سایر خودروهای اروپایی

رونمایی رسمی از فیتی پالدی EF7 در ژنو

سرانجام پس از ارائه‌ی تیزرهای فراوان، امرسون فیتی پالدی راننده اسبق مسابقات اتومبیل‌رانی از خودروی مسابقه‌ای خود رونمایی کرد. EF7 ویژن گرن توریسمو ایده‌ی او از یک خودروی مسابقه‌ای فیبر کربنی است. طراحی خودرو توسط پینین فارینا و مهندسی آن توسط HWA AG که خودروهای مسابقه‌ای تورینگ آلمانی را می‌سازد صورت گرفته است.

fittipaldi-ef7-vision-gran-turismo5
طراحی برجسته‌ی این خودرو دربردارنده‌ی عناصر آئرودینامیکی واضحی چون بال عقب بزرگ، ورودی‌های بزرگ هوا در کاپوت و پشت درب خودرو است. وزن کلی خودرو تنها یک تن بوده و برای ارائه‌ی حداکثر ایمنی راننده طراحی شده است.

fittipaldi-ef7-vision-gran-turismo6
تیم فیتی پالدی می‌گوید سلول ایمنی و طراحی ممانعت کننده از چپ کردن یکپارچه در این خودرو لحاظ شده است. به منظور کاهش وزن پنجره‌ها از پلی کربنات ساخته شده‌اند. آینه‌ی دید عقب وجود نداشته و یک سیستم دوربین دید عقب را ارائه می‌کند. یک صفحه‌نمایش دیجیتال مسابقه نیز اطلاعات موردنیاز را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

fittipaldi-ef7-vision-gran-turismo12

صندلی‌ها در جای خود ثابت شده‌اند و راننده و سرنشین بجای تنظیم آن‌ها باید بالشتک‌ها را تنظیم کنند. غربیلک فرمان و پدال‌ها برای راننده قابل تنظیم هستند. قلب تپنده‌ی این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری تنفس طبیعی است که توسط HWA AG توسعه یافته و حداکثر دور آن ۹ هزار در دقیقه است. قدرت تولیدی پیشرانه ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۵۱۰ نیوتون متر است. گیربکس ۶ سرعته ی سکونشئال نیرو را به چرخ‌ها می‌رساند. همچنین شاهد دیفرانسیل لغزش محدود نیز هستیم. تیم فیتی پالدی می گوید EF7 دارای ترمزها و سیستم تعلیق مسابقه‌ای است. این سیستم تعلیق کاملاً مستقل دارای میله‌های ضد لغزش قابل تنظیم است.

fittipaldi-ef7-vision-gran-turismo13

خب آیا باید این خودروی پیست را راند؟! هر خریدار نه تنها می‌تواند خودروی خود را شخصی‌سازی کند بلکه از تعلیمات شخصی امرسون فیتی پالدی نیز برخوردار خواهد شد. کلوپ مسابقه‌ی فیتی پالدی خدمات فراوانی از ارتقای سطح رانندگی در پیست و حضور در رویدادهای منحصربه‌فرد را ارائه می‌کند.

fittipaldi-ef7-vision-gran-turismo7

البته این تنها راه پشت فرمان قرار گرفتن EF7 ویژن گرن توریسمو نیست. در بازی ویدئویی گرن توریسمو اسپورت شما قادر خواهید بود تا این خودرو دقیقاً همانند نمونه‌ی واقعی برانید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    هم قشنگه هم آیرودینامیک عالی داره.

    1. Delport

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      ایرودینامکش کاملا مشخصه که عالیه.قبول دارم حرفتو.به نوع حوکت هوا از پایین و حرکتش رو کاپوت دقت کنید.چه چسبندگی خوفناکی تو سرعت بالا درست میکنه.این دیزاینر کارش عالیه.

  2. سینا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    چراغ عقبش خسته اس … افسرده اس…

  3. sadegh

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    قدرت600،گشتاور 510؟؟!!؟!؟!؟!؟مگه میشه؟؟

  4. حسین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    و باز هم گرن توریسمو و یک اثر مهندسی دیگر
    زنده باد سونی

  5. محمد رضا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (804 ديدگاه)

    فقط یه قهرمان اتومبیل رانی میدونه که موتور دنا EF7 چه کارایی داره و از اون درون سوپر اسپرت خودش استفاده کرده ما حقمونو خوردن وگرنه باید خودرو ساز 1جهان میشودیم با تولید سالانه30 میلون خودرو

  6. ASA

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ای اف سون
    یه لحظه داشتم فکر میکردم ما اگر پیشرفت میکردیم:
    تمام ماشینا هنوز پسوند
    ELX
    EF7
    EX
    SX
    LX
    TU5
    و مخصوصا اون آخری رو داشتن

    1. نوید جهرمی

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      فک کن ایران خودرو بره به خاطر استفاده از اسم ازشون شکایت کنه

  7. Mahdi DODGE

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    عجب کاپوت و فرمون و داشبوردی داره
    نگا EF7 اونا نگا مال ما
    منم برم با EF7 خودم یه دور بزنم به نیت این

  8. خسرو

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    اوووه تو 4تا عکسهای اخر-اون مشکیه – چقدر پشتش خوبه/ چقدر خوف داره/ واقعا باور نکردنیه/به این میگن طراحی ..

  9. ali

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (776 ديدگاه)

    اگه موتور ef7 پایه گاز سوز روش باشه ایران خودرو ازش شکایت نمیکنه برای کپی اسمه(ef7) … :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا