برند احیاشدهٔ بورگوارد پس از ورود دوباره به بازار اروپا با مشکلاتی جدی مواجه شده است. این برند قدیمی آلمانی در سال ۲۰۱۵ با هدف بازگشت به بازار اروپا در سال ۲۰۱۸ احیا شد و هرچند واقعاً توانست به اروپا برسد اما شرایط طبق ایدهالهای آن پیش نرفت. به گزارش یک نشریهٔ آلمانی، از زمانی که مالک بورگوارد یعنی شرکتی چینی فوتون (یکی از برندهای زیرمجموعهٔ گروه خودروسازی بایک) ۶۷ درصد از سهام این برند آلمانی را در سال ۲۰۱۹ به یک شرکت تاکسی اینترنتی و کرایهٔ خودروی چینی بنام یوکار (Ucar) فروخت، بورگوارد با مشکلات مختلفی روبرو شده است.
گفته میشود که شرکت یوکار هیچ ایدهای برای ایجاد شبکهٔ نمایندگیهای فروش در اروپا ندارد و این چیزی است که بورگوارد برای افزایش فروش خود در اروپا به آن نیاز دارد. علاوه بر این، سهامدار میلیاردر یوکار «چارلز ژنگیائو لو» به اتهام کلاهبرداری در حسابداری در حال وارسی است. بورگوارد امسال در کل تنها ۵ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده و هماکنون تنها یک نمایندگی فروش در اروپا دارد که در لوکزامبورگ فعالیت میکند. این در حالی است که در زمان احیای این برند در پنج سال پیش، فوتون قصد داشت فروش سالانهٔ آنرا در سال ۲۰۲۰ به ۸۰۰ هزار دستگاه برساند.
البته تحت مالکیت یوکار فروش بورگوارد کمی بهبود پیدا کرد زیرا از محصولات آن برای خدمات مختلف یوکار استفاده میشد اما این جهش در فروش کوتاهمدت بود. یک مشاور متخصص حوزهٔ خودرو در چین در گفتگو با نشریهٔ آلمانی از برنامههای یوکار برای بورگوارد ابراز نگرانی کرده و گفته است:
من بههیچوجه نمیفهمم چرا یک شرکت تاکسی اینترنتی و کرایهٔ خودرو مثل یوکار باید خود اقدام به ساخت خودرو کند
وی همچنین از تصمیم فروش محصولات بورگوارد از طریق فروشگاههای کوچک بجای نمایندگیهای بزرگ انتقاد کرده و گفته است:
در برندهای ناشناخته، مهم است که خریداران بتوانند محصولات را بررسی و آزمایش کنند
بااینحال، «آندره لاکردا» از تنها نمایندگی بورگوارد در لوکزامبورگ گفته است:
ما از بیزینس خود بسیار راضی هستیم
وی ادعا کرده است که این نمایندگی از تابستان سال ۲۰۱۸ بیش از صد دستگاه از کراساوورهای بورگوارد را به فروش رسانده است. وی همچنین گفته است که مدلهای کارکردهٔ این شرکت نیز فروش خوبی دارند و هیچ نشانهای مبنی بر اینکه بورگوارد در فکر خاتمهٔ فعالیت اروپایی خود باشد وجود ندارد.
ali (chevy nova)
۶ شهریور ۱۳۹۹جزوه شرکتهای هست که بهتر بود برنگرده
ارشیاsvj
۶ شهریور ۱۳۹۹خخخخخخ
معلومه
اخه شرکت کرایه تاکسی؟؟؟?♂️?♂️?♂️?♂️
بی ریا
۶ شهریور ۱۳۹۹افتضاح مدیریتی باعث شد این برند قدیمی که با هزار امید و آرزو از زمین بلتد شده بود نتونه خوب پیش بره و دوباره در آستاته ورشکستگی قرار بگیره
ماشیناش توی ایران هم خوب فروش نکرد به دو دلیل یک اینکه قیمتاش فضایی بود دوم اینکه حمایتی ازش توسط شرکت وارد کننده صورت نگرفت
ارشیاsvj
۶ شهریور ۱۳۹۹من فکر میکردم پای BX5 و BX7 هیچوقت به ایران باز نشد!!!!
NAVID۰۰۹۸
۶ شهریور ۱۳۹۹بیچاره اونایی که خریدنش تو ایران ، صاحاب اول آخرش خودشونن .
از اون بدتر بدتر اونایی که باهاش تصادف کنند ، دَدم وای دَدم .
برگوارد یه برند قدیمی و با اصالته که دیگه مُرده ، این کارها هم فایدهای نداره ، چون رقبا اجازه نمیدن حتی به این دست خودروها فکر هم بکنید .
خرید برخی خودروها را ریسک میخواهد ، برگوارد بیشترین ریسک خرید را دارد .
Irani
۶ شهریور ۱۳۹۹تنها راه نجات بورگوارد، راه یافتن به بازار ایران از طریق واسطه های چینی است.