یک دستگاه فراری انزوی نادر مدل ۲۰۰۳ با کارکرد پایین با قیمت ۳.۸ میلیون دلار به فروش رسید.
در عصر هایپرکارهای مدرن، هنوز شاهکارهای فراری در حال افزودن به ارزش خود هستند و نمیتوان انکار کرد که انزو یکی از مهمترین آنهاست. این مدل الهام گرفته از فرمول یک با موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی، محصولی خیرهکننده و جاودانه است. پیشرانه این هایپرکار، ۶۵۱ اسب بخار نیرو و ۶۵۷ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که البته با استاندارهای امروزی عادی است. این قدرت با یک گیربکس ۶ سرعته دستی-اتومات مخصوص به چرخهای عقب منتقل میشود.
مابین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ تنها ۴۰۰ دستگاه انزو از خط تولید فراری خارج شدند. تعداد معدودی از این خودروها دارای بدنه معروف به روسو اسکودریا بودند که معروفترین رنگ خاص خودروهای فرمول یک این برند به شمار میرفت. این مدل خاص از انزو تنها ۵۶۸ کیلومتر کارکرد دارد و درواقع کاملاً نو است.
به لطف بدنه فیبر کربنی، انزو تنها ۱۴۷۸ کیلوگرم وزن دارد. گفته میشود این مدل تنها نسخه با این رنگ و نشان است که در ایالات متحده وجود دارد. قیمت ۳.۸ میلیون دلاری هم بالاترین رکوردی است که تاکنون برای انزو پرداخت شده است. البته آخرین نمونه تولیدی از انزو که متعلق به پاپ ژان پل دوم بود قبلاً به قیمت ۶ میلیون دلار در حراجی به فروش رسیده بود.
با افزایش سن این خودروها، یافتن نمونههای کم کارکرد آنها بسیار دشوار میشود و این موضوع باعث افزایش قیمت آنها نیز خواهد شد. بنابراین متأسفانه بهتر است که خریدار جدید این خودرو هم زیاد به فکر آزمودن آن در جادهها نباشد و به چشم یک سرمایه کلکسیونی زیبا و اثر هنری، آن را حفظ کند.
علی آقا
۲۹ مرداد ۱۴۰۰این را بذاریم کنار قیمت مکلارن اف وان. چرا اینقدر تفاوت؟
اینجاست که به مفهوم کامنت من زیر مطلب حراجی مکلارن اف وان میرسیم.
Amin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰مکلارن f1 قدیمی تر هست ، و همچنین تعدا کمترر ازش ساخته شده ، تقریبا یک سوم انزو ، و مربوط به دهه ۹۰ میشه، که خیلی دهه خاصی هست ، و همچنین اینکه f1 رکورد سرعت زمان خودش رو شکست و سه نفره بود که جذابش میکرد
مازیار
۲۹ مرداد ۱۴۰۰F1 یکی بود و دیگه تکرار نشد ( البته شخصا معتقدم T50 جانشین خلف و حتی بهتری براش هست )
در ساخت F1 نهایت سخاوت بکار رفت یادمه یه مقاله مفصل ازش مثلا سازنده رینگ ، وزن چهارتا رینگ رو ۱۷ کیلو اعلام کرد و گوردون مورای گفت که بیشتر از ۱۲ کیلو قبول نمیکنه و این مسئله درمورد تک تک اجزای ماشین اعمال شد و دیدیم که وزن یک سوپراسپرت با موتور V12 به حدود ۱۱۰۰ کیلو رسید که بی نظیر بود و البته هزینه خودش رو هم داشت
و جدا از این موضوع ، اینکه شخصی مثل گوردون مورای با سالها تجربه در فرمول یک اعلام کرد که قصد داره بهترین سوپراسپرت دنیا رو بسازه خوب طبعا توجه بیشتری جلب میکنه از تولید یک مدل از کمپانی های دیگه و مجموع این فاکتورها به اضافه مشخصات فنی که بعد از تولید ازش دیده شد دلیل این ارزشی هست که امروز میبینیم
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ مرداد ۱۴۰۰آخه موضوع اینه که با اینکه جدیدتره ولی بازم قدرت اف وان رو نداره
Amin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰قدرت f1 رو داره دوست من ، کلا بعضی خودرو ها هستن افسانه ای تر هستن ، مثلا بااینکه فرلری 330lmb قوی تر و سریع تر از 250gto بود ، اما 250 خیلی گرون تره
ehsan fa
۲۹ مرداد ۱۴۰۰عزیز دل f1 یه شاهکاره همه میدونند غیرقابل تکراره مکلارن در تمام عمرش پایین تر از فراری هست حالا پورتو یه بار قهرمان چمپیونزلیگ شده دلیل نمیشه که از مثلا دورتموند یا تاتنهام بهتر باشه اگه مقایسه دوست داری اینو با فراری gto 250 مقایسه کن که 70میلیون برچسب قیمتیش هست و کلا 270 تا اسب قدرت داره
Philipp
۲۹ مرداد ۱۴۰۰قیمت این خودرو ها بیشتر بر اساس تعداد اتاق موجود تفاوت پیدا می کنه
همون مثالی که قبلا زدم
300SLR قیمتش صد میلیون دلاره چرا؟ چون فقط دوتاش سالمه و یکیش قابل خریداریه
ولی 300SL قیمتش 2 میلیون دلاره در صورتی که زیباتره و تاثیرگذارتر چرا؟ چون 1000 تا ازش ساختن که یه مقداریش هم اوراق شده ولی صد درصد چند ده برابر یدونست
مانی
۱ شهریور ۱۴۰۰یه آمریکا فنی بود خبر نداشت 300SLR چیه میگفت
چی میگی،نهایت قیمتش ۲ میلیون دلاره
ماشین فرمول ۱ فانجیو رو دکتر ۲ میلیون قیمت گذاشت
Ninja
۲۹ مرداد ۱۴۰۰عالیه و به عنوان یه ماشین کلکسیونی خیلی ارزونه خیلی ارزونه کمش باید بالای 7 8 میلیون دلار میبود
🇰🇷
۲۹ مرداد ۱۴۰۳پدر هایپرکار مدرن
imamenzo
۲۹ مرداد ۱۴۰۰یکی از مهمترین اسطوره های تاریخ صنعت خودرو،این خودرو یه جواهر که سال به سال به ارزشش افزوده میشه و علاوه بر لذتی که سواری و حتی تماشای این خودرو به مالک میده یه سرمایه گذاری مطمئن به حساب میاد
محمدهادی
۳۰ مرداد ۱۴۰۰خالص ترین فراری که تاحالا ساخته شده
یادمه وقتی انزو معرفی شد اون روزا تبدیل شده بود به پرچمدار واقعی فراری
همه جا صحبت از تکنولوژی های جدید بکار رفته درونش بود
وزن بسیار پایین
موتور خالص فراری برگرفته از خودروهای فرمولا
هندلینگ مثال زدنیش
قدرت بسیار چشمگیر موتورش
طراحی منحصرفرد و خالص فراری
تکنولوژی جدید فراری در ایجاد دانفورس از طریق طراحی بدنه ی خودرو بدون احتیاج به بال خیلی بزرگ در عقب ماشین
و خیلی نکات ریز و جذاب دیگه این ماشینو به خالص ترین فراری ۲۰ سال اخیر تبدیل کرد
من از تمام مدلها انزو ذو بیشتر ازهمه قبول دارم
بایدم درآینده تبدیل به یه دارایی کلکسیونی بشه
Amin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰یه نکته در مورد انزو باید گفت و این هست که زمانی که معرفی شد واقعا انقلابی بود ، پلتفرمش شباهت زیادی به خودرو های فورمول یک داشت و از اختلاف زیاد سایز چرخ های جلو و عقب و همچنین شاسی میشه این موضوع رو فهمید ، و همچنین راننده ی افسانه ای فراری یعنی مایکل شوماخر برای توسعه ی این ماشین کمک کرده بود و تجربه اش رو در فورمول یک در اختیار این ماشین قرار داده بود ، و یژگی های بارز این ماشین در سال ۲۰۰۲ مثل ردلاین لایت فورمول یک ، گیربکس پدالشیفت تک کلاچه فیبرکربنی که سریع ارین گیربکس در زمان خودش بود در ماشین های جاده ای ، حالت های مختلف رانندگی و اتصالات فرمان به چرخ ها که از حودرو های فورمول یک شبیه سازی شده بود و کلی چیز های اس دیگه ، همچنین موتور این ماشین که ۶ لیتر v12 بود و با ۶۶۰ hp و ۶۵۷ نیوتون متر گشتاور، بیشتر مهندسی و راندمان حجمی رو نسبت به رقباش یعنی موتور ۵.۷ لیتر پورشه با ۶۱۲ اسب قدرت و ۵۹۰ نیوتون متر گشتاور و موتور ۶.۲ لیتر لامبورگینی با ۵۸۰ اسب قدرت ،داشت همچنین با رسیدن به سرعت بیش از ۳۷۰ کیلومتر برساخت سریع ترین خودرو v12 تنفس طبیعی جاده ای فراری هست ، تکنولوژی های این ماشین رو با کارارا جی تی و مورسیلاگو وقتی مقایسه میکنید ، متوجه میشید که چه قدر سطح مهندسی این ماشین بالا بوده ، همچنین نسخه ی پیست ایم ماشین که fxx نام داشت در نسخه ی ایو با ۸۷۰ اسب قدرت از موتور ۶.۳ لیتر v12 در سال ۲۰۰۶ ، و با حداکثر سرعت ۴۰۰، سریع ترین ماشینی هست که پیست تاپ گیر رو با لاستیک های استاندارد رفته
SF90 STRADALE
۲۹ مرداد ۱۴۰۰جواهر پیست (فراری FXX)
از این مدل وحشی XX فقط ۳۰ دستگاه تولید شد
صفر تا صد ۲.۵ ثانیه ای و تاپ اسپید ۳۹۷ کیلومتری همراه با صدای اگزوز وحشتناک در پیست از او یک هیولا ساخته بود که همه نگاه ها رو به خودش خیره میکرد
این هیولایِ پیست فراری با مبلغ ۱۲.۵ میلیون دلار به یک مالک انگلیسی فروخته شد که یک رکورد برای پیست محورها محسوب میشه
البته مالک این ماشین برای گرفتن مجوز قانونی تردد در خیابان ها دوباره ماشین خودش رو به مارانلو فرستاد تا بازنگری هایی انجام بشه و مجوز پلاک بگیره !!!!
Amin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ماشین ترسناکی هست ، من هیچ وقت جرات نکردم رو در رو بهش نگاه کنم ، فقط وقتی ترمز هاش قرمز میشه و از اگزوز ش آتیش بیرون میزنه آدم وحشت میکنه
راننده ی این ماشین میگفت وقتی سوار fxx هستی باید مؤدب باشی ، چون یه ۶.۳ لیتر v12 اون عقب داره عرض اندام میکنه
Porsche 911
۲۹ مرداد ۱۴۰۰با اینکه خیلیا انزو رو خودرو فوق العاده میدونن
پورشه کاررا GT و مورسیه لاگو و همچنین افسانه ۹۵۹ با اون موتور و جذابیت فوق العاده رو بهش ترجیح میدم…
Amin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰از نظر خیلی ها طراحی پورشه و لامبو معقول تر از فراری بود ، اما قوبل کنید از نظر مهندسی یه خلا بزرگی بین این محصولات و انزو وجود داشت ، دلایلش رو در کامنتم گفتم بالا اگر تاید شده باشه
🇰🇷
۲۹ مرداد ۱۴۰۳مورسیهلاگو ده سر و گردن از انزو پایین تره
نه پرفورمنس نه تاریخ سازی انزو اصلا فاصله از زمین تا آسمونه
SF90 STRADALE
۲۹ مرداد ۱۴۰۰اسم حراجی و قیمت های فضایی که میاد ، اولین اسمی که به ذهنم میاد “فراری” هست
لیست گران ترین خودروهای تاریخ رو که نگاه کنید متوجه کولاک فراری در بحث ارزشمند ترین ها خواهید شد
از ۱۰ مدل اول لیست ۷ محصول فراری دیده میشه که مدل ۲۵۰GTO با قیمت ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار با اختلاف صدرنشین هست که بعیده دیگه این رکورد شکسته بشه
درباره انزو هم باید گفت شایسته ترین مدلی بود که میتونست نام موسس بزرگ این برند رو یدک بکشه
یک اسطوره فراموش نشدنی ….
حمید
۲۹ مرداد ۱۴۰۰انزو زیباترین ماشین تاریخ تا امروز
محمدهادی
۳۰ مرداد ۱۴۰۰احسسسنت
با اینکه بیشتر لامبو بازم ولی این یدونه لای فراری ها استثناء هست عجییییب
حسین دهمرد
۲۹ مرداد ۱۴۰۰اورهنگ جلوش اندازه اتوبوسه.
ماکسیمیلیان
۲۹ مرداد ۱۴۰۰درود!
گوهر گران بهای کم نظیر!
شَه اسبان تویی و عشاق اسب پی تو میگردند!
اینگونه مکن که عشاق از رخ تو از خود بی خود میشوند!
آنگَه ناگهان رَه معشوق نمایان میشوند!
عشاق نمایان همه از حال میروند و فقط عاشق تنها در تنهایی تو میسوزد!
آخر این عشق ، نه عشاق و نه معشوق تنها میمانند…
البته مقصود من معشوق دیگریست اما خوب ، در این جا هم صدق میکند!
با سپاس ، یا علی 🌷
mm.y@rlou
۲۹ مرداد ۱۴۰۰انزو رو دیدی باید بگی اوووووووففففففف عجب چیزی
ناشناس
۲۹ مرداد ۱۴۰۰یه لحظه فکر کردم انزو فراری بزرگ رو میگی نگو فراری انزو رو داری میگی
خدایا مارو ببخش😐
محمدهادی
۳۰ مرداد ۱۴۰۰تموم شد و رفت…
Farzad
۲۹ مرداد ۱۴۰۰Godfather 🇮🇹
Reza Waffen SS
۲۹ مرداد ۱۴۰۰عاشقشم
مجید
۳۰ مرداد ۱۴۰۰گیربکس انزو دستی نیست اصلاح کنید
مهدی
۳۰ مرداد ۱۴۰۰اگر تو زمان خودشون بسنجیم انزو به هیولا بود و رقبایی مثل کررا جی تی و مورسیه لاگو و slr همیشه پشت سرش بودن
آریا ماشین
۲ شهریور ۱۴۰۰از ماشین های رویایی کودکیم بود
دیدن عکساش شده بود تفریح روزانه من
از فراری ممنونم که با انزو اوقات فراغت کودکی ما رو پر کرد
🇰🇷
۲۹ مرداد ۱۴۰۳اولین هایپرکار مدرن همین انزو بود