ما میدانیم که نفس خودروهای درونسوز به ویژه نسخههای دارای پیشرانههای حجیم به شماره افتاده است. عمر این خودروها اندکی با الکتریکی سازی بیشتر شده اما این امر به معنی خداحافظی با محصولات نابی همچون فراریهای دارای پیشرانههای ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی میباشد.
بنابراین اگر ۸۱۲ GTS به معنی غزل خداحافظی این خودروساز با پیشرانه ۱۲ سیلندر نمادین باشد بنابراین پرداخت ۲۹۳۱۵۰ پوند برای این خودرو ارزشش را خواهد داشت زیرا همهچیز این سوپر اسپورت خیالانگیز در پیشرانهاش تجلی یافته است.
پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری ۸۱۲ GTS قدرت ۸۰۰ اسب بخاری تولید میکند و عدد ۸ در نام خودرو نیز به این موضوع اشاره دارد. گشتاور ۷۱۸ نیوتون متری پیشرانه نیز به گونهای ارائه میشود که ۸۰ درصدش از دور ۳۵۰۰ در دسترس است بنابراین چه کسی به توربو نیاز دارد؟!
با استفاده از توربو شاهد غرش این نیروگاه آهنین تا دور ۸۹۰۰ هستیم و با پرداخت ۳۰ زار پوند بیشتر برای نسخه GTS در مقایسه با ۸۱۲ سوپرفست کوپه شما میتوانید از خودرویی روباز با سقف سخت تاشونده سود ببرید. این خودرو صدای فوقالعادهای تولید میکند و با سقف باز بهتر میتوانید نعرههای آن را گوش کنید. اگزوز نیز برای ارائه صدایی دلپذیرتر در GTS بهطور ویژهای تنظیم شده است.
سقف بیشتر مشابه نمونههای تارگا است. این بخش از خودرو بهصورت برقی کار کرده و تا شدن آن ۱۴ ثانیه طول میکشد. این کار را تا سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت میتوان انجام داد.
البته عملکرد سقف احساسبرانگیزترین جنبه ۸۱۲ GTS نیست. به خاطر وزن بالاتر مکانیسم سقف و تقویتهای انجام شده در بدنه این خودرو حدود ۱۲۰ کیلوگرم سنگینتر از سوپرفست بوده اما با وزن خشک ۱۶۲۵ کیلوگرمی هیچ خللی در پرفورمنس خودرو وارد نشده است.
GTS در کمتر از ۳ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز در ۸.۳ ثانیه ثبت میشود. این سرعتی فوقالعاده برای یک خودروی روباز و تنفس طبیعی است و قطعاً همین موضوع را در زمان حرکت حس میکنید.
با انتخاب حالت مسابقهای از روی سیستم منتینوی فرمان پاسخ پدال گاز تقریباً مشابه یک خودروی الکتریکی میشود. چند میلیمتر فشار روی پدال گاز به معنی غرش آنی پیشرانه خواهد بود.
شما منحنی گشتاور فربه خودرو را حس خواهید کرد و شاهد عملکرد راحت و بیدردسر پیشرانه خواهید بود. ۸۱۲ GTS هرگز کند حس نمیشود و هرچقدر که دور پیشرانه بالا میرود صدای جذابتری تولید میکند.
در هر نقطهای که اندکی از فشار روی پدال گاز بکاهید گیربکس دوکلاچه دنده را تعویض کرده و به سرعت این کار را انجام میدهد. ما خودروهای الکتریکی زیادی را تست کردهایم و اگرچه شتاب گیری برخی از آنها با فراری برابر است اما هیچیک از آنها نمیتوانند با کاراکتر و صدای تولیدی GTS برابری کنند.
البته ۸۱۲ روباز فقط به پیشرانه فوقالعادهاش خلاصه نمیشود. شاسی نیز همانند پیشرانه عالی است. فرمان خودرو به همان اندازهای که از فراری انتظار میرود تیز بوده و اگرچه سقف ثابت دیگر وجود ندارد اما استحکام پیچشی GTS عالی بوده و بنابراین بخش جلوی خودرو مشکلی در همراهی با سرعت فرمان پذیری ندارد.
میزان چسبندگی اکسل جلو به منظور حضور همهجانبه در پیست مثالزدنی است. حس چندانی از فرمان برقی و نسبتاً سبکوزن به دستان راننده منتقل نمیشود اما دماغه دراز خودرو با اطمینان زیادی وارد پیچ میشود.
چابکی ناب GTS با دومین نسل فرمان پذیری اکسل عقب فراری همراه شده است. در واقع چرخ های عقب برای کمک به فرمان پذیری و پایداری خودرو اندکی تغییر زاویه میدهند.
چسبندگی و کشش خودرو با توجه به سطح پرفورمنس ۸۱۲ GTS بهطور سورپرایز کنندهای خوب بوده و لاستیکهای پیرلی پی زیرو به خوبی در هوای گرم زمان تست عمل میکنند. البته GTS در حالت رانندگی CT Off کمی بهتر عمل میکند.
پس از طی کردن چند پیش و یک مسیر مستقیم کوتاه واضح است که این خودرو پرفورمنس یک سوپر اسپورت ناب را به نمایش میگذارد؛ و زمانی که تصمیم میگیرید به خودرو فشار نیاورید پرچمدار روباز فراری محصولی فوقالعاده در سرعتهای بزرگراهی نشان میدهد و اعتبار یک GT را به رخ میکشد. در واقع این خودرو ترکیبی عالی از خشونت و آرامش است.
با پایین بودن سقف توربولانس زیادی در کابین وجود ندارد و دو قطعه کوچک بالای ریل شیشه جلو به دور شدن هوای مزاحم از کابین کمک میکنند.
علیرغم اینکه فراری در این خودرو از ساختار شاسی سنتی در مقایسه با رقبای دارای مونوکوک فیبر کربنی استفاده کرده اما هیچ کمبودی وجود ندارد. در واقع در جاده غیرممکن است که وزن بالاتر ۸۱۲ GTS را حس کنید. استفاده از حالت جاده ناهموار فراری برای سیستم تعلیق نیز باعث شده عملکرد این سوپر اسپورت در دستاندازها بهتر از انتظارات باشد.
از نظر فضای کابین و بار باید به فضای ۲۱۰ لیتری اشاره کنیم که چند کیسه را میتوان در آن جای داد. میدان دید جلو نیز بسیار خوب بوده که دلیل آن دماغه کم ارتفاع ۸۱۲ GTS است. البته فراری محصولی بسیار طویل و پهن ساخته که اگرچه ابهت خودرو را بالا برده اما میدان دید عقب را کم کرده است.
البته برخی کاستیها نیز در این خودرو وجود دارند که نشان دهنده ریشههای قدیمیتر ۸۱۲ GTS نسبت به محصولات مدرنتر این خودروساز ایتالیایی میباشند.
نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو حالت سنتی داشته و از نظر کیفیت نیز خیلی سطح بالا نیست. کار کردن با منوها نیز خیلی راحت انجام نمیشود.
در واقع کل کابین میتوانست یک بهروزرسانی را دریافت کند. اگرچه متریال بکار رفته کیفیت خوبی دارند اما طراحی این بخش نسبت به جدیدترین جی تی فراری یعنی روما کمی از مد افتاده به نظر میرسد.
با این وجود باید گفت چنین چیزهای مشکل بسیار کوچکی محسوب میشوند چراکه فراری مهندسی، طراحی و کیفیت ناب خود را در تولید ۸۱۲ GTS بکار برده است.
به عنوان شام آخر پیشرانههای ۱۲ سیلندر تولید سری فراری، ۸۱۲ GTS ارزشهای این برند را نشان میدهد. پرفورمنس خودرو واقعاً برجسته بوده و چگونگی سواری خودرو نیز بخشی از فرایند دوست داشتن آن است. بله کابین خودرو شاید از نظر طراحی و تکنولوژی کمی عقب مانده باشد اما تقریباً در هر جنبه دیگری ۸۱۲ GTS بهترین سوپر اسپورت پیشرانه جلو و بهترین گرندتورر بازار است. احسنت به فراری!
مشخصات فراری ۸۱۲ GTS
- قیمت: 293150 پوند
- پیشرانه: 12 سیلندر ۶.۵ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 789 اسب بخار/۷۱۸ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: زیر ۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: فراتر از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 16.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
Ahmad
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰خوشبحال کسایی که تو این جهان این لذت عجیب و وصف ناپذیر رو تجربه کردن
Reza
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰عاشق سقف فلزی متحرک فراریم، کاش لامبورگینیم بجای سقف پارچه ای از سقف فلزی استفاده کنه
ناشناس
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰منم کلن از سقف متحرک بدم میاد ولی اره کاش سقف فلزی خیلی بهتریه
داریوش
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰جانم به اون سقف سخت فقط:)
متاسفانه در صنعت خودرو بیشتر شاهد سقف های پارچه ای هستیم که صرفا به عنوان چتر عمل میکنن و احساس بر انگیز نیستن!
هیچ سقف متحرکی حس سقف سخت رو نداره البته از نوع خودکارش نه این که بزنی کنار عین اوس ممد سقف رو بخوای باز کنی بذاری توی کاپوت تازه اگه جا داشته باشه!
محمد رستمی نژاد
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰کلا زبون آدم قادر به گفتن زیبایی و توانایی و جذابیت این ماشین نیست
پس الکی سعی نکنید .
نمیتونید این ماشین رو وصف کیند
من هم نمیتونم
مازیار
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا رنگ چقدر روی خودرو تاثیر داره
R@m!n
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اگر ماشینارو به عنوان زن در نظر بگیریم، قطعا زیباترین زنان از دیار مارانلو هستن ???
Porsche
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا
ولی اگه باطنی بخوای حساب کنی از آلمان.اشتوتگارت.پورشه ??
واقعا پاک ترین ها هستن ?????
سهند
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰مگه پورشه از فراری بهتره؟!
Porsche
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بنده همچین صحبتی نکردم منظورم چیز دیگه ای بود
new Ramin
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰از چه لحاظ ؟؟
از لحاظ آپشن و کیفیت و طراحی داخلی قطعا پورشه سر تر هست !
ولی بحث پرفورمنسی و محبوبیت و طراحی و قدرت خب قطعا فراری.
خوب بودن و بهتر بودن خودرو نسبت به رقیب نسبی هست.
Porsche
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰در مورد این شاهکار هم بگم کم نظیره عالیه فراری ها بی نظیر هستن چه از نظر مهندسی و چه از نظر طراحی
من این چند روزه به فراری علاقه خاصی پیدا کردم و خیلی دوستش دارم
من داخل دنیای خودرو از دو برند بسیار خوشم میاد و آن دو پورشه و فراری هستن
دو اسب سرکش از دیار مارانلو و اشتوتگارت
????
من قبلا خیلی تعصب بیجا رو آلمانی ها داشتم الان هم آلمانی فن هستم ولی حقیقت رو از خودم پنهان نمیکنم امیدوارم که توی سایت کسی از من دلخور نشده باشه اگه هم که شده شرمنده عذر میخوام ???
❤?????
سهند
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰من هم از فراری و پورشه خیلی خوشم میاد و این دو را بیشتر از سایر برند ها دوست دارم
فراری و پورشه واقعا ماشین های فوق العاده ای می سازند.
Farzad
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه فراریه آلمانه ?
mohsen.g
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کاربر Porsche عزیز
نمیدونم چند سالتونه و سطح تحصیلاتتون چقدره ولی فوقالعاده پخته اظهار نظر میکنید و نمونه افتادگی درخت پر بار هستید… اطلاعاتتون دقیق و با مطالعه است، کم نظر میدید و وارد حاشیه نمیشید… زنده باشید. دمتون گرم
Archi KHAN
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰porsche جان
ما هم که یه عمر میگفتیم :
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “
MOS
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰چیزی نمیشه در وصفش گفت ?
Farzad
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰یک اثر هنری شاهکار از پدرخوانده سوپراسپرت سازی .
قدرت بالای پیشرانهی ۸۱۲gts به کمک استفاده از انژکتورهایی با فشار ۳۵۰ بار و سیستم ورودی هوای متغیر که از خودروهای فرمول یک به عاریت گرفته شده به دست میاد ، ( واقعا چه کسی به توربو نیاز داره ؟ )
شما در تمامی محصولات فراری میتونید ردپای فرمول یک رو پیدا کنید .
لذت رانندگی که فلسفه فراری هست در نسخه های کانورتیبلی که خلق میکنه به حداکثر خودش میرسه چون سرنشین ها میتونن غرش های سمفونیک اسب سرکش رو با جان و دل بیشتری گوش بدن .
سهند
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰فراری 812 قطعا یکی از بهترین سوپر اسپرت های جهان است ولی کابین قدیمیش اعصابم را کمی بهم میزند، ای کاش در کنسول مرکزی نمایشگر داشت ولی عیب بزرگی نیست.
آیا این احتمال وجود دارد که پیشرانه های تنفس طبیعی v12 تا سال های زیادی منقرض نشود؟
Amin
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اگر اروپایی ها رخصت بدن،اره
Amin
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰فوقولاده است، خوش به حال صاحبش،یه gt به تمام معنا
زیزیگولو
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰رانندگی با ماشین تو هر فصلی لذّتای خاص خودشو داره مثلاً بعضیا آبو هوای برفی رو واسه یه رانندگی آفرودی ترجیح میدن و یا بعضیا با نزدیک شدن به فصل تابستون و گرما ترجیح میدن یه ماشین کانورتیبل بخرن و از مسافرتو رانندگی با اینجور ماشینا و استفاده از هوای آزاد لذت ببرن
Hamid
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰علاوه بر اینکه آدم دوست داره بهش نگاه کنه واقعا آدم رو وسوسه میکنه که پدال گاز رو فشار بده
طراحی داخلی کم نظیر و بسیار هنرمندانه و زیبا … غیر قابل وصف …
رنگش هم بی نظیره یعنی از قرمز زیباترش کرده!
یه انجین محشر هم داره که به معنای واقعی لذت رانندگی و پرفورمنس و زیبایی و راحتی رو با هم ترکیب کرده …
فکر کن ؛ صدای انجین رو داری ؛ پرفورمنس عالی داری ، بوی عطر کابین و طراحی مست کننده هم که هست … دیگه چی میخوای … بار و بندیل رو جمع میکنی و میزنی به جاده … واقعا آدم هر چی با این رانندگی کنه سیر نمیشه … از اون فراری های بی نقصه
هر چند اگه تو دنیای واقعی بخوام یه فراری بخرم اول میرم سراغ F12 اما اینم کمی ازش نداره …
مهدی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰میشه درک کرد که فراری تو پرچمدار محصولاتش که جایگزین لافراری باشه از جدیدترین پیشرانه ها استفاده کنه اما ای کاش موتور ۱۲ سیلندر رو همیشه برای گرند تورهاش حفظ کنه یا حداقل به عنوان یه آپشن انتخابی…
فری
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آخ، آخ
گفتی لافراری و کردی کبابم …
محمدرسول صمدی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰فراری نشان داد که دنیا هنوزم زیبایی های خودشو داره
فراری مثل ایتالیا دوست داشتنی برای همه سنین از کودک تا پیر…
:)
SF90 STRADALE
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰812GTS عالیه ولی باید منتظر آخرین شاهکار V12 فراری در ۱۵ اردیبهشت باشیم
ساعت ۱۴:۳۰ _ پیست فیورانو _ پخش زنده اینستاگرام
سهند
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰پخش زنده در یوتیوب هست؟
SF90 STRADALE
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰به احتمال زیاد یوتیوب هم پخش زنده هست
وقتی معرفی محصولات فراری رو تماشا می کنم از دنیا لذت می برم
اوج تجمل گرایی ، شکوه و عظمت و مشتریان خاصی که لحظه شماری میکنن برای رونمایی ماشین
شیک و مجلسی اونم به سبک ایتالیایی ها ??
محمد رستمی نژاد
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰میشه
لینک پخش زنده اش رو بزارید اینجا
یا چه طور ببینم
SF90 STRADALE
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای رستمی نژاد
اینستاگرام : پِیج رسمی فراری رو اگه دنبال کنی برات اعلان (شروع پخش زنده) میاد
یوتیوب : اون هم به همین شکل هست ولی باید کانال فراری رو باز کنی و تماشا کنی
● دوستان عزیز ، من فقط راهنمایی کردم
امیدوارم به تبلیغ برای فراری متهم نشم
محمد رستمی نژاد
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون
.
راستی
۳۰۰۰ تایی شدنت مبارک باشه
ایشالا ۱۰۰۰۰ تایی شدنت ❤❤
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰تبلیغ فراری ثوابم داره هرچند نیازی نداره دیگه هر ۸ میلیارد نفر کره زمین میشناسنش
SF90 STRADALE
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی ممنون آقای رستمی نژاد ??
ولی باور کن دوچیز برام اصلاً مهم نیست
یکی لایک و دیسلایک ، یکی هم تعداد نظرات
بازم ممنون ؛ با آرزوی موفقیت برای شما
net
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰چراغ جلو که مثل چراغ جلو کوروت c8 هست جالب نیست این مدل چراغ جلو قدیمی شده. پشت صندلی در قسمت صندوق عقب که مثل کوهان شتر برامدگی شیب دار داره و به چراغ عقب متصل شده بد هست زمانی که سقف باز میشه.زمانی که سقف بسته میشه چون کاپوت جلو خیلی کشیده هست شبیه ماشینهای شوتینگ بریک میشه جالب نیست.طراحی ۴ اگروز دایره ای خوبه اگر دهانه اگزوز کوچکتر بود قشنگتر میشد
دانیال
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰دو درهایی که مث این کاپوت کشیده دارن خیلی خاص و با ابهتن
این که دیگه سقفش هم باز میشه?
Amirreza
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰این ماشین اعصاب منو خورد میکنه چون یه چیز دردناک رو یادم میاره ، اینکه این آخرین ۱۲ سیلندر مارانلوئه
mm.y@rlou
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰این موتورv12فراری خیلی دوست داشتنی پر قدرت وتمام نشدنی وجذابیت خودش رو همیشه حفظ کرده
Sina10
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰یک فراری با هیجان و فوق العاده!!!
مخصوصا اون طراحی زیبا و موتور شگفت انگیزش
امیدوارم این خودرو آخرین V12 فراری باشه
BenzSLR
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آخرین ماشینایی که طرفدار ها ازش راضین.
پیشرانه V12 حجیم تنفس طبیعی بدون سیستم برقی
کابین لوکس که کمتر تکنولوژی توش میبینی با نمایشگر مخفی شونده و نهایت اسپرت و لوکس بودن
صدای جذاب
دف عقب با گیربکس هفت سرعته دو کلاچه
ظاهر جذاب
آخرین ماشینایی که طبق سلیقه طرفدارا هست
mahan
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰زبان ازین همه زیبایی و ابهت قاصره.نسبت به قیمتش واقعا شاهکاره.فقط فاصله کاپوتشو نگاه کنید لعنتی جذاب.کیف میده لب دریا روی کاپوت دراز بکشی و با هم غروب افتاب رو نگاه کنید.
- A M I R -
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰یه بررسی از دنا پلاس توربو دیدم که میگفت مصرف شهریش بین 14 تا 16 لیتر در هر 100 کیلومتر متغیره؛ مقایسش با مصرف 16.4 لیتری این انجین 12 سیلندر برام جالب بود. حیف که دارن نفسشو میبرن.
ایران
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰حتی اسم فراری هم رو یه ماشین حس خوبی به آدم حالا حساب کن سوار یه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با شتاب زیر ۳ ثانیه بشی واقعا رانندگی با این خیلی لذت بخشه ❤❤❤❤❤❤❤❤
Simon none
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰با احترام به تمامی محصولا فراری و طرفداراشون ولی 812 و f8 تیریپیو رو خیلی دوست دارم بخصوص هشتصد و دوازده یک هیولای سرکش زیباست
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خدایا یادت باشه وقتی اکثر کربن دی اکسید از تولید غذا و برق حرارتی و ماشینای اقتصادی بود اول نفس v12 های محشر و خوش صدا رو بریدن
خدایا یادت باشه اونایی که تو صدم درصد از گرمایش جهانی نقشی نداشتن رو خفه کردن
کل این داستان برقی سازی و قوانین برقی سازی کار چپ هاست اون چپ های لعنتی دموکراتای کثیف و پست فطرت حزب چپ های آلمان حتی برای اینکه اینکارا رو انجام بدن تو آلمان حزب سبز ها هم ساختند بی منطق ترین انسان های روی زمین
اصلا فکر کردین چرا حزب راستی دیگه تو آلمان نمونده کل این دنیا یه مافیای کثیفه اما یه روزی مردم دنیا بلند میشند اون روز گردن اون عوضی ها زیر پاهای مردم له خواهد شد اما چه فایده ۲۰ سال از تمام برقی شدن فراری و لامبو گذشته
مهندسین یادشون رفته درون سور چیه
بنزین تولید نمیشه و فقط نفت یه کله میره برا نیروگاه حرارتی و چون بازدهیش پایین تره هوا هم آلوده تر میشع همین الان باید یه فکری کرد میدونم ما ماشینبازا کمیم ولی خدایی اگه ایتالیا بودیم یه آشوبی میزدیم برقی سازی سوپر کار ها به کلشون نزنه تا یه ۲۰ سالی دیگه جرات نکنند سیاست مدار های کثیف اسم v12 رو به دهن نجسشون بیارند واضحه برقی سازی دست مافیای جهانیه چرا اول v12 و v10 و v8 حذف بشند ؟ چند درصد ماشینا v8 اند چند در صد I4؟ چند درصد قشری که ماشین ۴ سیلندر دارند هوا رو الوده میکنند چند درصد v8 ها ؟ چند درصد کسایی که ماشین ۴ سیلندر دارند میدونن اصلا رانندگی یعنی چی بهشون مدل ۳ بدی با اونتادور برونن فرقی براشون نداره تازه ممکنه از اونتادور و صداش بدشون بیاد ???♂️ اینجا به ما ظلم شده اونا آلوده کنند هوا رو بعد نفس مارو ببرند تابلوه دیگه تسلا فن و تایکان فن نداره اقایونی که فن برقی ها هستید آیا خودتتون راضی هستید ماشینی با تیتراژ تولید هوایرا tricolore برقی بشه یا کرولا که فک کنم پر تیتراژ ترینه تو سال نمی دونم درست حسابی اتفاقا برقی ها برتری های بسیاری دارند منکر این نیستم تازه برقی ها به تکامل ۱۰۰ ساله درون سوز نرسیدن ولی خدایی این ظلم نیست ؟ v12 بره با اون همه ماشین v12 که دوست داشتیم اکثر تسلا فن ها امریکن فنند قاعدتا تسلا آمریکاییه
خودتون دوست ندارید ct5v blackwing مدت بیشتری تولید بشه ؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا دلرباست
چیزی نمیشه گفت جز همون احسنت به فراری!
سپهر خوشتیپ
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بی ام و z4 سقفش فلزیه
Hamed
۱۹ خرداد ۱۴۰۰والا هنوز خود فراری هیچی نگفته این رسانه هان که دارن حرف تو دهن مردم میزارن
این آخرین v12 این آخرین تنفس طبیعیه این آخرین فلانه غزل خدافظی رو دیگه بخونید
والا بعد از این فراری اومد تازه 812 competizione رو هم با موتور v12 قویتر معرفی کرد در مورد جانشین لافراری هم سنت رو حفظ میکنه.