فراری F40 که در سال ۱۹۸۷ معرفی شد، برای زمان خود هایپرکاری فوقالعاده با پرفورمنسی چشمگیر بود؛ اما طی این سی سال، سوپراسپرتها بسیار پیشرفت کردهاند تا جایی که این روزها خودروهای اسپرت معمولی پرفورمنس هایپرکارهای گذشته را ارائه میکنند. به همین دلیل، این سؤال مطرح میشود که فراری F40 که زمانی بالاترین پرفورمنس را در صنعت خودروسازی ارائه میکرد، در برابر یک فراری مدرن مثل ۴۸۸ پیستا چگونه عمل میکند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیف نیدل از Lovecars این دو فراری را در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است.
هرچند F40 و ۴۸۸ بیش از سه دهه باهم اختلاف سن دارند اما غیرازاینکه هردوی آنها فراری هستند، شباهتهایی هم با یکدیگر دارند. مهمترین شباهت این دو سوپراسپرت ایتالیایی این است که هردو به پیشرانههای V8 توئین توربو مجهز هستند که در میانهٔ شاسی نصب شده و نیروی خود را به چرخهای عقب انتقال میدهد. پیشرانهٔ F40 از نوع ۲.۹ لیتری توئین توربو است که ۴۷۸ اسب بخار قدرت و ۵۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به یک گیربکس دستی متصل شده است. از سوی دیگر، در سینهٔ ۴۸۸ پیستا یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا میکند.
جای تعجب نیست که ۴۸۸ در مسابقهٔ درگ برتر از F40 باشد اما بااینحال در این مسابقه، تیف نیدل که پشت F40 نشسته بود لانچی عالی داشت و به همین دلیل در ابتدای رقابت از ۴۸۸ جلو افتاد ولی هنگامیکه وی در حال تعویض دندهها بهصورت دستی بود، پیستا بهسرعت فاصله گرفته و دور شد. نگاهی به تایمها نیز نشان میدهد که ۴۸۸ پیستا ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و در ۱۱.۷ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کرده است درحالیکه F40 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۵.۳ ثانیه زمان نیاز داشته و پس از ۱۲.۷ ثانیه از خط پایان ۴۰۰ متر عبور کرده است.
[دانلود ویدئو]
nikzad
۲ شهریور ۱۳۹۹اینها فراری هستندf40_f50_599_laferrari_488_458_812__512ولی الان این نسل های جدید مثل کالیفرینا و روما و استراداله طراحیشون زیاد چنگی به دل من حداقل نمیزنه و طراحی فدای ایرودینامیک شدن هرچند من مشخصات فنی نسل جدیدو میپسندم.
رامین
۲ شهریور ۱۳۹۹اینا اثر هنری هستن نه ماشین
M.A.S
۳ شهریور ۱۳۹۹واقعا انجینش با استانداردای مدرن هم خیلی پرقدرته
2.9 480 اسبی
برترین انجین دنیا از لحاظ بازده پارسال انجین الفارومئو جولیا کوادریفولیگو 2.9 505 اسبی!!!
مقایسه کنید لطفا
ولی انتظار تایم درگ بهتری نسبت به این ایرودینامیک داشتم 12.7 جالب نیست
به نظر شما تو درگ میتونه داج چارجر دیتونا 1969 همی 426 رو شکست بده؟فک کنم تو رول ریس و تاپ اسپید دست بالا رو دیتونا داره ولی درگ به نظرتون کدوم پیروز میشه ؟
رامین
۳ شهریور ۱۳۹۹لانچی که از F40 سی سال پیش دیدم فک کنم بتونه بزنه داجو
SFXSuperFast
۲ شهریور ۱۳۹۹فراری:
F40
Enzo
F12
LaFerrari
458 speciale
488 Pista
GTC4 Lusso V12
همه شاهکارهای پنین فارینان
از زمانی ک فراری از استودیو طراحی پنین فارینا جدا شد طراحیاش اون جذبه و استایل و متوازن بودن قبلو نداره
مهراد
۲ شهریور ۱۳۹۹شاید به اندازه قبل زیبا نباشن ولی بسیار بسیار خاص و خفن هستن
در مورد این درگ هم بگم که هر دو راننده بسیار بد عمل کردن و بهتره برن غاز بچرونن ، فراری پیستا در شرایط مساعد و زیر دست راننده چیره دست یک ماشین ده ثانیه ایه نه 12 ثانیه ?
440
۲ شهریور ۱۳۹۹انزورو باید میزاشتی اول یادش بخیر عکس روی جلد nfs rival بود یادش بخیر یادش بخیر تو tdu2 چه قدر پول جمع کردم تا انزورو خریدم خیلی خوف بود. راستی چرا tdu2 برای pc نیومد حیف شد باهاش زندگی کردیم.
Hamed
۲ شهریور ۱۳۹۹متاسفانه اطلاعاتتون ناقص و غلط هست اتفاقا لفراری کار استودیو طراحی خود فراری هست نه پینین فارینا میتونید تو اینترنت دربارش مطالعه کنید
پیستا هم روی پلتفرم و شاسی فراری ۴۸۸ توسعه پیدا کرده که اونم طراحیش مال پینین فارینا نیست
و همچنین فراری لوسو که اونم باز طراحیش از پینین فارینا نیست
آخرین محصولی که فراری با طراحی پینین فارینا تولید میکرد F12 دوست داشتنی بود
reza
۳ شهریور ۱۳۹۹F12
LaFerrari
۴۵۸ speciale
۴۸۸ Pista
GTC4 Lusso V12
اینا همش خود فراری طراحی کرده
مازیار
۲ شهریور ۱۳۹۹طراحی اگه فدای آئرودینامیک نشه که مشخصات فنی نسل جدید بدست نمیاد
nikzad
۲ شهریور ۱۳۹۹یعنی الان داری قدرت انزو یا مثلا 599xو زیر سوال میبری اونا که مثل الان ایرودینامیکی نبودن و یه نکته دیگه بگم درمورد حرف شما ماشین اگر خیلی ایرودینامیکی باشه به سرعت بالایی نمیرسه و اگه برسه پایداری نداری مثل استراداله و یا سنتناریو و یا وننو سستو و …. مثال زیاد هست ولی اگه دقت کنی به اونایی که بالای ۴۰۰تا میرن همچین بدنه با زوایای نرم ندارن مثل شیرون.
مازیار
۲ شهریور ۱۳۹۹پیشرفت تکنولوژی در همه موارد اثر خودش رو نشون میده قدرت آئرودینامیک و غیره
M.A.S
۳ شهریور ۱۳۹۹روما واقعاً زشته sf90 هم درسته جالب نیست
ولی تو طراحی f12 برلینتا رو فراموش نکنین که واقعا زیبا بود
رامین
۲ شهریور ۱۳۹۹F40 طراحیش خیلی جلوتر از زمان خودش بود. چقد خفنه این ماشین
new reventon
۲ شهریور ۱۳۹۹زیباترین فراری
فراری 488 پیستا، همچیش نابه، جلو، عقب، کاپوت
sf90 جلوش بهتره ولی عقبش داغونه!
MehdiTurbo
۲ شهریور ۱۳۹۹به نظرم تو دنده عوض کردن خیلی خراب کرد خیلی دیر عوض کرد یه جورای ری… هرچند معلومه ۴۸۸ برنده میشه صفر تا ۱۰۰ ۲.۸ اون ۴ ثانیه ولی تو دنده عوض کردن خراب کرد.
امیر
۲ شهریور ۱۳۹۹سلطان
ارشیاsvj
۲ شهریور ۱۳۹۹و دوباره شاهد یک درگه احمقانه بودیم!!!!!
بی ریا
۲ شهریور ۱۳۹۹نمیدونم هدف از برگزاری این درگ ها چیه اخه ماشین تکنولوژی قدیم با ماشین قرن ۲۱ رو روبروی هم قرار میدین ؟
به شدت عاشق طرح لامبو کانتاش توی ماشینای طرح قدیمم
امیر
۲ شهریور ۱۳۹۹بنظرم اف۴۰ با اینکه قدیمیه و فنیش خیلی ضعیفه (با ملاک امروزی) ، اما تایمش در ۴۰۰متر خیلی خوب بود
AMG///
۳ شهریور ۱۳۹۹درگ یک فراری واقعی (f40)
با ماشینی که فک میکنه فراریه (488)
ADAK
۴ شهریور ۱۳۹۹برو عمو
تو اصن 488 پیستا را دیدی !!!
اگه 488 را میگی فکر میکنه فراری تو به چی میگی فراری…