برنامههای گوردون موری با قدرت به پیش میروند. خودروی اسپورت جدید او که از خودروی اسطورهای F1 الهام گرفته در راه است و این مدیر باسابقه در مصاحبه با مجله اوو جزئیات بیشتری از محصول جدیدش را اعلام کرده است.
بنا به گفته موری، خودروهای پرفورمنس مدرن به اندازه نسلهای پیشین هیجانانگیز نبوده و او معتقد است یک اورهال شدید صنعت خودرو قطعاً موردنیاز بوده تا بدین ترتیب خودروهای خالص و متمرکز روی راننده به بازار برگردند. خودروی اسپورت جدید موری یکی از آنها خواهد بود.
اوو از موری پرسیده که خودروی اسپورت او چقدر سنگین خواهد بود و موری در پاسخ گفته که وزن آن زیر ۱۰۰۰ کیلوگرم خواهد بود. به نظر میرسد موری علاقه خاصی به اطمینان از جمعوجور بودن خودرو دارد زیرا به این ترتیب بیشتر روی راننده تمرکز خواهد کرد.
موری میگوید:
او ادامه میدهد:زمانی که دولتها کار قانونگذاری درباره استانداردهای آلایندگی را به پایان برسانند روی خودروها دست خواهند گذاشت و آنها را تغییر خواهند داد. ما فضا را از دست میدهیم و خودروهای بزرگ توجیهی ندارند. در توکیو و تا زمانی که شما پارکینگ خاصی نداشته باشید نمیتوانید خودرویی طویلتر از ۳.۴ متر بخرید. مهم نیست که چقدر پول دارید، موضوع این است که نمیتوانید خودرو بخرید. آیا این چیز بدی است؟
محدود کردن ابعاد خودرو به معنی تولید میکرو کارها نیست اما ما نیازمند روشی بهتر به منظور طراحی و ساخت خودروها هستیم. خودروهای کامپکت راندمان بسیار بالایی داشته و باعث حفظ فضا، منابع، متریال و وزن میشوند. آنها فرصت بسیار خوبی مخصوصاً برای افرادی که به دنبال لذت رانندگی هستند ایجاد میکنند.
از موری درباره قوای محرکهی این خودرو پرسیده شده و او گفته که مشخصات قوای محرکه نهایی نشده اما تأیید کرده با پیشرانهای هیجانانگیز روبرو خواهیم شد:
ما به امضای توافقنامه تأمین اولین پیشرانه نزدیک شدهایم. این پیشرانه را میتوان در مدلهای آتی هم بکار گرفت. چیزی که میتوانم بگویم این است که قوای محرکه هیجانانگیزی خواهیم داشت، آن را تضمین میکنم.
موری خاطرنشان میسازد:
این پیشرانه افراد زیادی را سورپرایز خواهد کرد اما مهمتر اینکه قوای محرکه کلیدیترین بخش خودرو بوده و از نظر تحویل قدرت و گشتاور بسیار روی راننده تمرکز خواهد داشت.
موری همچنین گفته خودروی مورد بحث تنها با گیربکسهای درگیر کننده عرضه خواهد شد. سه گزینه در دسترس خواهد بود که هیچیک از آنها از نوع گیربکسهای مبدل گشتاور سنتی یا دوکلاچه سنگین نیستند.
زیرساخت خودروی اسپورت موری پلتفرم بسیار سبک iStream است که در آن از آلومینیوم زیاد بهره گرفته شده و بیش از ۵۰ درصد سبکتر از پلتفرمهای سنتی ترکیب شده از فولاد و آلومینیوم میباشد.انتظار میرود این سوپرکار جدید که هنوز نام ندارد در سال ۲۰۱۹ پردهبرداری شود.
mahdy
۱۵ مرداد ۱۳۹۷اون عکس اول بیشتر به یه کانسپت یا هایپر کار دهه نودی میلادی میخوره
امین
۱۵ مرداد ۱۳۹۷دقیقاً، چون اون خودروی برتر قرن بیستمه یعنی مک لارن F1
https://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1
akrh78
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ینی F1 رو نمیشناسی؟
اگه شوخی نکردی و جدی باشی از همین راهی که اومدی دور بزن برگرد
هیستوری پدال هم پاک کن نتم خاموش کن
مانی
۱۵ مرداد ۱۳۹۷وقتی که صحبت از تولید پرجکت وان بود خیلی دوست داشتم مرسدس ماشینی بسازه که وزنش زیر ۱۲۰۰ کیلو باشه که متاسفانه اینجوری نشد
این ماشینه مکی واقعا فوقالعاده میشه
با این وزن اگه قدرتش ۸۰۰ اسب هم باشه شتابش ۲.۵ ثانیه و حد اکثر سرعتش بالایه ۴۰۰ کیلو متر میشه
بماند که چقدر چابک و راننده پسنده
در حالی که مطمئنم قدرتش حدود ۱۱۰۰ اسب خواهد بود