کمپانی آریل که به خاطر ساخت محصولات دیوانهواری چون اتم و نومد شناخته شده ظاهراً در حال توسعه پرشتابترین و پیشرفتهترین سوپرکار تاریخ خود است.
بنا به گزارش پدال و به نقل از اتوکار این خودرو اواخر ماه جاری با قوای محرکه الکتریکی رونمایی خواهد شد. قوای محرکه خودروی یاد شده از چهار پیشرانه الکتریکی و باتری ۴۲ کیلووات ساعتی تشکیل شده و این باتری با مایع خنک میشود. پیشرانهها در کل خروجی ۱۱۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۹۹ نیوتون متر دارند. این تنظیمان ظاهراً خودرو را قادر خواهند ساخت تا در ۲.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت آن ۲۵۷ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
سقف سرعت خودرو خیلی گیرا به نظر نمیرسد و البته ادعایی نیز دراینباره وجود ندارد. این خودرو تنها حدود ۱۵ دقیقه میتواند در پیست حرکت کند و پس از آن باید حدود ۵۰ دقیقه با شارژر سریع شارژ شود.
اگرچه زمان حضور سوپرکار آریل در پیست محدود بوده اما محدوده حرکتی آن در حالت الکتریکی بین ۱۶۱ تا ۱۹۳ کیلومتر خواهد بود. زمانی که خودرو نتواند با قوای الکتریکی حرکت کند یک افزایش دهنده برد توربینی آن را به جلو خواهد برد.
Amir_R18
۲ شهریور ۱۳۹۶.
تنها نکته ی مثبتش به نظرم شتاب و بِرَندش ( آریل ) هست.
سقف سرعتش که در حد ماشین های ۵۰ هزار دلاریه.
در پیست هم که تا بیای باهاش یه دور بزنی و به اصطلاح گرم بشی شارژش تموم میشه ، آخه ۱۵ دقیقه به چه درد آدم میخوره؟
شتاب و گشتاور بالا هم برای موتور الکتریکی چندان سورپرایز کننده نیست. به زودی با فراگیر شدن سوپرکار های الکتریکی گشتاور های بالای ۲۰۰۰ و شتاب زیر ۲ به شدت عادی میشن. نمیدونم شتاب زیر ۲ اصلا به درد میخوره یا نه . به نظر من که شتاب وقتی خیلی پایین میاد به خاطر اینرسی بیشتر جنبه ی آسیب رسان پیدا میکنه تا لذت بخش.
باتری ها و موتور ها هم که هر سال دارن با سرعت برق پیشرفت میکنن و ظرفیت و قدرتشان بیشتر میشه.
در کل از این دست سوپرکار ها در آینده بسیار خواهیم دید. به ویژه از طرف شرکت های چینی که به موتور های الکتریکی و روند برقی سازی خودرو ها به چشم یک فرصت و نقطه ی پرش نگاه میکنند.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲ شهریور ۱۳۹۶مجید جان بوگاتی شیرون هم درزمان ارائه حداکثر عملکرد بردش کم میشه! برد این خودرو نسبت به باتری 42کیلوواتی وقیمتی ک ب احتمال زیاد خیلی زیاد نیس خیلی هم بد نیس ،البته قبول دارم کمه، نهایت سرعتش هم کمه .ساخت همچین خودرویی توسط شرکت کوچیکی مثه آریل کار بزرگیه،امیدوارم در آینده نقص های این مدلو برطرف کنن
Amir_R18
۲ شهریور ۱۳۹۶.
دوست گرامی همون شیرون با سقف سرعتش حدود 75 کیلومتر مسافت رو طی میکنه بعد بنزینش خالی میشه. 75 کیلومتر کم نیست.
فکر نمیکنم برد و سقف سرعتش جای دفاع داشته باشه.
Ferrari FXX K
۴ شهریور ۱۳۹۶همه چیز فدای شتاب شده قابلیتای دیگه ی خودرو کاملا دست کم گرفته شدن!
و اینم نتیجش یه ماشین نامتعادل!
منظورم از نامتعادل اینه که ماشینی که میخاد ۲۰۲۰ بیاد! شتابش صفر تا ۹۶ رو توی ۲.۴ ثانیه بزنه و حد اکثر سرعتش معادل ۲۶۰ بشه و باطریش توی ۱۵ دقیقه خالی بشه؟؟!!!!!
برای اینکه یه شتاب به دست بیارن چیزای حیاتی ایرو فدا کردن!
مخصوصن ۱۵دقیقه تا خالی شدن شارژ که جلوشو میگیره توی مسابقه ای شرکت کنه!
موتور تمام برقیش هم مزیت لذت بردن از صدای یه موتور ۱۱۸۰ بخاری رو کاملا از بین برده!
صدای موتور Ferrari FXX K:
http://www.aparat.com/v/Yr9Qz
و نسبت به یه خودرویی که سال ۲۰۲۰ قراره رونمایی بشه وزن بالایی داره!
این ماشین ضعفاش زیادنو ایرادایی که بهش وارده زیادن.
فکر کنم تنها توجیهی که کمپانی آریل میتونه داشته باشه اینه که قیمت نسبتا پایینی براش مشخص کنه.
پهلوان مک لارن(مک دانیال) البَهلْوَان الِمَکلارِنٌ
۲ شهریور ۱۳۹۶نمیدونم آریل جدیدا مستر بین رو به عنوان مهندس یا رئیس شرکت انتخاب کرده یا ما رو سر کار گذاشته?
چون سقف سرعت 260 و 15 دقیقه دووم اوردن تو پیست بیشتر شبیه یک جک میمونه.
اونم برای ماشینی که سال 2020 میخواد بیاد.
اميرحسين رادفر
۲ شهریور ۱۳۹۶به احتمال خیلى زیاد به خاطر حجم باطریش و افزایش حجم باطرى هم خودرو از اینى که الانم هست سنگین تر مى کنه ۱۶۰۰ کیلو براى همچین خودرویى خودش یکم زیاد امیدوارم تا ۲۰۲۰ که وعده تولیدش ودادن تکنولوژى انقد پیشرفت بکنه که بتونن یه باطرى حجیم تر و با وزن کمتر جایگزین این کنن احتمالا تاپ اسپید هم مى تونه بیشتر از این حرفا باشه ولى شاید در اثر فشار زیاد باترى و زودتر خالى کنه و محدودش کرده باشن
فرشاد
۲ شهریور ۱۳۹۶اصل حرکت برای شرکتی با سرمایه محدود خوبه اما خیلی خیلی خیلی جای کار داره، الان فقط شبیه یه طرح کاملا ناقص اولیه به نظر میرسه.
الف.ی
۲ شهریور ۱۳۹۶از این طور پیشرفت ها خوشم میاد
الف.ی
۲ شهریور ۱۳۹۶به دوستان بگم خودرویی که تمام توانش از برق میاد نباید سرعت چندان بالایی داشته باشه این ویژگی خودروهای برقیه شتاب بالا سرعت پایین
مطمئن باشید اگر اون سه ابر خودروی هیبریدی که هممون میشناسیم همون میزان قدرت رو به صورت بنزینی داشتند به سادگی به بالای 370 کیلومتر در ساعت میرسیدند.
و البته که مدت زمان پایین دوام باتری و برد کمش از نقیصه هاشه ولی فکرمیکنید اگر سیستم kers تو فرمول یک یعنی جایی که پیشرفته ترین ساخته های خودرویی بشر هستند نبود باتری ماشین های فرمول با اون فشار وحشتناکی به بهشون میاد چقدر دووم میاوردن؟
Ferrari FXX K
۴ شهریور ۱۳۹۶اقای (الف.ی) اطلاعاتتون کاملا مفید بودن ولی یه چیزیرو نادیده گرفتین عزیز ?
اینکه کمپانی فراری یکی از سیاستاشون اعلام نکردن حد اکثر سرعته!
و خودتونم میبینید که برای لافراری نوشتن که بالای ۳۵۰ km/h
توی شبیه ساز که تست کردن سرعت لافراری ۴۰۰ تارو هم رد کرد که کاملا هم معقوله وقتی که fxx evelotion به ۴۰۰ تا میرسه!
silver
۲ شهریور ۱۳۹۶خروجی 1180 اسب بخار و گشتاور 1799 نیوتون متر!!!!!
از اون طرف شتاب صفر تا صد ۲.۴ ثانیه!
۲.۴ثانیه شتاب خوبیه ولی به نظرم شتابش نسبت به گشتاور عظیمی که داره کمه !
با خواندن گشتاور انتظار شتاب حوالی ۲ ثانیه ای داشتم .
سقف سرعتش هم که….
فرشاد
۲ شهریور ۱۳۹۶شتاب اولیه همه چیز نیست؛ شتاب رگرا با وجود گشتاور ۲۰۰۰ نیوتن متری، از اینم ضعیفتره و حدود ۲/۸ ثانیهست (مانور رگرا رو شتاب ثانویه فوقالعادشه) شاید تو نسخه نهایی این ماشین هم، جدا از شتاب اولیش که خیلیم خوبه اتفاقا، رو شتاب ثانویه زوم کنن.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲ شهریور ۱۳۹۶حرفت درسته فرشاد جان،شتاب 0تا160کیلومتر این خودرو 3.8ثانیه و 0تا250 هم 7.8ثانیه هس
فرشاد
۲ شهریور ۱۳۹۶ولی سقف سرعتش و مدت زمان استفادش در پیست، رسما فاجعست.
Amir_R18
۲ شهریور ۱۳۹۶.
درسته پورشه 918 فکر کنم 1280 نیوتن متر گشتاور با موتور بنزینی+الکتریکی داشت 0تا100=2/2
از 2000Nm الکتریکی انتظار خیلی بیشتری میرفت ، باید به زیر 2/2 میرسید.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲ شهریور ۱۳۹۶مجید مثه اینکه هر چقد بگم فایده نداره…شتاب 0تا 100 918 در بهترین حالت 2.4 بوده. 2.2 برا شتاب 0تا 96کیلومتر بوده،انقد اطلاعات غلط نده!
Amir_R18
۳ شهریور ۱۳۹۶.
من به ۹۶ و ۱۰۰ دقت نمیکنم چون اصلا از این سیستم مایل و کیلومتر که انگلیسی ها درست کردن خوشم نمیاد .
فقط شده عامل گیج کردن بقیه.
من اگر اطلاعات غلط میرم شما بدون داد و بیداد تصحیشح کن
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲ شهریور ۱۳۹۶«هﺮ ﺩﻭ ﻣﺪﻝ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺗﻮﺳﻌﻪﺩﻫﻨﺪﻩﯼ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﺗﻮﺭﺑﯿﻨﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺗﻮﺍﻥ ﺧﺮﻭﺟﯽ ۳۵ ﮐﯿﻠﻮﻭﺍﺕ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﺗﻮﺭﺑﯿﻦ ﺩﺭ ﺩﻭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻋﻘﺐ ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﺑﯿﻦ ۱۰۰ ﺗﺎ ۱۲۰ ﻣﺎﯾﻞ ( ۱۶۰ ﺗﺎ ۱۹۳ ﻛﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ) ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ . ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺑﺮﺧﻮﺩﺭﻭﯼ P40 ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۵۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺷﺎﺭﮊ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ۱۵ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﻣﺴﯿﺮ ﺷﻬﺮﯼ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﻨﺪ . ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﻢ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﻣﺎ ﺁﺭﯾﻞ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﻭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ، ﺍﯾﻦ ﻧﻘﺎﻁ ﺿﻌﻒ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ»
این یه قسمت از مطلبی هس ک تو زومیت گذاشته شده،آریل در زمان تولید ضعف های این مدلو برطرف میکنه