شرکت گوردون موری اتوموتیو مدل T.50s نیکی لائودا را معرفی کرده است که نسخهای افراطی، تولید محدود و مخصوص پیست از سوپرکار T.50 است. نسخهٔ وحشیتر T.50 که بنام قهرمان افسانهای فرمول یک نامگذاری و در روز تولد او رونمایی شده، همزمان با برادر جادهای خود در حال توسعه بوده و پس از اتمام تولید صد دستگاه نسخهٔ جادهای در ژانویهٔ سال ۲۰۲۳، تنها ۲۵ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.
نسخهٔ مخصوص پیست T.50 تنها ۸۵۲ کیلوگرم وزن دارد که حتی از نسخهٔ جادهای ۹۸۶ کیلوگرمی هم سبکتر است. این وزن کمتر با نسخهٔ قویتری از پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی ترکیب شده که حالا بجای ۶۵۴ اسب بخار، ۷۲۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و میتواند تا دور خیرهکنندهٔ ۱۲,۱۰۰ rpm غرش کند. این پیشرانه که از سر سیلندرها و میل بادامکهای کاملاً اصلاحشدهای سود میبرد، حالا به یک گیربکس شش سرعتهٔ X-Trac پدال شیفتی متصل شده که تازه طراحی شده است. هوای موردنیاز پیشرانه از طریق یک رم ایر القایی روی سقف تأمین میشود و یک سیستم اگزوز مستقیم سفارشی هم برای آن طراحی شده است.
گوردون موری در مورد این نسخه میگوید:
T.50s نیکی لائودا اتصال عمیقی بین راننده، خودرو و پیست ایجاد میکند که تاکنون تجربه نشده است. من میتوانم تصور کنم وقتی در وسط بنشینید و آن V12 پرسروصدا پشت سرتان فریاد بکشد و در پیست موردعلاقهتان دور بزنید، تجربهٔ رانندگی چقدر خاص خواهد بود. با نسبت قدرت به وزنی بهتر از یک خودروی LMP1 تنفس طبیعی، این خودرو بسیار سریع خواهد بود و با چنین وزن کمی مثل یک خودروی فرمول یک تغییر جهت میدهد
همهٔ پانلهای بیرونی T.50s نیکی لائودا خاص این نسخه هستند و از فیبر کربن فوق سبکوزن ساخته شدهاند درحالیکه شیشههای آنهم از نسخهٔ جادهای سبکتر هستند. در این نسخه، کمکفنرها و آنتیرول بارها برای ارائهٔ حداکثر پرفورمنس در پیست ارتقاء یافتهاند و ارتفاع خودرو در جلو به ۸۷ میلیمتر و در عقب به ۱۱۶ میلیمتر کاهش یافته است. در T.50s فن ۴۰۰ میلیمتری نسخهٔ جادهای حفظ شده است اما حالا این فن در کنار یک دیفیوزر عقب بزرگتر و یک بال دلتایی جدید قرار گرفته است.
علاوه بر این، بهمنظور بهبود جریان هوا به سمت ورودیهای هوای جانبی، در جلوی خودرو بارج بوردهایی طراحی شده است. در این قسمت همچنین شاهد بالههای جدیدی هستیم درحالیکه اسپلیتر هم برجستهتر شده است. گوردون موری ادعا میکند که به لطف این ویژگیها، T.50s نیکی لائودا میتواند تا ۱۵۰۰ کیلوگرم داونفورس تولید کند.
در کابین این خودرو همچنان همان موقعیت مرکزی راننده حفظ شده و یک صندلی تمام مسابقهای فیبر کربنی برای او در نظر گرفته شده است؛ اما T.50s حالا به خودرویی دونفره تبدیل شده است زیرا بجای صندلی سرنشین در سمت راست راننده، سیستم اطفاء حریق نصب شده و قسمت جای پای این صندلی نیز توسط یک پانل دکمهٔ عمودی اشغال شده است. در سمت چپ راننده اما صندلی ثابت برای سرنشین حفظ شده است.
هر یک از خریداران ۲۵ دستگاه T.50s از خدمات سفارشی و شخصیسازی بهره خواهند برد. علاوه بر این، همهٔ نمونههای این ماشین با پکیج ترکاسپید ارائه میشوند که شامل پشتیبانی مهندسی و کلیهٔ تجهیزات موردنیاز برای رانندگی با خودرو در پیست مثل مجموعهٔ کاملی از ابزار پیت استاپ و تجهیزات سوختگیری میشود. البته T.50s نیکی لائودا خودرویی صرفاً مخصوص پیست بوده و امکان تردد آن در جادههای عمومی وجود ندارد. قیمت این جانور که میتوان آنرا یکی از منحصربهفردترین خودروهای مخصوص پیست روی کرهٔ زمین دانست، از ۳.۱ میلیون پوند آغاز میشود.
R@m!n
۵ اسفند ۱۳۹۹انگار یه جواب به مک لارن سنا هستش.
راستی فیلم rush رو هم از دست ندین یکی از بهترین فیلمای ژانر ورزشی هست. داستان رقابت جیمز هانت و نیکی لاودا.
پدر خودرو سازی جهان
۵ اسفند ۱۳۹۹رنگش خیلی جذابه❤️، ولی طراحیش نه!
Hami
۵ اسفند ۱۳۹۹این ماشین 500kg از سنا سبک تر در حالی که نزدیک به دو برابر سنا downforce تولید میکنه، حتی Senna GTR هم با T50s قابل مقایسه نیست.
R@m!n
۵ اسفند ۱۳۹۹منظورم اسم گذاریشه
Hadi
۵ اسفند ۱۳۹۹هیولای نارنجی خاص ??…
Amin
۵ اسفند ۱۳۹۹خواستم بگم درگ تایمز بالاخره درگ 765lt و sf90 رو گذاشت
درگ یک چهارم مایل رو فراری برد
ولی رولینگ رو مکلارن
اما جالب اینکه هیچ کدوم نتونستن صفر تا صد زیر 3 بزنن…..
کلا درگ تایمز همیشه یجاش میلنگه
Elmiraj
۵ اسفند ۱۳۹۹درگ با حضور جان هنسی برگزار شد و دیگر شاهد اون تایم های من درآوردی نبودیم…
.
بهترین تایم درگ SF90 و 765LT
به ترتیب ۹.۹۸ و ۱۰.۲۵ بودن که نشون میده همه چی سر جاش بود .
( حتی لاستیک های مکلارن هم گرم کردن )
OMID
۵ اسفند ۱۳۹۹به حضور جان هنسی ربطی نداره بلکه بر خلاف قبل درگ روی آسفالت معمولی برگزار شد نه درگ استریپ که باز هم تایم های فوقالعاده ای زدن
OMID
۵ اسفند ۱۳۹۹در ضمن هوا هم سرد بود که ترکشن رو کم میکنه
تایم 765lt توی هوای مناسب و جاده مناسب بود
Elmiraj
۵ اسفند ۱۳۹۹منظور اینه که یه طرف قضیه کسانی بودن که صحت درگ را تایید میکنه…
وگرنه خودمم میدونم کجا و چگونه برگزار شده .
.
من به تایم های خودی درگ تایمز اعتقاد ندارم…
OMID
۵ اسفند ۱۳۹۹به نظر شما لنگ میزنه چون هیچ وقت به چیزایی که میگن توجه نمیکنید
هوا سرد بود ( 40 درجه فارنهایت یا حدود ۴.۵ درجه سانتی گراد )
فراری هم زیر سه زد
مکلارن هم توی سرعت های بالا دنده دوم و سوم هم چنان اسپین داشت به خاطر سردی آسفالت
HamidReza
۵ اسفند ۱۳۹۹از نظر من جذاب نیست …
اسپیدتیل رو به T50 ترجیح میدم …
این طراحی برای 2020 نیست …
اف وان واقعا جذاب تر از این ماشین بود …
SF90 STRADALE
۵ اسفند ۱۳۹۹آقا حمیدرضا تسلیت ??
شکست تحقیر آمیزی بود
اگه طاقت نداری نبین
فردا فیلمش میاد
پدر خودرو سازی جهان
۵ اسفند ۱۳۹۹SF 90 استراداله، 765LT را زد؟؟؟!!!
SF90 STRADALE
۵ اسفند ۱۳۹۹پدر خودروسازی جهان
نکنه توقع داشتی بهترین سوپر اسپرت حال حاضر دنیا از مکلارن شکست بخوره ؟؟؟؟
تازه در شروع درگ SF90 استراداله آوانس هم میداد ولی مثل موشک از کنار 765LT رد میشد
کچل خان درگ تایمز احتمالاً افسردگی شدید می گیره ؛ خیلی نگرانش شدم ????
HamidReza
۵ اسفند ۱۳۹۹تسلیت؟!؟
بیشتر شبیه پیروزی بود …
واقعا خیلیا مک لارن رو بابت اینکه با یه انجین بنزینی همچین تایمایی میزنه ستایش میکنن … هیچ فراری با این قیمت و این انجین بصورت کارخونه ای این تایم ها رو نمیزنه ، حتی نزدیکش هم نمیشه!
با 4 چرخ متحرک – دو برابر قیمت و …
اگه فراری اس اف نود 765 ال تی رو نمیزد دیگه بدرد خرید نمیخورد!!!!!!!! جدی میگم … به زباله دان تاریخ میپیوست!
من هیچ جا نگفتم 765 ال تی میاد و اس اف نود رو میزنه … کامنت هام هست میتونید مشاهده کنید …همیشه هم گفتم اونا رو رقیب نمیدونم … ولی شما میگی اره این 900 اسبه اون 1000 اسب رقیبن … بی توجه به دو دیفرانسیل بودن و قیمت و هیبریدی بودن فراری … وزن فراری بیشتره اما این چیزا رو داره …
اگه اس اف نود واقعا میخواست 765 ال تی رو کامل شکست بده باید تو رولینگ هم همین کارو میکرد …
رولینگ رو مکی برد … یعنی واقعا شایسته تر از اس اف نود هست این ماشین … هیولاست و سزاوار پرستش هواداران …
از نظر من واقعا 765ال تی با توجه به رقبا خیلی خیلی بهتر از اس اف نود هست …
ببینید …
رقیب 765 ال تی در حقیقت ؛ فراری اف ایت و آونتادور اس وی جی هستن ، اما اونقدر سطحش بالاست که با اس اف نود و پورشه 918 و پی وان و … رقابت میکنه … لطفا چشمت رو نبند و همینطوری حرف نزن …
وقتی قبل معرفی اف ایت بود همه جا رو پر کرده بودی اره اف ایت همه رو میزنه و میره … کجاس؟! هن؟! چرا حرفی ازش نمیزنی؟!
Porsche
۵ اسفند ۱۳۹۹خون خودتو کثیف نکن SF90 هیچوقت به اندازه ۷۶۵ زیبا و باوقار نیست یک باخت هم از ارزش های اون کم نمی کنه
طراحی رو بزار کنار هم ?♂️?♂️?♂️
HamidReza
۵ اسفند ۱۳۹۹مک لارن تو زمین رقیب بازی کرد … (رفت)
1 – 1 شد …
یکی 1/4 مایل رو که فراری برد
یکی رولینگ که مکی برد …
حالا نوبت بازی برگشته …
ببینم تو زمین مک لارن فراری چیکار میکنه! منتظر درگ توی پیست درگ هستیم …
منتظریم!!!!!!!!!!
منتظر باش پسر …
مک لارن هیولا ساخته
اونم از نوع بنزینی!
فراری با این نتیجه باید بره به ناکجا آباد …
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۵ اسفند ۱۳۹۹اقا ایمان
جفت ماشینا عملکرد خیلی بدی داشتن
جفتشون زیر ۱۰ زده بودن توی خیابون ولی اینجا خیلی بد عمل کردن(که خب البته دلیلشو نمیدونم.فقط دوستان نتایجشو بهم گفدن)
۴۰۰ متر توی ۱۰.۴ ثانیه!
شتاب ۳.۵!
صبر کن ویدیو های دیگه ازش منتشر بشه تا نتیجه بهتر رو ببینیم.هرچند منم تقریبن باهات هم نظرم…
Amir Machine
۵ اسفند ۱۳۹۹کلا هرچی به ایشون بگی این دوتا اصلا همسطح هم نیستن بازم قبول نمیکنه و میاد حرف خودشو میزنه
آخه کی گفته یه ماشین هزار اسبی چهارچرخ محرک هیبریدی با گشتاور فوری موتورهای برقی رقیب عادلانهای برای یه سوپراسپرت دیفرانسیل عقب بنزینی 800 اسبیه؟
دلیل این اصرار و ذوق الکی شما چیزی جز تعصب نیست چون کاملاً مشخصه که رقیب اصلی 765LT نسخه پیست محور فراری F8 خواهد بود نه SF90
SF90 STRADALE
۵ اسفند ۱۳۹۹آقا بنیامین
شما نسبت به آقا حمیدرضا منطقی تر برخورد کردین و دید بهتری داشتین
در هر صورت ۱۰۰ بار دیگه بین این دوتا در شرایط برابر درگی برگزار بشه ، فراری برنده مطلق هست
من شک ندارم و امیدوارم طرفداران مکلارن هم این حقیقت رو باور کنن و شکست رو پذیرا باشن
بلاخره شکست تلخه و قبول کردنش سخت تر
OMID
۵ اسفند ۱۳۹۹هوا سرد بود شدیداً
ایلیاا
۵ اسفند ۱۳۹۹آقا ایمان مطمین باش بیشتر منفی هات رو خود طرفدارای فراری بهت دادن چون با حرفات داری کلاسشون رو پایین میاری، طرفدارای فراری اینجا چند برابر مکلارن هستن ولی تو بطور مطلق دیس شدی، این نشون میده طرفدارای واقعی فراری چقدر منطقی و بادانش هستن، امیدوارم هممون منطق رو وارد بحث هامون بکنیم و تعصب رو به حدی به کار ببریم که رو مخ همدیگه نباشیم.
Mf1
۵ اسفند ۱۳۹۹نمیدونم اگه sf90 میباخت بازم قبول میکردی یا
بازم دنبال بهانه نمکی میگشتی میگفتی این مکلارن تیون شده یا راننده فراری خواب بود خلاصه خوبه بعد سالها به صورت نصف نیمه خوشحال شدی
رولینگ مکلارن برد تا فعلا کار بزرگ مکلارن انجام داده با قدرت کمتر و قیمت کمتر
Porsche
۵ اسفند ۱۳۹۹آخه شماهایی که سنگ SF90 رو به سینه میزنین اصلا این دو تا رقیب مستقیم نیستن اون یکی هیبریدی هستش و از گشتاور لحظه ای استفاده میکنه و چهارچرخ هم هست
ولی مکلارن دیفرانسیل عقبه و قدرت خیلی کمتری داره
بهترین سوپر اسپرت ساز هم همه هستن جز فراری
من اصلا با این برند حال نمیکنم
نظر شخصی البته بی احترامی نشه
OMID
۵ اسفند ۱۳۹۹البته بروکس دلیلی نداره افسردگی بگیره
خودش به دونه sf90 سفارش داده که هنوز تحویل ندادن
SF90 STRADALE
۵ اسفند ۱۳۹۹جناب ایلیا
شما به من میگی بی منطق منم قبول میکنم
شما که منطقی فکر می کنید و به دور از تعصب و احساسات نظر میدین چرا واقعیت رو قبول نمی کنید ؟
همه دنیا میگن SF90 استراداله سوپر اسپرته شما میگین هایپرکار هست
همه دنیا میدونن SF90 استراداله سریع تر از 765LT هست ولی شما این مسئله رو قبول ندارین
اگه منطق و دانش شما اینه ، پس من بی منطق باشم بهتره !!!!
ایلیاا
۵ اسفند ۱۳۹۹قصد جسارت ندارم، شما داری مهمترین عامل رو که هیبریدی بودن sf هست نادیده میگیری. در کل همه قبول داریم که فراری میتونه مقداری سریع تر باشه که اون هم با وجود قیمت 3 برابری و هیبریدی بودنش قابل توجیهه. این داد و قال و تسلیت گفتن نداره
T.C.B.K
۵ اسفند ۱۳۹۹مجله خودرو هم داشت اینو مسخرش میکرد
میگفت : “ای کاش اقای گوردون موری مجله ماشین را میخواند. میخوام به وی بگویم. حتما یک سر به اقای کونیگزگ بی اندازد. تا نحوه ساختن هایپر خودرو قرن 21 را به شما آموزش دهد، که دیگر برای 650 اسب از مشتری 4 میلیون دلار مطالبه نفرماید ”
مجله خودرو. شمارش فقط یادم نیست. ولی جدیده.
خداوکیلی 650 اسب… 2.1 میلیون پوند ؟؟ ( حدود 3 میلیون دلار )
کدوم دانمشمندی اینو میخره… دارم بهش فکر میکنم….
HamidReza
۵ اسفند ۱۳۹۹خیلی خوب میخرن …
راستش شاید از قابلیت های این ماشین آگاه نیستید!
Mf1
۵ اسفند ۱۳۹۹بنظر من خود اقای کونیگ زگ و خودروهاش بایستی یه سری به گوردن موری بزنن تا راز رژیم لاغری یاد بگیرن
akrh78
۵ اسفند ۱۳۹۹گوردون موری اسمش اینقد بزرگ هست که این ماشین رو با یه صحفه اسکچ دستی فروخته. ینی یه کاغذ خط خطی خریدار رو مجاب کرده میلیون ها دلار پول بده برا ماشینی که حتی یه ماکت هم ازش ندیده. میفهمی یا بازم دنبال سقف پانارومیک هستی
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۵ اسفند ۱۳۹۹اون فن عقبش
مگه واسه ایجاد یه محیط کم فشار زیر ماشین واسه تولید داون فورس بیشتر نیست؟هوارو میکشه بیرون.وقتی زیر هوا نباشه فشار میاد که ماشین زمین بمونه
مثلا chaparral 2j
فکنم اولین ماشینی بود که از فن استفاده کرد و بشدت هم دامیننت بود.همرو پشت سرش میزاشت.ولی عقب ماشین کامل بسته اس.
یا مثلا bt46
ولی چرا زیر ماشین گوردن موری بسته نیست؟
OMID
۵ اسفند ۱۳۹۹چون هدف فن توی این ماشین افزایش دانفورس نیست بلکه بیشتر باعث کاهش درگ میشه
یه جریان هوا پشت ماشین به وجود میاد که به صورت مجازی طول ماشین رو زیاد میکنه تا درگ کم بشه
شبیه مدل های lt ولی بدون نیاز به افزایش طول واقعی ماشین
Hamed
۵ اسفند ۱۳۹۹با این نسبت قدرت به وزن و کیت آیرودینامیکی میتونه تو هر پیستی رکورددار بشه .موتور هم که v12 تنفس طبیعی
Sina
۵ اسفند ۱۳۹۹جانشین واقعی F1
از سوپرماشینای واقعی
مهدی موتور
۵ اسفند ۱۳۹۹ولی من والکری دوس دار
حد اقل خوشگل تره
محمد
۵ اسفند ۱۳۹۹یاد f1 افتادم
SF90 STRADALE
۵ اسفند ۱۳۹۹یکبار برای همیشه ….
.
.
SF90 استراداله :
۹۸۶ اسب بخار _ ۸۰۰ نیوتن متر _ ۱۶۰۰ کیلوگرم
.
.
765LT :
حدود ۹۰۰ اسب بخار _ ۸۰۰ نیوتن متر _ ۱۳۳۹ کیلوگرم
.
.
نسبت قدرت به وزن فراری : ۰.۶۱۶
نسبت قدرت به وزن مکلارن : ۰.۶۷۲
.
.
دیگه نیازی به توضیح نیست و قضاوت با دوستان
میلاد
۵ اسفند ۱۳۹۹تو هم یکبار برای همیشه بدون اس اف که صفر تا صد ۳.۲ ثانیه ای زد مرده شور کل درگ تایمز رو بردن اعتبار مساوی ۰ مطلق تو درگ اس اف چه تو شتاب اولیه چه تو شتاب ثانویه اصلا ۷۶۵ بهش نمیرسید تا آخر مسیر فقط فاصلع به شدت دورتر و دورتر میشد ولی ۷۶۵ تو رولینگ با اختلاف میبره یعنی اعتبار زیررررررر۰ صفر تا صدشون گویای همه چیزه خاااااک بر سرشون واقعا
OMID
۵ اسفند ۱۳۹۹توی رولینگ میبره چون اثر موتور های برقی توی سرعت بالا تقریبا صفر میشه که به ۷۶۵lt برتری میده
میلاد
۵ اسفند ۱۳۹۹ربطب نداره دادا اونو میدونم میگم تو درگ تا ده ها ثانیه اصلااااااا نمیتونست حتی فاصلع رو کم کنه اصلااا ولی تو رولینگ مثل گلوله awm تو افق محو شد اینا همش بو داره همین که صفر تا صد رو ۳.۵ ثانیه زدن با شاهکار صفر تاصدی مثل اس اف نهایت بی اعتباری درگشون رو نشون میده دمای ۴.۵ درجه نبایدددد به هیچ وجه اونقدررررر تاثیر میذاشت تمام ارقام بو داره
OMID
۵ اسفند ۱۳۹۹Sf90 صفر تا صدش زیر سه بود
علت این که مکلارن توی درگ نمیرسید این بود که حتی توی دنده سه هم اسپین میشد
میلاد
۵ اسفند ۱۳۹۹نه خیر زیر ۳ نبود??????
OMID
۶ اسفند ۱۳۹۹بهترین صفر تا صدش 2.8 بود چرا مقاومت میکنی عزیز
حداقل ویدیو رو تا آخر ببینید
OMID
۶ اسفند ۱۳۹۹اینم عکس تایم ها https://uupload.ir/files/x1g4_screenshot_2021-02-24-00-04-30-241_com.google.android.youtube.jpg
Amir Machine
۵ اسفند ۱۳۹۹شما هم یکبار برای همیشه کمی منطق به خرج بده و از تعصبت کم کن…
قدرت اعلامی SF90 به واحد متریک 1000 اسب بخاره و قدرت مکلارن 765 اسب بخار، یعنی همینجا 235 اسب اختلاف قدرت داریم
ملاک شما برای قدرت 900 اسبی مکلارن دوتا تست داینو هست که قطعاً کافی نیستن و نمیشه بر اساس این آزمایشها با قاطعیت گفت مکلارن 900 اسب قدرت داره، حالا گیریم اصلاً این درست، تاحالا آزمایش داینو از SF90 بیرون اومده که قدرت واقعیش رو بدونیم؟ از کجا معلوم قدرت SF90 هم از عدد اعلامی بالاتر نباشه؟ معیارت برای قدرت فراری عدد اعلامیه و برای مکلارن آزمایش یه یوتیوبر؟!! واقعاً خندهداره
حالا میرسیم به گشتاور، بد نیست شما که فن دو آتیشه فراری هستی بدونی اون 800 نیوتن متر فقط گشتاور موتور بنزینیه و مجموع گشتاور فراری 900 نیوتن متره!! پس اینجا هم 100 نیوتن متر اختلاف داریم، اینم متن پدال در این باره:
«این نسخهٔ روباز از همان قوای محرکهٔ هیبریدی همتای سقف ثابت خود استفاده میکند که مجموع خروجی آن برابر با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است»
حالا اصلاً میگیم همه چیزایی که نوشتی درست، این وسط چهارچرخ محرک بودن SF90 و گشتاور فوری موتورهای برقیش کشکه؟! دو موتور برقی رو محور جلو هستن که فوراً همه قدرتشون رو به چرخها میدن و یک موتور برقی هم بین گیربکس و موتور بنزینی نصب شده که تاخیر توربو را از بین میبره، حالا شما میای یه همچنین سیستم پیچیدهای رو با یه موتور بنزینی مکلارن و دیفرانسیل عقب مقایسه میکنی؟!! اصلاً تا حالا تو کامنتهات شده به این موضوع اشاره کنی؟! قطعاً نه چون صلاح نمیدونی که اشاره کنی!
مطمئنم اگه شرایط بر عکس بود، صدها و هزاران بار تکرار میکردی که مکلارن هیبریدیه و 10 تا موتور برقی داره!
حالا بازم چهارتا عدد الکی رو کنار هم بذار و برا خودت نتیجه بگیر که SF90 و 765LT در یه سطحن و کلی ذوق کن
HamidReza
۵ اسفند ۱۳۹۹Amir Machine … حرف حقو زدی!
راستش همونطور که خودت میدونی این مک لارن هست که با موتور بنزینی غوغا کرده …
شکی در عالی بودنش نیست … (اس اف نود)
اما اینکه این دوتا رو رقیب در نظر بگیریم … چی بگم والا!
SF90 STRADALE
۵ اسفند ۱۳۹۹جناب Amir Machine
شما هم این طوماری که نوشتی رو همه میدونیم
به جزء یک مورد اشتباهی که داشتی
دوم اینکه مکلارن هم میتونست AWD باشه ، مگه مجبورش کردن RWD باشه
بعدشم تاخیر توربو در فراری خیلی وقته از بین رفته عزیز من ولی شما خبر نداری
نقشه راه فراری در سال ۲۰۱۸ منتشر شد رو نگاه کنید همه چیز میاد دستتون
.
.
جناب حمیدرضا
مثل روز برام روشن بود که باخت رو قبول نمی کنید
گفتی تو زمین رقیب درگ برگزار شد در حالی که عاشق سینه چاک مکلارن این درگ رو برگزار کرد
با این همه حال تو پیست درگ هم دوباره ملاقات میکنن همدیگه رو شما نگران نباش !!!!
البته میدونم برای انتقام گیری خیلی اصلاحات انجام میدن روی 765LT
یادم میاد چقدر به آمریکایی بازها و طرفداران چلنجر دیمن گیر میدادین که ماشینتون به درد نمیخوره چون فقط باید در شرایط خاص رکورد بزنه و از این حرفا
خیلی نگذشته از اون حرفا !!!! یادتون هست یا نه ؟؟
765LT هم باید شرایط چلنجر دیمن رو داشته باشه تا رکورد خوبی بزنه درسته ؟؟؟؟
عشق است ماشینی که در هر شرایطی بهترین تایم رو بزنه مثل 911 توربو S و SF90 استراداله
Amir Machine
۵ اسفند ۱۳۹۹والا برای شما که اینقدر در برابر فهمیدن یه موضوع بسیار ساده مقاومت میکنی بایدم طومار نوشت، هرچند که میدونم هیچ تاثیری نخواهد داشت و به همین دلیل این آخرین کامنت من خواهد بود در این باره
این عبارت که مکلارن هم میتونست AWD باشه مسخرهترین چیزیه که شنیدم! کاملاً مشخصه وقتی فنهای فراری چیزی برای گفتن ندارد هی این جمله مضحک رو تکرار میکنن!
یعنی چه میتونست AWD باشه؟ مگه همه باید مثل هم ماشین بسازن؟ اصلاً خود فراری تو کل تاریخش (غیر از FF که گرند تورر بود) سوپراسپرت بنزینی AWD داشته که میگی مکلارن هم میخواست داشته باشه؟
اگه اینطوره پس میایم اون هایپرکار الکتریکی ژاپنی آسپارک Owl با شتاب زیر 2 ثانیه رو در برابر SF90 قرار میدیم و میگیم فراری هم میخواست الکتریکی باشه! مگه مجبورش کردن هیبریدی باشه! واقعاً خندهدارتر از این منطق شماها تو دنیا پیدا نمیشه!
حالا ما اصلاً کاری با AWD هم نداریم، بحث ما سیستم هیبریدی پیچیده با سه موتور برقی و گشتاور فوریه! ضمناً اون موضوع تاخیر توربو رو هم من از خودم درنیاوردم، تو متن بررسی Car&Driver نوشته شده بود، در توربوشارژرها هرچقدر هم که تاخیر توربو کم بشه بالاخره یه تاخیر جزئی در آغاز حرکت وجود داره که اون موتور برقی همین تاخیر رو هم از بین میبره
حرف آخر، هروقت فراری تونست با یک سوپراسپرت بنزینی و نه هیبریدی، 765LT را شکست بده قابلقبول خواهد بود، پس تا اون زمان، خواهشاً این بحث مسخره و کلیشهای رو تموم کن که دیگه هیچکس حوصلهشو نداره
Mf1
۶ اسفند ۱۳۹۹اصلا دیمون اینقدر داستان داره برا درگ که یک درصدش با مکلارن یا دیگر خودروها قابل مقایسه نیست
HamidReza
۵ اسفند ۱۳۹۹بله ایمان خان …
راستش شما بنیامین رو نمیشناسی … رفیق منه … اینم فقط یه تست بود ، میخواست بگه اگه هر کس با حرف شما موافقت کنه میشه منطقی و هر کس مخالف سخنان شما باشه میشه تعصبی ! عین من!
دوست عزیز … نرود میخ آهنین در سنگ … حالا ما هر چی میگم … شما قبول نمیکنی … دیگه حرفی نمیشه زد …
فقط وزن رو در نظر گرفتی …
قیمت چی؟!
AWD یا RWD بودن چی؟!
اینکه مک لارن توی رولینگ اس اف نود رو زد چی؟!
اینکه اس اف نود هیبریدیه چی؟!
بقیه سخنان رو دوستان عزیز به شما گوشزد کردند ولی مثل اینکه فایده نداشت
امیرحمزه
۵ اسفند ۱۳۹۹سلام و عرض ادب خدمت دوستان برای من سواله این گوردون موری چه اصراری داره موتور این ماشینهارو 12سیلندر بسازه با توجه به اینکه حجم زیادی هم نداره یعنی میتونه 6با8سیلندر هم بسازه با توجه به اینکه تنفس طبیعیه موتورش و حجم موتور زیاد نیست به نظرتون تو گشتاور کم نمیاره
OMID
۵ اسفند ۱۳۹۹وزنی نداره که بخواد گشتاور کم بیاره
موتور دوازده سیلندر با حجم پایین هم خواص خودشو داره
به شدت سریعتر دور میگیره و صدای بهتری هم داره
میلاد
۵ اسفند ۱۳۹۹ربطب نداره دادا اونو میدونم میگم تو درگ تا ده ها ثانیه اصلااااااا نمیتونست حتی فاصلع رو کم کنه اصلااا ولی تو رولینگ مثل گلوله awm تو افق محو شد اینا همش بو داره همین که صفر تا صد رو ۳.۵ ثانیه زدن با شاهکار صفر تاصدی مثل اس اف نهایت بی اعتباری درگشون رو نشون میده دمای ۴.۵ درجه نبایدددد به هیچ وجه اونقدررررر تاثیر میذاشت تمام ارقام بو داره
HamidReza
۵ اسفند ۱۳۹۹بله مواردی که آقا امید اشاره کرد هم هستند …
اما شاید اصلی ترین دلیلش 12 سیلندر بودن و تنفس طبیعی بودن Mclaren F1 بود … که خواست یادش رو زنده کنه و همه رو با ویژگی هاش شگفت زده کنه ( این روزا بجز لامبورگینی ؛ V12 تنفس طبیعی نداریم که حریف رقبای توربو شه …(البته در بعضی مدل های فراری دیده میشه)) …
خواهیم دید این ماشین چطور رقبای توربو رو پشت سر میذاره و با قدرت کمتر رقبای هزار اسبی رو شکست میده …
امیرحمزه
۶ اسفند ۱۳۹۹تشکر از بذل توجهت
مانی
۶ اسفند ۱۳۹۹این ماشین با وزن ۸۰۰ کیلو و رد لاین ۱۲۰۰۰ فکر میکنم حدود
۴۵۰ نیوتون متر گشتاور داره حالا شاید کمی بیشتر
برابری میکنه با یچی تو مایههای 765LT منتها با ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور
کمه؟
امیرعلی
۵ اسفند ۱۳۹۹ببخشید این ماشین ساخت کدوم کشوره؟
امیرحمزه
۶ اسفند ۱۳۹۹انگلستان
akrh78
۵ اسفند ۱۳۹۹الهه زشتی در قرن 21
زیبایی فدای عملکرد شده (مثل سنا)
باید چشماتو ببندی از جلو ماشین رد شی بشینی توش اونوقت تازه شروع ماجراس
همونقدری که ناب و لذت بخشه ظاهر زشتی داره
تصور ردلاین 12100 دیوانه کنندس ??
علی
۵ اسفند ۱۳۹۹سلام دوستان درگ فراری و مک لارنس رو با دقت نگاه کردم کلا فراری بهتر از مک لارن عمل میکرد دلیل باخت رولینگش هم این بود که راننده دیر دنده عوض می کرد و ماشین آوانس میداد وگر نه توی رولینگ هم مک لارن قوطی میشد
fk
۶ اسفند ۱۳۹۹اینو میگم برای همه
دنیای خودرو سازی تو انگلستانه
با احترام به همه برندها فناشون
ولی عینک تعصبو بردارین تحقیق کنید ببینید
هیچ جای دنیا اندازه انگلیس نمیتونید انواع اقسام کمپانی شرکت سازنده دستی انبوه تیونیگ کار
Hamed
۶ اسفند ۱۳۹۹هنوز مطلبش هم پست نشده این همه دعوا برای چیه ؟
درگی که این دوتا بالای 10 ثانیه تایم بزنن ارزش کل کل نداره نه برد فراریش نه باخت مک لارنش ونه بالعکس معلومه تو شرایط ایده آل نبودن
بعدشم اکثر طرفدارای فراری درگیر این رقابتای خیابونی یا درگ و اینها نیستن حالا ماشین فراری تو درگ هم خوب باشه که فبها
والا کلاس طرفداری از فراری اینقدر پایین نیومده با 4تا درگ ریس معتبر یا غیر معتبر حالا با هر نتیجه ای بخوایم این برند معظم رو قضاوت کنیم