فراری

بازسازی فراری 250 GT SWB

الزاماً که نباید همیشه جدید‌ترین تیز‌پاهای مارانلو، بهترین آن‌ها نیز باشند! حداقل نه پس بازسازی یکی از کمیاب‌ترین فراری‌های تاریخ، فراری ۲۵۰ GT SWB Berlinetta Competizione، که حدود یک سال‌ پیش برای انجام یک‌ سری تعمیرات و عمدتاً بازسازی مجدد به دپارتمان کلاسیک فراری، بخشی که مسئول تیمار اسب‌های سرکش این سازنده‌ی ایتالیایی است، مراجعه کرد. فرآیند بازسازی این خودرو -که تقریبا تمام اجزای فنی و ظاهری این خودرو از جمله موتور، سیستم تعلیق، جعبه دنده و البته داخل اتاق خودرو را در بر گرفته است- حدود ۱۴ ماه زمان برده و حال چندی بیش نیست که دوباره به مالکش تحویل داده شده است.

Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
Ferrari 250 GT SWB restored
طبق اسناد موجود،‌ Dorino Serafini، راننده‌ی مسابقات GT و فرمول ۱، که در مسابقات جایزه بزرگ ایتالیا سال ۱۹۵۰ موفق به کسب جایگاه دوم برای فراری شد، اولین مالک این خودرو بوده که در سال ۱۹۶۴ آن را به رنی ریچارد فروخته است. البته ریچارد هم پس از تصادفی که با این خودرو داشت آن را به راننده‌ی بلژیکی، لوسین بیناچی، فروخت. بیناچی پس از تعمیر خودرو و جلا دادن آن به رنگ مشکی برای بدنه و آبی تیره برای داخلش، خودرو را به یک راننده‌ی دیگر، ژاک پولت، فروخت. پولت نیز پس از تغییر رنگ بدنه‌ی این GT SWB Berlinetta Competizione ۲۵۰ به خاکستری، آن را در یک حراجی به یک کلکسیونر بلژیکی فروخت؛ البته سلیقه‌ی این کلکسیونر بر رنگ زرد بود و رخ این اسب تیزپا باری دیگر دچار تغییر شد! البته پس از اینکه این خودرو تحویل بخش کلاسیک فراری شد، صاحب آن رنگ بدنه‌ی خاکستری Pininfarina را ، مشابه رنگ اغلب شاهکارهای دهه‌ی ۶۰ فراری، در کنار رنگ داخلی قهوه‌ای  انتخاب کرد و حال نیز پس از ۱۴ ماه پرده از رخ این خودروی دوباره رنگ و لعاب داده برداشته شده است. راستی، نظر شما درباره آن چیست؟ [دانلود ویدئو]


منابع: Motor1 و Motor Authority

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر مقدم

نویسنده و ویراستار، دانشجوی مهندسی مکانیک و یک عشق تنیس!

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (226 ديدگاه)

    نظر ما چیست ؟ نظر ما معلومه چیه :
    بسوزه پدر بی پولی…!

  2. Archi KHAN

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    اون که %100 مصطفی جان
    اما از نظر ما :
    خودروسازی یعنی فِراری و پورشه ….

    1. احمد باقری

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (4717 ديدگاه)

      کار خوبی کردی که کلمه پورشه رو به فراری چسبوندی، چون اگه فراری نباشه، پورشه هیچ اعتباری نخواهد داشت. از این به بعد، اول فراری رو بیار شاید کمی از اون قیافه بیخود پورشه، از یادها بره.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. shahab

        ۲۰ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        چه ربطی داشت؟؟

  3. KING 918

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    دوستان ببخشید طراحیش شبیه 911 نیس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. Rouzbeh

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    هر ماشینی که چراغ جلوش گرد باشه که شبیه پورشه نیست.

    1. KING 918

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      منظورم در مورد کل فرم بدنه و برامدگی های جلو که چراغ روی اونها قرار گرفته و…کاملا شبیه 911 شده

      1. great britain

        ۱۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        شما هرچی بگی king 918 عزیز حکم سندو داره من باهات موافقم.
        ولی قابل تامل نیست اونا نزدیک به 60 سال پیش یه همچین چیزی ساختن
        ما اون وقت 60 سال دیگه هم نمیتونیم یه همچین چیزی بسازیم!!!!!

        1. KING 918

          ۱۸ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          فداتم +++++

  5. نوید جهرمی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اینقدر ب دلم میشینه. به نظرم از زیباترین های فراری و شاهکار هنریه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا