همه به آرزوهای خود دست پیدا نمیکنند؛ اما کندریم تاکی فردی است که به دنبال تولید اولین سوپرکار کشور آلبانی بوده است. ما پروژه او را قبلاً در پدال معرفی کردهایم، سوپرکاری که با نام ایلیریان پیور اسپورت شناخته میشود. البته به نظر میرسد کمپانی آررا اتوموبیلی متعلق به تاکی این پروژه را لغو کرده تا روی یک خودروی بزرگتر و قویتر کار کند.
این شرکت اقدام به معرفی هایپرکار آلبانیایی SD+ کرده است، هایپرکاری که از قوای محرکه شاخصی سود میبرد.
اول بیایید درباره قوای محرکه این هایپرکار صحبت کنیم. نیروگاه ۸ سیلندر ۷ لیتری این خودرو دارای پیستونهای ۹۰ درجه بوده و بهطور اختصاصی توسط ولفگانگ کیزلر برای شرکت آررا اتوموبیلی ساخته شده است. این نیروگاه قدرت ۱۸۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتون متری با استفاده از سوخت نرمال داشته و هدفگذاری شرکت نیز دستیابی به وزن کمتر از ۱۲۳۰ کیلوگرم میباشد. آررا گفته که از شکسته شدن رکورد سرعت دنیا توسط این خودرو مطمئن است.
از نظر طراحی تاکی که طراح ایلیریان پیور اسپورت بوده شکلدهی SD+ را نیز بر عهده گرفته و این خودرو را بهطور کامل از فیبر کربن ساخته است. او میگوید در طراحی این خودرو از فرمول ۱ به ویژه شاخصههای آئرودینامیکی آن الهام گرفته است. هر بخش از بدنه این هایپرکار دارای عملکرد آئرودینامیکی خاصی است.
یکی از مثالهای بارز این موضوع نشان نصب شده در بخش عقب است که به سرعت هوای داغ پیشرانه را خارج کرده و اجازه میدهد هوای سرد وارد اویل پمپ شود.
آررا SD+ همچنین نامگذاری جالبی دارد. S مخفف اسکندربگ است که یکی از فرماندهان نظامی آلبانی بوده است. حرف D مخفف عدد ۵۰۰ در زبان رومی است که نشان میدهد این خودرو سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعتی خواهد داشت. پسوند + نیز نشان دهنده برنامههای شرکت برای رسیدن به سرعتی بالاتر از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت میباشد.
آررا گفته که SD+ سال آینده بهصورت کامل معرفی خواهد شد.
مازیار
۲۵ اسفند ۱۳۹۹و مشخصات فنی سرگیجه آوری که خیلی زودتر از خودروها از راه میرسند?
GT
۲۵ اسفند ۱۳۹۹چرا اینقدر عجیب و غریب طراحی میکنند؟!
طراحی آدم وار بلد نیستند؟
من دلیل این همه پیچیدگی را نمیفهمم
مثل این هایپر کار هیدروژنی آمریکایی
?Ali Hossein?
۲۵ اسفند ۱۳۹۹1800 اسب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سرم داره بدجور گیج میره?????
Ramin
۲۵ اسفند ۱۳۹۹هر کشوری داره هایپر خودرو معرفی میکنه حالا چه رندر چه واقعی .
ما ایرانی ها مشغول خرید مرغ کیلویی 31 هزار تومانی هستیم.
و مشغول خرید پوشک 100 هزار تومانی واسه بچه.
الا و برکت الله….
بعد بعضی ها میگویند : همه چی عادی هست. اقتصاد ما رشد داشته !
البته جدا از همه این مشکلات مسخره.
سایپا موتورز !!! داره کویک r پلاس رو معرفی میکنه …
ایرانخودرو موتورز !! هم داره کراس اوور تارا را معرفی میکنه.
یه وقت خسته نشن….
واقعا از ماست…. که بر ماست…
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
Benz309 1974
۲۵ اسفند ۱۳۹۹تازه افتخار هم میکنن به هیچی. میگن پیشرفت کدوم پیشرفتو میگن من نمیفهمم. یه بار تلوزیون داشت درباره تامین کننده پلاستیک داشبورد آشغالای داخلی حرف میزد چنان دربارش توضیح میدادن انگار با کیفیت تر از این پلاستیک وجود نداره!!!! بعد آخر برنامه گفت : به امید روزی که ایران در خودرو سازی با رقبای آسیایی و حتی اروپایی!!!! رقابت کند و حتی جلو بزند . آخه وقتی ضربه ساده به داشبورد پراید میخوره ترک برمیداره چجوری میخوایم با این وضعیت پیشرفت کنیم؟
Khosrow
۲۵ اسفند ۱۳۹۹خدات رو شکر کن که حداقل پیدا میکنی که بخری / همون یانکی های رویایی شما ? جوری فشار اوردن که منتظر بودن مردم همدیگرو بخورن / یعنی فهمیدن اینقدر سخته؟ / در اخر – لایق این شرایط هم نیستیم / درصدی شک ندارم ..
اشکان
۲۵ اسفند ۱۳۹۹تولید هایپرکار شده مثل تولید اسباب بازی ! قبلا میگفتن هرکس از ننه و باباش قهر میکنه میره خواننده میشه ولی الآن هر کس از ننه و باباش قهر میکنه میره هایپرکار میسازه !??
Benz309 1974
۲۵ اسفند ۱۳۹۹تو ایران هم شرکتی به نام سیروان موتورز بود میخواست یه هایپر کار درست کنه به نام فونیکس چی شد شرکته دیگه نمیدونم .
اشکان
۲۵ اسفند ۱۳۹۹به نظرت مگر مافیای سایپا و ایرانخودرو و وارد کننده های بنجلهای چینی میگذارن همچین اتفاقی بیوفته ؟
مسعود
۲۵ اسفند ۱۳۹۹عجب طراحی تو دل نرویی داره
هر چند فقط در حد همون طرح، باقی میمونند نه بیشتر
احتمالا سال بعد یه خودرو دیگه میدن با طرحی متفاوت و میگن تمرکز روی سرعتی فراتر از ۵۳۰ کیلومتر هست و پروژه قبلی رو ول کردیم و روی یه خودروی قوی تر و بزرگتر داریم کار میکنیم
جناب ایکس
۲۵ اسفند ۱۳۹۹بخدا من بهتر از این طراحی میکنم ماشین. اگی طراحیامو ببینین حتما خوشتون میاد.
مهدی
۲۵ اسفند ۱۳۹۹از مشخصاتش دل و رودم به هم ریخت فقط طراحی خیلی عجیبی دارن هایپر کار های امروزی
والا همه هم دارن هایپر کار میزنن از یه جای دنیا یه شرکت در میاد هایپر کار میزنه همشونم عجیب قریبا
شاید دیدید که فردا همین ایران خودرو یه هایپر کار 150 اسبی با گشتاور 200 تا و وزن 1200 کیلو از بی کیفیت ترین اهن ها و فولاد ها ساخت
امین
۲۵ اسفند ۱۳۹۹دوستان من خودم یه هایپر کار ساختم شاید باور نکنید ۲۵۰۰ اسبه ۴ موتور الکتریکی روی هر چرخ با یه w16 کواد توربو با شتاب صفر تا صد ۰.۵ ثانیه و حداکثر سرعت بالای ۵۰۰کیلومتر بر ساعت و کلی توانایی های دیگه طراحیشم کردم تو کاموپیوتوره ???????مسخرشو درآوردن دیگه ینی چی اینا ینی چی؟؟
الان غیر ریماک همه اینا مسخرس فقط الان سریعترین هایپر کار که خودشو در مسیر مستقیم ثابت کرده اینه و حتی شیرون و ۹۱۸ رو هم برده اینا تو نرم افزار کامپیوتر دارن مانور میدن شورش دراومده دیگه
مهردادكمال
۲۵ اسفند ۱۳۹۹سنگ بزرگ بلند کردن نشونه نزدنه
من که میگم تولید نمیشه
Hadi
۲۵ اسفند ۱۳۹۹عجیب و جالبه ?
UNAS
۲۵ اسفند ۱۳۹۹خیلی قشنگ شده
ایوول بهشون…
ما ایرا.نیای پر مد.عا فکر میکنیم آلبا.نی فقط پنا.هگاه منا.فق ها.س اما اونا به پیشرفت خودشون فکر میکنن ما هم فقط ادعا و حرف
Khosrow
۲۵ اسفند ۱۳۹۹تحلیل تکنیکال / انقدر شر بگید تا بشید سهراب ..
مانی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹جدای از بقیه موارد سعی میکنی کامنتهات بامزه باشه
که بیشترش نمیشه
اما این کامنتت مختصر مفید و باحال،خیلی خوب گفتی دمت گرم
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹البانی هم هایپرکار زد! شاید باورتون نشه منی که تو کار فولاد هستم و سه تا از کارخانه های مهم فولاد رو داریم ما هیچ وقت مشکل فولاد نداشتیم همیشه مشکل قطعه و دستگاه داشتیم .اگه دستگاه های لازم رو ایران بیاره با توجه به منابعش شاید باورتون نشه با مغز هایی که داریم خودمون هم میتونیم بسازیم ولی کیه که بخواد