فراری

تیون وحشیانه فراری 488 GTB توسط پوجیا ریسینگ

اگر طرفداری واقعی برند فراری باشید هرگز دست به اصلاح خودروی برجسته و استثنایی‌ای همچون ۴۸۸ GTB نخواهید زد؛ اما خریدارانی که به دنبال افزایش پرفورمنس خودروی خود هستند شاید بخواهند پکیج جدید پوجیا ریسینگ را در نظر بگیرند.


این تیونر نسبتاً گمنام از رویداد موناکو مارکوس برای نشان دادن محصول کاملاً دگرگون شده‌ی ۴۸۸ GTB استفاده کرده است. شاید این خودروی تا بن دندان مسلح بتواند ۴۸۸ پیستا را در گرد و غبار خود محو کند!


اگرچه فراری ۴۸۸ پیستا قدرت ۷۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد اما پروژه FPlus کورسای پوجیا ریسینگ باعث شده قدرت هیولای جدیدش به ۸۲۰ اسب بخار و گشتاور نیز به ۹۰۰ نیوتون متر برسد. یک سیستم اگزوز جدید با فلاپ های فولادی ضدزنگ نیز تکمیل کننده پروژه هستند.

این سوپرکار تیون شده می‌تواند در ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۴۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. بدون هیچ‌گونه تعجبی باید گفت قطعات آئرودینامیکی نصب شده در ۴۸۸ GTB تیون شده نسبت به قطعات بکار رفته در پیستا پیچیدگی کمتری دارند. با این وجود برخی قطعات فیبر کربنی همچون بال عقب بزرگ، دیفیوزر عقب، رکاب‌های جانبی و اسپلیتر کربنی جلو باعث شده‌اند این خودرو ظاهر برجسته‌تری داشته باشد. این قطعات به همراه رینگ‌های ۲۱ اینچی سفارشی باعث شده‌اند ۴۲ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته شود. پوجیا ریسینگ تلاش داشته تا پکیج FPlus کورسای خود را تنها برای ۲۰ خودرو ارائه دهد و البته قیمت هرکدام نیز ۳۵ هزار یورو خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. کارل شلبی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (300 ديدگاه)

    دمش گرم????

  2. Just bentley continental

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (563 ديدگاه)

    نمی دونم چرا این ماشینا مثل لامبو یا فراری هر چی قدرتشون میره بالا شتاب و سرعتشون تغییر نمی کنه زیاد.
    یعنی تکنولوژی موتور خیلی بالاست و تغییرش تو پرفورمنس فقطکار خودشونه.

    1. بهراد

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (537 ديدگاه)

      چون دیگه به آخرش رسیدن، باید تغییر بیشتر باشه تا نتیجه عوض بشه

    2. مهدی

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1739 ديدگاه)

      چون شتاب ۰ تا ۱۰۰ تو همچین قدرتهایی بیشتر به سیستم انتقال قدرت بستگی داره تا خروجی موتور حداکثر سرعت هم همینطور به شدت به ضریب دنده های گیربکس و دیفرانسیل بستگی داره

    3. مانی

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      داداش چون مثل پول برقه که مصرف میره بالا قیمت نجومی میره بالا
      قدرتِ موتور باید نجومی بره بالا که شتاب از ۲.۸ برسه به ۲.۵
      افزایشِ قدرت رو میتونی‌ بیشتر تو شتابگیری در حال حرکت مثلا از ۶۰کیلومتر به ۱۲۰کیلومتر حس کنی‌

  3. ساسان

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    پیستا720اسب قدرت داره 770گشتاور؟!!..بقول این خارجیا هولی ش..!!!…با توجه به کاهش وزن باید رکوردهای فوقلاده ایو بزنه…به مشخصات فنیش توجه نکرده بودم!!

  4. Ehsangt3

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (164 ديدگاه)

    باسلام و باتشکر از آقای احمدزاده
    این ماشین عشقی زبیا بود زیباترم شد ولی فکر کنم زیاد فایده ای نداره چون این همه قدرتو زیاد کرده
    ولی کمی پرفورمنس و بالا برده درعوض استحلاک رو زیاد می کنه و گارانتی رو باطل می کنه من از مدل پیستا بیشتر خوشم میاد
    این ماشینا رو برای رانندگی بیشتر می پسندم
    488پیستا.هوراکان پرفورمنته . 911gt3 . بنز gtr.
    موستانگ شلبی . کامارو zl1 . کوروت . چلنجر

  5. ایمان

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فراری استوک و فراری تیونینگ هر دوتاشون عالی هستن چون اسمشون فراری هست یعنی خاص بودن تو ذاتشونه
    ولی همچنان بی صبرانه منتظر ۴۸۸ پیستا هستیم که ببینیم تو پیست چکار میکنه ؛ فکر کنم رکوردهای خوبی بزنه ??

  6. Ali Keyhani

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    مدل معمولیشو بیشتر میپسندم تا تیونیگ شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا