فراری

درگستر با پیشرانه جت و طراحی فراری انزو

خودرویی که در اینجا می‌بینید، “Insanity” نام دارد که به معنای «دیوانگی» است و چیزی بهتر از این برای توصیف آن وجود ندارد؛ یک درگستر که از دو موتور جت رولز رویس برای پیشرانه استفاده می‌کند، بر اساس یک فراری انزو طراحی شده و در طول یک دوره ۱۲ در پارکینگ منزلی در کانادا ساخته شده است. بنابراین «دیوانگی» عنوان کاملاً مناسبی برای آن محسوب می‌شود.

Ferrari-Enzo-Dragster-11
این خودرو چند ماهی که در دنیای مجازی سر و صدا به پا کرده و به‌تازگی، با پخش گزارشی از شبکه CBC توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. «اینسنیتی» توسط یک کانادایی به نام رایان مک‌کوئین (Ryan McQueen) ساخته شده؛ کسی که این پروژه را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرده است. وی پس از اینکه برای اولین بار در یک مسابقه، یک درگستر با موتور جت را از نزدیک دید، به چنین ایده‌ای رسید. «مک‌کوئین» هیچ‌گونه دانش مهندسی سطح بالا نداشت، ولی این موضوع باعث نشد که برای تحقق ایده‌اش، دست از تلاش بردارد. وی برای شروع این پروژه، «کوروت» خود را فروخت و طراحی خودروی موردنظرش را از صفر شروع کرد.

Ferrari-Enzo-Dragster-10
ساخت بدنه فایبرگلاس برای «مک‌کوئین» ۵ سال طول کشید و همین‌طور، فریم لوله‌ای فولادی، ۲ سال زمان برد. «مک‌کوئین» تنها چند کلاس مهندسی محدود در دبیرستان پشت‌سر گذاشته بود، ولی همان‌طور که پروژه ساخت «اینسنیتی» پیش می‌رفت، چیزهای بیشتری در این زمینه یاد می‌گرفت. «مک‌کوئین» در این زمینه می‌گوید:

چیزی در مورد جوشکاری، مهندسی، خم‌کردن لوله، کار با فایبرگلاس یا فیبر کربن نمی‌دانستم. حتی هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد موتورهای جت نداشتم. خودم یاد گرفتم که چگونه قطعات را به یکدیگر جوش بدهم و اینکه چگونه با مصالح و مواد کار کنم.

«مک‌کوئین» تا به اینجا حدود ۶۹ هزار دلار بر روی ساخت اینسنیتی هزینه کرده است و امیدوار است تا برای اولین بار با آن در تابستان سال آینده در مسابقات شرکت کند. در همین حال، وی خودرویش را در مسابقات مختلف درگ، همایش‌های هوایی و مراسم‌های محلی به نمایش می‌گذارد.

Ferrari-Enzo-Dragster-1

Ferrari-Enzo-Dragster-5
یک درگستر با پیشرانه جت با ظاهری شبیه یک فراری انزو، خودش به اندازه کافی جالب‌توجه و تأثیر گذار است، ولی این حقیقت که «مک‌کوئین» تمام مراحل ساخت را خودش بر عهده داشته، آن را جذاب‌تر از قبل می‌کند؛ خودرویی که احتمالاً نمایشی خیره‌کننده در پیست‌ها خواهد داشت و از نظر تئوری می‌تواند به مرز ۴۰۰ مایل یا ۶۴۴ کیلومتر بر ساعت برسد.

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    از پشت شبیه اف16 هستش دوتا بال بزارن پرواز میکنه
    سوخت موتور جت رو چجوری میخوان تامین کنند ؟؟؟

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      به اونجا هم فکرکردن

      1. mfire

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (70 ديدگاه)

        داداش داری اشتباه میزنی :))
        حساب نکردی 69 هزار دلار دقیقا چند میلیون تومن میشه :(

    2. farzad

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (180 ديدگاه)

      بهتره بگیم f14چون f16 یک خروجی داره

  2. امیرحسین

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آفرین به ارادش….

  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    این دیگه چه اعجوبه ای بخدا
    سرعت 400 مایل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خییییییییییییییییلی خوف

  4. مجید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    واقعا ستودنیه به احترامش بلند شدم!!!!!واقا ای ول!!!!!!!!!

  5. amirhossein

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بعد ۴۰۰ مایل بااون لاستیکا؟؟؟؟؟

    1. سعید اسی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (47 ديدگاه)

      مطمئن باش قبل منو تو … به اینا فکر میکنن
      قطعا اونا مخشون از مهندسای ما ایرانیا (مهندسای ایران خودرو و سایپا) بالاتره
      ایرانیا اعجوبه ن نه اونا … اونا چیکار کردن آخه ؟؟
      فکر میکنی اونا بلدن مثل405 SLX د تیبا و ساینای عجیب غریب ما رو بدنه مکعب چراغ گرد پیاده کنن که بخار کنه از داخل ؟؟؟ ????

      تاااااازشم بعد مدت ها اون عدسی داخل هم ذوب میشه
      ماشین خودمون SLX هست … دیدم که میگم

      1. tv

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (225 ديدگاه)

        دوست من ماشین برای درگه و تو خط مستقیم میره ، پس فشار ناچیزی به لاستیک های جلو وارد میشه و اکثر فشار به قسمت عقب میاد … بعد این ماشین تو پیچ دور نمیزنه که لاستیکش بترکه ….

  6. one:1

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    یهو وسط کار پرواز نمی کنه؟
    ترمز برید راننده چیزیش نمی شه ؟
    مصرف سوختشم لطفا بگید
    صفر تا صد هم بگید

    1. tv

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      ترمز کجا بود ؟! بجای ترمز اینا چتر نجات دارن

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ترمز و سرعت 600 کیلومتر درساعت
      اصلا جواب میده؟؟؟؟؟؟؟ ن

  7. احمد باقری

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    حتما خیلی از پارامترها رو در نظر گرفته و مهمترین مساله اینه که در اون سرعت، ساختارش به گونه ای باشه که روی زمین بمونه.

  8. Saied

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خدای من. این همه نیرو رو چطوری به تایراش منطقل میکنه . یعنی گیربکسشو از کجا اورده؟؟؟؟

  9. وحید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اینو باید بفرستن رو باند مهراباد.

  10. sami

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خواستن توانستن است یعنی همین .
    تو ایرانم اینجور ادما هستن ولی کاراشون دیده نمیشه و اگه هم دیده بشه پروژه رو منحل میکنن …
    اینا ترمز ندارن از چتر استفاده میکنن .
    0تا 100 زیر 2 ثانیه باید باشه .
    و لاستیک هاش موقع مسابقه اینا نیست از لاسیتک های مخصوص استفاذه میکنن .

  11. Regera 1790

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (239 ديدگاه)

    جالب بود. ولی این تنها ماشینی نیست که از موتور جت استفاده میکنه. واسه همین میگم بی رقیب نیست.

  12. mojtabaaston

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    این دیگه چیه.مخلوط فراری انزو و لامبورگینی وننو.

    1. In the memory of enzo

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      دادش فازت چیه؟ ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا