پاگانی هوآیرا رودستر شش سال پس از برادر کوپهاش در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.
اختصاصات این نسخه علاوه بر سقف باز شونده شامل پیشرانه دوازده سیلندر قویتر، طراحی خشنتر و جعبهدنده بهروزرسانیشده میگردد. اگر به خاطر داشته باشید، شخص هوراچیو پاگانی هم پیشتر در توییتهای خود کموبیش قول چُنین مواردی را داده بود.
برای تعبیه سازوکار جدید سقف، تقریباً تمامی قسمتهای خودرو دستخوش تغییر و تحول شده است. به لطف استفاده از کربن و تیتانیوم در ساختار سقف و سامانه تعلیق فورجکاری شده ۲۵ درصد سبکتر، سنگینی کلی خودرو در مقایسه با نسخه کوپه ۸۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده که تأثیر بسزایی در افزایش بازدهی و بهبود عملکرد فنی دارد.
تأمین قوای محرکه بر عهده نمونه تغییریافته پیشرانه دوازده سیلندر V شکل توربو دوقلو ساخت آاِمگ با حداکثر توان و گشتاور به ترتیب ۷۵۳ اسب بخار و ۱۰۰۰.۵ نیوتنمتر میباشد. توربوها بهمنظور حصول پاسخ آنی به پدال گاز، کاملاً از نو مهندسی شدهاند. بهرهگیری از فناوری روغنکاری خشک کمک میکند تا سرعت عمل پیشرانه در فشارهای جانبی شدید نیز حفظ گردد. جعبهدنده هفت سرعته دستی-خودکار جدید موسوم به X-Trac واکنش سریعتر و کارایی بهتری داشته و در مقایسه با نمونه دو کلاچه به میزان ۴۰ درصد سبکتر است. شاید برایتان عجیب باشد که چرا در یک سوپرماشین هنری میلیون دلاری با چُنین خروجی مهیبی از این جعبهدنده استفاده کردهاند، اما خود کمپانی اعتقاد دارد که پیرو تأکید فراوان شخص آقای پاگانی روی کاهش وزن هوآیرا رودستر نسبت به هوآیرا کوپه، این بهترین و هوشمندانهترین گزینه بوده است.
داخل اتاق تغییر عمدهای به چشم نمیخورد. تنها مورد قابلتوجه تعبیه دکمه استارت قرمزرنگ میباشد که جای سوکت استارت قبلی را گرفته و حس و حالی تازه و متفاوت به این قسمت میبخشد.
پاگانی هوآیرا رودستر با تیراژ بسیار محدود ۱۰۰ دستگاه و قیمت پایه ۲.۲۸ میلیون یورو (حدود ۲ میلیون پوند) تولید خواهد شد. در حال حاضر تمامی نمونهها فروخته شده و احتمالاً اواخر سال جاری میلادی (پاییز ۹۶) به دست مالکان خواهند رسید.
اما رونمایی هوآیرا به اینجا ختم نمیگردد. وبسایت تخصصی ZeroLight که در زمینه ساخت مدلهای دیجیتالی از خودروها فعالیت میکند، همزمان با نمایشگاه ژنو امکان مشاهده مدل سهبعدی هوآیرا رودستر را با جزئیات بسیار خوب برای علاقهمندان و مالکان بالقوه فراهم ساخته است. در این پلتفرم مخاطب میتواند از بین رنگهای مختلف بدنه و تودوزی، رینگهای متنوع و تریمهای گوناگون انتخاب کرده و الهه زیبایی ایتالیایی را کاملاً مطابق سلیقه شخصی خود بیاراید.
سام
۱۸ اسفند ۱۳۹۵این ماشین اصلا زیبا نیست.چه برسد به آنکه آن را الهه هم بنامیم!
الف.ی
۱۸ اسفند ۱۳۹۵جان؟!!!!
دوست من نظرت رو یکم زمینی بیان کن.
به نظر من که پاگانی زیبا ترین خودرو ی دنیا است و الهه زیبایی برازنده خودشه.
اگه از نظر شما الهه زیبایی نیست باشه قبول ولی هر چی باشه خوشگل که هست
خسرو
۱۸ اسفند ۱۳۹۵یه پاگانی زوندا تو دوبی دیدم 2تا ائودی ار8 اسکورتش میکردن/ اونا پیش زوندا خنده دار بودن/ کوتاه و فوق العاده پهن/ تپش قلب گرفتم/ نظر شما هم خوبه ..
مرتضی مقدم
۱۸ اسفند ۱۳۹۵به نظر من هم اصلا زیبا نیست.هارمونی نداره.چراغاش بیرون زده و تو ذوق میزنه.از نمای بغل انگار دو تا نصفه از دو تا ماشین مختلف رو بهم جوش دادن.هر چی که گرون و خاص باشه دلیل نمیشه که زیبا هم باشه
Delport
۱۸ اسفند ۱۳۹۵یکی از دلایلی که به نظر خیلی از دوستان این ماشین زیبا نیس اینه که هم میهنا زیبا سازش خیلی زودتر از پاگانی طرح های زیبا رو واسه خودشون کنار گذاشتن.(لامبو.فراری)که این باعث بسته شدن دسته این خودرو ساز شده و دلیلشم اینه که تقلید تو روح دیزاینر ایتالیایی نیس.ولی بازم عالیه.خیلی عالیه.هم خاصه هم تک.دمشون گرم
peyman
۱۹ اسفند ۱۳۹۵اقای هورا چیو پاگانی خیلی ارادت دارم??.قیمت ماشین رو دیدم دهنم به سقف چسبید!!ولی وقتی خود ماشین رو دیدم دهنم از سقف کنده شد به زمین چسبید
Parsa
۱۸ اسفند ۱۳۹۵عنوان پست بهترین چیزی بود که میشه درباره این ماشین گفت رو بیان کرد
وایییییییییی چرا اخه این باید اینقد خوشگل و جذاب باشه
Delport
۱۸ اسفند ۱۳۹۵و یه نکته دیگه اینکه چندین بااار اینو هم من هم خیلی از دوستان گفتن که علاقه به طراحی سلیقه ایه و این خودرو ساز همین که بتونه نظر 100 تا مشتری رو جلب کنه که ۲ ملیون پوند بابت ماشینش بدن واسش کافیه.(که نظر خیلی بیشترو جلب کرده ولی همون 100 تا دست به جیب نشون میده تو بحث سلیقه ؛نظرارو جلب کرده)
بین خودرو گ
۱۸ اسفند ۱۳۹۵عاشق این ماشینم بین ماشین ھای سوپر اسپرت اول پاگانی
حمیدرضا
۱۸ اسفند ۱۳۹۵همین رنگ سرمه ایی پاگانی رو بزاری پیش بوگاتی شیرون تفاوت زیبایی دو مدل کامل به چشم میاد
شیرون در طراحی خارجی به نسبت رقبا ضعیف عمل کرده
خسرو
۱۸ اسفند ۱۳۹۵الهه ئ زیبایی با موتور V12 Amg با لاستیک های P Zero- Pirelli /بوی ناب متحدین میاد ..
Madjid
۱۸ اسفند ۱۳۹۵از بالا که بهش نگاه میکنی ( عکس سوم) انگار سفینه ی فضائیه.
سهيل
۱۸ اسفند ۱۳۹۵پاگانی زوندا بهتر بود
John
۱۸ اسفند ۱۳۹۵طراحی این ماشین نسبت به باقی سوپر اسپرتای ایتالیایی زیاد دلچسب نیست.
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۱۸ اسفند ۱۳۹۵بحث زیبایی سلیقه ای هست ولی خب پاگانی خیلی خاصه مخصوصا با این رنگ
اوووف عاشق این رنگم
روی پرایدم این رنگو بزنن جذاب میشه چه برسه پاگانی که خودش فوق العادست
ehsan
۱۸ اسفند ۱۳۹۵شخصا طراحی ظاهری و داخلی آن را بسیار دوست دارم و آن را یکی از زیباترین خودروهای سوپر اسپرت می دانم که دارای طراحی منحصر به فردی است. اما به نظر من قیمت آن بسیار بالا است و با ویژگی های فنی آن تناسب ندارد.
Gtr
۱۹ اسفند ۱۳۹۵خنده ام میگیره به کسانی که این مجسمه متحرک رو زشت میدونن
Ahmad
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ای جانم …
adel
۱۹ اسفند ۱۳۹۵اینکه به نظر بعضی از دوستان، این ماشین رو زیبا نمیدونن بحث کاملا سلیقه ای هست، ولی از لحاظ طراحی ، مفاهیم زیباشناسی و عملکردی (دینامیک و …) در بین اکثر مردم و به خصوص طراحان اتومبیل ، این ماشین یک اسطوره هست و من به شخصه احترام خاصی برای طراحی این ماشین قائل هستم.
Omid622
۱۹ اسفند ۱۳۹۵البته ناگفته نماند بهترین صدای اگزوز هم تعلق داره به پاگانی هوآیرا
bugatti
۱۹ اسفند ۱۳۹۵واقعا زیباست، دوستان فقط از عکس نظر میدن چون از نزدیک ندیدن ،خوب توی ایران طبیعی هست چون اصلا ماشین اسپرت نداریم چه برسه به سوپر اسپرت ،فقط توی مناطق ازاد میشد دید که اونجام دیگه نمیاد، هییییییییی