مدیرعامل فراری آقای سرجیو مارکیونه تأیید کرده این کمپانی کاملاً به پیشرانههای ۱۲ سیلندر متعهد است.
علیرغم افزایش روزافزون فشارهای زیستمحیطی و قانونی، مارکیونه به اتوکار گفته است:
ما همیشه پیشرانههای ۱۲ سیلندر را ارائه خواهیم داد.
بجای این موضوع مارکیونه گفته که پیشرانهی ۱۲ سیلندر آیندهی فراری تنفس طبیعی خواهد بود و از سیستم هیبریدی استفاده خواهد کرد. البته او تأکید میکند که سیستم هیبریدی برای بهبود مصرف سوخت طراحی نشده و بیشتر برای ارتقای پرفورمنس خودروها در پیست خواهد بود.
فراری با تکنولوژی هیبریدی بیگانه نیست زیرا این کمپانی کانسپت ۵۹۹ هیبریدی را در سال ۲۰۱۰ معرفی کرده و سپس مدلهای لافراری و FXX K را عرضه کرده است. مدلهای جدیدتر کمپانی نظیر ۸۱۲ سوپر فست به لطف بهبودهای صورت گرفته در تکنولوژی پیشرانه و اضافه شدن سیستم استارت/استاپ کممصرفتر از نسخههای قبلی هستند.
مستقل بودن فراری به آیندهی این کمپانی کمک خواهد کرد. مدیر تکنولوژی کمپانی میگوید موافقت خودروسازان کوچک به ما اجازه میدهد تا به استفاده از پیشرانههای ۱۲ سیلندر ادامه دهیم. البته او اذعان کرده که قوانین مصرف سوخت و آلایندگی در آینده چالشبرانگیز خواهند بود اما سیستم هیبریدی فراری را قادر خواهد ساخت تا به اهداف یاد شده دست یابد.
KING 918 (محمدرضا)
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶فراری 12 سیلندر یعنی فراری ………………………..
Ferrari Zonda SuperVeloce
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اولش که 812سوپرفست معرفی شد ازش خوشم نیومد. ولی بعد از اینکه یه فیلم توی آپارات دیدم که توی خیابان بود، به صورت آنبلیوبل و باورنکردنی زیبا بود. فرم حباب مانند بدنه و طرح کاپوت( کنار چراغ جلو) چراغ عقب دوقلو، موتور جلو و کاپوت کشیده، هواکش جلوش استثنایی هست.
درسته اف12توردوفرانس خیلی رادیکاله ولی به زیبایی 812سوپرفست نیست.
+دلیل اینکه 812سوپرفست هایبرید نیست آینه که نباید از لافرراری سریع تر باشه…
که البته فکر کنم همین الان هم سریعتره.
یادتون باشه که فرراری 812سوپرفست رو برای رقابت با اونتادور اس ساخته که قیمت لامبورگینی دوبرابر چهارچرخ متحرک و موتور وسطه…….. ولی 812سوپرفست موتورجلو محورعقبه.
عطا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶از اتاق فرمان اشاره میکنند که گویی ایرانخودرو هم به رینگ های خودش وفادار هست و تا قیامت جایگزینی نخواهد داشت.
مهدی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶من این طرح بدنه فراری را بشخصه دوست دارم یجورایی مثل یه ماشین سوپر اسپرت هاچ بگ میمونه
Elring-aventador
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶درود …
داداش نظرت چیه از سطح هاچ بک یکم بالاتر ببینیش ..؟
اخه مرد شریف میدونی داری در مورد یه ماشین ایتالیایی حرف میزنی؟
بهترین هاچبک دنیا هم به اندازه خم ایرودینامیک روی درب این ماشینا ارزش نداره به مولا ..
در مورد انجین های تنفس طبیعی هم باید بگم که درسته توربو بهینه تر میکنه موتور رو ولی خب فراری و لامبو دارن مهندسیشون رو به رخ دنیا میکشن که از توربو استفاده نمیکنن و اگر نه میتونن در عرض یکی دو ماه یه ماشین مسخره مثل بوگاتی بسازن با 4 تا توربو و تعداد کثیری سیلندر :) … بدون هیج جذابیت خاصی
ZIGMA
بهادر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶این ماشین فراری انصافا خوشکله
ایمان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶عشق است فراری ؛ عشق است 12 سیلندر تنفس طبیعی
ساسان.م
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶دم شما گرم که خاص بودن رو ترجیح میدید
امپراتور لامبورگینی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶12 سیلندر یعنی لامبورگینی و فراری.
Ahmad
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶همه دوست دارن صدای اگزوز v12 تنفس طبیعی فراری رو حالا حالاها بشنون.حالا بعضیا از نزدیک بعضیا تو کلیپ.
اما اینجاش رو نفهمیدم(موافقت خودروسازان کوچک به ما اجازه میدهد تا به استفاده از پیشرانههای 12 سیلندر ادامه دهیم.)!!!!!
سعید(تهران)
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶متاسفانه دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره، فراری هم مجبوره کوتاه بیاد شاید ده سال دیگه، کم کم به مرز حد نهایت قدرت تنفس طبیعی نزدیک میشن اونوقت…
Meysam..laferrari
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اونوقت روی به موتورهای هایبرید بیش از پیش میارن ! حجم موتور بنزینی رو میبرن بالاتر ! بهینه سازی های بهتر!
چند سال پیش رو نگاه کن ببین از این پیشرانه ها چند اسب میکشیدن بیرون ، الآن چقدر میکشن بیرون در آینده هم اعداد کنونی جوکی بیش نخواهند بود (حداقل برای کمپانی هایی مثل فراری و لامبورگینی)
سعید(تهران)
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶حرفت درسته دوست عزیز ولی شما هم یه نگاهی به سرعت افزایش توان موتورهای تنفس طبیعی بنداز که هی داره کمتر میشه، مدل سازی های کامپیوتری هم حد بهینه سازی رو امروز تعییین کردن و اونم بی نهایت نیست، در مورد هیبرید نظر خاصی ندارم شاید راه حل باشه.
SRT VIPER
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام بچه ها مگه فراری از گروه فیات کرایسلر جدا نشد؟
اول متن نوشته سرجیو مارکیونه رییس فراری
که رییس فیات کرایسلر هست
پس یعنی هنوز فراری زیر مجموعه فیات هست ؟
منتظر جواب هستم.
enzo
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶چرا فراری از سال 2015 راهش رو از گروه FCA جدا کرد
ولی %90سهام فراری دست سهامدارای اصلی فیات هست (خانواده آنیلی و شرکتی مثل Exor ایتالیا که بخشی مهمی از سهام خود فیات رو داره وسهامدار عمده یوونتوس هم هست) ولی به شکل یه خودروساز مستقل از گروه فیات کرایسلر در واقع صاحب فراری کسی که صاحب فیات هم هست ولی حساب کتاب فراری دیگه مستقیما ربطی به FCA پیدا نمیکنه
اون %10باقیمونده هم در اختیار وارث انزو یعنی پسرش پییر فراری مونده که الان نایب رییس فراری هستش
ضمناً از اون %90 فیات %10 اش رو وارد بورس نیویورک کرد
الان مارکیونه مدیر ارشد و عضو هییت مدیره گروه FCA هست و در کنارش رییس فراری (به خاطرپرستیژ برند و رابطه نزدیک با آنیلی ها )
بقیه خودروسازهای زیرمجوعه FCA مدیر عامل خودشون رو دارن که زیر نظر FCA فعالیت میکنن