فراری

بررسی تفاوت‌های میان فراری F12 tdf و 812 سوپرفست

یکی از سنت‌های قابل‌احترام فراری که ما بسیار آن‌را دوست داریم، ساخت خودروهایی با پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی نصب‌شده در جلو است. حالا این سازندهٔ ایتالیایی برای نمایشگاه ژنو امسال و همچنین به مناسبت ۷۰ سالگی برند فراری، اقدام به معرفی یک GT جدید کرده است که در بالاترین رده در سبد محصولات آن قرار گرفته و ادای احترامی است به مدل ۴۰۰ سوپرفست دههٔ ۶۰ میلادی. این اسب سرخ جدید مارانلو که ۸۱۲ سوپرفست نام دارد، جایگزین مدل F12 برلینتا خواهد بود؛ اما پیش‌ازاین فراری یک نسخهٔ خاص و تولید محدود از F12 برلینتا را نیز با نام F12 tdf معرفی کرده بود؛ بنابراین تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب مقایسه‌ای میان فراری ۸۱۲ سوپرفست و F12 tdf داشته باشیم تا بیشتر به تغییرات ظاهری و فنی این دو اسب سرکش پی ببریم.

f12-vs-812

در این مقایسه با قرار دادن تصاویر این دو سوپراسپرت در کنار هم بیشتر قصد داریم تغییرات ظاهری و کابین ۸۱۲ را نسبت به F12 tdf بررسی کنیم اما پیش از پرداختن به ‌ظاهر و داخل این دو خودرو بهتر است ببینیم زیر کاپوت آن‌ها چه خبر است. همان‌طور که اشاره شد، F12 tdf نسخه‌ای ویژه، قدرتمندتر و تولید محدود از F12 برلینتا است که از همان پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی برلینتا استفاده می‌کند اما با ایجاد تغییراتی، قدرت این نیروگاه به ۷۸۰ اسب بخار و گشتاورش به ۷۰۵ نیوتن متر رسیده است.

۸۱۲ سوپرفست اما تکاملی از F12 tdf محسوب می‌شود ولی بااین‌حال فراری در این مدل پیشرانهٔ جدیدی را بکار برده است که ۲۰۰ سی‌سی حجم بیشتری دارد؛ بنابراین ۸۱۲ در زیر کاپوت خود یک زرادخانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی را پنهان کرده است که در حال حاضر در نسخهٔ استاندارد نیروی ویرانگری برابر با ۸۰۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۷۱۸ نیوتن متر تولید می‌کند؛ بنابراین ۸۱۲ سوپرفست قدرتمندترین فراری تولیدی تاریخ محسوب می‌شود. این مدل با پیشرانهٔ دوازده سیلندری که در جلوی آن نصب شده، سنتی را ادامه می‌دهد که به سال ۱۹۴۷ بازمی‌گردد.

مشخصات فنی

  فراری F12 tfd فراری ۸۱۲ سوپرفست
پیشرانه ۶.۳ لیتری V12 ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۷۸۰ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۵ نیوتن متر ۷۱۸ نیوتن متر
وزن ۱۴۱۵ کیلوگرم ۱۵۲۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۲.۹ ثانیه ۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت بیش از ۳۴۰ کیلومتر بیش از ۳۴۰ کیلومتر

در بخش تغییرات ظاهری و داخلی اما تصاویر خود گویای همه‌چیز هستند و نیازی به توضیح اضافه نیست. بااین‌حال F12 tdf هرچند نسخه‌ای ویژه از F12 برلینتا محسوب می‌شود و تغییراتی در ظاهر داشته است اما همچنان کاملاً به‌عنوان یک F12 قابل‌تشخیص است. همچنین این مدل از طراحی تکاملی‌ای برخوردار است که نشانه‌هایی از مدل‌های قدیمی مانند ۳۶۵ GTB/4 دیتونا ۱۹۶۹ را دارد.

در سوی دیگر ۸۱۲ سوپرفست قرار گرفته که هرچند ابعاد و کلیت تقریباً یکسانی با F12 دارد اما به گفتهٔ فراری تمامی پانل‌های بدنهٔ آن از نو طراحی شده و طراحی آن دوباره انجام شده است؛ اما بااین‌حال شما طراحی کدام‌یک از این دو اسب رقصان ایتالیایی را می‌پسندید؟ اسب زرد مغرور یا اسب سرخ آتشین؟

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Iman mclaren p1

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (180 ديدگاه)

    آقای فقط عکسای نمای جلوی هردو را ببینید f12 یه چیز دیگس بنظر من…
    الان دیگه قشنگ واضح شد که طراحی فراری داره به سمت اون j50 میره که ترکیب ژاپن و ایتالیاس…
    من که اونو نپسندیدم این ولی متعادل تر از اونه…
    ولی تاریخ نشون داده طرحای قدیم فراری هم قشنگتره هم به مرور ارزش و بهاش بالاتر میره…

    1. علی

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      عکسای نمای جلو رو هم نگاه کردم 812 زیباتره از همه طرف.

    2. امیرحسین

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (102 ديدگاه)

      کاملا موافقم
      منم از j 50 خوشم نیومد
      F12 سادگی طراحیش نسبت به 812 به چشم میاد که همین موضوع اونو خیلی خواستنی تر میکنه

    3. مرصاد

      ۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (62 ديدگاه)

      داش با آواتار و آیدیت موافقم ولی متاسفانه با نظرت اصلا

  2. reza

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (308 ديدگاه)

    بدنه F12 tdf یجوریه انگار یه تیونر سطح پایین برای خاورمیانه تیونینگش کرده
    ولی 812 واقعا عالیه، حس یه فراری رو داره

  3. Madjid

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    F12 TDF زیباتره غیر از زیبایی چهره، در باقی موارد 820 SuperFast رو بیشتر دوست دارم.
    همین که یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی 800 اسب قدرت داشته باشی به اندازه ی کافی لذت بخش هست که به تمام هم کلاسان خودش ترجیح داده بشه. نه فقط محصولات فراری.

    اندازه ی تمام شرکت های خودروسازی به فراری و لامبورگینی و پورشه احترام میذارم.
    فراری در بین خودروسازان قطعا جزو برترین هاست.

    اما قیمت ماشین هاش واقعا بالاست و این قیمت بالا لذت رانندگی رو از بین میبره.

    1. Ferrari zonda TDF

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (477 ديدگاه)

      فرراری توی fxx 850اسب کشیده بیرون از همین موتور
      و توی fxx k با سیستم هیبریدش 1050اسب(950اسب از موتور بنزینی)
      فرراری خدای اسپرت سازیه.
      اگر رومی ها میدونستن زمانی به اسپرت سازی معروف میشن حتما یه الهه اسپرت هم میداشتن و مسلما اسمش فرراری بود.

      1. Ace

        ۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        .
        گفتم هم کلاسان خودش. یعنی سوپراسپرت های V12 شهری.
        FXX در سطحی خیلی بالاتر از اونتادور و F12 و 820 رقابت میکنه. هم کلاس اونا نیست.
        .
        FXX گُل ماشیناست.

  4. ghost

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (193 ديدگاه)

    مگه تا حالا فراری زشت و بد( به جز تاستاروزا) داشتیم؟
    انقدر طراحی این دو خودرو خوبه که ادم نمی دونه کدوم بهتره
    ولی از نمای رو برو superfast بهتره

    1. Ace

      ۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      تستاروسا که خیلی زیباست.

  5. مهدی

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    هم قدرت اشتباهه هم وزن دو خودرو

    1. امیر دهقان

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (751 ديدگاه)

      خیر مشخصات هر دو ماشین کاملاً صحیح هستند

      http://www.motor1.com/news/136408/ferrari-812-superfast-f12tdf-comparison/

  6. وحید

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (324 ديدگاه)

    از زیبایی بیرونی f12 tdf یه چیز دیگست
    اما داشبورد و نمای داخلی سوپر فست زیباتره

  7. saied

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    تازه فهمیدم که عالی یعنی فراری
    خوش بحال عربها
    خدا دنیارو جوری ساخته که المانیا و ایتالیلیی ها درس بخونن و مهندس بشن. بعد به بهترین شکل کار کنن. بعد ازش عرب ها استفاده کنن

    1. Archi KHAN

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      چه کامنتِ فلسفی ایی …

    2. Omid

      ۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      ما هم همه ی چیزهایی که روزانه داریم ازش استفاده میکنیم اکثرا توسط افراد باهوش اروپایی ها کشف یا ساخته شده، و ما حاضر و آماده فقط ازش ازشون داریم استفاده میکنیم!
      ههه فکر کنم قبلا یه نفر تو کامنتا گفته بود آخرین چیزی که ما به دنیا ارائه کردیم کشف الکل بود، که زندگی میلیون ها نفرو به نابودی کشوند!

  8. Sasan

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    نمای جلویtdf.خیلی قشنگتره.. فنی سوپرفست… نمای داخلی هیچکدوم!

  9. سعید(تهران)

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (495 ديدگاه)

    حیف نیست بگیم کدوم زیباتره؟! آدم میتونه بین بچه هاش بگه کدوم زیباترن؟!!!

    1. Ace

      ۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      معلومه که میتونه !!!
      خدا چشم رو که به خیلی ها داده خوشبختانه !
      ازشون استفاده کنید.

  10. فرشاد سجادیان

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    F12 tdf ظاهر خیلی جذاب‌تری داره، 812 سوپرفست کابین جذاب‌تر؛ هر دو عالی هستن و قابل ستایش ?⚘ من به شخصه F12 tdf رو بیشتر می‌پسندم.

  11. سینا

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (349 ديدگاه)

    F12 چراغ عقبش حالت نوستالژی داشت ، حسی که 812 نمی ده

    1. Omid

      ۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      اتفاقا چراغ عقب 812 حس نوستالژی و اصیل بودن داره
      تمام فراری های قدیمی چراغ عقب گرد دوتایی دارن، تا همین انزو و 430 و غیره…
      بعد از 458 و F12 تازه چراغ عقب تکی هر طرف گذاشتن

      تو یه مقاله خوندم که خود انزو فراری هم اصرار داشت که طراحی فراری ها اینطوری باشه (هر طرف چراغ گرد دوتایی)

      1. سینا

        ۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (349 ديدگاه)

        من منظورم این بود که چراغ F12 اون حس کلاسیک بودن رو بهتر می رسونه (رنگ چراغش معلومه) ولی 812 مدرن تره

  12. milad

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مقایسه ی این دو ماشیبن سخت است هر کدام یک ویژگی دارند

  13. Danial

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (465 ديدگاه)

    کلاً فراری هر چی تولید کنه خوبه اسن درش شکی نیست..

    به خدا یدونه کالیفرنیا 2009 هم به من بدن تا ابد فقط یه گوشه میزارم نگاش میکنم چ برسه به مدل های جدید تر… ♥ قلب ینی فراری عشق ینی فراری کلاً ماشین ینی فراری بقشونم همه الکین :D

  14. Ali keyhani

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    من دوتاشو میخوام☹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا