برای کسانی که قصد سفر به بیابانها را دارند اما خودروهایی مثل جیپ رانگلر، تویوتا لندکروزر و سایر آفرودرهای معمولی را کافی نمیدانند، هیولایی بنام راکت Z 210 ساخت شرکت روسی Technoimpluse ممکن است گزینهٔ مناسبی باشد. این یک اسیووی موتور وسط است که ظرفیت حمل ۹ نفر را دارد و میتواند به هرجایی برود. راکت Z 210 به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربودیزل هیوندای مجهز شده که در میانهٔ خودرو نصب شده است. این موتور با دو سطح خروجی مختلف ۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور یا ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میشود. اما صرفنظر از سطح خروجی، نیروی هردو نسخه توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
این خودرو به دو مخزن سوخت ۱۰۰ لیتری مجهز شده است که امکان پیمایش زیادی را با یکبار سوختگیری برای آن فراهم میکند. برای درنوردیدن مسیرهای خشن و صعبالعبور نیز سیستم چهارچرخ محرک تماموقت، قفل دیفرانسیل و گیربکس کمکی دو دنده برای سنگین کردن ضریب دندهها در نظر گرفته شده است درحالیکه فرمان هیدرولیک هم موجب سهولت در رانندگی میشود. در راکت Z 210 همهچیز برای آفرود طراحی شده است. چرخهای بسیار بزرگ، ارتفاع ۶۰ سانتیمتری از سطح زمین و اوورهنگهای فوقالعاده کوتاه، زاویهٔ ورود و خروج ۵۲ درجهای را برای خودرو فراهم کردهاند. عرض این هیولا بدون احتساب آینههای جانبی ۲.۴۹ متر بوده و ۴.۸۹ متر هم طول دارد.
در داخل راکت Z 210 اما ترکیب صندلیها عجیب به نظر میرسد. در اینجا تنها صندلی راننده ثابت است و یک صندلی تاشو هم در کنار آن تعبیه شده است. در پشت صندلی راننده، یک ردیف صندلی نیمکتی ساده روی محفظهٔ موتور قرار گرفته و نهایتاً در روی دیوارهٔ بخش انتهایی خودرو نیز صندلیهای نیمکتی تاشو نصب شده است. Technoimpluse این خودرو را بیشتر برای استفادههای نظامی در نظر گرفته و در وبسایت خود نیز آنرا مناسب برای گشت زنیهای مرزی و حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرده است. همچنین برای کسانی که خواهان نمونهٔ بزرگتری از راکت Z 210 هستند، سازندهٔ روسی نسخهٔ ۶×۶ آنرا هم با نام راکت Z 310 ارائه میکند. قیمت این هیولای آفرود از ۵.۶ میلیون روبل معادل ۸۴,۸۰۰ دلار آغاز میشود.
mahdy
۱۷ آبان ۱۳۹۷روسا چرا انقدر موتورای ضعیف استفاده میکنن
اون از شامان اینم از این
..::Majidio Lamborghini::..
۱۷ آبان ۱۳۹۷درسته ،
یونیماگ یه موتور توربودیزل ۷/۷ لیتری داره با ۲۹۳ اسب بخار قدرت و ۱۲۲۲ نیوتن متر گشتاور !
آخرین نقطه در توانایی های یک آفرودر یعنی یونیماگ
To be voted off-roader of the year 14 times in a row – I dare anyone to try and top that!
Karl-Heinz Focks, Mercedes-Benz Special Trucks
۱۴ ساله پست سر همه که یونیماگ به عنوان آفرودر سال انتخاب میشه !!!!!!
۱۴ سال پشت سر هم !!!!!
ماشین آتش نشانی میشه و گرمای وحشتناک جنگل های صعب العبور در حال سوختن رو تحمل میکنه تا وظیفش رو انجام بده، ماشین امداد میشه و وسط یخ و برف به قله های ۴۰۰۰ متری قطب جنوب صعود میکنه ،
موقع سیل تا ۲ متر به راحتی در آب فرو میره و کارش رو انجام میده
یه مقاله ای از مجله ی «کار- مَگِزین » بریتانیا هست تحت عنوان یونیماگ ، امپراتور اس یو وی ها !
unimog , the emperor of SUVs
اونجا اشاره شده هیچ ماشینی مثل یونیماگ ساخته نشده ، آفرودر قهاری که به هیچ کوه و تپه و گودال و صخره ای ، نه نمیگه و ۲۴ ساعت در شبانه روز بدون هیچ نگرانی میتونی ازش کار بکشی
در آخر عنوان شده که مرسدس به زودی یونیماگ هایی با استاندارد آلایندگی یورو ۶ به بازار عرضه خواهد کرد!!!!!!
lorestani
۱۷ آبان ۱۳۹۷قیمتم مثل همیشه اصلا هیچی
مهمترین فاکتور تو ماشینهای تجاری قیمت هست
شما پول یونیماگو بده مثل یونیماگ تحویل بگیر
یونیماگ لختش حداقل ۱۱۰ هزار یورو هست. یعنی فقط شاسیش. حالا پنجاه هزار یورو دیگه بده یه کابین روش نصب کن.
یونیماگ کروزر که تو پدال مقاله شو داشتیم قیمتش هفتصد هزار یورو میشه یا حدودا یک میلیون و صد هزار دلار. حالا این مدله هشتاد هزار دلاری رو با یه مدل یک میلیون و صد هزار دلار مقایسه کردن مثل مقایسه ی داچیا داستر با بنتلی بنتایگاه هست
همیشه از این نوع مقایسه ها بدم میاد. شما همونقدری که پول میدی اش میخوری. گدا خونه نیستش که یکی بیاد یونیماگ برات بسازه به قیمت هشتاد و پنج هزار دلار. چون یه چیزی مثل یونیماگ ساختن قیمت فقط شاسی و کابین رانندش صد و بیست هزار دلار میشه
۹۱۷
۱۷ آبان ۱۳۹۷قدرت و گشتاوری که اعلام شده متعلق به موتور هستش این نیرو بعد از اینکه از گیربکس سفارشیش عبور کنه چند برابر میشه.
تازه به خاطر حجم و وزن کمش زود دور میگیره که یه امتیاز خیلی مثبته
من باگی های دست سازی رو دیدم که از موتور های یک یا دوسیلنر موتور سیکلت ها استفاده میکردن و تو مسابقه به ماشینای ۶ و ۸ سیلندر رقابت میکردن.
با یه گیربکس خوب همه کاری میشه کرد؛ مثل بالابر هایی که ۲ یا ۳ اسب قدرت دارن ولی چندین تن رو بلند میکنن
Amir Machine
۱۷ آبان ۱۳۹۷مطمئنا یونیماگ تو دنیای آفرود یه اعجوبه بینظیره ولی من از این ماشین روسی هم خوشم اومد
طرح موتور وسطش جالبه، ظرفیت سرنشین زیادی هم داره و با وجود چرخهای بزرگ، ارتفاع زیاد، قفل دیفرانسیل و گیربکس کمکی ضریب سنگین، به احتمال زیاد تواناییهای آفرود بالایی هم داره.
بنظرم فقط به یه موتور دیزلی قویتر نیاز داره.
حسین مقدسی
۱۷ آبان ۱۳۹۷برای یک آفرودر اسب بخار زیاد فقط باعث افزایش مصرف سوخت میشه و به درد دیگه ای نمیخوره برای بیراهه نوردی نیاز به گشتاور داریم که این موتور بیشتر از نیاز این خودرو گشتاور داره این گشتاور توی خروجی گیربکس چند برابر میشه ( برای اینکه مقیاسش دستت بیاد توی وانت پیکان خودمون توی دنده 5 گشتاور خروجی موتور با گیربکس تقریبا برابره حالا ببین دو دنده 1 چند برابر بیشتره!) توی دیفرانسیل ها هم باز گشتاور بیشتر میشه توی این ماشین احتمالا با ضریب بیشتر از 4 و باز به لاستیک هایی با این ارتفاع گشتاور افت کمی خواهد داشت. عملا باید بتونی با دنده 2 یا حتی 3 توی یک مسیر صاف شروع به حرکت بکنی.
درضمن این ماشین بصورت عمومی فروخته نمیشه که بخوان کارایی شو فدای شتاب و حداکثر سرعت بکنن برای افراد و شرکت هایی ساخته میشه که هزینه استفاده و کارآیی براشون خیلی مهم تر از این اعداد هستش . هدف ساخته که نوع وسیله رو مشخص میکنه
mahdy
۱۷ آبان ۱۳۹۷درسته حسین آقا آفرود هم مثل خودرو های کشنده به گشتاور نیاز داره نه اسب بخار به خاطر همینه که موتور دیزل هم استفاده میکنن
ولی خب حتی این گشتاور هم گشتاور پائینیه این چند برابر شدن گشتاور رو ولی متوجه نشدم اگه توضیح بدین ممنون میشم
در ضمن به نظرم این ابدا ارزشش بیشتر از یه لندکروز نیست خیلی گرونه
حسین مقدسی
۱۷ آبان ۱۳۹۷گیربکس کارش تبدیل گشتاوره توی تمام دنده ها البته به غیر از دنده هایی که ضریب برابر یا کمتر از 1 دارن و نسبتش هم اینجوریه هرچی ضریب دنده بزرگتر، دور کمتر توی خروجی گیربکس و درنتیجه گشتاور بیشتر، توی دیفرانسیل هم که ضریب ثابته و بزرگتر از 1 باز کاهش دور داریم و افزایش گشتاور.
مثلا توی پراید ضریب دنده1، 3.454 هستش ضریب دیفرانسیل هم 3.778 هستش اگر این دوتا رو درهم ضرب کنیم میشه 13.049212 یعنی دور موتور نسبت به دور چرخ 13.049212 برابر کمتر و گشتاور به همین اندازه بیشتر میشه.
درمورد قیمت هم به نظر من نسبتا ارزونه این ماشین قراره بیشتره عمرش رو توی بیراهه ها بگذرونه و باید به اصطلاح سگ جون باشه و طبیعتا باید از شاسی و اتاق وتعلیق و سیستم قوای محرکه با دوامی استفاده کنه و اینها اصلا ارزون نیست
برای یه مصرف کننده عادی لندکروزر خیلی بهتر از این خودرو هستش.
ولی کسی که مثلا بخواد برای اکتشاف توی قطب شمال یه خودرو انتخاب کنه قطعا لندکروزر جزوشون نیست.
درضمن گشتاورش هم کم نیست 230 نیوتون متر عدد کمی نیست نسبت به آفرودرهای تولید انبوه عدد کمیه ولی برای این خودرو کافیه
برای مثال موتور z24 نیسان(پاترول 4 در )182 نیوتن متر گشتاور داره
ولی خیلیا برای صخره نوردی از این موتور استفاده میکردن.
وانت نیسان با همین موتور میتونه 5 تن بار جابجا بکنه.
کروزر
۱۷ آبان ۱۳۹۷موتور قوی تر یعنی استانداردهای جدید تر. یعنی هزینه بیشتر
بعدم با این ماشین شما اصلا نمیتونی بیشتر از هفتاد هشتاد کیلومتر بری
لاستیکا رو ببین مرکز ثقل ماشینو ببین
شما نود تا بری با ده درجه چرخش فرمون ماشین چپ میکنه
یونیماگ در اصل یه ماشین کاری هست که تبدیل به افرودش کردن برا همین از همون اول یه موتور قوی روش گذاشتن چون برا کار لازم داشتن. ولی این فلسفش از همون اول افرود بوده و با ارتفاعی که داره نه برا کار میشه استفادش کرد نه کشیدن
بعدم گشتاور خیلی مهمه تو افرود. شما موتور یه تراکتور رو ببین معمولا دور و بر هفتاد هشتاد اسب بخار قدرت داره ولی با یه کامیون رو به راحتی بوکسل میکنه
Omid
۱۷ آبان ۱۳۹۷قیمتش نسبت به قدرتش خیلی زیاده
رها
۱۷ آبان ۱۳۹۷سوزوکی جیمنی فسقلی موتورش از این بهتره..چی میسازن این روسها، کلا استعداد خودرو سازی ندارند..