شاید آخرین خودرویی که انتظار داریم الکتریکی شود کاترهام ۷ باشد اما این شرکت بریتانیایی اعلام کرده است که نسخهای تمام الکتریکی از محصول نمادین خود را به بازار عرضه خواهد کرد زیرا به نظر میرسد آینده از آن خودروهای الکتریکی باشد. انتظار میرود این نسخهٔ الکتریکی در قطعات مختلفی با ۷ کنونی اشتراک داشته باشد اما قسمتهایی مثل سیستم تعلیق و شاسی تغییراتی اساسی را تجربه خواهند کرد تا بتوانند وزن اضافی باطریها و موتور الکتریکی را تحمل کنند. البته کاترهام میخواهد تا حد ممکن وزن این خودرو را به حداقل برساند و به همین دلیل آنرا به سیستم احیای انرژی ترمزها مجهز نخواهد کرد.
مدیر اجرایی کاترهام «گراهام مکدونالد» گفته است که هنوز در مورد اینکه ۷ الکتریکی بزرگتر و مجهزتر شود یا به فرمول کنونی پایبند بماند تصمیمی گرفته نشده است اما احتمال دومی بیشتر است. شتاب این خودرو نیز باید در حد پرچمدار کنونی یعنی 620R باشد که ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. مکدونالد هنگام بحث در مورد پروتوتایپ ۷ الکتریکی که وی با آن رانندگی کرده گفته است:
این بسیار به خودروی کارت شباهت دارد. دو پدال دارد، شتاب سریعی دارد و محصولی متفاوت برای رانندگی است. این کمتر هیجانانگیز نیست بلکه به روشی متفاوت هیجانانگیز است
اما پیش از آنکه کاترهام تولید ۷ الکتریکی را آغاز کند، ابتدا باید با شرکتی قرارداد تأمین باطری و موتور الکتریکی منعقد کند. مکدونالد دراینباره گفته است:
من فکر میکنم ما باید نوعی مشارکت داشته باشیم که بهموجب آن بتوانیم باطریهایی را خریداری کنیم که متناسب با ابعاد خودروی ما باشد نه اینکه یک اسکیتبرد مربعی از باطری بخریم
۷ الکتریکی باید تا سال ۲۰۲۶ آماده شود و با اینکه کاترهام در زمینهٔ تکنولوژیهای الکتریکی سرمایهگذاری خواهد کرد، همچنان به پیشرانههای درونسوز هم متعهد خواهد ماند. مکدونالد اظهار داشته است:
آرزوی من این است که پیشرانههای درونسوز را تا جایی که ممکن است ادامه دهیم. تا زمانی که بتوانیم پیشرانهای متناسب با محصول خود پیدا کنیم که اکنون سختتر شده است. این روزها همه به سمت موتورهای کوچکتر و توربوشارژ رفتهاند و این چیزی نیست که ما میخواهیم
محمد رستمی نژاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی دوست داشتم یک خودروی دست ساز با طرح حالت کاتر هام یا چنین طرحی درست کنم، اما َامان است مشکلات عَجیبُ الخلقه !!!!
Amin
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰منم خواستم یه ماشین کارتینگ بسازم، به غیر از هزینه های زیادش واقعا خیلی مشکله ،مخصوصا جوشکاری ها و دقیق بودن کار و اتصالات
""new ""RAMIN
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان بنده یه مطلبی تو یکی از کانال تلگرامی خوندم دیروز الان بهتون میگم
((“” در قرن 20 میلادی در ایالات متحده 40 درصد مردم خودرو بخار ، 38 درصد خودرو برقی و 22 درصد خودرو بنزینی میخریدنن “” ))
نمیدونم این حرف راست هست یا نه ولی 38 درصد برقی خیلی زیاده. ?
نمیدونم چرا با برقی مخالفید ولی همون 1920 هنری فورد داشت روی خودرو برقی کار میکرد ولی هزینه موتور و باتریش 1100 دلار میشد. مردم اون موقع با 800 دلار فورد مدل Tمیخریدند برای همین به صرفه نبود که خودرو برقی 1800 دلاری تولید کنن. خودرو برقی بیشتر برای پولدار ها و برای چشم و هم چشمی بود.
البته حدود 105 سال پیش یه مخترعی یه خودرو برقی جالبی میسازه که موتور هاش در چرخاش ! قرار دارن. البته این پروژه فعلا در صفحات تاریخ قرار دارد و فقط همون 100 سال پیش ازش یه دونه ابداع شد.
خودرو های برقی کلی جا برای پیشرفت دارن و میتونن بهتر بشن. فرض کنید خودرو بسازن با شتاب S plaid لوکس بودنی همچو لوسید ایر. طراحی مثل آئودی e tron و دینامیک و جذابی تایکان. همچین خودرو برقی تولید بشه من دیگه بنزینی سوار نمیشم.
به برقی ها یه کم زمان بدید ببینید چه جوری پیشرفت میکنن و بهتر میشن.
البته من معتقدم تا دهه های آینده خودرو های پرنده هم وارد کار خواهند شد. شاید باید دوباره یه نیم نگاهی به بنزین داشته باشیم.
ولی مهم نیست اون وسیله حمل نقل چی باشه یا با چی حرکت کنه یا چه مدلی به حرکت در بیاد . مهم اینه اونو دوست داشته باشید و ازش لذت ببرید
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
محمد رستمی نژاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰رامین برای من و خیلی ها مثل من مهم ترین فاکتور صداهست ، نمیدونم چه قدر صدای آمریکایی شنیدی که میگی …..
""new ""RAMIN
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰زیاد شنیدم…
http://www.aparat.com/v/v7D52/%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%D8%AA_%D9%BE%D9%88%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D9%83_%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%B3_%D8%A7%D9%85
( البته این دونات نیست. نمیدونم چرا نوشته دونات ?)
اینم ببین
http://www.aparat.com/v/dBjIO/%D8%B5%D8%AF%D8%A7%DB%8C_%D8%A2%D9%88%D8%A7%D8%B2_%DB%8C%DA%A9_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88_%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C_%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%AA%2F_%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%A7
باید کمی عادت کرد…
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ببین من حاضر نیستم عقاید خودم رو با عادت کردن از بین ببرم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰″باید کمی عادت کرد…″
آقا رامین میشه توضیح بدی برای چی؟فیلمه رو نگاه کردی؟آدم یاد صدای جاروبرقی می افته!
اونوقت رفتی صداشو با اسطوره مقایسه کردی و میگی عادت میشه!
رامین جان به زور که نباید به چیزی عادت کرد،من یکی خودم جز ماشین های قدیمی خصوصا آمریکایی ها دیگه چیزی دوست ندارم هنوزم ندارم چرا باید به مشت جاروبرقی های امروزی عادت کنم؟اینو شنیدی که میگن ترک عادت موجب مرضه…
Tesla ?
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بله سیت electrek هم مطلبی این چنینی گذاشته بود
بذلیل لابی های بزرگ نفت بطور کل بساطشون جمع میشه
البته زیر ساخت برقی هم نقشهایی داشته اما خب بزرگترین دلیلش همون لابی بوده
حسین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بله رامین.اون موقع برقیا گرون بودن ولش کردن.جای پیشرفت دارن.مثلا باتریهای الان برای محیط زیست مضر هستند ولی باتری های خشک سال ۲۰۳۰میان اونا ضرر ندارن.بردشون خیلی پیشرفت کرده.
Amir
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اگه گوش جان به صدای لامبورگینی و چلنجر آمریکایی (موتور بنزینی)می سپردی همچین حرفی نمی زدی که چرا از خودرو های برقی بدمون میاد
خودرو برقی صدا نداره استارت نداره در واقع روح نداره و بدرد نمی خوره
Ninja
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نه میتونم بگم برقی شدنش خوبه نه میونم بگم بد ولی ای کاش کنار مدل برقی یه مدل بنزینی هم داشته باشن ولی اگه برقی شه با این وزن شتابش خیلی پایین میاد اگه هندلینگ خوب هم داشته باشه به راحتی میتونه رکوردایی تو نوربر بزنه
mahan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اصل اصالت کاترهام گیربکس دستیش هست. این ماشین کلاسیک هست و باید حس کلاسیک رو القا کنه.یک پیشرانه قوی و یک گیربکس دستی مچ با موتور از ملزومات کاترهام هستن.این خودرو خودروی ارزونی نیست و اون قدر ها هم کاربردی نیست بیشتر برای تفریح و لذت هستش و جامعه هدفش اکثرا ثروتمند هایی هستن که عاشق رانندگی هستن و فکر نکنم همچین مدلی رو بپذیرند
Ninja
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰پس الان میتونم بگم امیدوارم یه مدل برقی بقل بنزینی بیاد رکورد بزنه تو نوربر ?
Amin
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰کاترهام که تولید بالایی نداره ،همون بنزینی هم بسازه جوابه، لازم نیست به سمت برقی بره، میتونه از هیبرید استفاده کنه،البته میل خودش هست ،ولی جذابیتش کمتر میشه
مثل این میمونه فیلم مورد علاقه ات رو بدون صدا ببینی، مگه میشه
GT
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰چه مسخره! اسپورت های سبک بریتانیایی از اول برای لذت خالص رانندگی طراحی شدند، اونوقت صدای جارو برقی چه لذتی داره؟!
Sina10
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اولش با یه خبر بد شروع شد ولی آخرش با یه خبر خوب تموم شد ، حداقل تا 2026 خبری از کاترهام برقی نیست و نسخه بنزینیش رو ادامه میدن
برقیه جارو برقی BG
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰الان نون تو برقیه
به رئیسش گفتن نسل بعدیو چطور بسازیم
اونم با طبعی شاعرانه گفته
برقی
الان نون تو اونه
راه ایلان جونه
یکی نیست بهش بگه اخه مگه
مگه راه همونه
مگه ایلان. جونه
#حرف چرت
محمد مختاری آذر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰این خودروی جذاب نباید الکتریکی بشه
همچنین آریل اتم هم خوب هستش
از همه این ها بهتر رضوانی بیست آلفا هستش که از روی آریل اتم ساخته شده
PHILIPP
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اینکار مثل اینه که پیتزا رو با اون بشقاب چینی های مادربزرگامون که کلی قیمتشه بزاری تو فر تا گرم شه :|
طراحی کلاسیک کاترهام باید با موتور بنزینی باشه
ماشینای برقی هم باید زبان طراحی مختص به خودشونو پیدا کنن نه اینکه گند بزنن به طراحی بنزینیا
Amirreza
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰این برند ماشیناش مال ده هزار سال پیشن بعد زودتر از خیلی ماشینای دیگه داره برقی میشه ، برام جالبه ، ولی کلا ماشینای کاترهام دوست داشتنین