پاگانیسایر خودروهای اروپایی

هوآیرای رودستر، زیباتر و سبک‌تر از برادر کوپه

هنوز ماه مارس و موتورشوی ژنو فرا نرسیده ولی پاگانی هم‌اکنون الههٔ زیبایی خود را برای جهانیان به معرض نمایش گذاشته و تصاویر آن را در فضای اینترنت پخش کرده.

Pagani Huayra Roadster

Pagani Huayra Roadster
از طراحی آن همین بس که نسبت به نسخه هاردتاپ آن زیباتر و آئرودینامیکی‌تر شده است. همان‌طور که از عکس‌ها پیداست این پاگانی همانند هماورد ایتالیایی خود اونتادور، برای سقف از دو پنل فیبرکربنی دو تکه استفاده کرده و طبق گفتهٔ خالقش هوراچیو پاگانی پیچیده‌ترین و مشکل‌ترین محصول تولیدی این شرکت تابه‌حال بوده و اگر پاگانی هوآیرای کوپه را به‌عنوان یک پسر باشخصیت با چهره‌ای زیبا تصور کنیم، هوآیرای رودستر را می‌توان خواهر سرکش آن دانست.

Pagani Huayra Roadster

Pagani Huayra Roadster

Pagani Huayra Roadster
در طراحی رینگ‌های این ابرخودرو از پره‌های موتور هواپیماهای مسافربری الهام گرفته شده و سیستم تعلیق آلومینیومی نیز همانند نسخهٔ ارتقای یافتهٔ مدل BC بوده و شاهد شتاب ۱.۸ جی در سر پیچ‌ها خواهیم بود و ترمزهای کربن سرامیکی این ابرخودرو برای آرام کردنش از شرکت برمبو با ۶ کالیپر برای چرخ های ۲۰ اینچی جلو و ۴ کالیپر برای چرخ های ۲۱ اینچی عقب انتخاب شده و تایرها نیز از نوع P زیرو کورسای پیرلی خواهد بود. وزن خشک خودرو تنها ۱۲۸۰ کیلوگرم است که ۸۰ کیلوگرم از نسخه کوپه نیز سبک‌تر است. در حالی که اتاق تا ۵۲ درصد نیز استحکام بیشتری یافته است.

Pagani Huayra Roadster

هوایرای رودستر از گیربکس ۷ سرعته سکوئنشال که ۴۰ درصد نسبت به قبل سبک‌تر شده و موتور دوازده سیلندر توئین توربوی مرسدس-ای‌ام‌جی بهره می‌گیرد که ۷۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متری بهره می‌برد و به تعداد محدود ۱۰۰ دستگاه و با برچسب ۲.۴ میلیون دلاری، حسابی جیب افراد ثروتمند را نشانه گرفته است البته هیچ اطلاعاتی از شتاب ۰-۱۰۰ و حداکثر سرعت در دسترس نیست ولی در آیندهٔ نزدیک خبرهای هیجان‌انگیزی خواهیم شنید. ترجمه: امید پورسعیدی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. carbonado aventador

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    هر ماشینی یه کاربردی داره یکی پیست یکی شتاب و حداکثر سرعت یکی طراحی و… پاگانی همه اینارو با هم داره ولی اگه من پاگانی داشتم ازش استفاده نمیکردم میذاشتمش تو اتاقم هر روز نگاش میکردم

  2. mohsen.b

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    پاگانی همیشه تو شتاب کم میاره

    1. ace

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره
      ریچارد هموند هم گفت پاگانی به درد درگ نمیخوره
      تقریبا تو درگ ها پاگانی همیشه بازندست.
      اما تو رکورد پیست واقعا سلطان و برندست.
      هر ماشینی واسه کاری ساخته شده
      پاگانی قطعا واسه شتاب و درگ ساخته نشده.
      حرفت کاملا درسته.

  3. carbonado aventador

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    صفر تا صد 2.9 و 380 در صورتیکه ماشین برای پیست ساخته شده میشه بگی از کدوم ماشین کم میاره

    1. Mahdi DODGE

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      تو مسیر مستقیم از کونیخزگ اگرا R هم کم میاره اما تو پیست هیچی توان رقابت کردن باهاشو نداره

  4. Iman mclaren p1

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (180 ديدگاه)

    خیلی خوشگله ولی من کوپه شو بیشتر دوس دارم با اون درای گالوینگ خوشگلش…این دراش ساده شد دیگه…???

    1. سینا

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (350 ديدگاه)

      آخه با رودستر در گالوینگ می خوای ؟

  5. ace

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ماشین های پاگانی ایده آل من نیستن. قیمت فوق نجومی با ظاهری که تکراری شده. تو شتاب هم از نیسان GT-R شکست میخوره. تو پیست هم حریف Ultima GTR پنجاه هزار دلاری نمیشه. در حداکثر سرعت هم به پای هنسی ونوم و بوگاتی شیرون نمیرسه.
    البته ضریب G خیلی خوبی داره . اونم به خاطر سبک بودن بیش از حد ماشین و سیستم تعلیق. مکلارن P1 هم ضریب G بهتری از این پاگانی داشت. (1.8- 2)
    ترجیح میدم با یک پانزدهم پول پاگانی ، یک آئودی R8 بخرم.

    1. M

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (227 ديدگاه)

      دقیقا درست میگی . هیچ وقت با ماشینای میلیون دلاری ارتباط برقرار نکردم . چن وقت پیش توی دوبی برای چند لحظه نشستم توی r8 ، باورنکردنی بود . چنان حس قدرتی بهم داد . کابینش کل بدنت رو فرا میگیره حس میکنی آیرون من هستی

      1. ace

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        لذت سواری و حس قدرت پاگانی هوآیرا قطعا خیلی بیشتر از R8 و 911توربو و … باشه
        اما اون حس لذت و قدرت ارزش این همه پول رو نداره.

  6. carbonado aventador

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    منم حاظرم با پول کمتر از ار 8 جی تی ار نیسمو بخرم که از هر نظر بهتره

    1. Carbonado Aventador

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم بدونم شما کی هستی که داری با اسم من تو سایت کامنت میذاری!!!

      کربنادو فقط یه نفره که اونم منم…
      :)

      1. ace

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        محمد حسین ، رفیق، این شخصیت ! دیروز هم با ایمیل میلاد کامنت میذاشت
        .
        کربونادوی پدال فقط و فقط یک نفره.
        .
        اصلا نیازی نیست شما باهاش بحث کنی.

        1. Carbonado Aventador

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          عزیز مایی…
          دیگه نمیدونم این دست افراد چرا با نام های دیگران میان…
          مثلا میخوان تخریب چهره کنن یا…
          نمیدونم!!!!
          دوستان فقط اینو بگم من دورادور تمام کامنتای شماها رو میخونم…
          فکر نکنید که ماها نمیاییم!
          DNA ما به سایت پدال گره خورده!!!
          مخلص تک تکتونم

        2. نوید جهرمی

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (3793 ديدگاه)

          البته یه خوبی داشت که بعد از مدتی زیارتت کردیم عزیز جان :)

  7. The R

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    بعضی از ماشین ها صرف نظر از اعداد و ارقام و سلیقه، مثل مامور مخصوص حاکم بزرگ هستن. فقط باید احترام گذاشت.
    پاگانی از اوناست.

  8. mohsen.b

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    دوستان ضریب gکه برای خودروها معرفی میشه واقعا میگم خیییلی کم در هندلینگ خودرو تاثیر داره-اون چیزی که در هندلینگ خودرو موثره به ترکیب کلی بدنه ربط داره در واقع خودروی با هندلینگ بالا حتی تو ظاهرم معلومه ولی این پاگانی خیلی کلیپا ازش دیدم که سرپیچ ها چرخ میخوره-یه نکته دیگه م اینه که کم کردن وزن خودرو در صورتی ارزش داره که به دینامیک خودرو صدمه وارد نکنه در صورتی که برای پاگانی دینامیک فدای کاهش وزن شده و باعث شده که خیلی راحت سرپیچ ها اگه راننده حرفه ای نباشه دور خودش چرخ بخوره

    1. ace

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست گرامی شتاب G در هندلینگ یک خودرو از مهم ترین موارد تاثیر گذاره. بخصوص وقتی میخوای با سرعت دور بزنی . چون اون موقع با کمک فشار هوایی که از روی ماشین عبور میکنه downforce به شدت ماشین رو به پایین میکشه و نمیذاره عقبش چرخ بخوره شتاب G هم ماشین رو به شمت مرکز پیچ میکشه و نمیذاره از مسیر خارج بشه.
      دلیل اینکه ما فراری F40 رو از اسطوره های دهه 80 در پیست ها میدونیم همین شتاب G هست.
      دلیل اینکه بنتلی مولسان و رولزرویس فانتوم به درد پیست نمیخورن همین مسئله هست.

      دلیل چرخ خوردن پاگانی هم فقط خاموش کردن یا غیر فعال کردن کنترل کشش بوده. نه ضعف دینامیک.
      پاگانی محور عقب میسازه. ماشین های محور عقب بدون کنترل کشش همشون سرپیچ بیش فرمانی دارن.
      همه میدونن پاگانی شاهکار مهندسیه.

  9. mehran.Jy

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    چقدر زیبا شده. صد در صد جز زیبا ترین رودستر های دنیاست. برا من که میره تو سه تا

  10. Saied

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    زیبایه دوست داشتنی برازنده یه این ماشین. خشگل تر از این تو دنیایه ماشین تولید نشده.

    1. خسرو

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      خیلی زیباست ولی بینظیرترین ساخته دست بشر مرسدس SLR هست ..

  11. علی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (206 ديدگاه)

    با چراغای جلوش حال نمی کنم

  12. Kamran

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    عالی شده

  13. Iman mclaren p1

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (180 ديدگاه)

    جناب سینا بخون ببین درست من چی گفتم …
    من گفتم کوپشو بیشتر دوس دارم با درای گالوینگش…
    نگفتم رودستر با در گالوینگ واسه من بسازند……………………

  14. خسرو

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    همین که موتور V12 Mercedes – AMG روش هست کافیه / بپیچید لدفا / میبرم ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا