پس از انتشار تیزرهای مختلف و وعدهووعیدهای فراوان، سرانجام شرکت اتاقسازی ایتالیایی آزنوم (Aznom) از سدان فوق لوکس خود بنام پالادیوم رسماً رونمایی کرده است. این خودرو بهعنوان یک هایپر لیموزین معرفی شده که به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک قادر به عبور از هر مسیری است. اولین چیزی که در این خودرو جلبتوجه میکند طراحی منحصربهفرد و سؤالبرانگیز آن است.
بخش جلویی پالادیوم با چراغهای LED باریک و جلوپنجرهای مستطیلی که درون آن خطوط عمودی چراغدار کار شده، به ساختههای رولزرویس شبیه به نظر میرسد. در پروفیل جانبی خودرو اما میتوان شباهتهایی با پیکاپ رم ۱۵۰۰ مشاهده کرد که البته طبیعی است زیرا این سدان لوکس بر اساس دومین پیکاپ پرفروش آمریکا ساخته شده است. بااینحال طراحان ایتالیایی سعی کردهاند با روکشهای پلاستیکی پایین بدنه، تریمهای کرومی و گلگیرهای برآمده، نمای متفاوتی را نسبت به پیکاپ رم ایجاد کنند.
روی ستونهای C هم پنجرههای باریک افقی کار شده است که به لطف این پنجرهها، سرنشینان عقب میتوانند بدون اینکه چهرهٔ خود را در معرض دید قرار دهند، نگاهی به بیرون داشته باشند. در عقب خودرو نیز نمای کاملاً متمایزی به چشم میخورد که فاقد درب صندوق سنتی بوده و بجای آن یک بخش کشو مانند طراحی شده که بهصورت برقی باز میشود.
در داخل پالادیوم بهوضوح میتوان ریشههای مشترک آن با پیکاپ رم را مشاهده کرد زیرا بخش جلویی کابین آن اساساً همان رم ۱۵۰۰ است که با تریمهای چرمی فانتزی و تزئینات چوبی و آلومینیومی پوشیده شده است. البته در رو دری راننده یک صفحهٔ لمسی جدید نصب شده که امکان کنترل کردن چراغهای داخلی، یخچال، صندوق بار و باز و بسته کردن همهٔ محفظههای اشیاء داخلی را فراهم میکند.
فضای بخش عقبی کابین پالادیوم اما بهمراتب بهتر است زیرا در اینجا یک صندلی نیمکتی مبل مانند تعبیه شده که با چرم پوشانده و با تریمهای چوبی شیک تزئین شده است. در دستههای این صندلی هم قسمتهای کشویی بهعنوان محفظههای نوشیدنی تعبیه شده است. سیستم صوتی هارمن کاردون، دو تبلت مایکروسافت و یک ساعت دستساز هم از دیگر ویژگیهای برجستهٔ این سدان فوق لوکس هستند.
در پالادیوم از همان پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 رم استفاده شده اما این موتور به دو توربوشارژر مجهز شده و حالا ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل شده است. به لطف این قوای محرکه، سدان لوکس آزنوم ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.
همهٔ این ویژگیها و تجهیزات، وزن پالادیوم را به ۲۶۵۰ کیلوگرم رسانده است اما برای اینکه وزن خودرو از این بیشتر نشود، سقف و کاپوت آن از فیبر کربن ساخته شده، سپرها کامپوزیتی هستند و برخی قطعات هم از جنس آلومینیوم هستند. برای متوقف کردن این کوه سنگینوزن نیز سیستم ترمز عملکرد بالای برمبو با دیسکهای ۱۶ اینچی خنکشونده و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسکهای ۱۵ اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در نظر گرفته شده است.
از پالادیوم تنها ۱۰ دستگاه ساخته میشود و خریداران میتوانند همهٔ جزئیات آنرا سفارشی کنند. فعلاً هیچ حرفی از قیمت این سدان فوق لوکس زده نشده ولی آزنوم قصد دارد آنرا در چین، روسیه، خاورمیانه و ایالاتمتحده به فروش برساند.
دی جی70
۱۶ آبان ۱۳۹۹چقدر پشت ماشین زشته
زیزیگولو
۱۶ آبان ۱۳۹۹به نظر من اصلاً هم لوکس نیستش …. شبیه چینیا شده
دیجی
۱۶ آبان ۱۳۹۹به درد حمل مرده میخوره نعشکش افرود
MaFi
۱۶ آبان ۱۳۹۹هر چند که دوستان گفتن خیلی زشته اما بنظر من طراحی بسیار زیبا هستش
براساس پیکاپ ساخته شده ولی سدان هست این خودش خیلی کاره
پشتشم اصلا بنظرم زشت نیستش و خیلی لوکس هستش در صندوقشم که خیلی خوب و کار امد هستش و خیلی کاررو راحت میکنه
درضمن 700 اسب بخار و 900 نیوتون متر هم گشتاورش هست که به یه افرودر توانمند تبدیلش میکنه
این همون کلاس SUL بقول بنز هستش و اصلا هم گنگ و نا مفهوم نیستش
درضمن از اتاقی که یه شرکت اتاق سازی اونم ایتالیایی ساخته که یه هیچ وجه نمیشه انتقاد کرد!
داخلش اول فکر میکردم که اصلا هیچ ریشه ای از لوکس بودن نداره ولی سخت در اشتباه بودم!
کابینش کاملا شبیه کابین رولزرویس های دهه40 هستش یعنی گذشته با حال ترکیب شده و شگفت انگیز هست….
(درضمن باید بگم خیلیا پول هنگفت میدن که ماشینای لوکسشون مثلا کانتیننتال و فانتوم رو به افودر تبدیل کنن! این گزینه خوبی براشونه)
بنظرم باید 300 هزار دلاری ارزشش باشه!
افشار
۱۶ آبان ۱۳۹۹خدا زیادت کنه!!! آخه این کجاش مورد پسند هست؟؟؟
مزدا
۱۶ آبان ۱۳۹۹خدایش اینو با چه منطقی طراحی کردن!!
مهدی موتورز
۱۶ آبان ۱۳۹۹لوسید رولز رویس و هامر
و هونگچی
لول
محمد
۱۶ آبان ۱۳۹۹چیزی نیست فقط یه کوچولو گند زده
Hadi
۱۶ آبان ۱۳۹۹این چیه واقعاً؟؟
پیکاپه یا شاسی بلنده ، لیموزینه، دوج رمه کدومش؟؟
behnam1012
۱۶ آبان ۱۳۹۹ایده ای که بنز برای برند مایباخ در سر داشت
رهگذر
۱۶ آبان ۱۳۹۹طراحیش خیلی گُنگه. با هرچیش بشه کنار آمد با اون مبل که گذاشتن جای صندلی عقب نمیشه کنار آمد. واقعاً باید گفت چرا رم اتولوکس رو ریختی تو رولزرویس.
(♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER
۱۶ آبان ۱۳۹۹یا خدا.عجب سَمیه!
Omid622
۱۶ آبان ۱۳۹۹خداروشکر فقط ۱۰ عدد ازش ساخته میشه
Malt hill
۱۶ آبان ۱۳۹۹سم خالص
مهزیار
۱۶ آبان ۱۳۹۹چه آش شلم شورباییه
مهدی موتورز
۱۶ آبان ۱۳۹۹اش خشتک به قول کلاه قرمزی
مهدی
۱۶ آبان ۱۳۹۹خیلی لوکسه خیلی خیلی ولی طراحیشو خراب کردن واقعا ولی خیلی لوکسه صندلیای عقبش شبیه رولزرویس 103 ای ایکسه بعد که از درای عقب میگذره انگار یه تیکه ناجور چسبوندن به ماشین بعد تو همین یه تیکه خراب کردن فکر کنم نصف وزن ماشینم باسه ی اون یه تیکس اون یه تیکه هم باعث شده ماشین نه شاسی بلند باشه نه هاچ بک باشه نه چیز دیگه ای مثل پانامرا
SS
۱۶ آبان ۱۳۹۹این شرکت هم احتمالا مثل این شرکتهای چینی هست که میرن در ایتالیا کارخونه میزنن برای اینکه روی جنس با کیفیت چینی made in Italy درج کنن.
اصلا لوکس در نیومده و شبیه شرکتهای تازه کار چینی شده.
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۶ آبان ۱۳۹۹این چه سمی بود من دیدم
کپی هونگچی
- A M I R -
۱۶ آبان ۱۳۹۹هرچقدر ایتالیایی ها تو بحث طراحی رشته کرده بودن، این پنبه کرد!
با این شکل و شمایل نه فوق لوکسه نه آفرودی؛ بیشتر شبیه یه محصول از یه شرکت گمنام چینی میمونه که هرجاییشو از یه ماشین کپی کردن.
یه طوریه تو این مایه ها که انگار زیر اوروس چرخای فیات 500 بندازی.
Amin-mc20
۱۷ آبان ۱۳۹۹اصلا جدای از اون موستانگ کلاسیک رو با رولزرویس ترکیب کردن!!!!!!????
مهرداد كمال
۱۶ آبان ۱۳۹۹ازبغل شبیه گربه گربه سگ در اومده
Amin-mc20
۱۶ آبان ۱۳۹۹اخه این چیه؟؟؟رولزرویس پیکاپه دقیقا چیه؟
ارشیاsvj
۱۶ آبان ۱۳۹۹???
دیگهنمیتونم کنترلش کنم.
?????
احمدرضا
۱۶ آبان ۱۳۹۹وقتی طراحی خودرو رو مجازی پاس میکنی ??
شاهین
۱۶ آبان ۱۳۹۹شبیه جامدادی دهه 70 هستش مخصوصا قسمت پشتش
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۷ آبان ۱۳۹۹و این شرکت یک تنه ریاستارت کرد به شهرت ایتالیا در طراحی های چشم نواز و زیبا…
شاید هرچیزی باشه ولی اصلا لیموزین لوکس بنظر نمیاد.
STAN
۱۷ آبان ۱۳۹۹کابینش خیلی خیلی به کابین دوج رم شباهت داره…
Ali
۱۷ آبان ۱۳۹۹اون لیوانارو میبید اون جا اگه این ماشین بخواد بره کوه چطوری می خوان نوشیدنی بخورن ؟??