اف ام سی تی ۵ محصول فردا موتور، شاسی بلند شهری دیفرانسیل جلویی که با قیمتی وسوسه انگیز می تواند کنجکاوری خریداران در این کلاس که به دنبال خودروهایی کمی بزرگتر از کامپکت ها هستند را برانگیزد. در این مطلب به دنبال این جواب هستیم که آیا این خودرو ارزش خرید دارد و می تواند گزینه ای مطلوب در برابر رقبای خود در بازار ایران باشد یا خیر؟
محصول جدید فردا موتورز (خودروسازی فردا) نسخهای از دانگ فنگ فورتینگ T5 است. کراس اوور SX5 براساس دانگ فنگ X5 نیز خودروی دیگر فرداموتورز است که در یک کلاس پایینتر قرار می گیرد.
ازنظر فنی و قدرت تجاری، نمیتوان دانگ فنگ را در سطح اول خودروسازان چینی طبقهبندی کرد. بیوایدی، چری، جیلی، هاوال و چند برند زیرمجموعه سایک موتورز مهمترین صادرکنندگان خودروهای چینی به بازار جهانی هستند که در فروش داخلی نیز، سهم بزرگی دارند. طبیعتا شرکتهای کوچکتر مثل دانگ فنگ، چانگان، لیفان و جک تلاش میکنند تا با تولید محصولات ارزانتر همراه امکانات جانبی، به فعالیت و رشد ادامه دهند.
در بازار ایران، برند دانگ فنگ با کامیونهای وارداتی و هاچبک H30 کراس شناخته میشود که پیشتر ایرانخودرو عرضه میکرد. این محصول زمانیکه ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان قیمت داشت، در کانون توجه مردم قرار گرفت اما ازنظر استهلاک و هزینه نگهداری، عملکردی نسبتا رضایتبخش نداشت. البته گروه خودروسازی بهمن نیز به مشتریان دانگ فنگ اضافه شده و همان طور که می دانید کراساوور دیگنیتی درواقع همان دانگ فنگ iX5 است.
تنوع محصولات دانگ فنگ در بازار چین و روسیه، قابل توجه است. ظاهر خودروهای جدید این برند، متناسب با استانداردهای جهانی به نظر میرسد و انواع پیشرانههای بنزینی و تمام برقی را شامل میشود. دانگ فنگ T5 با نام کامل Dongfeng Fengxing T5 هم به عنوان محصول جدید، سال ۲۰۱۸ در چین رونمایی شد و سال ۲۰۱۹ تغییر چهره داد. این خودرو با طراحی ۲۰۱۸ توسط فردا موتورز در ایران عرضه میشود. مدل فیس لیفت شده چراغ هایی به سبک رنو در جلو دارد اما در سایر قسمت ها تغییرات آن جزئی هستند.
طراحی بدنه و نمای ظاهری اف ام سی FMC T5
محصول فردا موتورز، بسیار شبیه SX5 است که کمی کوچکتر بوده و ارزانتر و در یک رده پایینتر از T5 قرار دارد. در مواجهه با T5 به علت پف کردگی کاپوت کاملاً بزرگی خودرو را حس خواهید کرد.
کراساوور FMC T5 دارای جلوپنجرهی بزرگ با چراغهای متناسب و ابعاد هماهنگ با دیگر ادوات نمای روبرو است. سبک خاص جلوپنجره مشبک که تا زیر چراغ ها هم کشیدگی یافته تا حدود زیادی به محصولات فولکس واگن شباهت دارد. داخل کاسه چراغ، LED روشنایی روز به شکل دو نوار باریک قرار گرفته و طرفین سپر هم، مهشکنهای مدرن LED نصب شده است که با سیستم روشنایی در پیچ تطبیق یافته و فرمان را به هر سمتی که بچرخانید، چراغهای همان سمت روشن خواهند شد. حجمدهی بدنه برای FMC T5، ساختاری چشمنواز و اسپرت فراهم میکند که ضمن بهبود زیبایی خودرو، ابعاد آنرا بزرگتر نشان میدهد. این خودرو در مقایسه با کراساورهای چینی موجود در ایران، چندان وابسته به ادوات پلاستیکی در سپر نیست.
در نمای جانبی، شیب ملایم سقف و خطوط بدنه که امتداد دستگیرهها و رکاب را پوشش میدهند، حس اسپرت FMC T5 را تقویت میکند. داخل گلگیرها و فضای بین چرخها، پوشیده از ادوات سیاه رنگ پلاستیکی و ناخوشایند است. رینگهای آلومینیوم این خودرو ۱۸ اینچ هستند اما در مقایسه با ابعاد FMC T5، کوچک به نظر میرسند. فرم کلی پنجرهها و رنگ سیاه برای ستون عقب، نکات مثبت در طراحی دانگ فنگ T5 محسوب میشوند. هرچند نمای جانبی آن را شبیه تیگو ۷ نمودهاند.
نمای پشت این خودرو، الهامگرفته از شاسیبلندهای لینکلن است. طراحی چراغهای عقب با ساختار پیوسته، جلوهی مناسبی به FMC T5 میدهد؛ ضمن اینکه حجمدهی بدنه و جایگاه مخصوص پلاک نیز، به خوبی اجرا شده است. بخش پایین سپر عقب خودرو با وجود طراحی عامهپسند و مواج، مثل رکابها وابسته به قطعات پلاستیکی تولید شده است. آنتن کوسهای همرنگ بدنه، ریل باربند فلزی و شیشهی عقبب بزرگ، نکات مثبت FMC T5 هستند. در نسخه فیس لیفت T5 قسمت کرومی بین چراغ های عقب مشکی شده که جلوه بهتری ایجاد کرده و شاید اگر این قسمت و نوار مشکی رنگ پلاستیکی بین چراغها همرنگ بدنه شوند، نمای بهتر و حرفهایتری خلق شود.
در مجموع، باوجود قطعات پلاستیکی در بدنه، به زحمت میتوان از طراحی FMC T5 ایراد گرفت و نسبت به مقبولیت آن برای خریدار ایرانی که خودروهای با ابعاد بزرگ را بیشتر میپسندد، مردد بود. این مدل، ۴,۴۶۰ میلیمتر طول، ۱,۸۲۰ میلیمتر عرض و ۱,۷۲۰ میلیمتر ارتفاع استاندارد با فاصله محورهای ۲,۷۲۰ میلیمتر دارد.
طراحی داخلی و نمای کابین فردا T5
در کابین دانگ فنگ T5، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ با ساختار عمودی و حالتی شبیه تبلت، جلب نظر میکند. پشت فرمان هم، پنل دیجیتال ۷ اینچ نصب شده است. فردا FMC T5 از نظر طراحی داشبورد، خروجی تهویه مطبوع متناسب با ابعاد نمایشگر و چیدمان کمتعداد کلیدها با فرمت پیانویی، نزدیک به خودروهای مدرن بازار جهانی است، اما دستهدندهی قدیمی و کلیدهای پلاستیکی با ترکیب تخت، در کنسول میانی دارد.
حالت صاف و کمهیجان داخل تودریها نیز وجود دارد. در این بخش، مواد نرم با رنگ مشابه صندلیها استفاده شده است. فرمان استخوانی با طرح D شکل، استراحتگاه بازو با پوشش چرم مصنوعی در فضای بین صندلیهای جلو، نکات مثبت در کابین FMC T5 هستند. این خودرو مشابه دیگر کراساوورهای چینی، صندلی اسپرت و دورنگ با ساختار ارگونومیک در جلو دارد؛ اما برای ردیف دوم، از صندلیهای تخت با طراحی ساده استفاده میکند.
در مجموع، طراحی داخلی FMC T5 به عنوان یک کراساوور چینی، راضی کننده است؛ هرچند که از نظر مواد بهکار رفته در داشبورد و تودریها، متوسط رو به پایین ارزیابی میشود. این خودرو برای ۵ سرنشین بالغ فضای کافی دارد و همراه صندوق بار ۵۱۵ لیتری، سفرهای بین شهری را پوشش میدهد.
پیشرانه و تجهیزات فنی FMC T5 فردا موتورز
جای تعجبی نیست که اف ام سی T5 هم مشابه بسیاری دیگر خودروهای چینی بازار، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ داشته باشد. این کراساوور با وزن خالص ۱۵۷۵ کیلوگرم، ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. جعبهدندهی FMC T5، اتوماتیک ۶ سرعته است و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۷/۴ لیتر بنزین در صد کیلومتر ارائه میکند. باک سوخت تنها ۴۵ لیتر گنجایش دارد و اگر کمی پرگاز برانید باید خیلی زود به زود به پمپ بنزین سر بزنید. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت FMC T5 در حدود ۱۳ ثانیه است.
در منابع خارجی، دانگ فنگ T5 با پیشرانهی ۱/۶ لیتر توربوشارژ هم وجود دارد. این مدل، ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. میانگین مصرف سوخت نسخهی ۱/۶ لیتری، حدود ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت دارد.
تمامی شاسیبلندهای دانگ فنگ از جمله T5 فردا موتور، با ساختار انتقال نیرو به چرخهای جلو عرضه میشوند و فاقد سیستم دو دیفرانسیل هستند. تعلیق جلو از نوع مک فرسون و در عقب تریلینگ آرم است.
تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی اف ام سی T5 فردا موتورز
نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی، مسیریاب ماهوارهای، قابلیت اتصال به Wi-Fi، کامپیوتر سفری ۷ inch + امکان شخصی سازی، کنترل سیستم صوتی و اتصال تلفن همراه روی فرمان + Car Play، دوربین ثبت وقایع، دوربین پارک عقب با خطوط تطبیقی، سنسور پارک عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت بدون کلید، کروز کنترل، سنسور باران، سانروف پانوراما، چراغ هدایت مسیر، گرم کن صندلی های جلو، صندلی راننده برقی ۸ حالته ، صندوق عقب برقی با امکان تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت پاکسازی هوا PM2.5 و یونیزاسیون، مهمترین آپشنهای رفاهی اف ام سی FMC T5 هستند.
در بخش تجهیزات ایمنی این خودرو عملکرد بسیار بهتری را ارائه می کند. زیرا مجهز به ۶ ایربگ (سرنشینان جلو + جانبی و پردهای)، سیستم حفظ تعادل (ESP/DSC/VSC)، سیستم کنترل کشش (TCS/ASR/TRC)، سیستم کمک حرکتی در سربالایی (HAC)، سیستم کمک حرکتی در سرپایینی (HDC)، ترمز پارک برقی (EPB)، ترمز اتوماتیک در زمان ترافیک (Auto Hold)، دارای ترمز ضد قفل ABS و کمکی (BA/EBD/CBD)، سیستم کنترل فشار باد و دمای تایرها (TPMS)، هشدار کمربند ایمنی، ایزوفیکس صندلی کودک و انواع سیستم های راداری کمک راننده مانند رادار هشدار رانندگی بین خطوط (LDW)، رادار هشدار برخورد از جلو (FCW)، سنسور تابلو خوان (TSR) است.
تجربه رانندگی با اف ام سی تی ۵
وقتی وارد کابین اف ام سی تی ۵ می شوید با پارادوکسی از انتظارات و واقعیات روبرو می شوید. کابین شیک و امروزی است اما در عمل ممکن است ناامیدتان کند. ما انتظار طراحی بهتری برای دسته دنده و فرمان داشتیم و متریال قسمت های پلاستیکی خشک و چرم روکش ها نیز چنگی به دل نمی زند. صندلی راننده برقی است و دارای تنظیم گودی کمر است اما فاقد حافظه می باشد. صندلی شاگرد هم کنترل های دستی دارد.
برای کلاستر می توان سه طرح گرافیکی متفاوت انتخاب کرد که هر سه تقریبا مشابه هم هستند. درعوض مانیتور بزرگ عمودی سیستم اطلاعات و سرگرمی سورپرایزتان می کند. زیرا شما با سیستم عامل اندروید که قابل نصب بسیاری از اپلیکیشن های مورد علاقه شماست می توانید به خوبی سرگرم شوید. با این حال کیفیت این مانیتور در نور روز دلچسب نیست.
با استارت زدن به موتور ۱.۵ لیتری توربو در نسخه ای که حدود ۳۰ هزار کیلومتر کار کرده بود، خودرو بدون تکان و لرزش اضافی روشن شد. این وضعیت در شتاب گیری حفظ نمی شود و شما حجم بالایی از ورود صدای موتور به کابین را باید تحمل کنید. در عوض در یک رانندگی نرمال و آرام به همراه خانواده، این صداها کمتر شنیده می شود و میزان آسایش به حد مطلوب تری می رسد. اعضای یک خانواده در سفر از ابعاد خوب کابین و سقف پانوراما لذت خواهند برد.
شتاب اولیه خودرو مناسب است اما شتاب ثانویه آن با توجه به وزن بالا کار را خراب می کند. خودرو به واسطه همین ابعاد کمی لنگر اضافی بدنه در پیچ های تند را تحمل می کند. ترمزها هم عملکرد متوسطی دارند. دید به اطراف و تسلط به محیط پیرامون خودرو باتوجه به نقاط کور در جلو کمی محدود است.
از چنین خودرویی نباید توقع لذت رانندگی داشته باشید. این خودرو برای مسافرت و خانواده ساخته شده و نوع انتخاب آپشن های آن نیز همین موضوع را نشان می دهند.
قیمت فردا T5 در بازار ایران و مقایسه با رقبا
براساس آخرین قیمت های بازار ایران، FMC T5 با قیمتی حدود یک میلیارد ۴۷۱ میلیون تومان در نمایندگی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش میرسد. مدل مشابه خودروی رونمایی شده توسط فردا موتورز در بازار روسیه، حدود ۱۸ هزار دلار قیمت دارد. در این بازه قیمتی خودروهایی چون کی ام سی X5 کرمان موتور و ام وی ام X55 پرو مدیران خودرو هم قرار دارند که اولی از قدرت موتور بیشتر و دومی از ابعاد جمع و جورتر و بازار بهتر سود می برند.
از سویی دیگر، اف ام سی T5 فردا موتورز کابین بزرگتری دارد و بیش از دیگر رقبا جلب نظر میکند.
مزایا و معایب اف ام سی T5 فردا موتور
معایب اف ام سی T5
- کیفیت پایین متریال داخلی
- گارانتی کوتاه مدت ۳ ساله و ۶۰ هزار کیلومتری
- خدمات پس از فروش ناکافی
- قدرت پایین نسبت به وزن و ابعاد
- صدای بالای موتور در کابین
- بازار دست دوم نامطلوب
نکات مثبت اف ام سی T5
- قیمت مناسب نسبت به رقبا
- ابعاد بزرگ بدنه و کابین
- سیستم های ایمنی زیاد و به روز
- سیستم اطلاعات و سرگرمی اندرویدی
تماشا در آپارات:
تماشا در یوتیوب پدال:
مردیم از خوشی
۹ بهمن ۱۴۰۰حوصله ندارم قیمت واقعیش را بگم چقدره ، خودتون دیگه بدونید دارند چند برابر تو پاچه ملت میکنند
حسین
۱۰ بهمن ۱۴۰۰این گرون نیست
ارزش پول ما پایینه
امیر
۱۰ بهمن ۱۴۰۰نه عزیزم .گرونه
وقتی که بیشتر از دو برابر قیمت اصلی خود ماشین تو کشور سازنده داره فروش میره
چه ربطی به پول ما داره؟
گرونه خیلیم گرونه
ALI A
۲۰ آذر ۱۴۰۳گستردگی خدمات و لوازم یدکی فردا موتور اصلا تعریفی نداره…بهتره گزینه های دیگه رو خرید.
مرتضی
۲۰ آذر ۱۴۰۳هر کاری میکنید فقط سمت فردا موتور نروید ، چه مونتاژی چه وارداتی ، بیچاره تون میکنه. شش ماهه پولم دستشون به اسم فروش خودرو ،خودرو که هیچ هنوز یه شماره شاسی ندارم بعد شش ماه، قرارشونم صدوبیست روزه بوده.
نمایندگی هاش میگن دست ما نیست ، تهران مرکز هم اصلا تلفن جواب نمیده…
میگم ماشین ؟با وقاحت تمام میگن برو شکایت کن…
میگم پولم بده بعد از شش ماه ، میخنده میگه دوماه طول میکشه پولت و یه کاغذ میزاره جلوت میگه بنویس انصرافتو
مصطفی
۲۵ آذر ۱۴۰۳سلام
منم شرایط شما رو دارم
رفتم نمایندگی مرکزی
خود اظهاری دریافت دعوتنامه دادم
اسفند تحویل میدن
علی
۲۶ آذر ۱۴۰۳سلام و عرض ادب
خوداظهاری دریافت دعوتنامه دیگه چیه؟؟
امیرحسین رنجی
۲۸ آذر ۱۴۰۳درود بر شما
از فروردین ۴۰۳ قرارداد ۱۲۰ روزه دارم
مرکزی فردا موتور که فقط سر کاری هست
تشبیه میکنم به اینکه آره تا نصف رفته
منتظر بمونی یک درد داره
قطع خرید کنی یک جور دیگه درد داره
froG-driVer
۲۰ آذر ۱۴۰۳این ماشین،خود خود ترکیب ناهمگونه!!
لیست معایبش بالابلندتر از لیست مزایای نداشته!!
مسعود
۹ بهمن ۱۴۰۰لعنت به اون ماه و سال…
پویا
۱۰ بهمن ۱۴۰۰🤨😂😂این ماه منطورته
کامران
۲۶ آذر ۱۴۰۳تعجبم میشه از برخی مردم ایران که پول کلان میدهند تا در آینده این چهار چرخها را بخرند. تعمیرات این ماشینها هم که مصیبت بیشتر.
احسان پیکرستان
۲۷ آذر ۱۴۰۳من هم دارم ،قطعات اصلا نیست خدمات پس از فروش صفرهست
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۹ بهمن ۱۴۰۰۱ و ۲۰۰؟
حرامه به ولله حرامه پول بدی به این
بعد ندی مزدا یا الانترا بدی این ج…؟
عالی:/
اقتصاد مال 🐴 (حالا اون اصلیش نبود اینو گذاشتم)
الحق که مارو به مقام انسانیت رسوندید!:/
تیگو هشت پرو ۱ و ۸۵۰ اینم ۱و ۲۰۰و…
تشکر😐
ارسلان
۱۰ بهمن ۱۴۰۰قیمتاشون رو ول کن فک کن صاحب این ماشینا باید در کمترین حالت ممکن سالی 10 میل هم مالیات بدن 😂😂😂
طرف بازنشسته میشه بهش میگن میخوای بازنشستگی ماهانه بگیری یا بازخرید میشی بلاخره فقط یکیشون رو میتونه انتخاب کنه اما دولت مستضعفان هر دوتاشو از ملت میگیره 😂
مالیات سالانه = بازنشستگی ماهانه
گمرکی و تعرفه 200 الی 500 درصدی = بازخرید
ارسلان
۱۰ بهمن ۱۴۰۰تازه مالیات بعضی ماشینا سالی 100-200 میلیونه
هیچی دیگه طرف 5 سال ماشین زیره پاش باشه پوله خوده ماشین در میاد 😂
احتمالا پول گمرکی بدجور مزه کرده بوده گفتن یه روش جدید اختراع کنیم هر سال همون گمرکی رو دوباره از همون ماشین بگیریم 😂
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۰ بهمن ۱۴۰۰بله واقعا برای کسی که اینو میخره باید متاسف گشت و بپذیره چیا داره و چه خرجی داره….
تازه بماند خرج خود ماشین
بهرامی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰البته الانترا و مزدا هم سال هاست کار کردند و آپشن خاصی هم ندارن. در اینکه قیمت رو چند برابر قیمت جهانی میدن شکی نیست ولی از هر لحاظ از الانترا سرتره.
منصور
۲۰ آذر ۱۴۰۳میشه باهاش یه مسافرت ۲۰۰۰کیلومتری رفت ؟
ارش
۲۲ آذر ۱۴۰۳بله
از شیراز رفتم بوشهر ، بعدش کیش ، بعد از اون هم رفتم چابهار و از کرمان برگشتم شیراز
نرمی سواریش خوبه
میثم
۹ بهمن ۱۴۰۰براحتی 2 برابر قیمت دلار آزاد میفروشند
براحتی هجوم میبرند برای خرید
و براحتی قیمتها را هر روز، بلکه ساعتی بالاتر میبرند
چون میدانند گذشته باز هم تکرار خواهد شد و خریدار همیشه هست
و تا این خریداران هستند، همین آش و همین کاسه است
بر باعث و بانیش لعنت
و بر کسانی که با نادانی شان به قضیه دامن میزنند دو صد لعنت
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۹ بهمن ۱۴۰۰درد ما اینه همه خفه ایم!
سکوت… دردی بسیار بد و شدید…. نابود کننده هر کشوری…
خداوند همه مارا شفا دهد…
ali
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ایندفعه دیگه کسی هجوم نمیبره چون باید مالیات بده
Avan
۱۰ بهمن ۱۴۰۰فکر می کنم یه نوع پولشویی هم باشه.طرف با پول نامعلوم و غیرقانونی خودرویی می خره یک و دویست. بعد یک تومن می فروشه و پولش قانونی میشه.
کافر مقدس
۹ بهمن ۱۴۰۰خوب با رندر های کامپیوتری کیفیت کابین رو عالی جلوه میدن ولی در عمل با پلاستیک های فوق خشک طرف هستیم و بعد 20هزار تا چندجور صدا به همراه صدای باد فراوان میپیچه تو اتاق
ماشین چینی رو باید صفر بخری بعد سریعا ببری بفروشی . بازار دست دوم ش هم خرابه چون همه میدونن اومدن اینا رو رد کنن خیلی باید پایین قیمت بدی تا فروش بره چون شدیدا تو کارکرد دچار ایرادات پیاپی میشن و دوام در انیجا معنا نداره
یکسری بزنید به ماشین های 5سال پیش چینی در حال حاضر با 150 هزار تا کارکرد وا رفتن
مردیم از خوشی
۹ بهمن ۱۴۰۰تنها ماشینی که دیدم عکس واقعیش زیبا تر از رندر هاشه ، تسلا بود 😑 یعنی واقعا عکس واقعیش زیباتر بود
بهرامی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰اولا خیلی از ماشین های چینی ای که توی ایرانه طراحیشون مربوط به 2008 تا 2012 میشن و بعضی ها هم تا 2015 ولی باز با این حال صدای اضافه ای ندارن و کیفیت کلی خوبی دارن. ماشینی که از اول صدای باد نیاد توش بعدا هم نمیاد. تا الان طی این 8 سال چند مدل چینی داشتیم که تا الان افت کیفیت نداشتن نمی دونم شما که نداشتی چطور نظر میدی؟!!!
ماشین های ایرانی که از همان ابتدا مشکل صدا و آب بندی دارن و کیفیت مونتاژ آشغال چه 207 چه پراید و تیبا.
در ضمن قیمت ماشین چینی رو باید ببینی آیا هم قیمت یه ماشین ژاپنی یا اروپایی هست که مردم میرن چینی می خرن یا نه. خب من هم اگه 5 میلیارد داشتم می رفتم لندکروز می خریدم. خرید ماشین دست دوم کره ای و چند سال کارکرده منطقی نیست پس خیلی ها حاضرن ماشین 1 تا 1.5 میلیاردی چینی بخرن ولی آشغال کره ای بی کیفیت که انواع صدا ها رو میده و فنیش داغون شده رو نخرن.
به شخصه یه چری تیگو 7 رو به سراتو و الانترا یا حتی بنز و بی ام و هم قیمتش که ترکیده هستن ترجیح میدم.
RKH7787
۹ بهمن ۱۴۰۰چرا فرمونش انقد عق آوره!🤢
محسن
۹ بهمن ۱۴۰۰سبک چراغ هاش شبیه داستر جدید نیست؟
BENZ
۹ بهمن ۱۴۰۰این خودرو ساز های داخلی یاد گرفتن یه ماشین لش نزدیک به دو تنی رو روی یه موتور یک و نیم لیتری سوار می کنند .
ماشین تو سر بلندی کم میاره
مردیم از خوشی
۹ بهمن ۱۴۰۰مشکل چینی ها در بازار خارجی (ایران کلا ولش کن ) نه ظاهرشونه نه امکانات و نه پیشرانه بلکه حفظ کیفیت در بلند مدت هست وگرنه نسبت به قیمت واقعا مشخصات روی کاغذ خوبه
new RAMIN
۹ بهمن ۱۴۰۰هان؟ اقای اشتری😑
(ازنظر فنی و قدرت تجاری، نمیتوان دانگ فنگ را در سطح اول خودروسازان چینی طبقهبندی کرد. بیوایدی، چری، جیلی (امرگرند)، هاوال و چند برند زیرمجموعه سایک موتورز مهمترین صادرکنندگان خودروهای چینی به بازار جهانی هستند که در فروش داخلی نیز، سهم بزرگی دارند. طبیعتا شرکتهای کوچکتر مثل دانگ فنگ، چانگان، لیفان و جک تلاش میکنند تا با تولید محصولات ارزانتر همراه امکانات جانبی، به فعالیت و رشد ادامه دهند)
یا خدا… اصلا مغزم بعد خوندن 5 خط اول هنگید! نمیدونم چی بگم…واقعا نمیدونم!😶 چانگان شرکت کوچیک؟؟ هان؟؟ بعد چری غوله؟؟درضمن اصلا خودتون فهمیدید چی نوشتید. نوشتید جیلی بعد داخل پرانتز نوشتید امرگرند! یعنی کل جیلی رو امرگرند در نظر گرفتید! جدا از اون ماجرا چانگان کوچیکه؟؟ابر کارخونه که سالی 2میلیون وسیله نقلیه تولید میکنه به نظرتون کوچیکه؟ نام چانگانو کنار لیفان جک دانگ فنگ آوردید!!! یا حضرت عباس!! داریم درباره چانگان سخن میگیم…4رمین برند پر فروش عربستان 5مین برند پرفروش چین…تنها برند چینی که از نظر کشورهای عربی خودروساز باکیفیت چینه و نسبت به بقیه چینی ها بهتر میفروشه و از اون ور باکیفیت ترین برند از نظر jd power سال 2021 درخصوص کیفیت اولیه و سیستم اطلاعات سرگرمی،بعد نامش کنار جک و لیفان میاد؟؟؟ هان؟؟
https://www.jdpower.com/sites/default/files/styles/small/public/2021%2520IQS%2520Domestic.png?itok=eF5mPoVI
(jd power ☝)
https://www.jdpower.com/sites/default/files/styles/small/public/2021%2520IQS%2520Luxury.png?itok=fBqbnjql
(در لینک دوم شما فقط جایگاه لوکس هارو بنگرید.چانگان هم نمرشو بنگرید.خلاصه jd power ِآمارشو شهریور 1400 گذاشت. بله چانگان کوچک هست و باید درکنار جک لیفان به حیات خود ادامه دهد!! انصافا خنده تون نگرفت اینو نوشتید؟)
عجب!! چری رو گفتید غول هست صادراتش فلانه چانگان کوچیکه! بعد اونجا قسمت صادرات به بازار های جهانی byd چی میگه؟ byd اصلا مگه صادر میکنه!؟ فقط نروژ میده جای دیگه ای صادرات نداره…
اقای اشتری جسارت نشه ولی وقتی پدر شما تازه 10 الی 15 سالش بود چانگان اولین خودرو تاریخ چینو برای جنگ اون دوران (1959) ساختش(بر پلتفرم جیپ و بر اساس جیپ)
https://www.changanjo.com/assets/img/Images/56c56db101125_420x305.png
https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2012/01/changan-yangtze-river-jeep-1.jpg
فضای پدال به شدتت سمی شده. کامنت ها خراب. مطالب مفید زیاد منتشر نمیشه تنها منتظر یه بهانه بودم که کمی از پدال دور بشم این مطلب سمی تون بهانه رو دستم داد…
حسین قاصدی
۱۰ بهمن ۱۴۰۰چری و جک هم برندهای بزرگی هستند اما گفتن اینکه چانگان کوچیکه اشتباهه
چانگان/جیلی/چری/جک/FAW/NIO/BYDو… جزو بزرگترین برند های چین هستند
بهرامی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰دقیقا درست گفتی. البته کیفیت چری و جک پایین تر از چانگان و بی وای دی و فاو و جیلی و یکی دو برند دیگه ی معروف چینی است.
R
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ما هم دنبال همین بودیم و خوشحال میشیم که شما دور بشید تا این کامنتای سمی شما رو نبینیم
R
۱۰ بهمن ۱۴۰۰برند پرفروش تو عربستان؟؟ پرایدم برند پرفروش تو ایرانه آیا این ملاک برتریه؟ پس سایپا بهترین برند خاورمیانست
وای چقد سم😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
new RAMIN
۱۰ بهمن ۱۴۰۰@R
داداش تو بازار رقابتی عربستان با حضور برندهای ژاپنی کره ای آمریکایی با بازار ایران مقایسه میکنی؟؟ چندسالته انصافا؟؟ بین 40تا کمپانی بین الملی با میانگین قیمت نسبت بالایی ماشینات بیایی رتبه 4 آمار فروش رو بگیری نشون دهنده چی هست؟؟
از لحاظ آمار فروش در عربستان سال 2019 چانگان رتبه 10 رو داشت…سال 2020 شد رتبه 8 و سال 2021 رتبه4. منبع هم وبسایت بین الملی و معروف carselingblog هست.
(پرایدم برند پرفروش تو ایرانه آیا این ملاک برتریه؟پس سایپا بهترین برند خاورمیانست)
داری بازار بسته ایران و فقر ایران رو با بازار رقابتی عربستان مقایسه میکنی؟
ممکنه بگی چانگان محصولاتش ارزونه و فروش میره خب بهتره بگم میانگین قیمت محصولات چانگان تو عربستان از کیا هیوندای مزدا هم بالاتره(میانگین قیمت محصولات تقریبا100هزار ریال عربستانه) و مدلهای پرچمدارش تقریبا هم قیمت فورد اکسپلورر داج چارجر هست! طبیعتا ارزون نیست. حالا چرا هرسال فروشش رکورد میزنه برمیگرده به نوع محصولاتش…
محمد
۱۰ بهمن ۱۴۰۰مثلن چری بالاتر از MG هست ؟
کافی اولین خودروهایی که تحت این برند وارد ایران شدن بعد از حدود 10 سال مقایسه کنید خودتون میفهمید کدوم بالاتره
ام وی ام 530
MG 550
تازه کیفیت خودروهای MG در اروپا رو هم ببینید MRVEL R ، MG Hs …
اونوقت سایک موتورز زیر چری باشه…
ی عکس بدونه هیچ کامنت و توضیح مگه میشه ملاک باشه
حسین
۹ بهمن ۱۴۰۰همشون کپی برداری از برندهای معتبر هستن،خود چینی ها سوار معتبر ترین خودروهای روز دنیا میشن ولی………..،قیافه دارن ولی قدرت و کیفیت ندارن.
عاشق پدال
۹ بهمن ۱۴۰۰به خدا تویوتا پرادو صفر رو این یک میلیارد و دویست میلیون تومن میدن تو روسیه
مهردادکمال
۱۰ بهمن ۱۴۰۰یه چرخ داستر می ارزه به کل هیکل این
بهرامی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰داستر که یه آشغال واقعیه. برند داچیا که محصولات کم کیفیت زیر نظر رنو تولید می کنه. آپشن هیچ. سواری هیچ. این مدل هایی که تو ایران هم هستن ایمنیشون هم که نزدیک به صفره. تصادفات تندر و ساندرو رو دیدیم که تا میشن از وسط.
احمدرضا
۱۰ بهمن ۱۴۰۰بدبختی اینجاست که خیلی ها حاضرند این پول رو بدن و ماشینشون نو باشه اما با این حال هم این شرکت ها نه خدمات درستی میدن و نه تعهداتشون رو درست انجام میدن یعنی ماشینارو چند برابر قیمت میفروشن و باز هم مردم رو اذیت میکنن دیگه حتی به مدیران خودرو و کرمان که سالهاست فعالیت میکنن نمیشه اعتماد کرد چه برسه به اینا که معلوم نیست از کجا پیداشون شده
حسین قاصدی
۱۰ بهمن ۱۴۰۰به به عجب چیز زیبا و خوبی
باز یه ماشین جدید چینی اومد بازار اینا شروع کردن
بعد میگن چرا ماشینای خوب چینی نمیان ایران تیگو 8 پرو دو دف به اینن خوبی مگه چه مشکلی داره انقدر میکوبیدین
بهرامی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰مدلی که اومده توی ایران دو دف نیست . دو دف رو گذاشتن که به اسم تیگو 8 پرو پلاس بدن بیرون. در خوب بودن محصولات روز چین شکی نیست و منطقی اینه که خودروی صفر بخریم نه کارکرده ی 10 سال پیش کره ای که واقعا آشغال واقعی هستن .
فرزاد
۱۰ بهمن ۱۴۰۰دو غول صنعت فروش محصولات مثلا داخلی از اینکه بجای آدمک تست تصادف از مردم کشورش داخل خودروهای تستی استفاده میکنه آیا ازشون پول اضافی هم میگیره
نیما
۱۱ بهمن ۱۴۰۰به خدا چین برند های با کیفیت تر و درست حسابی تر از دانگ فنگ کم نداره اما از 5 تا برند درست و درمونش چری تو ایران عرضه میشه .
نه جیلی هست
نه سایک هست دیگه (ام جی)
نه هاوال هست (گریت وال)
نه بایک هست
فقط این برند های آشغالی مثل دانگ فنگ(دیگنیتی و این) و هایما و جنتور(فیدلیتی) و جک و لیفان و . . . رو وارد میکنن .
میدونین چرا ؟ چون اولا سود این ات و آشغالا بیشتره . دوما این وارد کننده ها هیچ ارزشی برای شخصیت و جون هموطن هاشون قایل نیستن و فقط دنبال منفعت خودشونن .
محمد
۷ شهریور ۱۴۰۱گیربکس T5 جهت اطلاع CVT نیست
اون گیربکس SX5 که CVT هست
حسن
۱ خرداد ۱۴۰۲آقا من یه چینی دارم. یک ساله سوار میشم. 206 و پارس هم داشتم. خداییش بعضی از چینی های الان بازار خیلی عالی اند. البته با پول یک یا دو میلیارد منم دوست دارم بندکروز سوار بشم ولی نمیشه. پس با این پول چینی بهترین سواری را میده
راهکار اینکه منم لندکروز سوار بشم اینه که مملکت از شر انسان های دزد رها بشه و به دست مردم صالح و بدون پارتی و رانت و مردم بدون سهمیه بیافته
علی جردن
۲۴ فروردین ۱۴۰۳محصولات فردا از کیفیت ساخت بسیار بسیار بالایی برخوردارند و بخاطر موتور تنفس طبیعی میشه سالیان طولانی مالک ماشین بود و کل ایرانو باهاش بگردی و روی تعمیرگاه هم نبینی
به عنوان یک خبرنگار خودرو توصیه می کنم فردا بخرین
احسان
۲۲ آذر ۱۴۰۳آقای خبرنگار خودرو،تی ۵ توربو هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ آذر ۱۴۰۳چیز دیگری نوشته شده؟
Parsaastaneh
۲۷ آذر ۱۴۰۳خیلی ممنون از توصیه شما دوست عزیز و گرامی.
اولا که T5 توربو شارژ هست موتورش، دُوماً هرچقدر هم ماشین خوب باشه،(فردا موتور، محصولاتش از دانگ فنگ هستن که برند خوبیه) بازم نمیشه خدمات پس از فروش ضعیف و کمبود قطعات محصولات این خودرو ساز رو نادیده گرفت.
تو ایران، خرید خودرو های چینی مونتاژ یا وارد شده توسط برند های معتبر تری مثل کرمان موتور، مدیران خودرو، ایران خودرو، سایپا و بهمن موتور، عقلانی تر باشه چون باعث میشه هم خدمات گسترده تر داشته باشیم و هم قطعات راحت تر پیدا شن.
Mehdi
۱۲ خرداد ۱۴۰۳سلام به سایت پدال.من خودم sx5داشتم واقعا ماشین خوبی هم هست و سوار این ماشین فردا t5هم شدم داخل نمایندگی واقعا ماشین خوبی هست نسبت به ماشین های مثل x22پرو و اینا ولی چری تیگو 5 بنظرم از این ماشین بهتره و حتی هایما s7پلاس گزینه های بهتری هستن.
عباس
۲۱ آذر ۱۴۰۳با سلام . فردا موتورز یه شرکت بشدت بدقول .یک بار در عمرم اشتباه کردم اونم همین بود که رفتم این T5 ثبت نام کردم راحت 120 روزتحویل که اعلام می کنن می شه یکسال
دوم این که این ماشین این همه آپشن داره اما دوربین 360 درجه ندارد . مثلا به جای تابلو خوان دوربین 360 را باید می زاشتن که خیلی از تابلو خوان کاربردی تره
از حق نگذریم در مجموع ماشین خوبیه تکنولوژی میتسیوبشی را دارد . اما اکان از مدیریت ضعفیف. شرکت فردا موتورز
بهرام
۲۱ آذر ۱۴۰۳سلام داداش کی ثبت نام کردی و کی تحویل گرفتی.
من دی ماه ثبت نام کردم ولی هنوز خبری نیست
بهرام
۲۱ آذر ۱۴۰۳نظر افراد و می خاین، بعد که واقعیت ها رو می گیم ،به اسم توهین منتشر نمی کنید.
شرکت فردا موتور کلاهبردار ترین شرکته،
پول مردمو می گیره ، جاهای دیگه سرمایه گذاری می کنه،
صمت و دادگاهم شکایت کردم ، هیچکی جواب گو نیست.
morteza-f
۲۱ آذر ۱۴۰۳یه کارواش میبردید ماشینو بعد بررسی میکردید
شوکتی
۲۲ آذر ۱۴۰۳با سلام به نظرم نگارنده مطالب فقط قصد تخریب این خودرو را داشته، ای کاش بقیه خودروها رو هم نقد می کرد. به نظر بنده اطلاعات ارایه شده غیر واقعی بوده و بیشتر قصد تخریب شرکت فردا موتور و تبلیغ کرمان موتور را داشته است. مثلا قیمت های ارایه شده کلا غیر واقعی است. دوست عزیزم شما اگر قیمت صفر t5رو ۱۵۰۰ در بازار ازاد اعلام کرده ای بنده جاضرو ۱۶۰۰ از شما بخرم. بنده یکسال است این ماشین را دارم و اصلا طوری که شما فرمودید نیست. بهتر است اطلاعات صحیح به مشت یان بدهید نه ابنه انها را گمراه کنید. کلا بازار حودرو در ایران دستوری است ولی بین خودروهای چینی که همه از یک گروهند خیلی تفاوت زیادی نیست
Parsaastaneh
۲۷ آذر ۱۴۰۳درسته، اما باید ذکر بشه که هم فردا موتور، برند کوچکی است و هم خدمات خیلی گسترده ای نداره و هم قطعات یدکی این خودرو، سخت پیدا میشه.
چون شما خودتون این محصول رو دارید، میشه بگید که در این باره مشکلاتی نداشته اید؟
ایمان رفیعی
۲۳ آذر ۱۴۰۳کسی از دوستان این خودرو رو خریده؟ با این قیمت؟ اگر بله یه شماره بگذاره. جهت آزمایش میزان هوش و تمرکز و آگاهی و درجه حماقت به یک دانشگاه یا مرکز علمی معرفیش کنم. قطعا مورد منحصر به فردی خواهد بود و میتونه به پیشرفت بشریت کمک بکنه.
بهنام
۲۳ آذر ۱۴۰۳بسیار ماشین خوبیه. خصوصاً گیربکس ای تی که داره کم استهلاکه. الان تو بازار یا سی وی تی هستن یا دابل کلاچ. موتورش هم عالیه. کابین به شدت جادار خصوصا در صندلی عقب. کوچکترین صدا در ماشین نفوذ نمیکنه. موتورش از تمام موتورهای توربوی دیگه سازگاری با بنزین بی کیفیت بیشتری داره.
بذلی
۲۴ آذر ۱۴۰۳مضحک ترین ماشین چینی تو ایرانه نه قدرت داره نه شتاب نه خدمات
سعید
۲۴ آذر ۱۴۰۳دوستان مواظب باشید ثبت نام نکنید طرف ۱۲ ماه ثبت نام کرده هنوز ماشینش رو تحویل ندادن میگن قطعه نیست
Adel
۲۸ آذر ۱۴۰۳سلام و ارادت اگر می گوید ماشین زیاد خوبی نیست چرا وارد می کنید و دولا پهنا به فروش می رسانید حال
کدام از حرف های شما درست است یا فروش بعضی از شرکت های دیگر کم شده
امیرحسین رنجی
۲۸ آذر ۱۴۰۳سلام فروردین ۴۰۳ ثبت نام کردم
از اعتماد به زمان تحویل فردا موتور پشیمانم
تحویل فوری داره اما تعهدات تحویل صفر