فراری

مونتزمولو از فراری رفت!

لوکا دی مونتزمولو امروز رسماً اعلام کرد: پس از ۲۳ سال فراموش‌نشدنی فراری را ترک می‌کنم. طبق حرف و حدیث‌هایی که در روزهای اخیر مبنی بر ماندن یا رفتن مدیرعامل فراری بود، لوکا دی مونتزمولو امروز طی نامه‌ای رسماً خروج و استعفای خود را اعلام کرد.

مونتزمولو در کنار مایکل شوماخر
مونتزمولو در کنار مایکل شوماخر
ظاهراً مونتزمولوی ۶۷ ساله بعد از تلفیق فیات و گروه کرایسلر، تصمیم خود را گرفت و امروز رفتن خود را فقط پایان یک دوره برای فراری خطاب کرد.
وی در این بیانیه اعلام کرد:

این تصمیم فاز جدید و متفاوتی را آغاز خواهد کرد که احساس می‌کنم باید با رهبری مدیرعامل مجموعه، یعنی سرجیو مارچیونه هدایت شود. فراری فوق‌العاده‌ترین کمپانی دنیاست و این افتخار و امتیاز بزرگی بود که رهبر این کمپانی بودم. من برای شرکای شرکت مخصوصاً پیرو فراری که همیشه در کنار من بود و همه افرادی که در کمپانی هستند آرزوی موفقیت را دارم که فراری لایق آن هست و باید بگویم که فراری همچنان مهم‌ترین چیز در زندگی من است.

نتایج نامطلوب فراری در مسابقات فرمول یک در این فصل
نتایج نامطلوب فراری در مسابقات فرمول یک در این فصل
در زمان مدیریت مونتزملو، تیم فرمول یک فراری صاحب ۶ عنوان قهرمانی راننده‌ها و ۸ عنوان قهرمانی تیمی شد. در طول هفته گذشته در مونزا، بعد از نتیجه ضعیف تیم در گرندپری ایتالیا، مارچیونه که مالک کمپانی فراری نیز هست، از نتیجه ابزار نارضایتی کرد و گفت ماندن هیچ‌کس در فراری لازم‌الاجرا نیست.
مونتزمولو، فراری را ترک می کند
مونتزمولو، فراری را ترک می کند
مونتزملو در دهه ۷۰ و در دوران انزو فراری نیز در تیم فرمول یک فراری حضور داشت و روزهای ابتدایی مدیریت خود را می‌گذراند تا اینکه در نوامبر ۱۹۹۱، توسط جیانی آنیلی رییس وقت کمپانی فیات، با هدف قهرمانی مجدد تیم فراری در فرمول یک، که بعد از مرگ انزو فراری مشکلات زیادی داشت، به عنوان رییس فراری انتخاب شد. مونتزملو اولین قهرمانی تیمی‌اش با فراری را در فصل ۱۹۹۹ به دست آورد که اولین بار بعد از سال ۱۹۸۳ بود.
وی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد:

من در درجه اول، از زنان استثنایی فراری و مردان این کارخانه، دفتر و بازار فراری در سراسر جهان است قدردانی و تشکر می‌کنم. آن‌ها معماران واقعی فراری هستند و باعث رشد چشمگیر شرکت و بسیاری از پیروزی‌های فراموش‌نشدنی آن و انتقال آن به یکی از قوی‌ترین برندهای جهان بودند. خداحافظی گرم و تشکر من را هم به تمام شرکای فنی و تجاری، نمایندگی‌ها و به ویژه مشتریان فراری که در سراسر جهان هستند بگویید و با شور و شوق زیاد از صمیم قلب برای آن‌ها آرزوی موفقیت دارم. آرزو می‌کنم سهامداران، به ویژه پیرو فراری که همیشه در کنار من بوده است، و هر کس که در این شرکت مشغول به فعالیت است موفق باشند و سال‌های سال فراری را سزاوار نام فراری پیش ببرند.

به نظر می‌رسد طوفان اصلی روابط مونتزمولو و مارچیونه به عنوان مدیرعامل شرکت مادر، از زمانی آغاز شده که مدیرعامل فیات روی افزایش فروش و تولید فراری و مدیرعامل فراری روی حفظ سطح تولید در حد ۷۰۰۰ دستگاه در سال پافشاری کردند.

Luca Di Montezemolo
Luca Di Montezemolo
90 درصد از سهام فراری در دست فیات است که ۱۲ درصد از سود عملیاتی سال ۲۰۱۳ فیات را به‌تنهایی تأمین نموده است در حالی که تولید فراری در این سال ۷ هزار دستگاه و کل تولید مجموعه فیات ۴.۴ میلیون دستگاه بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    حیف…

    1. Carbonado Aventador

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      من به شخصه خیلی ناراحت شدم!!!
      (((united of italian)))

      1. Carbonado Aventador

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        از استاد احمد نیشابوری تشکر می کنم!!!!!!
        احمد جان ناراحت نشو!
        بنده خدا 67 سالش بود!
        بالاخره اش باید می رفت تا میدان به جوانتر ها برسه!!!!

        1. Carbonado Aventador

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          دلم برای این آواتارم تنگ شده بود!
          یاد روزهای خوبه گذشته در پدال افتادم!!!!!!

        2. Ahmad..F12

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          محمدحسین دپرس شدم شدید :(

          گریه‌ام گرفت… ;(

          امیدوارم به فراری لطممه نخوره! :(

        3. Carbonado Aventador

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          احمد باور کن من با اینکه طرفدار لامبو ام ولی خیلی فراری رو دوست دارم!
          با باخت فراری ناراحت می شم و با بردش خوشحال!
          ولی وقتی این دو جلوی هم قرار می گیرن من می رم تو سنگر لامبو!!!!!
          فراری این 3-4 ساله خیلی محبوبیتش رو از دست داده , که این به نفع لامبو هست ولی شاید با عوض شدن مدیر بتونه جایگاه گذشته اش رو به دست بیاره!!!!!
          من ناراحت ام رفته چون موندنش به نفع لامبو بود!!!!!!!

        4. رضا ... فقط مرسدس بنز

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          الهی من بمیرم……….که این روزو نبینم !!!

        5. Elring-aventador

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (331 ديدگاه)

          خیلی ممنون اقا احمد

          در زمان اون فراری به پیروزی های بزرگی رسید

        6. Ahmad..F12

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          ممنونم دوست گرامی

        7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .

          من که خیلی حاال کردم رفت . فقط بلد بود پز بده .

          یروز قیافه بگیره و یروزم لگه فراری فلانقدر میرزه .

          به جای این حرفا عملکردت رو بالا ببر .

        8. Ahmad..F12

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          میلااااااااااد!!!!!

  2. mahdi

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    درود و بدرود

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      دست آقا احمد گل درد نکنه. :)
      مهدی جان خیلی مفید و مختصر فرمودند.

      1. Ahmad..F12

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        مخلصم باربد جان
        :(

  3. مصطفی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    داش احمد با این که با این مطلب حالمو گرفتی ولی باز بابت اطلاع رسانیت ممنون.

    1. Ahmad..F12

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      فقط امیدوارم فراری، سزاوار نام فراری بمونه..

      1. Carbonado Aventador

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        می مونه احمد!
        فراری همیشه فراری هست حتی اگه پراید بزنه!!!!

  4. مصطفی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    دیگه همینه،هر شروعی یه پایانی داره.

    1. رضا ... فقط مرسدس بنز

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      آره داداش هر افسانه ای یه روز تموم میشه
      افسانه مرسدس …. افسانه ردبول …. افسانه فراری….افسانه شوماخر…افسانه نیکی لاودا….خوان مانوئل فانجیو…..فتل….همیلتون…..روزبرگ……آلونسو……همی اینا یا یه روز تموم شدن یا در آینده دور یا نزدیک تموم میشن.دنیا محل رفت و آمده !!!

  5. Ferrari

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    خداحافظ به بزرگترین مرد فراری بعد از انزو فراری.

  6. ramin722

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    حیف من خیلی ازش خوشم میومدمارچیونه فقط میخات باتولیدبیشترسودبیشترببره واصلابه فکرکیفت وخاص باقی موندن محصولات نیست دلش نمیسوزه.
    تازه شده جریان اپل واستیوجابز منکه فکرنمیکنم فراری دوباره بدرخشه

  7. Ehsan

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    امیدوارم این تصمیم مشکلی برای فراری به وجود نیاره

  8. توفیقی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    خوب شد که رفت.[…]
    من نمیدونم چقدر باید ریاست کنن.بیاین پایین فکر اون دنیاتون باشین.متاسفانه آدما عبرت نمی گیرن.

  9. mahdi

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    یه مدیر خوب نقش تعیین کننده توی موفقیت شرکت یا کمپانی رو ایفا میکنه
    انتخاب جانشینش کمی سخت هست
    امیدوارم فراری همیشه موفق باشه
    فرار و لامبورگینی رو همیشه به عنوان بهترین سوپر کار قبول داشتم دارم خواهم داشت
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

  10. صادق

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    درسته که این اواخر خیلی اعصابمو خورد کرده بود و موندش حتی توی طولانی مدت ممکن بود به فراری صدمه بزنه ولی هیچ وقت خدمتایی که به فراری کرد رو نباید فراموش کرد

    اگه فراری تونست پر سودترین سوپر اسپرت ساز جهان بشه با 15 درصد سود، از صدقه سر همین مرد بود

    اگه فراری تونست توی فرمول 1 حرف اول رو بزنه، به خاطر همین مرد بود

    پروژه های سنگین فراری که باعث افتخار و آبروی این شرکت بودن، زیر نظر همین آدم ایجاد شدن

    درسته که این اواخر داشت میرفت تو خاکی، ولی هنوزم جزء بزرگترین و به یادماندنی ترین آدمای فراری هستی

    خداحافظ آقای مونتزمولو!!

    1. صادق

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      راستی داش احمد، داغ بودم، متوجه نشدم که مطلب از توئه

      دستت درد نکنه

      امیدوارم هرکی اومد بتونه دوران اوج مونتزمولو رو زنده کنه

      1. Ahmad..F12

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        قربونت صادق جان منم همین آرزو رو دارم

  11. enzo

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    خیلی خیلی ناراحتم شاید برای بقیه فرقی نکنه این خبر ولی برای طرفدارای واقعی فراری خبر خیلی مهم و تلخیه
    به درود مرد بزرگ این نتایج بد چندسال اخیر تو F1 باعث نمیشه زحماتت رو فراموش کنیم

    مردی که با مدیریتش هم اصالت فراری رو حفظ کرد وهم کلی قهرمانی تو F1 آورد و پیشگام بود تو تبدیل شدن فراری به یکی از برترین ، باارزش ترین و محبوب ترین برندای لوکس جهان
    کسی که انزو فراری اینقدر بهش اعتماد داشت که اونو جانشین خودش کرد و پسرش پیر فراری شد قائم مقام

    امیدوارم این تصمیم فراری رو فلج نکنه چه تو F1 و چه تو بیزنس
    هرکسی لیاقت ریاست فراری رو نداره چون هرکسی نمیتونه مثل انزو یا همین لوکا تو این اوضاع اقتصادی پای اصول کمپانی وایسه و بازم سوداوری داشته باشه . امیدوارم حداقل این مارکیونه با این تفکراتش نشه رئیس فراری
    ریاست فراری یه آدم کاریزماتیک میخواد از جنس انزو فراری و مونتزملو

    ذر ضمن متن خبرم یکم اشکال داره مونتزملو chairman کمپانی فراری بود نه مدیر اجرایی

  12. بهزاد

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    مرد بزرگی بود.
    این تغییرات گاهی باعث نبوغ بیشتر میشوند و ممکنه فرد بعدی با تفکرات جدید تحولات شگرفی رو رقم بزنه و احتمال داره خطوط قرمز فراری رو بر داره و به سمت تولید suv و سدان هم بره و شاید یک مدل ارزان در حد 100 هزار دلار هم در برنامش جای بده.
    نکته ی مهم در مورد برند فراری نوع سودآوری اون هست که در واقع بیشترین سود از فروش لوازم جانبی بدست میاد مثل البسه و عطر و ماکت و ساعت و پرچم و… و احتمالا مدیر فیات قصد داره با افزایش تولید فراری سوددهی ماشینهارو هم بالا ببره.

  13. enzo

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    داداش شایعه سدان وsuv هم باعث میشه طرفدارای فراری تب کنن بعد میگی بیان اینا رو تولید کنن
    همه زورشون رومیزنن اصالت برند رو حفظ کنن حتی تولیدشون روافزایش ندادن
    که اون حس اختصاصی بودن فراری برای مشتریا وعلاقه منداش از بین نره
    ببخشید فراری تویوتا نیست که هرچی تولید کنه از اولم همچین چیزی تو فلسفش نبوده و با همین تولید کمش هم 12% سود کل گروه فیات که یه شرکت ضررده هست از طرف فراریه تازه امسال نسبت به سال قبلش تولید رو کم کردن ولی آمار سود فروششون بازم صعودی بود
    اتفاقاً اون فروش لوازم جانبی و البسه و عطر و… مرتبط هست به همین لوکس و اختصاصی بودن برند فراری و نتیجه همون اصولی هست که بهش پایبند بودن و میتونن از اسم برند تو جاهایی غیر از کار اصلیشونم استفاده کنن و فروش کنن مثلاً خیلیا دوست دارن یه تی شرت یا کلاه فراری بخرن ولی تا حالا دیدین کسی تیشرت هیوندا ، کیا یا جنرال موتورز تنش کنه

    1. صادق

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      درست میفرمایید آقای انزو
      این رو هم اضافه کنم که تولید محدوده که باعث ارزش برند فراری شده

      اگه به سمت انبوه سازی بره، ارزشش رو هم از دست میده

      و جالبه بدونید که فراری گران ترین برند دنیاس (نه فقط توی ماشینا، توی همه ی برندها، گرونترینه)

      اگه کسی بیاد و بخواد این سیاستا و روند ها رو تغییر بده، قطعا فراری رو نابود میکنه!!

  14. توفیقی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    فراری باید یه خونه تکانی بکنه

  15. توفیقی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    ولی این روزا این شرکت خیلی تو چشه

  16. توفیقی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    لافراری 1 دونه بهم بدن کافیه

  17. توفیقی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    فراری سلطان خودروسازی ایتالیا

  18. توفیقی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    به به باید به این شرکت گفت.

  19. احمدرضا

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    ای بابا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا