زاگاتوسایر خودروهای اروپایی

محصول جدید زاگاتو، یک GT ایتالیایی با قلب کوروت!

شرکت ایتالیایی زاگاتو در سال های اخیر همکاری نزدیکی با استون مارتین داشته و یکی از برجسته ترین پروژه‌های این دو شرکت مدل ونتیج V12 زاگاتو و البته مدل نفس‌گیر DBS GT زاگاتو بوده است؛ اما اگرچه خود استون مارتین نیازی به معرفی ندارد اما جدیدترین پروژه زاگاتو باید بیشتر معرفی شود. در این پروژه شرکت نه چندان شناخته شده ایتالیایی با نام ایزو ریولتا IsoRivolta درگیر بوده است.

محصول جدید زاگاتو با نام ایزو ریولتا GTZ شناخته می‌شود و در واقع ادای احترامی به خودروی A3/C ایزو ریولتا در سال ۱۹۶۳ می‌باشد. این خودرو شاید بتواند جایگزینی جالب برای سوپر GT های ایتالیایی همچون فراری ۸۱۲ سوپرفست باشد.

GTZ که به عنوان یک گرن توریسمو معرفی شده تنها به تعداد ۱۹ دستگاه تولید خواهد شد و از این تعداد ۹ دستگاه قبلا سفارش داده شده است. ما مطمئنیم شما هم از بدنه‌ی تمام کربنی و جذاب این خودرو خوشتان آمده است. هرچند اگر نشان مزراتی هم روی بدنه نقش می‌بست خیلی تعجب نمی‌کردیم.

البته ارتباط طراحی این خودرو با A3/C واضح بوده و یکی از این موارد کاپوت تخت و کم ارتفاعش است. در بخش عقب هم چهار چراغ گرد دیده می‌شود که شبیه نمونه‌های بکار رفته در فراری ۸۱۲ سوپرفست است. زیر کاپوت این خودرو ارتباطی به ایتالیا نداشته و GTZ به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۸ لیتری سوپرشارژردار کوروت Z06 مجهز شده است. البته حجم این پیشرانه نسبت به کوروت افزایش یافته است.

نباید از انتخاب زاگاتو تعجب کرد زیرا نسخه اصلی A3/C که با نام ایزو گریفو شناخته می‌شد از قوای محرکه کوروت استفاده کرده بود؛ اما چرا زاگاتو بجای پیشرانه کوروت جدید C8 از کوروت Z06 C7 استفاده کرده است؟ خب طراحی پیشرانه وسط کوروت جدید با طراحی GTZ هماهنگی نداشته است.

زاگاتو می‌گوید بیش از ۴۵۰۰ نفر عضو کلوب ایزو ریولتا بوده و برای آنها GTZ یک بازگشت بسیار ویژه محسوب می‌شود. قیمت GTZ فعلا اعلام نشده اما انتظار می‌رود اولین نمونه‌های آن در ماه اکتبر بدست مشتریان برسند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6011 ديدگاه)

    این چه اسمیه گذاشتن روش !!؟؟

  2. ali (chevy nova)

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (7405 ديدگاه)

    حتی اروپاییها هم دیگه فهمیدن انجین کوروت بهترینه و روی محصولاتشون استفاده میکنن.

    1. Ahmad

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      بله بله، فهمیدن و همین امروز فرداس رسما اعلام کنن، منتظر اعلام رسمی بمون

      1. ali (chevy nova)

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (7405 ديدگاه)

        واقعیت تلخه؟

    2. علی آقا

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (586 ديدگاه)

      ارزونه

  3. ممد ژانگولر

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4207 ديدگاه)

    داداش ببین چقدر وضعت خوبه رفتی جلو قیمتشو پرسیدی
    ما که میشینیم تو تاکسی از لابه لایه ماسکمون زیر چشمی میبینیم میگیم خدایا شکرت تو رویامون یدور هم باهاش میزنیم ??

  4. مازیار

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    بدنه ای با تلفیق اصالت و مدرنیته
    براستی که زیباست

  5. OMID

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    زشته
    مخصوصاً موقعه ای که با رقباش مقایسه میکنی
    درکل این زاگاتو اکثر محصولاتش یه جورین انگار زیادی پر زرق و برق یا زیادی از مد افتادن
    نمی‌دونم چرا معروف شده

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      پروژه‌های زاگاتو که روی محصولات آلفا و استون‌مارتین کار شده را اگر ببینید ، نظرتون راجع به این شرکت عوض میشه .

  6. پارسا عشق ماشین

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    من نمی دونم قشنگه ولی قابل رقابت با ماشین های رقیب نیس مثلا فکر کنیم رقابت با استون مارتین دی بی اس یا ونتیج اونا خیلی بهتر از اینن به نظرم باید با تویوتا سوپرا مقایسه کردش که من باز اونو ترجیح میدم اگه کسی میدونه رقیب این ماشین چیه ممنون میشم و میتونم بگم هیچی الان تو این موقعیت این همه ماشین خوب حالا چرا نسخه قبلیشو ببینید چه طراحی روزی داره الان به نظرم اونو الان بیان تولید کنن من خیلی از این ماشین های اسپورت کلاسیک دوست دارم

  7. chiron sport

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    حیف پول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا