نه فراری و نه لامبورگینی در حال حاضر محصولاتی تمام الکتریکی تولید نمیکنند. فراری البته تائید کرده اولین خودروی الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد کرد اما لامبورگینی هنوز چند سالی با این اتفاق فاصله دارد. هر دو شرکت یاد شده علاقه چندانی به حذف پیشرانههای درونسوز خود ندارند و میخواهند با استفاده از تکنولوژی هیبریدی تا حد امکان این پیشرانهها را حفظ کنند. فراری ۲۹۶ GTB و لامبورگینی سیان دو مثال بارز این اقدام هستند.
از طرفی اتحادیه اروپا به دنبال حذف پیشرانههای درونسوز تا سال ۲۰۳۵ است. این دو برند ایتالیایی و البته خود کشور ایتالیا از این تصمیم راضی نیستند زیرا فراری و لامبورگینی منبع مهم غرور و افتخار ملی ایتالیا بوده و ظاهراً دولت این کشور در حال گفتوگو با اتحادیه اروپا برای حفظ دو برند یاد شده از قانون ممنوعیت تولید خودروهای درونسوز میباشد.
اگرچه ایتالیا کاملاً از تعهد اروپا برای کاهش قابلتوجه گازهای گلخانهای حمایت میکند اما فراری و لامبورگینی بخش بسیار کوچکی از آمار فروش خودروهای جهانی را تشکیل میدهند. بله پیشرانههای درونسوز این شرکتها آلایندگی بیشتر نسبت به یک خودروی متوسط دارند اما استفاده از تکنولوژی هیبریدی و احتمالاً سوختهای سنتتیک میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. وزیر گذار اکولوژیکی ایتالیا اقدامات دولت این کشور درباره موضوع موردبحث را تائید کرده است.
روبرو سینگولانی گفته است:
این خودروها نیازمند تکنولوژی بسیار خاص و باتریهای مدرن برای دوران گذار هستند. یک قدم مهم این است که ایتالیا در تولید باتریهایی با عملکرد بالا پیشرفت کند و به همین خاطر است که در حال اجرای برنامه گیگا فاکتوری برای تأسیس در ایتالیا و با مقیاس تولید بسیار بالا هستیم.
به خاطر اینکه فراری و لامبورگینی آمار فروش بسیار کمتری در مقایسه با شرکتی همچون فیات دارند، مقیاس اقتصادی مورد اشاره میتواند با تبدیل کارخانههای خودروسازی به سایتهای تولید خودروهای الکتریکی به دست آید و هزینهها کاهش یابد. البته وزیر ایتالیایی از پاسخ به این سؤال که آیا این کشور با اتحادیه اروپا به توافقی دست یافته یا خیر خودداری کرده اما گفته که مقامات این اتحادیه متقاعد شدهاند مشکلی وجود نخواهد داشت.
نمایندههای هر دو شرکت از اشاره به این اخبار خودداری کرده اما آن را رد هم نکردهاند. درباره این موضوع جنبههای سیاسی، فرهنگی و زیستمحیطی زیادی وجود دارد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ شهریور ۱۴۰۰همش ادعا و همش چاخان! خب اگه میخواین نگهش دارین خب سعیتون رو بکنید همش خبر میدن بیرون ما تا سال فلان برقی میشیم روز بعد میگن نه پیشرانه های بنزینی رو نگه میداریم!دیگه اینقدر خَzِش نکنید اَه،لعنت به iیلان دلال…
SF90 STRADALE
۱۵ شهریور ۱۴۰۰همین درسته
ایتالیا که جای خود ، کل دنیا خواهان سوپر اسپرت های فراری و لامبورگینی هستن با موتورهای درون سوز
صنعت خودرو ، فراری و لامبورگینی الکتریکی نمیخواد
به امید بازگشت شور و هیجان به دنیای خودرو و خوشحال شدن طرفداران بی شمار این دو برند افسانه ای
R@m!n
۱۵ شهریور ۱۴۰۰لامبو و فراری الکتریکی واقعا قابل هضم نیست. اصلا هیچ رقمه نمی تونم این ماشینارو بدون موتورهای V8 و V12 دست ساز تصور کنم.
مگه میشه از صدای V8 تنفس طبیعی فراری F-458 یا V12 اونتادور دل کند ؟؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۵ شهریور ۱۴۰۰۴۵۸ زیباترین فراری ده سال اخیر بعد از fxx و لافراریه و البته یکی از خوش صداترین
RezaRs
۱۵ شهریور ۱۴۰۰کاملا درسته پاگانی فراری و لامبو به عنوان مثال انگشت کوچیکه کل کرولا ها تو تعداد و الایندگی نیستن
در مثل مناقشه نیست
محمد امین
۱۵ شهریور ۱۴۰۰تازه این رو هم باید گفت کسی که ایناشین هارو داره نهایتا ماهی یک بار اونم حدود ۲۰ کیلومتر رانندگی میکنه
RezaRs
۱۵ شهریور ۱۴۰۰همینایی که ژست محیط زیست گرفتن همون عشق پوشرادان
mohamadreza
۱۵ شهریور ۱۴۰۰بله
اگه قیمت فهرست خودروهای لامبو و فراری رو توی کارفکس ببینی متوجه میشی یه لامبوی معمولی مدل ۲۰۰۵ حداکثر ۶۰تا کار کرده
اینا چقد مثلا الایندگی تولید میکنن؟!
Sina10
۱۵ شهریور ۱۴۰۰آفرین ، من همیشه برام سوال بود چرا شرکت کوچیکی مثل فراری و لامبو باید برقی بشن ، آخه هر چند وقت یه بار خریداراشون باهاشون رانندگی میکن و خیلی هم تولیدشون محدوده ، چرا باید برقی بشن
در عوض فیات که محصولات بیشتری میسازه سریعتر برقی نمیشه؟؟
خودروی اسپرت و سوپراسپرت درونسوز یا هیبرید ، ماشین شهری و خانوادگی برقی
امیدوارم این روش جواب بده
AMIR / ARMI
۱۵ شهریور ۱۴۰۰خوب دیگه چون تعداد کم تولید میشن
و فقط. پولدار ها میتونن بخرن آزادند قانون دور بزنن
چون طرف پولدار مثالا میتونه آلودگی ایجاد بکنه تعدادشون هم که کمه چه اشکالی داره
حالا یه سری پهلوان میان ریپلای میکنن تو ماشین باز نیستی تو چی میفهمی لامبورگینی چیه فراری چیه این ماشین ها سالی ۵۰۰ کیلومتر هم رونده نمیشن و این حرف ها ولی قانون قانون
امید وارم دولت آمریکا جلوی این قانون سکنی رو حداقل تو خود آمریکا بگیره
Sina10
۱۵ شهریور ۱۴۰۰قانون شکنی؟؟؟
اگه بحث سر قانون شکنیه همین الانشم نباید اجازه فعالیت به این شرکتا رو بدن ، همین الانم نباید یه ماسل کار تولید بشه
اگه الان میگفتن ماسل کار هم شامل این طرح میشن همین ایشون میومد حمایت میکرد
بله شما ماشینباز نیستی
RezaRs
۱۵ شهریور ۱۴۰۰اونم ۶.۴ لیتری همی اول همه💔😂
محمد امین
۱۵ شهریور ۱۴۰۰خود تسلا گفته ماشین هاش بعد از حدود ۹۰۰۰ کیلومتر به پاکی خودرو های درون سوز میرسن و بعد از اون مسافت پاک تر میشن ، تازه در صورتی که برق تولیدی صر در صد پاک باشه که یه هم اینطور نیست یا از سوخت فسیلی هست یا از نیروگاه اتمی که فرایند های استخراج و غنی سازی اورانیوم بسیار آلودگی تولید میکنن و درصددکمی از منابع پاک هست و تازه خود شرکت هم یکمی به خوش تخفیف میده مثلا اگر بعد از ۲۰۰۰۰ این اتفاق بیفته میگه ۹۰۰۰
حالا در نظر بگیرید یه فراری خیلی کم پیش میاد به بیش از ۵۰۰۰ تا برسه
امیر
۱۵ شهریور ۱۴۰۰اگر قانون شکنی بود الان هیچ خبری از لامبورگینی و فراری نبود. این یک
الان همین ماشین ها تکنولوژی هایی رو وارد خودروسازی کردن که توی ماشین های
معمولی تر هم راه یافته و باعث شده ماشین ها راحت تر و ایمن تر بشن. این دو
بعد هم این ماشین ها برای لذت بردن ساخته شدن یعنی لذت بردن ممنوعه ؟
این نشون میده تعصب بیش از حد روی آمریکا داری. ماشین های آمریکایی عالی هستن. ولی تو تعصب داری و نمی تونی ماشین های دیگه رو ببینی.
OMID
۱۵ شهریور ۱۴۰۰شرمنده ولی منطق شما خیلی بچه گانه س
کسی که مثلا طرفدار ماشین های سنتی آمریکاست چطور میتونه طرفدار تسلا باشه ؟ صرفا چون آمریکاییست ؟
واقعا این شرکت ها هیچ سنخیتی ندارن و به وقتش هم دیگه رو زمین هم میزنن و صرفا توی تخیلات شما توی یک تیم هستن
طرز فکر شما باعث میشه که ماشین باز لقب مناسبی واستون نباشه شما صرفا کشور باز هستید و متأسفانه توی ذهن خودتون تعریف کردید که هر کس از یک مدل مثلا آلمانی یا آمریکایی خوشش اومد باید از بقیه مدل های اون کشور هم خوشش بیاد و بقیه ماشین های کشور های دیگه رو بکوبونه اونم به هر قیمتی
در صورتی که این مرزبندی ها هیچ معنی خاصی نداره نه این شرکت های هم میهن توی تیم هم هستن و از هم دیگه حمایت میکنن نه اصلا چیزی به اسم خودروساز کاملا آمریکایی یا انگلیسی یا … وجود داره
با این طرفداری ها هم چیزی بهتون اضافه نمیشه با پیشرفت فلان برند از فلان کشور باز هم افتخاری به شما نمیرسه
بهتره برای لذت بردن از دنیای خودرو این مرزبندی هارو کنار گذاشت و صرفا هر مدل و برند رو جداگانه قضاوت کرد
به طور مثال این قانون در صورت تصویب باعث میشه امثال فورد جی تی هم بتونن به صورت سنتی باقی بمونن ( خصوصا این که احتمال عرضه با موتور V8 جدید هم هست )
در کل هم این گیر دادن به خودرو ها در بحث آلایندگی بیشتر سیاسی هست تا ریشه در حقیقت داشته باشه
صنایع کشتیرانی و دامپروری چندین برابر تاثیر بیشتری دارن ولی صرفا چون فشار آوردن روی خودروسازها آسانتر هست سیاستمداران از اونها شروع کردن
Sina10
۱۵ شهریور ۱۴۰۰من بشدت با این حرف که کسی طرفدار فلان کشور در بخش خودرو باشه بدم میاد
این حرف فقط برای مردمی که توی اون کشور زندگی میکنن و یا اهل اونجا هستن معنی میده
چیزی که باید بگم اینه که هر کسی میتونه طرفدار یه فلسفه و یک گروه از خودرو ها بشه یا کلا از هرکدوم از این دسته ها چند مدل رو دوست داشته باشه
مثلا فلسفه ماشینای عضلانی (که اکثرا آمریکایی هستن) ، ماشین های اسپرت کوچیک (که اکثرا ژاپنی هستن)
یا میتونه طرفدار فلسفه یه برند باشه مثل طرفداران پورشه و مدل ۹۱۱ یا طرفدارانAMG
یا طرفدار فناوری مثل ماشینای برقی
هر کدوم از این دسته ها ، توی کلاس های مختلف و کشور های مختلف ، نماینده های متفاوتی دارن ، مثلا ماشین های عضلانی ، یه کلاس مخصوص خودشون دارن ، توی بخش ماشین های اسپرت ، کوروت رو دارن ، توی بخش کراس اوور ها ، برخی محصولات جیپ یا دوج دورانگو ، توی بخش سدان های پرفورمنس ، دوج چارجر هلکت و در نهایت توی بخش ماشینای لوکس ، برخی محصولات کادیلاک مثل اسکالید و وانت ها مثلا F150
اما مثلا شورولت اسپارک ماشین عضلانی نیست ولی آمریکاییه!!
یا تسلا مدل y
مثلا بنز SL65 بلک سریز در واقع میشه ماسل کار حسابش کرد (بخاطر طراحی بشدت عضلانیش) ولی آلمانیه!!
اما اینکه مثلا هرچی که شرکتش آمریکایی یا آلمانیه دوست داشته باشم و هر تولید دیگه از کشورای دیگه رو تخریب کنم کار صحیحی نیست، من خودم از هرکدوم از این دسته ها چند تا مدلو دوست دارم ، مثلا موستانگ از ماشینای عضلانی و M5 CS از ماشینای آلمانی در حالی که از سری ۴ خوشم نمیاد!!
mos
۱۵ شهریور ۱۴۰۰به به بازم نظرات گوهر بار استاد امیر آرمی
لذت بردیم
Philipp
۱۵ شهریور ۱۴۰۰من نمیدونم چرا هیچکدومشون از راه حل ولوو استفاده نمیکنن!
ولوو 2000 تا پولستار وان رو با این روش کاملا بدون آلایندگی کرد
محمد امین
۱۵ شهریور ۱۴۰۰گر کسی علاقه به موتور اسپرت و سری gt داره بخونه
ماشین های کلاس gt فعلی هر برند برای مسابقات :
پورشه :911 rsr
مکلارن : 720gt3
لامبورگینی: هوراکان gt3 evo
آئودی: r8 lms gt3
مرسدس : amg gt3
فراری ؛ 488 gt3 evo و gte evo
کوروت: c8 r
البته ماشین آستون مارتین و بنتلی و… رو نگفتم چون لازم نیست
اگه بخوایم اینها رو رده بندی کنیم طبق نتایج و عملکرد
اول از همه بریم سراغ کند ترین ماشین این لیست ، شاید باورش سخت باشه ولی کند ترین اینها مکلارن 720 gt3 هست ، متاسفانه اعداد میگن که در ۸ مسابقه ی سری dtm امسال هیچ امتیازی نگرفته و صفر هست امتیاز اون و بعد از نوربرگ دیگه شرکت نمیکنه چون که اسپانسری نداره که حمایتش کنه ، و در سری gt world chalenge Europe, در تمامی کلاس ها هنوز وارد تاپ ۵ نشده و حتی موفق به کسب امتیاز هم نشده در بعضی از سگمنت ها و اوضاع در gt change America ها خوب نیست چون فقط در کلاس pro am شرکت میکنه و با تیم inception racing فقط ۴۸ امتیاز داره در صورتی که لید اون کلاس ۱۱۵ امتیاز داره و فاصله زیاد است، و متاسفانه مکلارن 720 که از خوب های جاده ای هست ، اما در موتور اسپرت فعلا حرفی برای گفتن نداشته و تیم های خیلی کمی روش سرمایه گزاری میکنن
پورشه ۹۱۱ rsr ، امسال عملکردش خوب نبوده ، اما در جایگاه بهتری نسبت به مکلارن قرار میگیره ، در gt Europe و gt America جایگاه مناسب اسم پورشه رو نداره و عقب تر از بعضی رقبا هست ، و همچنین در dtm از ریس شماره ۷ که نوربرگرینگ بود شرکت کرد و در ۲ مسابقه موفق به کسب امتیاز با تیم ssr performance نشد ، و در لمانس امسال در کلاس am حتی موفق به سکو هم نشد وپرفورمنس اصلا خوبی نداشت و در کلاس pro فقط یه سومی گرفت و سکو رفت
کروت در رده بعد قرار میگیره و از پورشه بهتر عملکرده ، البته با توجه که مسابقاتی که در اون شرکت میکنه درکنار این ماشین ها خیلی محدود هستن ، اما پرفورمنس واقعا خوبی داره
آئودی r8 lms gt3 و amg gt3 و همچینین لامبو هوراکان gt3 evo هر سه تقریبا در یک سطح هستن و واقعا عملکردشان بی نظیره ، مخصوصا amg gt3 که واقعا کامل هست از اونطرف r8 lms واقعا خودروی سریعی هست ، و بین این سه ماشین طبق آمار و نظریات خودم ، r8 lms gt3 بهترین هست با اختلاف کم نسبت به amg gt3 و البته لامبو هم با اختلافات میلیمتری در کنار این سه قرار میگیره مخصوصا ، لامبو در سری gt عملکردش عالی بوده اما در dtm با سه ماشین هنوز ۲۷ امتیاز داره و عملکرد ضعیفی داشته مرسدس با ۸ ماشین ۳۵۸ امتیاز داره در dtm و آئودی هم با پنج ماشین 255امتیاز داره در dtm و در آخر باید گفت قویترین این سگمنت فراری 488 gte /gt3 evo هستند با اختلاف زیاد نسبت به بقیه ، فراری در gt Europe رقابت میکنه و در اکثر کلاس ها لیدر هست و در کلاس های زیادی جزو تاپ ۳ هست اونم با اختلاف کم و قابل جبران، بیشترین سرمایه گزاری تیمی روداره و بیشترین ساپورت ،فراری در gt آمریکا هم شرکت میکنه اما درکلاس جداگانه و با ۱۵۰ امتیاز لیدر هست و بیشترین تعداد برد رو داره نسبت به همه و در سری dtm با فقط ۲ ماشین 229 امتیاز داره و نسبت به تعدا ماشین هایی که داره بیشتری پرفورمنس رو گرفته ،چون مرسدس با ۸ ماشین ۳۵۸ امتیاز داره، اما فراری با ۲ تا 229 امتیاز ، و در بخش تیمی در dtm با تیم redbull af corse رده ی اول جدول قهرمانی هستن و لیدر هستن
و در لمانس بیشترین پرفورمنس را داشته هم در سری am و هم pro قهرمانی های زیادی داره و رده های تاپ رو کسب کرده و همچنین بیشترین استقامت در مسابقات ۲۴ ساعته و کمترین لاستیک خوری و با توجه به محدودیت های سری gt ، بیشترین قدرت موتور رو نسبت به بقیه داره که هیچ تیمی نمیتونه با این محدودیت ها به این قدرت فکر کنه و گسترده ترین مسابقات gte دنیا رو انجام میده در سه قاره تحت عنوان ferrari chalenge
کلا سطح ماشین 488 با بقیه کاملآ متفاوت هست و معمولا حرف اول رو میزنه و خیلی سخته که بقیه تیم ها بتونن نگاهی به جایگاه بندازن
فراری 488 gt modificata با قدرت بیشتر نسبت به gt3 evo ، گیربکس با ضریب متغیر بیش از یک تن دانفورس در سرعت ۲۳۰ و وزن در محدوده ۱۱۰۰ ، و کم ترین ضریب درگ در این کلاس با سیتم های الکترونیکی پیشرفته، سریع ترین پیست محور کلاس gte دنیا هست و با اختلاف از رقبا سریع ترین هست
حیف که تولید محدود هست و مجاز نیست ،بعدا بیشتر راجبش صحبت میکنم
من فقط طبق آمار ها و نظرات و نتایج صحبت کردم و حرف هام درست هستن ، میتونید چک کنید
محمد امین
۱۵ شهریور ۱۴۰۰منظورم نسبت های تعویض متغیر خست ،اشتباهی نوشتم ضریب متغیر
HamiD
۱۵ شهریور ۱۴۰۰داداش حرفت که درسته خب
اما
سه خط اول کامنتت رو خوندم تا آخرش رو گرفتم.
دمت گرم ی طوری کامنت میزاری از همون اول آخر قضیه رو بگیریم.
در کل حضور مک لارن در مسابقات اتومبیل رانی صرفا باعث راه یافتن ی سری تکنولوژی به ماشین های جاده ایش میشه و آنچنان مقام خاصی کسب نمیکنه …
مازیار
۱۵ شهریور ۱۴۰۰کلا دوست عزیزمون محمد امین خیلی قشنگ با پنبه سر میبره😂
شوخی بود محمدجان
محمد امین
۱۵ شهریور ۱۴۰۰بعضی موقع خب حقایق رو باید قبول کرد ، من خودم وقتی تیم اسکودریا فراری پارسال ۶ هم شد و در مسابقات زیادی حتی به امتیاز هم نمیرسید و افتضاح خالص بود ، اینجا گفتم باید از مکلان یاد بگیره که اینقدر در فورمول یک بعد اولش روبه پیشرفت هست
نتایج این حرف هارو میزنن، من چه کسی باشم که بخوام این برند هارو کوچیک کنم
حتی سال ها و مسابقاتی هم بوده که مکلارن بهتر از فراری باشه و مثال بسیار است
اگر جایی از حرف هام اشتباه هست بفرمایید چون دوروز در سایت های مسابقات و .. میگشتم تا این اطلاعات رو جمع کردم و خودم هم این مسابقات رو دنبال میکنم و لطفا تا آخر هم بخونید سعی کردم بی پرده صحبت کنم همونطور که دیدید گفتم پورشه هم خوب نبوده و فارق از هر برندی که دوست دارید لذت ببرید
و من هنوز سر قولم هستم ، از اون موقع تاحالا همش دارم از مکلارن تعریف میکنم ، و حتی پیج رو هم فالو کردم و پست های آخرشون هم همش لایک کردم و مشکلی هم ندارم 😁
SF90 STRADALE
۱۵ شهریور ۱۴۰۰آقا مازیار و آقا حمید رضا
دوستمون آقا محمد امین همیشه پیگیر رقابت های برگزار شده توسط FIA مخصوصاً بخش WEC هست
کلاس های LMP1 ، LMP2 ، LMGTE Pro ، LMGTE Am
به شخصه از طریق سایت رسمی فراری پیگیر اخبار این مسابقات هستم و ایشون فقط آمار و اطلاعات رو ارائه دادن و حرفشون کاملاً درسته
میشه گفت فراری در اکثر مسابقات موتور اسپرت رقیب نداره و فقط کلاس هایپرکار هست که فراری هنوز رسماً وارد نشده تا افتخاری به افتخارات بی شمار خودش اضافه کنه
مازیار
۱۵ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا انعکاس اخبار درون سایت خیلی مفید هست و جای تشکر داره من فقط شوخی کردم ایمان عزیز
جناب ایکس
۱۵ شهریور ۱۴۰۰عالی بود خداییش تا ته خوندم. عاشق فراری بودم و با این کامنت بیش از پیش عاشقش. خودرو های پیست فراری بی نظیرن. مثلا فراری اف 50 جی تی مال 20 سال پیش با فقط 800 کیلو وزن یا اف 40 ال ام 30 سال پیش پرفورمنس بیشتری نسبت به خیلی ماشینا دارن. خدمت fxx و نسخه جدیدش یعنی fxx k و نسخه evo هم که همه ارادت داریم
شاهین
۱۵ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا دیروز یه خبر خوندم لامبورگینی برای اولین بار توی gt world challenge europe با سه ساعت رانندگی توی نوربرگرینگ اول شد
محمد امین
۱۵ شهریور ۱۴۰۰درسته اقا شاهین ، منم گفتم لامبو در gt world chalenge Europe جزو خوب ها است
سهند
۱۵ شهریور ۱۴۰۰به خاطر این اطلاعات ارزشمند بسیار ممنونم.🙏
HamiD
۱۵ شهریور ۱۴۰۰آقا محمد امین
اتفاقا بنده هم قید کردم که حرفهاتون درست هست ، و پر واضحهه که 488 gt modificata ماشین بسیار سریع تری نسبت به رقبا هست و فراری در ساختش سنگ تموم گذاشته
اون حرفی هم که زدم جنبه شوخی داشت و کامنتتون رو تا آخر خوندم منتها وقتی اسم این مسابقات رو آوردید تا آخر مطلب رو گرفتم!
در ضمن همونطور که مازیار عزیز فرمایش کردند انعکاس اخبار خیلی هم جنبه مثبتی داره و خصوصا تحلیل اونها جذاب ترش هم میکنه!
مهدی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰امیدوارم ایتالیا موفق بشه و قانون های افراطی تعدیل بشن…
RezaRs
۱۵ شهریور ۱۴۰۰نه افراط نه تفریط حجم عمده برقی و پاک اینام عددی نیستند بری پیست پول بدی برونی حال کنی
RezaRs
۱۵ شهریور ۱۴۰۰من اصلا مخالف برقی شدنو پاک شدن نیستم اما حرفم اینه اقا الان تو با کرولا چه لذتی میبری؟ صفر
خب بیشترین ماشین الان دنیاس اون برقی بشه فوق العادس کلی حجم الودگی کم میشه.
مهدی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰بله بنده هم دیدگاه شما رو دارم هم سرعت اجرا شدن این قانون افراطیه هم اینکه تمام آلودگی دنیا از ماشینا نیست و سهم کوچکتری از سهم آلودگی خودرو هارو سوپراسپرت ها دارن وگرن کسی مخالف برقی شدن و کاهش آلودگی نیست بلکه سیاست زدگی در این مورد خیلی جالب نیست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۵ شهریور ۱۴۰۰درون سوز نماد این شرکت هاس نباید بمیره ولی باید پاک تر شه ، مثل لافراری که هیبرید شد
ناشناس
۱۵ شهریور ۱۴۰۰اول اینکه باید قانون بذارن بالفرض خودروهایی که تیراژ تولید مثلا زیر هزار دستگاه دارن میتونن درون سوز بمونن.
دوم اینکه کاش دولت ماهم مثل ایتالیا از خودروساز حمایت میکرد نه با بازار انحصاری
Farzad
۱۵ شهریور ۱۴۰۰( ظاهراً دولت این کشور در حال گفتوگو با اتحادیه اروپا برای حفظ دو برند یاد شده از قانون ممنوعیت تولید خودروهای درونسوز میباشد )
این خبر خوبی بود 👌
فراری و لامبورگینی با غرش V12 معنی پیدا میکنن .
AMIR / ARMI
۱۵ شهریور ۱۴۰۰نخواستم تک تک جواب بدم چون خارج حوصله هست توضیح دادن
ولی من در مورد قانون حرف زدم
اگر قرار در پارکی هیچ کس اشغال روی زمین نریزه
هیچ کس نباید بریزه
حالا اینکه بیای بگی خب چون یه نفر که سالی فقط یه بار میاد این پارک و اشغال توی دستش فقط یه ته سیگاریه اشکال نداره بندازه زمین
منطق این کار دقیقا کجاست اگه قرار هشت سیلندر های تولید انبوه تولید نشن چون آلایندگی دارن
هیچ هشت سیلندر تولید محدودی هم حق نداره تولید بشه .
اینکه علایق من چیه به هیچ احدی مربوط نیست
اینجا حرف من سر قانونه .
امید وارم سازمان های محیط زیست سر این موضوع جدی باشن و سرمایه دار ها نتونن قانون گریزی بکنن
Sina10
۱۵ شهریور ۱۴۰۰منطق این کار دقیقا در حرف خود شماست:
(اگه قراره ۸ سیلندر های تولید انبوه متوقف بشن ، هیچ ۸ سیلندر های تولید محدودی هم نباید تولید بشه)
حرفتون خودش خودشو نقض میکنه
خودتون بطور کاملا واضح میگین تولید محدود!!!
اصلا یه سوال ، این قانون که میخوان ۸ یا ۱۲ سیلندر ها رو جمع کنن واسه چیه؟؟ واسه اینه که آلودگی تولیدی در مجموع کاهش پیدا کنه و زمین پاک بشه
بزارین بهتر توضیح بدم
اگه بر فرض مثال ۱۰۰۰۰۰ تا فورد F-150 با ۸ سیلندر تولید بشه
که هر روز ازشون استفاده میشه آلودگی خیلی بیشتری از ۱۰۰۰ عدد فراری با V8 که سالی یه بار ازشون استفاده میشه داره
خب اگه ۸۰ درصد اون پیکاپ ها برقی بشه
آلودگی کمتری تولید میشه نسبت به زمانی که ۵۰ درصد اون پیکاپ ها بعلاوه ۵۰ درصد اون فراری ها برقی میشن
این موضوع خیلی واضح است
شما اگه جلوی ۷۵ درصد مردمی که هر روز توی پارک آشغال میریزن رو بگیرین ، خیلی بهتر از اینه که جلوی ۵۰ درصد مردم و بعلاوه اونی که سالی یه بار میاد آشغال میریزه رو بگیرین
OMID
۱۵ شهریور ۱۴۰۰برابری مال قصه های فانتزیه اگر اینطور بود هیچ کشوری سلاح اتمی هم نداشت
آدم و پولدار و بی پول هم نبود
تمام ریس ها هم تعطیل میشد
مثال هم نمیخواد خود حقیقت رو بگو کل تولیدات لامبورگینی و فراری اندازه دو تا گاوداری بزرگ آلایندگی تولید نمیکنن واسه توجیه حرف بدون منطق مثال من درآوردی نزن
ریپلای نزدی چون جوابی نداشتی
AMIR / ARMI
۱۵ شهریور ۱۴۰۰من بخوام جواب بدم که خیلی حرف واسه گفتن دارم
مشکل شما ها اینه که فکر میکنید همه جا ایرانه . در کشور های توسعه یافته پول میتونه امکانات و رفاه و تجهیزات بیاره
ولی نمیتونه قانون تغییر بده
میتونی بیشتر داشته باشی ولی خلاف قانون نمیتونی چیزی داشته باشی
مثل این میمونه که بگی من که فقط یه درخت میخوام قطع کنم چه اشکالی داره یه درخت قطع بشه
برن جلوی اون کارخونه ای رو بگیرن که الوار تولید میکنه و هزاران هزار درخت قطع میکنه
نیت و هدف کار اشتباه نه تعداد و مقدار اشتباه
بیش از ۳۰ شرکت خودرو سازی فعال داریم
فراری چقدر سالانه میسازه ۸ هزار تا
هر شرکت بخواد سالانه ۸ هزار تا از محصولات مهم خودش با موتور ۸ سیلندر بسازه چقدر میشه ؟ قانون دور زده شد یا نه
اشتیاق برای تولید خودروی درون سوز و خریدش بسیار زیاده
فکر کن همه ماشین ها برقی شدن مردم با خودروی الکتریکی خودشون پشت چراغ قرمز وایسادن یه نفر یا فراری درون سوز خودش میاد و گاز میده این اشتیاق برای خودرو درون سوز تشدید شد یا نه وقتی نیازش به وجود بیاد لازم اون نیاز برطرف بشه شرکت ها چیکار میکنن باز سعی میکنن لابی کنن و بیشتر و بیشتر بسازن
این به کنار مگه ماشین ها اومدن اسب و اسب سواری و دروشکه ترددش تو خیابون ها منع نشد . الان میشه داخل شهر با اسب تردد کرد ؟ قانون میگه نمیتونی به نظم جامعه ضربه میزنی
ماشین درون سوز که به خود انسان و طبیعت ضرر میزنه
خیلی باید دید باز داشته باشی این چیز هارو بفهمی
RezaRs
۱۵ شهریور ۱۴۰۰گیف دختری که گریه میکند و میگوید من اصلا فشار نخوردم
HamiD
۱۵ شهریور ۱۴۰۰پلیس های بریتانیا از اسب هم استفاده میکنند ، در ضمن فرق اسب با خودرو خیلی بیشتر از یه خودروی الکتریکی با یک خودروی درون سوز هست!
اینکه میگی نیاز تشدید میشه با دیدن ی فراری منو یاد تحریک شدن ملت میندازه که بخاطرش همینطور محدودیت حجاب و … ایجاد میکنن !
در ضمن فراری و لامبورگینی یا به طور کلی سوپر اسپورت ساز های با اصالت خیلی با بقیه خودرو ساز ها فرق دارن …
ولوو الکتریکی شد هیچکس به کتفش هم نبود واقعا ، اما خب اینا فرق دارن ، قانون هم به دست خود انسان ها نوشته میشه در نتیجه همیشه ی تبصره ای براش وجود داره!
اگه میخوان متوقف کنن بنظرم باید لگن هایی 50 ساله ساخته شدن با انجین های حجیم همین فردا نابود بشن تا آلودگی بیشتری تولید نکنند … مسابقات تراکتور که باهاش میان محموله های سنگین رو میکشن ، همین موپار باید درش تخته بشه! همین محصولات آلوده کننده جیپ که جنگل ها رو به گند کشیدن با روغن ریزیشون و سوخت های فسیلی!
همین شما حدودا 380.768 کیلوگرم CO2 در سال تولید میکنی (هوای بازدم)
ولی یه مک لارن پی وان اگه سالی 2000 کیلومتر پیمایش داشته باشه حدودا 388 کیلوگرم CO2 تولید میکنه (که بعیده سالی 2000 تا باهاش برن!)
خب حالا برای ساخت ی باتری 75 کیلووات ساعتی تسلا مدل 3 در آسیا حدودا 7500 کیلوگرم CO2 تولید میشه ( که این فقط برای باتری هست نه چیز های دیگه!!!)
یعنی شما بیای 19 سال با مک لارن پی وان خودت سالی 2000 کیلومتر رانندگی کنی که تازه آلودگیش برسه به یه تسلا مدل 3 که هنوز تولید نشده و نرسیده دست خریدار!!!
سالیانه چنتا تسلا تولید میشه؟! خدا میدونه!!! چنتا باتری هم تولید میشه خدا میدونه!!!
کل آلودگی فراری – لامبورگینی – مک لارن به اندازه تولید باتری های یک سال محصولات تسلا هم نیست…
این فقط ی بازی سیاسیه که واقعا ی سری از دوستان باورش کردن و اینو کاملا میشه از حرف های پاگانی شنید!
یعنی واقعا فکر میکنید سوپر اسپورت ساز های سنتی نمیتونن چارتا باتری رو هم سوار کنن که تسلا مدل اس پلد رو بگیره؟! بخدا که میتونن اما همیشه سریع تر بودن بهترین بودن نیست!
OMID
۱۵ شهریور ۱۴۰۰مشکل شما اینه که فکر میکنی همه جا جز ایران بهشت برینه
توی همه جای دنیا پول هم قانون رو تغییر میده هم مینویسه اتفاقا توی آمریکا که مد نظرته این اتفاق خیلی افتاده ولی کلا ربطی به بحث نداشت موضوع دور زدن قانون نیست موضوع خود قانونه
و نه خیر قانون دور نزده شده
توی قانون میتونه ذکر بشه خودروهایی که سالانه کمتر از ۱۰۰۰۰ هزارتا تولید میشن میتونن دورنسوز باشن
هیچی هم دور زده نشده
همچین قانون هایی واسه حمایت از خودروهای برقی داشتیم ( حمایت دولتی تا رسیدن به تعداد خاصی )
دوباره هم این مثال مع الفارق و بی ربط که زدی هیچی رو نشون نمیده
همین مونده که امیر آرمی از دید باز حرف بزنه دمت گرم
Sina10
۱۵ شهریور ۱۴۰۰دید باز؟؟
دوست گرامی اینکه فکر کنیم قانون هایی مثل این قابل تغییر نیستن دیدگاه اشتباهیه
برای ترویج برقیا بسیاری از قوانین رو تغییر دادن ،
بسیاری از قوانین مالیاتی رو به نفع برقیا تغییر دادن
خب اینم نگاه با دید باز ، نگاهی که میگه در شرایط خاص بسیاری از قوانین دولتی میتونه تغییر کنه
ایتالیا هم میخواد تا محصولاتی مثل لامبو و فراری که نماد کشورش هستن رو اصیل نگه داره و خواستار تغییر در قوانین برای این ماشیناست که در تعداد کمی تولید میشن
Sina10
۱۶ شهریور ۱۴۰۰حرفتون پر از تناقضه
همیشه طرفدارای تسلا و ماشینای برقی تاکید دارن که برقیا ماشین های بهتر و پیشرفته تری هستن ومیگین بحث صدای موتور و این چیزا بچهگانست
اما اگه واقعا ماشینای برتر و بهتری باشن چرا مردم با دیدن یه فراری V8 باید برای خرید برقیا اشتیاق پیدا کنن ، چرا باید براشون صدای موتور مهم باشه ، مگه شما نمیگین این بحث بچهگانه ایه؟؟
پس یا درونسوز ها ماشین های بهتری هستن یا اینکه واقعا مردم اشتیاقی واسه خرید بنزینی جای برقی پیدا نمیکنن
شما از کجا میدونی شرکتا میخوان لابی کنن تا درونسوز بیشتری بسازن؟؟
تا چند سال دیگه که قیمت ساخت برقی و درونسوز برابر بشه اونوقت چرا شرکتا باید برای ساخت درونسوز بیشتر لابی کنن؟ از سال ۲۰۳۰ به بعد ساخت درونسوز فقط و فقط یا برای سوپراسپرت سازایی مثل فراری و لامبو صرفه اقتصادی داره یا برای شرکتایی که ماشین های خیلی ارزون برای بازار های فقیر میسازن ، اونوقت اشتیاق خرید درونسوز فقط برای طرفدارای خودرو هست و مردم عادی برقیشون رو میخرن
Achtung
۱۵ شهریور ۱۴۰۰همین الان گرفتن سوپرکارهای چند میلیون دلاری توشتاب با تسلا و تایکان و ساختن کلیپهای تمسخر آمیز مد شده تصور کنید چند سال دیگه نه خیلی دور چینیهای الکتریکی ارزون میاد تو شتاب سوپرکارهای درون سوز رو میگیره. واقعن راه پس و پیش نمونده
Reza Waffen SS
۱۶ شهریور ۱۴۰۰بازم حرف
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۷ شهریور ۱۴۰۰باز هم دم ایتالیا گرم که کمی به فکره.
علی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰اینا قانون خوبه ولی در مورد لامبو و فراری خوب نیست خیلی چیزا هست که هوا رو آلوده میکنه پس بهتره که با تکنولوژی روز باعث بشیم co2 کمتری تولید بشه و به طبیعت هم آسیب نرسه لامبو و فراری سهم خیلی ناچیزی در آلوده کردن هوا دارن
علی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰لامبورگینی بی صدا که لامبو نیست فراری هم همینطور