علیx76
۲ مهر ۱۳۹۹اول که از شتاب جانبی تئوری این ماشین واقعا شگفت زده شدم
دوم هم رکورد قابل احترام وایپر دوست داشتنی
و سوم رکورد شگفت انگیز مکلارن
اگه گوردن مورای بتونه نسخه ارزونتری از این ماشین رو با حفظ ویژگی هاش تولید کنه خیلی عالی تر هم میشه
امین
۲ مهر ۱۳۹۹تحمل شتاب جانبی بیش تر از سنا جی تی آر? کاش بعدا رکوردی هم تو پیست ها بزنه
nikzad
۲ مهر ۱۳۹۹بابا این ماشین چیه عجب اعداد هیجان انگیزی داره واقعا حال میکنم باهاش.یادمه میگفتن گامپرت اپولو هم میتونه برعکس شه.
917
۲ مهر ۱۳۹۹منظور گامپرت موتورش بود نه داون فورس
nikzad
۲ مهر ۱۳۹۹یعنی چی؟
917
۲ مهر ۱۳۹۹موتور ماشین وقتی برعکس بشه عملیات روانکاری به مشکل میخوره چون روغن دیگه به اویل پمپ نمیرسه و چون کل روغن پشت پیستون جمع میشه، یاتاقان های میل لنگ روانکاری نمیشن همچنین روغن از رینگ پیستون رد میشه ماشین به روغن سوزی میفته
مازیار
۲ مهر ۱۳۹۹در کنار بدشانسی های بیشماری که گریبان نسل ما رو گرفته هم عصری با تولید و عرضه این جواهر از جمله خوش شانسی های ماست
h!$@\/\/
۲ مهر ۱۳۹۹خیلی چیز عجیبی نیست
LAFERRARI
z
۲ مهر ۱۳۹۹1500 کیلو داون فورس ! خداس
یانکی
۲ مهر ۱۳۹۹وایپر رو عشق است.کاش خود داج یه بار اقدام به رکورد گیری کنه تو نورنبرگ.شک ندارم با تنظیمات مهندسهای داج به راحتی به رکورد 6.55 و حتی کمتر برسه.اگر فیلم رکورد گیری وایپر توسط تیمی که شخصا اقدام به این کار کردن رو ببینید تو مستقیمیه طولانی آخرهای پیست سرعت وایپر از 280 بالاتر نمیره که به خاطر دانفورس زیادشه.یعنی اگر از دانفرس کم کنن و به جاش لاستیکهایی که تو متن اشاره شد به کار برده بشه رکورد خیلی ارتقا پیدا میکنه.و در آخر این وایپر وحشی محبوب لیاقت داشت نسل جدیدش تولید بشه یا مازارتی mc20 که هیچکسی منتظرش نبود.حالا اگر وایپر جدید با قدرتی عراتر از 750 اسب میومد و گیربکس دو کلاچه بی شک رکورد نوربرگ رو در هم میکوبید.
Mc20
۲ مهر ۱۳۹۹.mc20 کسی منتظرش نبود چون کسی فکرش رو اصلا نمیکرد حالا هم که دیدی چه اعجوبه ای شد وایپر حتا از بوگاتی هم حجمش بیشتر انصافا باید یه تانکر بنزین هم دنبالش بیاد
M.A.S
۲ مهر ۱۳۹۹واقعاً عشقه وایپر
هنوزم جزو 10 خودرو برتر نوربرگ رینگ هستش
ای کاش داج نسل جدیدشو بزنه
و تو این نسل از موتورش 800 اسب با گشتاور 980 حداقل رو بیرون بکشه
هنوزم پتانسیل داره برای ترکوندن پیست ها
ایکاش این نسلشو برای درگ هم مناسب کنن تا دیگه 10.5 بزنه
یعنی عالی میشه
جواد
۲ مهر ۱۳۹۹وایپر یک اتومبیل خداس..
حیف که نیست وگرنه بقیه حرفی نداشتن
مانی
۳ مهر ۱۳۹۹من وایپر رو خیلی دوست دارم
اما اگه انصاف داشته باشیم ما ایرانیها دوست داریم بت بسازیم
این وایپر همونیه که بخاطر ایرادت زیاد و کلا عصبی و ناراحت بودن فروش نداشت
و مجبور شدن به تولیدش خاتمه بدن
Ali Keyhani
۲ مهر ۱۳۹۹لافراری رو هم خیلیا این عقیده رو براش دارن
MASIHA
۲ مهر ۱۳۹۹عقیده نیست
از نظر علمی هم ثابت شده
ارشیاSVJ
۲ مهر ۱۳۹۹پسر چی هست
هم این
هم وایپر!!
حسین دهمرد
۲ مهر ۱۳۹۹این فن پشتشو پتنت کرده؟ اگه انقدر خوبه چطور بقیه استفاده نکردن تا حالا؟
Mc20
۲ مهر ۱۳۹۹Laferrari-mc20-jesko absolut بقیه خزززززع
OMID
۲ مهر ۱۳۹۹بقیه خز?
کدوم بقیه؟
AMG_S73///
۲ مهر ۱۳۹۹sls هم برعکس شد