لافراری احتمالاً سریعترین و هیجانانگیزترین هایپرکار جهان است. البته در این مورد، رقبایی مانند مکلارن P1 و پورشه ۹۱۸ اسپایدر میتوانند ادعاهایی داشته باشند. حداقل مزیّت لافراری این است که قدرت بالاتر (۹۵۰ اسببخار) و وزن کمتری نسبت به رقبایش دارد و به همین دلیل نیز در بین آنها، دست بالا را دارد.
لافراری محصول سالها تجربه مهندسی در فراری است و پیش از آن، چهار مدل یکی پس از دیگری حامل پیشرفتهای فراری بودهاند: ۲۸۸ GTO، F40، F50 و انزو. هر کدام از این مدلها به صورت تولید محدود عرضه شدهاند. لافراری نیز در دو سال آینده، تنها ۴۹۹ دستگاه تولید خواهد شد.
در میانه خودرو، بین دو صندلی فیبرکربنی، یک موتور ۶۲۶۲ سیسی V12 با تنفس طبیعی نشسته است که در ۹۰۰۰ دور بر دقیقه، قدرت ۷۹۰ اسببخار تولید میکند و گشتاور آن در ۶۷۵۰ دور بر دقیقه ۷۰۰ نیوتنمتر است. همینطور، در عقب و زیر صندلیها یک بسته باتری لیتیومی ۶۰ کیلوگرمی همراه با یک موتور الکتریکی ۲۵/۷ کیلوگرمی قرار گرفته است. این موتور الکتریکی، ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتنمتر به پیشرانه خودرو میافزاید تا در مجموع، لافراری ۹۵۰ اسببخار قدرت و ۹۷۰ نیوتنمتر گشتاور داشته باشد.
برخلاف رقبایش از مکلارن و پورشه، پیشرانه فراری طوری طراحی شده تا همیشه حداکثر خروجیاش در دسترس باشد و هیچ حالت رانندگی زیستمحیطی برای آن درنظر گرفته نشده است. در عوض موتور احتراق داخلی و سیستم Hy-KERS به صورت یکپارچه طراحی شدهاند و تمام ۹۵۰ اسببخار در هر زمان قابلدسترس هستند.
این قدرت اعجابانگیز که از پیشرانه لافراری تولید میشود، تنها به چرخهای عقب منتقل میشود و این کار با استفاده از گیربکس اتوماتیک ۷ دنده دوکلاچه صورت میگیرد؛ گیربکسی که توسط گترگ (Getrag) برای فراری تولید شده است. پیشرانه همچنین همراه با یک موتور الکتریکی است که قدرت خروجی آن به وسیله یک سری دنده به صورت مستقیم برای حرکت چرخها استفاده میشود.
کاهش وزن هوشمندانه یکی از عناصر کلیدی در مهندسی سوپرماشینهاست و لافراری نیز یکی از نمونههای کامل در این زمینه است. همانند P1 و ۹۱۸، لافراری نیز از محفظه فیبرکربنی برای قرارگیری موتور و سیستم تعلیق بهره میبرد. در هر طرف، سیستم دوجناقی (در جلو به صورت فیبرکربنی) و فنرهای مارپیچ قرار دارند که همراه با دامپرهایی هستند که به صورت الکترونیکی کنترل میشوند. در سیستم ترمز لافراری از دیسکهای بزرگ کربنسرامیکی استفاده شده که توسط برمبو (Brembo) ساخته شدهاند. قطر این دیسکها در جلو ۳۹۸ میلیمتر و در عقب ۳۸۰ میلیمتر است.
الکترونیک نقش بزرگی در مهندسی خودرو و جبران کاستیهای دینامیکی آن ایفا میکند. بالهای جلو و عقب، به دو صورت مختلف عمل میکنند تا شرایط نیروی پایین یا بالایی ایجاد کنند. بیشترین دلیل وجود این قابلیت در لافراری، به دست آوردن حداکثر چسبندگی و کاهش درگ در زمانهای خاص است. در پیچها، این سیستم نیرویی حداکثر ۳۶۰ کیلوگرم رو به پایین در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ایجاد میکند و حداقل نیروی رو به پایین در یک مسیر مستقیم با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹۰ کیلوگرم است. در هنگام حرکت، این شما نیستید که برای نیروی رو به پایین تصمیم میگیرید، بلکه خودرو مقدار نیروی موردنیاز رو به پایین را تشخیص میدهد. در همینحال، به صورت نامحسوس بالهها در خنککردن موتور، باتری، گیربکس و ترمزهای کربن سرامیکی نقش دارند.
کابین لافراری، جای عجیب و غریبی است. البته از چیزی که انتظارش را دارید، کوچکتر به نظر میرسد، با اینحال، فضای سر ۳۰ میلیمتر نسبت به انزو بلندتر است تا رانندگان بتوانند راحتتر از کلاه ایمنی استفاده کنند. دلیل این موضوع جایگاه پایینتر صندلی راننده است که امکان تنظیم در آن وجود ندارد. ولی پدالها و چرخ فرمان میتوانند به دلخواه راننده حرکت کنند. فراری در این رابطه میگوید که وضعیت صندلی راننده لافراری چیزی بین خودروهای اسپورت معمولی و فرمول یک است. هر کسی که این شانس را داشته است که در یک ۴۵۸ بنشیند، عناصر طراحی مشابه را به سرعت تشخیص خواهد داد؛ با این وجود، یک نوع هنر خالص درون این فراری وجود دارد که آن را از دیگر خودروهای «مارانلو» متمایز میکند.
باید اذعان کرد که هر تصوری که از پشت فرمان لافراری دارید، با آن همه هیجان و قدرت سرسامآور، مانند رانندگی واقعی با آن نخواهد بود. پس از راه افتادن با فراری، لافراری بلافاصله حس رانندگی آرام و لذتبخشی را منتقل میکند. فرمان بسیار نرم است و وضعیت لذتبخش و کلاسیکی را دارد. پدال ترمز نیز احساس فوقالعاده را منتقل میکند و کنترل زیادی دارد. واکنش پدال گاز نیز بسیار زیاد است و هنگام فشار بر روی آن باید احتیاطهای لازم را درنظر داشت.
این نتیجهی بهکارگیری پیشرانه الکتریکی با یک V12 فوقالعاده است. در دور موتورهای پایین، الکتریسیته گشتاور را به صورت لحظهای تأمین میکند و پس از دور موتور ۳۰۰۰، V12 نیز کارآیی خود را نشان میدهد. تغییر دنده سرعت در گیربکس اتوماتیک به حدّی با آرامش انجام میشود که راننده کمتر متوجه آن است. انگار پشت خودرویی نشستهایم که یک موتور ۱۰ لیتری V12 دارد که در دور موتورهای پایین نیز واکنشهای آن فرقی نمیکنند. شتاب، نویز و خشونتی که از این خودرو شاهد هستیم، هر رانندهای را در جای خود میخکوب خواهد کرد. تغییر دندهها، ترمزها، فرمان، پیچیدنها و تعادل در هندلینگ و سواری … میتوان گفت که همگی بینهایت فوقالعاده هستند. الفبای فراری به خوبی در این خودرو به کار رفتهاند.
همانطور که گفته شد، لافراری یک خودروی تولید محدود است. بنابراین اگر حتی هزینهای میلیون دلاری برای آن داشته باشید، نمیتوانید در حال حاضر آن را تهیه کنید؛ چون تمام ۴۹۹ دستگاه خودرو از قبل فروخته شده است. به علاوه، داشتن یک فراری با این عملکرد، احتمالاً شرایط ویژهای را برای صاحبش میطلبد.
امّا سؤال اساسی آنجاست که لافراری نسبت به مکلارن P1 و پورشه ۹۱۸ اسپایدر چه وضعیتی دارد؟ و آیا جایگزین خوبی برای «انزو» هست یا خیر؟
البته لافراری چیزی بیشتر از یک جایگزین برای انزو است و در بیشتر جهات نسبت به آن برتری دارد و یک خودروی بسیار راحتتر و لذتبخشتر در هنگام رانندگی است. ولی اینکه آیا نسبت به رقبای مکلارن و پورشه، هایپرکار بهتری محسوب میشود، مسئلهای است که به زمان بیشتری نیاز دارد. [دانلود ویدئو]
مشخصات:
قیمت تخمینی: ۱/۳۸ میلیون دلار
۰ تا ۱۰۰: زیر ۳ ثانیه، حداکثر سرعت: بالای ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت
تولید دیاکسید کربن: ۳۳۳ گرم در هر کیلومتر
وزن کلی: ۱۲۵۵ کیلوگرم (خشک)
موتور: V12، حجم ۶۲۶۲ سیسی، موتور بنزینی در کنار موتور الکتریکی
موقعیت موتور: موتور میانی، جهت طولی، دیفرانسیل عقب، گیربکس: ۷ دنده اتوماتیک با پدلشیفتر DCT
قدرت: ۹۵۰ اسببخار در ۹۰۰۰ دور بر دقیقه، گشتاور: ۹۷۰ نیوتنمتر در ۶۷۵۰ دور بر دقیقه
به نظر من تنها ماشین تولید محدودی که ارزش خریدن داره اینه بغیه ماشین تولید محدودهای دیگه فقط برای شیره مالیدن یر خریداره مثل استون مارتین one 77 نمیدونم لامبورگینی چرتوپرتو و بغیه موارد…
حاجی کفر نگو. اونتادور رقیبی نداره و نخواهد داشت!! همه چیز اسب بخار نیست! هیکل و عظمت و طراحی و حتی صدای یه ماشینم شرطه! توی این چیزایی که گفتم بهتر از اونتادور مطمئنن نخواهد اومد! حتی خوده لامبورگینی هم نمیتونه رو دسته خودش بزنه. هیچ صدایی صدای اونتادور نمیشه!! هیچ طراحی ای هم نمیتونه روی دستش بزنه! واقعا خارق العاده ست…
هه …… داداش آوانتادور به گرت و خاک این نمیرسه . در ضمن صدای این ماشین خیلی بهتر از آوانتادوره . اینم بگم که لامبورگینی قبلا تراکتور می ساخته ….. یه چند سالیه داره ماشین میسازه . اون باید بره ترکتورش رو بسازه
من نمیدوم طرفدارای لامبورگینی چطوری روشون میشه اینجوری نظر بدن مثلا میگه همه چیز اسب بخار نیست!!! لافراری:967 اسبه اونتادور:691 اسبه وزن اونتادور خیلی خیلی بیشتره اونتادور رو اصلا نمیشه با لافراری مقایسه کرد اصلا اونتادور ماشین مسابقه نیست بیشتر ماشین نمایشی ئه
یجا هم گفتی ( هیکل و عظمت و طراحی)که اونجا حقیقتش خیلی خندم گرفت اخه هیکل و عظمت ینی چی؟؟؟؟؟ یه ماشین مسابقه باید تا حد امکان سبک باشه اینکه بعدش گفتی (و طراحی) هم خیلی حرف مسخره ای بود چون هیکل و عظمت تناقض دارن با طراحی ایرودینامکی
این کلیپ تست مخفیش تو نوربرگ رینگ رو یه نگاه بنداز صداش معرکس https://www.youtube.com/watch?v=bDryP74TerM البته تو دورای پایینی به نظرم صدای انزو یکم قشنگ تره ولی تو دورای بالا جای حرف نمیزاره
یه چیز دیگه درمورد این ماشین اینه که 0-200 این ماشین زیر هفت ثانیه است!!!!! 0-300 اش هم زیر 15 ثانیه اس!!!
لوکادی مونتزملو،رئیس کارخانه فراری،LaFerrari را غایت برتری شرکت از حیث نوآوری فنی،عملکر،طراحی رویا پردازانه و لذت محض رانندگی معرفی میکند.به گفته او،این مدل که بیشتر با هدف جلب نظر کلکسیونرهای فراری عرضه شده،یک خودروی فوق العاده است و نوآوری های فراوانی که در نسل های آینده فراری و حتی صنعت خودروسازی جریان پیدا خواهد کرد را همراه خود دارد. در یک کلام،LaFerrari جلوه بارز مهندسی بی نظیر و طراحی منحصر به فرد شرکت فراری است.
موندم چه جوری بعضی از بچه ها این ماشینو زیر سوال میبرن، واقعا عجیبه هاااا!!!
خیلی چیزای دیگه توی این ماشین وجود داره، که چون به طور رسمی آزمایش نشده هنوز اعلام نشدن، از چیزایی که اعلام شدن مثلا اینکه این ماشین آیرودینامیکترین خوذروی خیابانی هستش، ضریب تاثیرش 3 هستش، یعنی …
ضریب تراکمش 13.5:1 هستش، و خیلی چیزای دیگه
بچه ها ببخشید اگه پر حرفی کردم، فقط میخواستم گوشه ای از توانایی های این ماشین قابل احترام رو ببینید
میلاد، داداش، از 3 تا فراری بدت میاد که دقیقا میشه گفت آبروی شرکت فراری ان، ولی در کل نظر شخصیته و احترامش واجب
میلاد جون من هیچ وقت نگفتم از بوگاتی بهتره، فقط گفتم اجازه بدید این ماشین بیاد به طور رسمی و معتبر تست بشه
در کل میلاد جان همه ی ما که اینجا جمع شدیم، عشق ماشینیم، هر کدومامون هم روی یه ماشین حساسیت داریم، قسمت من هم شده این، که خیلی هم ازش راضیم امیدوارم هم فراری و هم بنز توی برنامه هاشون موفق بشن :)
داش میلاد قبول دارم، ولی یه چیز دیگه هم هست، توی همین پست اینو گفتم، ولی دوباره گفتنش خالی از لطف نیس، بوگاتی درسته تحت فولکسه ولی مث یه ماشین بازار مشترکه، هر تیکه اش از یه جا میاد، فولکس غیر از کمک مالی کمترین دخالت رو توی ساخت این ماشین داره، این ماشین تودوزیش یه جا انجام میشه، قطعات موتورش هر کدوم از یه جا میاد، مثلا یه بخشی از قطعات موتورش از شرکت های هواپیمایی فرانسه میاد، تک ماشینِ خاصهِ، پس اگه نخواد همه ی هزینه و توانش رو روی ماشینش بذاره پس میخواد چیکار کنه؟!؟!
حرف تو درست ولی این رو هم در نظر بگیر که اگه فراری هم یه ماشین تولید میکرد و با خیلی از شرکت های معتبر جهانی قرارداد کمک رسانی داشت و از بوگاتی میوفتاد عقب، انوقت حرف شما دیگه ردخور نداشت.
فراری یکه و تنها این ماشین رو تولید کرده!! این خیلی حرفیه
بله، اگه بر فرض بوگاتی بهتر هم باشه، حق داره، دغدغه یه ماشین رو داره، ولی فراری چندا داره؟!
در کل میلاد جان من خودم به خاطر اصالت ایتالیاییش از بوگاتی خوشم میاد ولی برای یه مقایسه منصفانه باید همه چیز رو مد نظر گرفت
این ماشین شاهکار مهندسی هست و نتیجه ی سالها مسابقه و ساخت خودروهای اسپرت. تا اونجایی که خوندیم و یاد گرفتیم و مشاهده کردیم تکنولوژی در صنعت ساخت خودرو باعث ایجاد قدرت بیشتر و وزن کمتر و آیرودینامیک بهتر و هندلینک عالی و صدای دلنشین اگزوز و ایجاد هیجان ناب و در کل سریع حرکت کردن در پیست و جاده با بهترین عملکرد میشه و هرجوری حساب میکنم این خودرو چیزی از تکنولوژی کم نداره و نتنها همگام هست بلکه در خیلی از موارد پیشرو هم هست!
من نقدایی که از این 3 تا ماشین خوندم اکثراً گفتن لافراری و p1 هیجان انگیز تر از 918 هستن . ولی 918 نسبت به رقباش ماشین شهری تری هست . اینم کاملا به سیاستای شرکتا و مشتریاشون برمیگرده کلاً سیاست فرای ومکلارن بیشتر بهم نزدیک هست به دلیل حضور تو فرمول یک . هدفشون تولید یه هایپرکار با بهترین عملکرد فنی و نزدیک به F1 هست و هیچ وقت تو مدلای تولید محدودشون بحث امکانات لوکس و رفاهی و تزئینات داخلی تواولویت نیست. تکنولوژی های که معرفی میکنن هم اکثراً تو بحث عملکرد و فنی هست تا سایر بخشهای خودرو. مشتریایی که یه فرای با امکانت رفاهی و لوکس تر میخوان مدلایی مثل FF و F12 موجوده و کسایی که عملکرد فنی رو ترجیح میدن enzo, 458 , laferrai رو مناسب میدونن دوستانی هم که با ویرون مقایسش میکنن باید گفت که ویرون به خاطر همین امکانات اضافی و لوکس وزنش به نزدیک 2 تن رسیده که برای یه هایپر کار اصلا جالب نیست و فراری یا مک لارن هیج وقت علاقه ای به ساخت ماشینی تواین کلاس بااین وزن نداشتن
اون دوستی که میگن بوگاتی خیلی بهتره شما از چه لحاظ میگین؟ بله توی بوگاتی نشستین هیچی حس نمیکنین حتی توی سرعت 300 هم میتونین چرت بزنین,تا حدودی امکانات رفاهی رو داره که نتیجش شده 2 تن وزن ماشین,قدرتش 1000 اسبه که با 16 سیلندر و 4 توربو تولید میشه که خیلی مسخرست,فراری همین قدرتو با 12 سیلندر بدون توربو گرفته,حتی اون نسخه ی 1180 اسبی هم بازم 16 سیلندر و 4 توربو رو توجیح نمیکنه تازه بازم لگ توربو کاملا” براش محسوسه,توی پیست هم که تایم درست حسابی نمیتونه بزنه چون بقول جرمی اندازه ی خیلی از کوه ها وزنشه رانندگی با بوگاتی مثل نشستن توی یک کابین بی روحه ولی رانندگی با لافراری هیجان بیش از حد رو در پی داره,بوگای 0.5 اسب به ازای هر کیلو میده ولی لافراری 0.75 که خیلی رقم وحشتناکیه درضمن کامپیوتر ها و سیستم ترکشن کنترل لافراری با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست که تونسته طوری 950 اسب رو روی چرخ های عقب بفرسته که هر مجله ای این ماشین رو تست کردن متحیر شدن از کنترل بینظیر قدرت این ماشین
دقیقاً این وزن زیاد ویرون باعث شده تو خیلی از پیستها نمیتونه تایم مناسب اسم و رسمش بزنه یه نمونش پیست تاپ گیر که با وجود این همه قدرت بیشتر از 12C و اونتادور هم کندتر هست و قدرت نماییش فقط تو مسیر مستقیم خلاصه میشه
لافراری به معنای واقعی کلمه اوج هنرمندی و شاهکار فراری در یک دهه اخیره البته از حق نگذریم مدلهایی مثل انزو، FXX ، F430 ، 599، 458، یا مدلهی قدیمی تری مثل F355 ،F360 Modena ،F40،F50 مارانلو و تستاروساو… هم در زمان خود کم شاهکاری نبودند، اما این فراری واقعا یک اعجوبه دنیای هایپراسپرت هاست. به نظر من نباید اینقدر غیر منصفانه مورد نقد قرارش داد و یا حتی از نظر بعضی دوستان اینقدر بی انصافانه زیر سؤال بردش. یک سوپراسپرت واقعی باید بیشتر قابلیتهای دینامیکی و فنی داشته باشه تا قابلیتها و امکانات رفاهی و لوکس. باید دارای بهترین و بالاترین قدرت ، گشتاور ، شتاب اولیه و ثانویه و سرعت باشه که لافراری هم بهترین اعداد و ارقام به ثبت رسیده در این موارد رو خوشبختانه داره. با همه احترام و ارادتی که به بوگاتی ویرون دارم ولی باید گفت سازندگانش به جنبه های لوکسی بیشتر از رقباش توجه کردند و تقریبا از یک رولزرویس یا بنتلی در لوکس بودن کمی نمیاره، خوب البته اینها چیز بدی نیست و به نوعی اینم یک مزیت و حسن نسبت به رقبا محسوب میشه اما مجموع این امکانات بکار رفته در بوگاتی باعث سنگینی بیش از حد این ماشین شده که برای یک همچین ماشینی در این کلاس زیاده و باعث کاهش بعضی توانمندیها! همین که فراری تونسته در لافراری بدون هرگونه سیستم پرخوران و با تنفس طبیعی قدرتی نزدیک به بووگاتی (با موتوری که 6 سیلندر و تقریبا2200 سی سی حجم بیشتر داره و مخصوصا با 4 تا توربو تقویت میشه)، تولید کنه برای وصف توانمندیهاش بس ؛ که بزرگترین برگ برنده اش نسبت به سایر رقباست و یک شاهکار عظیم. طراحیش هم واقعا طبق اصول و سبک همیشگی طراحی فراری و کاملا منطبق اصالتها م نمادهای همیشگی فراریه. واقعا باید به کمپانی فراری یک تبریک و خسته نباشید درست و حسابی گفت….!
به نام خدا این جانب از همینجااز مسؤلین فراری درخواست میکنم مدل های لافراری و Fxx k رو به تویین توربو مجهز کنن ببینیم آخر دنیا کجاستتتت “دیگه بعد از اینا چیز دیگه ای هم هست؟؟اصلا داریم!!!!!!!!!!” با تشکر از برنامه ی خوبتون
بعضی از دوستان بی امان بوگاتی رو میکوبن!!! به نظر من ایرادی به بوگاتی و فولکس واگن وارد نیست.چرا که هدف از تولید بوگاتی هرچی که بوده بهرحال یه نوآوری جدیدی بوده در یک کلاس کاملا جدیدی که خود بوگاتی تعریفش کرده.این که میگین انجینش با 4 توربو فقط این مقدار توان رو میده خب خودش یه چیز هیجان انگیزه که سرعت 430 رو با این وزن سنگین میده.انجینی که روی لافراری هست که عزیز من با همون وی 12 تنفس طبیعی که 950 اسب خالص رو تولید نمیکنه.درسته انجین وی 12 هست حجمش کمتره و تنفس طبیعی هست ولی بیشتر از 750 که تولید نمیکنه همین انجین وی 12.دویستای بقیشو انجین الکتریکی تامین میکنه چرا هیشکی به این توجهی نمیکنه؟ انجین بوگاتی احتراق داخلیه و این مقدار اسب تولید میکنه انجین لافراری چی؟وی 12 با تنفس طبیعی و و زن خیلی کمتر از بوگاتی و 750 اسب.اما در کل لافراری یک شاهکار تمام عیاره.مثلا همون هماهنگی انجین برقی و احتراق داخلی خودش آخر مهندسیه.لافراری کوچکترین پیچ و مهرش هم تماما آخر و عند و نهایت مهندسی پیشرفته ی فراری است…
ای بابا چیه شما سخت میگیرید این که چیزی نیست دوج شارژر هلکت با 8 سیلندر 707 اسب بخار میده بیرون اونوقت این با اون همه تعداد سیلندر دیگه 950 اسب خیلی واسش؟ مهندسی آمریکایی رو عشقه
سالیانه ساله که فرارى از تنفس طبیعى موتور استفاده میکنه نه از چند تا کمکى مثل توربو که خودروهایى مثل بوگاتى ، پورشه و … استفاده میکنن ، این یعنى هنر مهندسى در قلب یک خودرو . بوگاتى ۱۶ سیلندر با چهار تا توربو شارژر دو قلو که یک میدان وسیعى میخواد به نهایت قدرتش برسه و در ضمن لاستیکى که فقط ۸ ثانیه دوام میارن . فرارى حرفش اینه که جورى رانندگى کن که بتونى و در حر لحاظ راحت باشى.
یارو با گوشی تو اپارات چارتا کلیپ دیده میگه صدای این اینجوریه صدای اوانتادور بدرد نمیخوره فلانه این ۳ تا دونه کلیومتر بیشتر از اون میره حاجی بیخیال ما چرخ اینارم ببینیم تعجب میکنیم به کجا رسیدیم از لامبورگینیو فراری داریم ایراد میگیریم
سلام من تقریبا از همه ماشین های سوپر اسپرت خوشم میاد اونارو براساس عملکرد شون مقایسه میکنم نه حساسیتی که روشون دارم بوگاتی به دلایل فراوانی از لافراری بهتره البته من از لا فراری خوشم میاد عاشقشم اما در مقایسه با بوگاتی بوگاتی کلا یه سر گردن سرتره همین که بوگاتی سریعترین ماشین دنیاست در عین حال یه راننده عادی هم میتوته با اون رانندگی کنه کنترل اون درشهر های شلوغم راحته وکنترلش سخت نیست در زمن داخلش لوکس است جالبه در سرعت های پایین فقط 4عدد از سیلندر هاش کار میکنن که باعم شد مصرف مثل یه خودروی عادی تو شهر وجاده باشه در سرعت بالای350 کیلومتره که همه سیلندر ها وارد عمل میشن از اون بعد مصرفش خیلی زیاد میشه
reza
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳حرف نداره
البته اگه واسش حرف درنیارن
فقط یه کوچولو با صدا اگزوز این مدل فراری حال نکردم
به نسبت بقیه فراری ها وقتی گاز میده انگار فراری نیس
(نظر شخصیمه)
SINA
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من تنها ماشین تولید محدودی که ارزش خریدن داره اینه بغیه ماشین تولید محدودهای دیگه فقط برای شیره مالیدن یر خریداره مثل استون مارتین one 77 نمیدونم لامبورگینی چرتوپرتو و بغیه موارد…
میثم
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳حاجی کفر نگو. اونتادور رقیبی نداره و نخواهد داشت!! همه چیز اسب بخار نیست! هیکل و عظمت و طراحی و حتی صدای یه ماشینم شرطه! توی این چیزایی که گفتم بهتر از اونتادور مطمئنن نخواهد اومد! حتی خوده لامبورگینی هم نمیتونه رو دسته خودش بزنه. هیچ صدایی صدای اونتادور نمیشه!! هیچ طراحی ای هم نمیتونه روی دستش بزنه! واقعا خارق العاده ست…
amir
۱۰ مهر ۱۳۹۴هه …… داداش آوانتادور به گرت و خاک این نمیرسه . در ضمن صدای این ماشین خیلی بهتر از آوانتادوره . اینم بگم که لامبورگینی قبلا تراکتور می ساخته ….. یه چند سالیه داره ماشین میسازه . اون باید بره ترکتورش رو بسازه
Ehsan11
۷ تیر ۱۳۹۵داداش شما که آونتادور آونتادور میزنی هیچ می دونی اونتادور ها به خاطر سنسور هوا شون اتیش می گیرن ?
البته اینم بگم که تیپ آونتادور رو هیچ ماشینی نداره
In the memory of enzo
۲۶ مرداد ۱۳۹۶من نمیدوم طرفدارای لامبورگینی چطوری روشون میشه اینجوری نظر بدن مثلا میگه همه چیز اسب بخار نیست!!!
لافراری:967 اسبه
اونتادور:691 اسبه
وزن اونتادور خیلی خیلی بیشتره
اونتادور رو اصلا نمیشه با لافراری مقایسه کرد اصلا اونتادور ماشین مسابقه نیست بیشتر ماشین نمایشی ئه
In the memory of enzo
۲۶ مرداد ۱۳۹۶یجا هم گفتی ( هیکل و عظمت و طراحی)که اونجا حقیقتش خیلی خندم گرفت اخه هیکل و عظمت ینی چی؟؟؟؟؟ یه ماشین مسابقه باید تا حد امکان سبک باشه
اینکه بعدش گفتی (و طراحی)
هم خیلی حرف مسخره ای بود چون هیکل و عظمت تناقض دارن با طراحی ایرودینامکی
علی
۲۳ مرداد ۱۳۹۳عزیزم شما برو یکم درباره لامبورگینی تحقیق کن بعدا بیا بگو چرتو پرتن
enzo
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳این کلیپ تست مخفیش تو نوربرگ رینگ رو یه نگاه بنداز صداش معرکس
https://www.youtube.com/watch?v=bDryP74TerM
البته تو دورای پایینی به نظرم صدای انزو یکم قشنگ تره ولی تو دورای بالا جای حرف نمیزاره
sadegh
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳یه چیز دیگه درمورد این ماشین اینه که 0-200 این ماشین زیر هفت ثانیه است!!!!! 0-300 اش هم زیر 15 ثانیه اس!!!
لوکادی مونتزملو،رئیس کارخانه فراری،LaFerrari را غایت برتری شرکت از حیث نوآوری فنی،عملکر،طراحی رویا پردازانه و لذت محض رانندگی معرفی میکند.به گفته او،این مدل که بیشتر با هدف جلب نظر کلکسیونرهای فراری عرضه شده،یک خودروی فوق العاده است و نوآوری های فراوانی که در نسل های آینده فراری و حتی صنعت خودروسازی جریان پیدا خواهد کرد را همراه خود دارد. در یک کلام،LaFerrari جلوه بارز مهندسی بی نظیر و طراحی منحصر به فرد شرکت فراری است.
موندم چه جوری بعضی از بچه ها این ماشینو زیر سوال میبرن، واقعا عجیبه هاااا!!!
sadegh
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی چیزای دیگه توی این ماشین وجود داره، که چون به طور رسمی آزمایش نشده هنوز اعلام نشدن، از چیزایی که اعلام شدن مثلا اینکه این ماشین آیرودینامیکترین خوذروی خیابانی هستش، ضریب تاثیرش 3 هستش، یعنی …
ضریب تراکمش 13.5:1 هستش، و خیلی چیزای دیگه
بچه ها ببخشید اگه پر حرفی کردم، فقط میخواستم گوشه ای از توانایی های این ماشین قابل احترام رو ببینید
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . صادق جان من تو مدلهای فراری از سه تا مدل اصلا خوشم نمیاد .
یکیش همین لافراری هست که ازش متنفرم . دوم 458 . سوم انزو .
ولی عاشق FF . 599 . F12 . هستم . از طراحیشون خوشم میاد .
من با فراری چپ نیستم ولی اینکه میگید از بوگاتی بالاتره اصلا تو کتم
نمیره .
sadegh
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد، داداش، از 3 تا فراری بدت میاد که دقیقا میشه گفت آبروی شرکت فراری ان، ولی در کل نظر شخصیته و احترامش واجب
میلاد جون من هیچ وقت نگفتم از بوگاتی بهتره، فقط گفتم اجازه بدید این ماشین بیاد به طور رسمی و معتبر تست بشه
در کل میلاد جان همه ی ما که اینجا جمع شدیم، عشق ماشینیم، هر کدومامون هم روی یه ماشین حساسیت داریم، قسمت من هم شده این، که خیلی هم ازش راضیم
امیدوارم هم فراری و هم بنز توی برنامه هاشون موفق بشن :)
ashkan
۱ خرداد ۱۳۹۳سلام صادق منم رو این ماشین حساسیت دارم و اونایی که میگن از بوگاتی بالا تر نیست جای تعجب داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی خداییش خودت مقایسه کن :
نمای داخلی بوگاتی :
http://www.netcarshow.com/bugatti/2014-veyron_rembrandt_bugatti/1024×768/wallpaper_05.htm
http://www.netcarshow.com/bugatti/2014-veyron_rembrandt_bugatti/1024×768/wallpaper_06.htm
http://www.netcarshow.com/bugatti/2014-veyron_rembrandt_bugatti/1024×768/wallpaper_08.htm
http://www.netcarshow.com/bugatti/2014-veyron_black_bess/1280×960/wallpaper_0e.htm
http://www.netcarshow.com/bugatti/2014-veyron_black_bess/1024×768/wallpaper_0f.htm
http://www.netcarshow.com/bugatti/2014-veyron_black_bess/800×600/wallpaper_10.htm
http://www.netcarshow.com/bugatti/2014-veyron_black_bess/1024×768/wallpaper_11.htm
http://www.netcarshow.com/bugatti/2012-veyron_grand_sport_bernar_venet/800×600/wallpaper_0b.htm
حالا خودت اینهارو با داخل لافراری مقایسه کن . خودت قاضی باش.
انصافا یکی هست ؟؟؟
http://www.netcarshow.com/ferrari/2014-laferrari/1024×768/wallpaper_08.htm
http://www.netcarshow.com/ferrari/2014-laferrari/1024×768/wallpaper_09.htm
.
sadegh
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳داش میلاد قبول دارم، ولی یه چیز دیگه هم هست، توی همین پست اینو گفتم، ولی دوباره گفتنش خالی از لطف نیس، بوگاتی درسته تحت فولکسه ولی مث یه ماشین بازار مشترکه، هر تیکه اش از یه جا میاد، فولکس غیر از کمک مالی کمترین دخالت رو توی ساخت این ماشین داره، این ماشین تودوزیش یه جا انجام میشه، قطعات موتورش هر کدوم از یه جا میاد، مثلا یه بخشی از قطعات موتورش از شرکت های هواپیمایی فرانسه میاد، تک ماشینِ خاصهِ، پس اگه نخواد همه ی هزینه و توانش رو روی ماشینش بذاره پس میخواد چیکار کنه؟!؟!
حرف تو درست ولی این رو هم در نظر بگیر که اگه فراری هم یه ماشین تولید میکرد و با خیلی از شرکت های معتبر جهانی قرارداد کمک رسانی داشت و از بوگاتی میوفتاد عقب، انوقت حرف شما دیگه ردخور نداشت.
فراری یکه و تنها این ماشین رو تولید کرده!! این خیلی حرفیه
بله، اگه بر فرض بوگاتی بهتر هم باشه، حق داره، دغدغه یه ماشین رو داره، ولی فراری چندا داره؟!
در کل میلاد جان من خودم به خاطر اصالت ایتالیاییش از بوگاتی خوشم میاد ولی برای یه مقایسه منصفانه باید همه چیز رو مد نظر گرفت
پیکان جوانان
۵ دی ۱۳۹۳عالیه ولی تو مهندسی فک نکنم به بوگاتی برسه
امیرحسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳اقا من از طراحی فراری اصلا خوشم نمی یود (نظر شخصی)و عاشق لامبوم اما نمی دونم چرا این مدل اینقدر قشنگه(به جز داخلش) عاشقش شدم.
پیکان جوانان
۹ آبان ۱۳۹۳به سبک طراحی فراری دیگه توهین نکن
بهزاد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳این ماشین شاهکار مهندسی هست و نتیجه ی سالها مسابقه و ساخت خودروهای اسپرت.
تا اونجایی که خوندیم و یاد گرفتیم و مشاهده کردیم تکنولوژی در صنعت ساخت خودرو باعث ایجاد قدرت بیشتر و وزن کمتر و آیرودینامیک بهتر و هندلینک عالی و صدای دلنشین اگزوز و ایجاد هیجان ناب و در کل سریع حرکت کردن در پیست و جاده با بهترین عملکرد میشه و هرجوری حساب میکنم این خودرو چیزی از تکنولوژی کم نداره و نتنها همگام هست بلکه در خیلی از موارد پیشرو هم هست!
enzo
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳من نقدایی که از این 3 تا ماشین خوندم اکثراً گفتن لافراری و p1 هیجان انگیز تر از 918 هستن . ولی 918 نسبت به رقباش ماشین شهری تری هست . اینم کاملا به سیاستای شرکتا و مشتریاشون برمیگرده کلاً سیاست فرای ومکلارن بیشتر بهم نزدیک هست به دلیل حضور تو فرمول یک . هدفشون تولید یه هایپرکار با بهترین عملکرد فنی و نزدیک به F1 هست و هیچ وقت تو مدلای تولید محدودشون بحث امکانات لوکس و رفاهی و تزئینات داخلی تواولویت نیست. تکنولوژی های که معرفی میکنن هم اکثراً تو بحث عملکرد و فنی هست تا سایر بخشهای خودرو.
مشتریایی که یه فرای با امکانت رفاهی و لوکس تر میخوان مدلایی مثل FF و F12 موجوده و کسایی که عملکرد فنی رو ترجیح میدن enzo, 458 , laferrai رو مناسب میدونن
دوستانی هم که با ویرون مقایسش میکنن باید گفت که ویرون به خاطر همین امکانات اضافی و لوکس وزنش به نزدیک 2 تن رسیده که برای یه هایپر کار اصلا جالب نیست و فراری یا مک لارن هیج وقت علاقه ای به ساخت ماشینی تواین کلاس بااین وزن نداشتن
عشق بوگاتی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اینا ماشین درست میکنن ما هم دلمون خوشه ماشین درست میکنیم
xantia
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط آینه هاش تو ذوق میزنه
bardia
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اون دوستی که میگن بوگاتی خیلی بهتره
شما از چه لحاظ میگین؟ بله توی بوگاتی نشستین هیچی حس نمیکنین حتی توی سرعت 300 هم میتونین چرت بزنین,تا حدودی امکانات رفاهی رو داره که نتیجش شده 2 تن وزن ماشین,قدرتش 1000 اسبه که با 16 سیلندر و 4 توربو تولید میشه که خیلی مسخرست,فراری همین قدرتو با 12 سیلندر بدون توربو گرفته,حتی اون نسخه ی 1180 اسبی هم بازم 16 سیلندر و 4 توربو رو توجیح نمیکنه تازه بازم لگ توربو کاملا” براش محسوسه,توی پیست هم که تایم درست حسابی نمیتونه بزنه چون بقول جرمی اندازه ی خیلی از کوه ها وزنشه
رانندگی با بوگاتی مثل نشستن توی یک کابین بی روحه ولی رانندگی با لافراری هیجان بیش از حد رو در پی داره,بوگای 0.5 اسب به ازای هر کیلو میده ولی لافراری 0.75 که خیلی رقم وحشتناکیه
درضمن کامپیوتر ها و سیستم ترکشن کنترل لافراری با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست که تونسته طوری 950 اسب رو روی چرخ های عقب بفرسته که هر مجله ای این ماشین رو تست کردن متحیر شدن از کنترل بینظیر قدرت این ماشین
enzo
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقاً این وزن زیاد ویرون باعث شده تو خیلی از پیستها نمیتونه تایم مناسب اسم و رسمش بزنه یه نمونش پیست تاپ گیر که با وجود این همه قدرت بیشتر از 12C و اونتادور هم کندتر هست و قدرت نماییش فقط تو مسیر مستقیم خلاصه میشه
حسين
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳من اکثر مقالاتی که راحع به لافراری خوندم توشون قدرتش رو 963 اسب اعلام کردن نه 950
bardia
۲ خرداد ۱۳۹۳به خاطر تفاوت مقیاس مناطق مخلف دنیاست
اسب بخار توی انگلیس با امریکا مثلا” تا حدودی باهم فرق دارن ولی تقریبا” یکیه
علی لامبو
۲۵ مرداد ۱۳۹۳کلا با فراری حال نمیکنم
ابوالفضل
۱ شهریور ۱۳۹۳واقعا اخره ماشینه توفراریا اوله و از لامبورگینی بهتره عاشقشم
سجاد
۳۰ شهریور ۱۳۹۳بنظرم فراری در طراحی خارجی ، بعد از ساخت “انزو” داره در جا میزنه و در طارحی خارجی داره اصلت خودش رو ازدست میده . . . داخش شبیه پاگانی شده!
کارشناس 11 ساله ماشین
۱۱ آبان ۱۳۹۳تو رو خدا درگ لافراری و بوگاتی ویرون رو بزارید.مک لارن p1 یادتون نره!
Jafar
۱۴ آذر ۱۳۹۳لافراری به معنای واقعی کلمه اوج هنرمندی و شاهکار فراری در یک دهه اخیره البته از حق نگذریم مدلهایی مثل انزو، FXX ، F430 ، 599، 458، یا مدلهی قدیمی تری مثل F355 ،F360 Modena ،F40،F50 مارانلو و تستاروساو… هم در زمان خود کم شاهکاری نبودند، اما این فراری واقعا یک اعجوبه دنیای هایپراسپرت هاست. به نظر من نباید اینقدر غیر منصفانه مورد نقد قرارش داد و یا حتی از نظر بعضی دوستان اینقدر بی انصافانه زیر سؤال بردش. یک سوپراسپرت واقعی باید بیشتر قابلیتهای دینامیکی و فنی داشته باشه تا قابلیتها و امکانات رفاهی و لوکس. باید دارای بهترین و بالاترین قدرت ، گشتاور ، شتاب اولیه و ثانویه و سرعت باشه که لافراری هم بهترین اعداد و ارقام به ثبت رسیده در این موارد رو خوشبختانه داره.
با همه احترام و ارادتی که به بوگاتی ویرون دارم ولی باید گفت سازندگانش به جنبه های لوکسی بیشتر از رقباش توجه کردند و تقریبا از یک رولزرویس یا بنتلی در لوکس بودن کمی نمیاره، خوب البته اینها چیز بدی نیست و به نوعی اینم یک مزیت و حسن نسبت به رقبا محسوب میشه اما مجموع این امکانات بکار رفته در بوگاتی باعث سنگینی بیش از حد این ماشین شده که برای یک همچین ماشینی در این کلاس زیاده و باعث کاهش بعضی توانمندیها! همین که فراری تونسته در لافراری بدون هرگونه سیستم پرخوران و با تنفس طبیعی قدرتی نزدیک به بووگاتی (با موتوری که 6 سیلندر و تقریبا2200 سی سی حجم بیشتر داره و مخصوصا با 4 تا توربو تقویت میشه)، تولید کنه برای وصف توانمندیهاش بس ؛ که بزرگترین برگ برنده اش نسبت به سایر رقباست و یک شاهکار عظیم. طراحیش هم واقعا طبق اصول و سبک همیشگی طراحی فراری و کاملا منطبق اصالتها م نمادهای همیشگی فراریه. واقعا باید به کمپانی فراری یک تبریک و خسته نباشید درست و حسابی گفت….!
M.G
۱۵ بهمن ۱۳۹۳به نام خدا
این جانب از همینجااز مسؤلین فراری درخواست میکنم مدل های لافراری و Fxx k رو به تویین توربو مجهز کنن ببینیم آخر دنیا کجاستتتت
“دیگه بعد از اینا چیز دیگه ای هم هست؟؟اصلا داریم!!!!!!!!!!”
با تشکر از برنامه ی خوبتون
mansoor
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴فقط بوگاتی من مستندش رو دیدم 431الکی رو کیلومترش نوشته با جی پی اس برسی کردن480تا میرفت
reza
۱۸ فروردین ۱۳۹۵بعضی از دوستان بی امان بوگاتی رو میکوبن!!! به نظر من ایرادی به بوگاتی و فولکس واگن وارد نیست.چرا که هدف از تولید بوگاتی هرچی که بوده بهرحال یه نوآوری جدیدی بوده در یک کلاس کاملا جدیدی که خود بوگاتی تعریفش کرده.این که میگین انجینش با 4 توربو فقط این مقدار توان رو میده خب خودش یه چیز هیجان انگیزه که سرعت 430 رو با این وزن سنگین میده.انجینی که روی لافراری هست که عزیز من با همون وی 12 تنفس طبیعی که 950 اسب خالص رو تولید نمیکنه.درسته انجین وی 12 هست حجمش کمتره و تنفس طبیعی هست ولی بیشتر از 750 که تولید نمیکنه همین انجین وی 12.دویستای بقیشو انجین الکتریکی تامین میکنه چرا هیشکی به این توجهی نمیکنه؟ انجین بوگاتی احتراق داخلیه و این مقدار اسب تولید میکنه انجین لافراری چی؟وی 12 با تنفس طبیعی و و زن خیلی کمتر از بوگاتی و 750 اسب.اما در کل لافراری یک شاهکار تمام عیاره.مثلا همون هماهنگی انجین برقی و احتراق داخلی خودش آخر مهندسیه.لافراری کوچکترین پیچ و مهرش هم تماما آخر و عند و نهایت مهندسی پیشرفته ی فراری است…
آرش
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ای بابا چیه شما سخت میگیرید این که چیزی نیست دوج شارژر هلکت با 8 سیلندر 707 اسب بخار میده بیرون اونوقت این با اون همه تعداد سیلندر دیگه 950 اسب خیلی واسش؟ مهندسی آمریکایی رو عشقه
alireza
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ﻣﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﻋﺎﺷﻖ ﻓﺮﺍﺭﯼ ﺍﻡ ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻟﺶ ﺍﻣﺎ ﺧﺪﺍﯾﯽ ﺩﯾﮕﻪ ﺑﺎ ﺑﻮﮔﺎﺗﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻧﯿﺲ ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﺍﻭﺍﻧﺘﺎﺩﻭﺭ ﻓﻘﻂ ﻗﯿﺎﻓﻪ ﺩﺍﺭﻩ ﻭﮔﺮﻧﻪ ﻗﺪﺭﺗﺶ ﺑﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺍﺭﯼ ﻧﻤﯿﺮﺳﻪ
Bab
۱۶ آبان ۱۳۹۵خودم با لامبورگینی اونتادور بیشتر حال میکنم ولی نمیدونم این مدلش چرا اینقدر خوبه؟ تبریک به طرفدارای فراری ماشین خوبی درست کردن….
علی
۲۹ آبان ۱۳۹۵همش به کنار اسب بخارش به کنار ماشالله خدا بیشتر کنه !!!!
هدايت
۲۴ فروردین ۱۳۹۶سالیانه ساله که فرارى از تنفس طبیعى موتور استفاده میکنه نه از چند تا کمکى مثل توربو که خودروهایى مثل بوگاتى ، پورشه و … استفاده میکنن ، این یعنى هنر مهندسى در قلب یک خودرو . بوگاتى ۱۶ سیلندر با چهار تا توربو شارژر دو قلو که یک میدان وسیعى میخواد به نهایت قدرتش برسه و در ضمن لاستیکى که فقط ۸ ثانیه دوام میارن . فرارى حرفش اینه که جورى رانندگى کن که بتونى و در حر لحاظ راحت باشى.
رسول
۲ خرداد ۱۳۹۶هرچی باشه بازهم به پای آونتادور نمیرسه.آونتادور 370 مره ولی این 350
حمیدرضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۶یارو با گوشی تو اپارات چارتا کلیپ دیده میگه صدای این اینجوریه صدای اوانتادور بدرد نمیخوره فلانه این ۳ تا دونه کلیومتر بیشتر از اون میره حاجی بیخیال ما چرخ اینارم ببینیم تعجب میکنیم به کجا رسیدیم از لامبورگینیو فراری داریم ایراد میگیریم
عادل
۲۹ آبان ۱۳۹۶هایپر کاره عالی ایه با عملکرد و راندمان عالی ولی به شخصه پروجکت وانو از نظر عملکردی بهتر از لافراری میدونم
ماشین باز بیطرف
۱۵ دی ۱۳۹۶سلام من تقریبا از همه ماشین های سوپر اسپرت خوشم میاد اونارو براساس عملکرد شون مقایسه میکنم نه حساسیتی که روشون دارم بوگاتی به دلایل فراوانی از لافراری بهتره البته من از لا فراری خوشم میاد عاشقشم اما در مقایسه با بوگاتی بوگاتی کلا یه سر گردن سرتره همین که بوگاتی سریعترین ماشین دنیاست در عین حال یه راننده عادی هم میتوته با اون رانندگی کنه کنترل اون درشهر های شلوغم راحته وکنترلش سخت نیست در زمن داخلش لوکس است جالبه در سرعت های پایین فقط 4عدد از سیلندر هاش کار میکنن که باعم شد مصرف مثل یه خودروی عادی تو شهر وجاده باشه در سرعت بالای350 کیلومتره که همه سیلندر ها وارد عمل میشن از اون بعد مصرفش خیلی زیاد میشه