کمپانی بریتانیایی کاترهام (کیترهم) که در ساخت اتومبیلهای بهاصطلاح Open wheel تخصص دارد سه نسخه جدید از مدل Seven خودش را که به ترتیب با نامهای ۲۷۰، ۳۶۰ و ۴۸۰ شناخته میشوند، معرفی کرد.
هر سه مدل فوق از پیشرانههای ساخت فورد بهره میگیرند و میتوان برای آنها آپشن هایی نظیر دیفرانسیل با لغزش محدود، صندلیهای سفارشی مخصوص مسابقه و تریم های داخلی منحصربهفرد را سفارش داد. از میان سه مدل معرفی شده ضعیفترین نمونه از نظر فنی، Seven 270 است که در واقع جانشین مدل Roadsport 140 میباشد. گونه ۲۷۰ به یک موتور ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری از سری Sigma کمپانی فورد مجهز شده که با توجه به بهره بردن از تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپها قدرتی به اندازه ۱۳۵ اسب بخار را در اختیار راننده قرار میدهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این اتومبیل ۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت بوده و با قیمت ۲۲,۹۹۵ یورو در دسترس علاقهمندان خواهد بود. گونه بعدی Seven 360 است که در واقع جانشین مدلهای Roadsport 170 و Supersport R شده و قیمت آن ۲۶,۹۹۵ یورو میباشد. این مدل به انجین ۲ لیتری Duratec فورد مجهز شده که قبلاً در مدل مسابقه ای R300 هم از آن بهرهگیری شده بود. قدرت موتور اتومبیل فوق ۱۸۰ اسب بخار است و به لطف این موتور قدرتمند نسبت به بدنه سبک وزن، شتاب صفر تا صد اتومبیل به ۴.۸ ثانیه رسیده و حداکثر سرعت آن هم ۲۱۰ کیلومتر میباشد. قویترین مدل از میان سه نمونه معرفی شده Seven 620 است که جانشین مدل Seven 420 شده و بهمانند نمونه قبلی از انجین ۲ لیتری Duratec بهره میبرد که البته با ملاحظات صورت گرفته قدرت آن به ۲۱۰ اسب بخار رسیده و شتاب صفر آن صد کیلومتر آن تنها ۴ ثانیه میباشد. برای تملک این مدل باید مبلغی برابر با ۲۹,۹۹۵ یورو را پرداخت. کاترهام همچنین در سال ۲۰۱۵ دو پکیج مختلف را ارائه کرده که برای تمامی مدلهای سری Seven قابل گزینش است. پکیج اول که با نام S Pack شناخته میشود امکاناتی از قبیل رینگ چرخهای ۱۴ اینچی آلومینیومی، بخشهایی از بدنه با پوششی از جنس استیل، کابین بهطور کامل موکت شده، بخاری و در نهایت شیشههای کامل جلو و بغل را به اتومبیل اضافه میکند. پکیج دوم هم با نام R Pack شناخته میشود و در صورت گزینش آن امکانات بیشتری نظیر دیفرانسیل لغزش محدود، فلایویل سبکوزن، سیستم تعلیق اسپرت، رینگ چرخهای آلومینیومی ۱۵ اینچی، داشبرد از جنس فیبرکربن و صندلیهای کامپوزیت مسابقه ای به اتومبیل اضافه خواهد شد.۲۷۰ | ۳۶۰ | ۴۲۰ | |
موتور | 1596cc | 1999cc | 1999cc |
قدرت | 135bhp @ 6800rpm | 180bhp @ 7300rpm | 210bhp @ 7600rpm |
گشتاور | 122lb ft @ 4100rpm | 143lb ft @ 6100rpm | 150lb ft @ 6300rpm |
شتاب صفر تا صد | ۵.0sec | ۴.8sec | ۳.8sec |
بیشینه سرعت | 122mph | 130mph | 136mph |
قیمت | £۲۲,۹۹۵ | £۲۶,۹۹۵ | £۲۹,۹۹۵ |
سعید
۵ فروردین ۱۳۹۴بالاخره قویترینش کدومه؟480 یا 620 یا 420؟ مثل اینکه اشتباه نوشتید
سعید
۵ فروردین ۱۳۹۴آخه اول متن گفته سه نسخه جدید از مدلSeven که به ترتیب با نامهای 270، 360 و 480.
بعدش گفته قویترین مدل از سه نمونه معرفی شده Seven 620 است که جانشین مدل Seven 420 شده.
توی اون جدول آخری هم سه مدل رو گفته:270، 360 ،420
حالا قویترینش کدومه؟420 یا 480 یا 620 ؟
مجتبی
۵ فروردین ۱۳۹۴با سلام ببخشید
تا حالا اینجوری نظر نداده بودم ولی این مدل ماشین جداً عمومی محسوب میشه یا فقط باید تو پیست ازش استفاده کرد؟اگه عمومیه که ….. اگه مسابقه ایه چرا اینقدر ضعیفه؟
از موقعی که من یادم میاد و تاریخچه کاترهام این اتومبیل همیشه همین شکلی بوده آیا به نظر دوستان سزاواره توی سال 2015 اتومبیلی سوار بشی که شبیه اتومبیل های دهه 1920 یا 1930 میلادیه ؟شکل داشبورد رو ببینید تاکید میکنم تو سال 2015 و عصر تکنولوژی های نوین چنین داشبورد کم امکاناتی جالبه؟
از لحاظ فنی هم اتومبیل متوسطیه فقط موتور فوردش خوبه از جهت ایمنی هم که بماند…..
اینهایی که گفتم همش نظر منه شاید نظر دوستان چیز دیگه ای باشه
محمد
۵ فروردین ۱۳۹۴انگلیسین دیگه!! همه چیشون بر عکس دنیاست همه رو هم متقاعد می کنن که درسته :))
شایان
۵ فروردین ۱۳۹۴انگلیسی ها فکر میکنن هنوز قرن نوزدهمه یا اوایل قرن بیست الان فقط یه چیز داره اونم رسانست که البته برای کشورهای جهان سومه و رصد اونا و حمایت از عقب موندگیشون
Erfan . McLaren Automotive
۵ فروردین ۱۳۹۴من نمیدونم چرا بعضی ها همه چیز رو سیاسی میبینن و به اصطلاح توهم توطئه دارن!!!!!! عزیز من ماشین های Open wheel در سرتاسر جهان طرفدارهای خاص خودش رو داره شما رو که مجبور نکردن اونو بخری! در ضمن اینکه میگی حمایت از جهان سوم و عقب موندگیشون یعنی فکر میکنی عقب مونده نیستیم و به اصطلاح خیلی پیشرفته ایم؟ شما اگر میتونی به تکنولوژی اونا برس. آلمان رو نگاه کن از ویرانه جنگ جهانی به کجا رسیده. این یعنی پیشرفت و نو آوری. این که ما داریم دوباره چرخ رو اختراع میکنیم نمیشه نو آوری و پیشرفت. میشه عقب ماندگی و پسرفت. ما عقب مانده ایم قبول کن.
شایان
۵ فروردین ۱۳۹۴اتفاقا من تئوریه توطئه ندارم و فقط خواستم بگم انگلیس چیزی نداره جز رسانه من نگفتم ما جهان سومیم اتفاقا ما جهان چهارم و پنجمیم رسانه های اونا دارن از سرو کول ایرانی ها بالا میرن یعنی میخوای بگی رسانه هاشونو نمیبینی البته بعید میدونم جواب بدی از اسمت مشخصه انگلیس دوستی
امید برتر
۵ فروردین ۱۳۹۴کاترهام چیه؟؟!
تا حالا نشنیده بودم!
h112
۵ فروردین ۱۳۹۴وقتی میبینمشون یاد ژیان می افتم…
ارزون ترین و ضعیف ترینشون کاترهام 160 هست…قیمت حدود 15 هزار یورو ..موتور 660cc سه سیلندر توربو شارژر متعلق به شرکت سوزوکی با قدرت 80 اسب بخار…و 0 تا 100 6.5 ثانیه ای…
و قویترینشون هم کاترهام 620r هست…موتور 2 لیتری فورد سوپر چارجر…311 اسب بخار…و 0 تا 100 2.8 ثانیه…
از نظر ظاهری که هیچ فرقی با هم ندارن فقط از نظر موتوری….
فرید
۶ فروردین ۱۳۹۴اگه بخواهیم صادق باشیم این دیگه خدای اصالته ن بنز و بی ام و تویوتا ایرانخودرو
احمد باقری
۲۹ فروردین ۱۳۹۴مالی نیست.