افرادی که اخبار دنیای خودرو را با دقت دنبال میکنند احتمالاً چیزهایی درباره تورینگ سوپرلگرا دیسکو ولانت شنیدهاید. این خودرو که بر پایه آلفارومئو 8C شکل گرفته از ظاهر جذاب و پرفورمنس قابلتوجهی سود میبرد. این کوچ بیلدر ایتالیایی به مناسبت ۹۵ سالگی خود خودروی دیگری را نیز تولید خواهد کرد.
اگرچه واژه تورینگ به این کمپانی اختصاص ندارد اما تورینگ سوپرلگرا قبلاً سازنده برخی از خودروهای مهم بوده است. این کمپانی کار خود را با طراحی و ساخت خودروهای اسپورت برای آلفارومئو شروع کرده اما همهچیز پس از طراحی استون مارتین DB5 و DB6 و البته اولین لامبورگینی تاریخ یعنی ۳۵۰ GT تغییر کرد.
تورینگ میگوید خودروی در نظر گرفته شده برای گرامی داشت جشن ۹۵ سالگی نسبت به نمونههای پیشرانه جلوی قبلی متفاوت بوده و از طراحی پیشرانه وسط و قوای محرکه یک سوپرکار سود خواهد برد. جدای از قرار گرفتن پیشرانه در پشت چرخ های جلو، این خودرو عناصر طراحی مشترکی با مدلهای قبلی شرکت خواهد داشت. البته این اشتراک قطعات چیز بدی نیست زیرا نگاهی به تاریخچه تورینگ سوپرلگرا نشان دهندهی تولید خودروهای زیبایی همچون دیسکو ولانت، اسپایدر و آئرو ۳ بوده است.
هنوز جزئیات چندانی از این خودرو منتشر نشده اما اگر پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری ۴۵۰ اسب بخاری دیسکو ولانت را در نظر بگیریم میتوان گفت محصول جدید این کمپانی قدرت بیشتری خواهد داشت.
سوپرکار جدید تورینگ سوپرلگرا مراحل پایانی توسعه خود را طی کرده و در ژوئن ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. این شرکت به دنبال نمایش این خودرو در مراسمی ویژه میباشد.
MOHAMMAD ROSTAMI
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰چه قدر ماشین های ایتالیایی رو دوست دارم.
یعنی عشق در ماشین های ایتالیایی موج میزند .
مثل یک غذا .
البته که ماشین قابل خوردن نیست .
ولی شما اگر دقت کرده باشید ،
مادرتان تا به حال یک غذا را درست کرده که خودش دوست نداشته باشد
ولی غذای خوشمزه ایی است
اما شما زمانی که میخورید، آن طعم و بوی همیشگی را ندارد
این جادوی عشق هست ، چون مادر شما این غذا را با عشق درست نکرده ، حتی اگر این غذا ، غذای خوشمزه ایی باشد ، ولی برای شما دِلچَسب نیست .
ماشین هم همینطور هست .
اگر با عشق باشد ، واقعا حتی نگاه کردن به عکس آن هم لذت دارد .
من همیشه گفتم برای لذت رانندگی نیاز به یک شتاب صفر تا صد عجیب نیست .
اگر عاشق باشی ، از یک موتور V8 200 اسب بخاری هم میشود لذت برد .
محمد رستمی نژاد
RezaRs
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰بستگی داره روزه باشی یا نباشی البته اگر روزه باشی و اول افطار کنین و بعد یه نیم ساعت شام بخورین اون عشقه رو درک میونین اما یه کله افطار شام باشه چلو سنگ سوسک سوخاری فرق نداره ?
افشار
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰خودروهای عجیب و بی نام و نشان که معلوم نیست دنبال چی هستن
Mohammad Rostami Nejad
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰این خودرو ها بی نام و نشون نیستن
این شرکت ها در واقع حالت محلی یا کشوری دارن .یعنی طوری که فقط توی اون محدوده که هستند فعالیت میکنند
مانند بسیاری از شرکت های دوچرخه سازی که در تولید بسیار کم فعالیت میکنند
قرار نیست که مثل لامبورگینی در تیراژ بالا خودرو بزنند .به همین دلیل که کم تیراژ کار میکنند و محلی هستند
خیلی شناخته شده نیستند.
مگر محصولی با کیفیت یا خاص یا با پرفورمنس خوب تولید کنند که سر زبان ها باشند .
افشار
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای رستمی داخل حرفهات تلویحاً کامنت من رو تاید کردی که!!!!!
mahan
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰افشار جان اگه توی متن دقت کنید این کمپانی 95 سال قدمت داره و با بزرگان کار کرده پس اون قدر ها هم بی نام و نشان نیست فقط ما اسمشو نشنیدیم و حتما باتوجه به همکاری هاش با شرکت فراری و الفارومئو حرفی برای گفتن داره
Mohammad Rostami Nejad
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان سلام
چند وقتی نبودت .
کجا بودی
ماهان من حساب کاربری تشکیل دادم. تو هم تشکیل بده .
mahan
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام محمد جان لطف داری برادر.راستش داییم از دنیا رفت و کار ها یکم سخت شد و هم درگیر بودیم هم اینکه الان مجبورم یک معاون کنترل اجرایی برای بخش کیفی و کمی جدید پیدا کنم و نمی خوام زیرمجموعهش رو به دلایلی ارتقاع بدم و فعلا خودم کار هارو انجام میدم یکم وقت کم پیدا می کنم که درکنار عزیزان و بزرگواران باشم. بعد من به خاطر دسترسی به اطلاعات و یکسری تدابیر امنیتی کلا تو هیچ سایتی ثبت نام نمی کنم و کلا توی دو تا سایت میام یکی همین سایت عالی پدال دومی سایت طراحی houzz
افشار
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰همین که خیلیا اسمش رو نشنیدن یعنی بی نام و نشون هست چون خیلی چیزها وجود دارن و چون بهشون اهمیتی داده نمیشه بی نام و نشون هستن و بی نام و نشون باقی خواهند ماند
Amirreza
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰من از پدال خواهش دارم که روی تیتر های خودروهای ایتالیایی از کلمه خودرو یو ماشین استفاده نکنن ، چون اینها اثر هنرین ، کوهی از اصالت ، چشمنواز و پر ابهت ، شاسد ژاپنی ها با دوام تر باشن ، شاید کره ای ها پر آپشن تر باشن ، شاید آلمانی ها متین تر و تشریقاتی تر باشن ، شاید انگلیسی ها اشراف زاده باشن ، شاید آمریکایی ها بزرگتر و کاربردی تر باشن ، ولی منی که آلمانی بازم اینو میگم که هیچکدومشون ، بجز یکی دو مدل خاص مثل sl300 و f1 و لوتوس الیز و دوسه تا دیگه از نظر زیبایی ، اصالت ظاهری ، به ایتالیایی ها نمیرسن ، خودروهای ایتالیایی هر کدومشون روح و ذات جدایی از هم دارن ، اصلا حس داشتن یه خودروی ایتالیایی همیشه باعث میشه که لبخند بیاد روی لبات ، من قبلا یه جولیتا داشتم ، این ماشین شاید از نظر شتاب به خیلی دیگه از ماشینام نمیرسید ، شای آپشناش خاص نبودن ولی چون ایتالیایی بود یه حس غیرقابل توصیفی رو بهم تحمیل میکرد . واقعا یه اثر هنری بود ، ماشینی که به عنوان یه ماشین اقتصادی از آلفا بفروش میرسید همه جاش پر از ظرافت بود ، تک تک نقطه هاش با ظریف کاری طراحی شده بود . و جدا از این حسای خوب و طراحیای چشمنواز و اصیل و زیبا ، خودتون هم میدونین که میشه ایتالیا رو از نظر خودرویی سرزمین سرعت هم لقب داد ، خانه فراری و لامبورگینی و فیات و مازراتی . البته این حرف من درباره خودروساز های مطرح ایتالیا بود