سوپراسپرت T.50 گوردون مورای، خالق مک لارن F1 در حال توسعه است. این خودرو بهجای مدرن سازی معمول این روزها از طریق هیبریدی سازی و گیربکسهای دوکلاچه اتومات، روی یک موتور V12 و یک گیربکس شش سرعته دستی تکیه میکند.
جانشین معنوی مک لارن F1 مجهز به یک گیربکس شش سرعته ساخت Xtrac خواهد بود تا راننده آن بتواند نهایت لذت از رانندگی درگیرکننده خودرو را ببرد. البته این گیربکس، تنها ویژگی یادآور سوپراسپرتهای دهه ۹۰ نیست بلکه موتور V12 که در پشت کابین قرار دارد با حجم ۳.۹ لیتر و ردلاین ۱۲۱۰۰ دور بر دقیقه میتواند هیجان شما را مضاعف نماید.
این پیشرانه ساخت کاسورث، احتمالاً چیزی حدود ۶۵۰ اسب بخار نیرو و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. البته به گفته گوردون مورای، به لطف سیستم القای RAM میتوان به قدرت ۷۰۰ اسب بخار دست یافت. T.50 همچنین بسیار سبک وزن خواهد بود و هدف گوردون مورای رسیدن به عدد ۹۸۰ کیلوگرم است.
در نهایت به بحث آئرودینامیک میرسیم. مورای از تخصص خود در طراحی خودروهای فرمول یک بهره برده و یک فن برقی ۴۰۰ میلیمتری را نیز در پشت خودرو تعبیه کرده که هوا را از زیر خودرو مکیده و چسبندگی بالایی ایجاد میکند. این فن شش تنظیم مختلف ازجمله افزایش داون فورس و استریم لاین با هدف کاهش ضریب درگ را در دسترس قرار میدهد.
وزن و آئرودینامیک، کلیدهای موفقیت و عملکرد این خودرو خواهند بود. سوپرکار T.50 در تیراژ ۱۲۵ دستگاه تولید خواهد شد که ۲۵ دستگاه از آنها نسخههای ویژه پیست خواهند بود.
[دانلود ویدئو]
امین
۲۴ خرداد ۱۳۹۹Carwowدرگ جدید گذاشته بین m8 و a45s عالیه حتما ببینید
ایمان جباری
۲۴ خرداد ۱۳۹۹به نظر شما گوردون مورای میتونه بهترین سوپر اسپرت دنده دستی تاریخ رو خلق کنه ؟؟؟؟
بله میتونه : لایک ????
نه نمیتونه : دیسلایک ????
بابابزرگ
۲۴ خرداد ۱۳۹۹این سیستم القای ram چیه؟
بابابزرگ
۲۶ خرداد ۱۳۹۹دوستان محترم مجله پدال قابل توجه شما عزیزان
اگر یک نفر سوالی در مورد متن داشته باشه پاسخ گویی وظیفه مجله ست
پس برای چی قسمت کامنت گذاشتید؟
Hemichan
۲۵ خرداد ۱۳۹۹افسانه ی به یاد ماندنی به جز هندلینگ
شتاب ۰ تا ۶۰ ۳.۲ ثانیه ای
۰ تا ۱۰۰ مایل ۶.۳ ثانیه ای و یک چهارممایل کمتر از ۱۱ ثانیه ای
رضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۹بعد از مدت ها یه ماشین خفن داره ساخته میشه این ترکیب عالی به نظر من اگر هر شرکتی بسازه :
موتور ۱۲سیلندر اتمسفریک با حجم حدودا ۴لیتر رد لاین ۱۲تا۱۳هزار
چهار چرخ متحرک با حالت انتقال کل گشتاور به عقب و گریبکس ۷سرعته یا۶سرعته دستی شاسی فیبر کربنی