مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت سیوپنجم، دومین دوئل از گروه هایپراسپرتها
نتایج دوئل قبلی بین بوگاتی دیوو و کوئنیگزگ رگرا
مجموع آراء: ۱۸۴۰
آراء کوئنیگزگ رگرا: ۱۰۶۹
آراء بوگاتی دیوو: ۷۷۱
پیروز دوئل: کوئنیگزگ رگرا با کسب ۵۸ درصد از کل آراء
لامبورگینی سنتناریو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶
ترکیب: موتور وسط، چهارچرخ محرک
سلف: وننو
تعداد ساخت: ۴۰ دستگاه
فراری لافراری
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳
ترکیب: موتور وسط، محور عقب
سلف: انزو
تعداد ساخت: ۷۱۰ دستگاه
مقایسهٔ مشخصات فنی
فراری لافراری | لامبورگینی سنتناریو | |
پیشرانهٔ بنزینی | ۶.۳ لیتری V12 | ۶.۵ لیتری V12 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
موتور الکتریکی | ۱ عدد | – |
قدرت موتور بنزینی | ۸۰۰ اسب بخار | ۷۷۰ اسب بخار |
گشتاور موتور بنزینی | ۷۰۰ نیوتن متر | ۶۹۰ نیوتن متر |
قدرت موتور الکتریکی | ۱۶۳ اسب بخار | – |
مجموع قدرت | ۹۶۳ اسب بخار | ۷۷۰ اسب بخار |
مجموع گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۶۹۰ نیوتن متر |
باطری | ۲.۲ کیلووات ساعت | – |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته نیمهاتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۲.۷ ثانیه | ۲.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۹.۸ ثانیه | ۱۰.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۵۰ کیلومتر/ساعت | ۳۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۸.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۳۳۰ گرم/کیلومتر | ۳۷۰ گرم/کیلومتر |
وزن | ۱۵۸۲ کیلوگرم | ۱۵۲۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۰ متر | ۴.۹۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۵ متر | ۲.۷۰ متر |
نسبت قدرت به وزن | ۱ به ۱.۶۴ | ۱ به ۱.۹ |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه | ۱.۴۲ میلیون دلار | ۱.۹ میلیون دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10265651]
ساسان
۲۴ اسفند ۱۳۹۷باتمام جذابیتی که چنتناریو برام داره…خودرو برتر این رقابت لافراریه.واین چیزی نیست که بشه با تعصب کتمان کرد.
mg
۲۴ اسفند ۱۳۹۷خیلی دوست دارم بیینم بین هوایرا و لافراری کدوم طرف دار بیشتری داره
هوایرا +
لافراری –
Ali Keyhani
۲۴ اسفند ۱۳۹۷قبلا دوئل برگزار کردن توی همین پدال سرچ کنی میتونی ببینیش،لافراری با 70% شکست داد هوایرا رو
حسین
۲۵ اسفند ۱۳۹۷فقط بخاطر قیافه تکراری و نچسب لافری به چنتاریو رای دادم البته که چنتاریو هم دست کمی نداره از لافری
Amir Ferrari
۲۹ شهریور ۱۴۰۰دست کم داره دوست عزیز حدودا ۱۰۰ اسب بخار
۲۱۰ نیوتن متر گشتاور و این که لافراری دیفرانسیل عقبه از یه ماشینه ۴ چرخ محرک تو صفر تا صد و طی کردن ۴۰۰ متر سریعتره
Hossein1382
۲۹ بهمن ۱۳۹۹فراری با اینکه قدرتش بالاتره اما سرعتش یکیه با لامبورگینی .درضمن لافراری برتری نسبت به سنتناریو نداره
Amir Ferrari
۲۹ شهریور ۱۴۰۰چرا داره قدرت اسب بخار گشتاور و با این که یه ماشین دیفرانسیل عقب هست از ماشین چهار چرخ محرک تو صفر تا صد و طی کردن ۴۰۰ متر سریعتره
رادین اسداللهی
۱۹ آذر ۱۴۰۰اگر اینجوریه چرا خودت عکس پروفایلت لامبورگینی هست
tesla
۲۴ اسفند ۱۳۹۷کاری با خوب یا بد بودن لامبو ندارم
فراری به خاطر تاریخش و محصولاتی که بیرون داده همیشه و در همه دوران سر زبون ها بوده
فراری بحثش جداست
اگه حتی از لحاظ فنی عقب تر از رقبا باشه باز هم میشه ترجیحش داد به بقیه
tesla
۲۴ اسفند ۱۳۹۷اینم اضافه کنم که اینجا ایران
شاید حتی مرسدس رو به فراری هم ترجیح بدن
овsкиكMас
۲۴ اسفند ۱۳۹۷تو مقایسه اون فراری GTC و اس ۶۳ حتی کارشناس های کاربایر و کار اند درایور هم نمره بنز رو بیشتر داده بودن ! مشخصات فنیشون هم گویا بود! حتما کار اند درایور هم از بچه های ایرانن! اونجا یه ماشین معمولی از فراری با یکی از بهترین های بنز مقایسه شده بود
وقتی میگیم فراری بهترین هست منظور همین لافراری و پیستا و ۸۱۲ هست نه GTC!
مانی
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ببین کامنتش رو چندبار نوشته
طرف از اونایی هست که کادیلاک رو به بنز ترجیح میده
اون وقت اومدی منطقی توضیح دادی؟؟؟!!!
مانی
۲۴ اسفند ۱۳۹۷۴-۵بار نوشته بود پدال حذف کرد
Porsche & Mercedes
۲۴ اسفند ۱۳۹۷چ گیری کردیم از دس این
هی میگه تو ایران مرسدسو به فرارس ترجیح میدن
هییی میگه
اره اقا ترجیح میدن
فراری جای خود مرسدس جای خود
بهترین سری کوپه پدر خودرسازی جهان رو انتخاب کردن
خالق Slr و Sls رو انتخاب کردن
برندی رو انتخاب کردن ک اولین بار ک مفهوم واقعی تکنولوژی فرمول یک رو اورد تو سطح خیابون
پرفروش ترین برند لوکس دنیا
یجوووووری میگه تو ایرانه ک مرسدس رو انتخاب میکنن انگار لادا رو انتخاب کردیم
خود انزو خدابیامرز هم زنده بشه بین اس کلاس کوپه و GTC ..اس کلاس رو انتخاب میکنه
دقیقا از سال 92 تو پدالم هیچوقت انقد حجمه علیه ماشینای آلمانی نبوده
مرسدس رو ک میکوبن ب خاطر طراحی جدیدماشیناش ک از نظر من مرسدس 1 درصد فقط ب طراحی قبلی خودش باخته و همچنان بهترینه
میگن سری هفت جدید ک جلوش زشت شده
سری سه ک میگن پشتش شبیه لکسوسه
تمومش کنین دیه
انگار ما نمیدونیم کسایی دارن این نظرو میدن ک تو صف گوشتن و رکورد پرایدو میزنن
ونوم اف ۵
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ببخشید ما که صف گوشت نیستیم ولی انگار شما پورشه ۹۱۸ سوار میشی . هر کسی چیزی تو چنته نداره میخواد بقیه رو تحقیر کنه
شاهين
۲۵ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز، بحث مقایسه سی۲۰۰ با فراری ایتالیا نبود که! پایین ترین مدل ساخت فراری با بالاترین مدل بنز رو به رو هم بودن که از هر لحاظ بنز برتر بود، تعصب یعنی اینکه چشمتو رو مشخصات ببندی و فقط از رو برند انتخاب کنی، مثلا اینجا من فراری رو انتخاب کردم
Amir Ferrari
۲۹ شهریور ۱۴۰۰هیچوقت از لحاظ فنی عقب نبوده نیست و نخواهد بود فراری سریعترین ماشین دنیاست
سعید(تهران)
۲۴ اسفند ۱۳۹۷با احترام به لامبو و طرفداراش ولی لافراری یه اثر هنری چهار چرخه…
ارش
۲۴ اسفند ۱۳۹۷بدون لحظه ای تردید لافراری.
امیر
۲۴ اسفند ۱۳۹۷چقد سحته!!!
هردوعالین و هرکدوم نسبت به دیگری یه سری مزایا داره اما بخاطر علاقه شخصیم به لامبو، سنتناریو رو انتخاب میکنم
محمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۹افرین
درست انتخاب کردی
منم عاشق لامبورگینی ها هستم بخصوص مدل سنتناریو
هم خیلی از لحاظ فنی خوبه هم خیلی قشنگه
ایمان
۲۴ اسفند ۱۳۹۷قطع به یقین LaFerrari ❤❤
حالا ماشین روبروش هرچی میخواد باشه
بهترین و زیباترین هایپرکار حال حاضر دنیاست بی شک
مانی
۲۴ اسفند ۱۳۹۷مخصوصا مدل آپرتاش که همینجور داره گرون میشه
Ahmad
۲۴ اسفند ۱۳۹۷لافراری بهترینه
овsкиكMас
۲۴ اسفند ۱۳۹۷با احترام به لامبو که عالیه باید بگم فراری بهترین هست،تاریخ این شاهکار لافراری رو فراموش نمیکنه
خدا میدونه چقدرسخته که فراری بخواد واسش جایگزین بسازه!
M
۲۴ اسفند ۱۳۹۷سخت نیست غیر ممکنه
اما فراری کارش انجام غیر ممکن هاست
همونطور که جانشین انزو غیر ممکن بود و فراری با لافراری از پسش بر اومد از پس جانشین لافراری هم بر میاد
Ferrari
۲۴ اسفند ۱۳۹۷وزن خشک لافراری ۱۲۵۰ کیلوگرمه و وزن خشک سنتناریو ۱۵۲۰ کیلوگرم لطفا تصحیح کنید وزن ناخالص لافراری امکان نداره ۳۳۰ کیلو بیشتر از وزن خشک باشه.
ahmad
۲۴ اسفند ۱۳۹۷فراری لافراری ، بدون شک .
OMID
۲۴ اسفند ۱۳۹۷بر حسب علاقه شخصی به لامبو رای دادم
Elmiraj
۲۴ اسفند ۱۳۹۷از نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ تاکنون دنیای خودرو اثری بهتر از LaFerrari به خود ندیده ………
Mahdi
۲۰ اسفند ۱۳۹۹یعنی لافراری از لامبورگینی سیان و بوگاتی لاویچ نویر و بوگاتی دیوو و بوگاتی چنتودیچی و لامبورگینی سیان رودستر و لامبورگینی ترزو میلینو هم جذاب تره؟
بابا لامبورگینی اونتادور ۳۷۰ تا سرعت داره لافراری ۳۵۰
در ضمن شتاب لافراری ۲.۸ هست و چنتاریو ۲.۶ و سرعت لافراری ۳۵۰ و چنتاریو ۳۹۰ تا و قدرت چنتاریو ۱۵۰۰ تا هست البته رودسترش فقط این قدرت و داره ولی در بقیش یکی هستن
دوستان اشتباهی نوشتن
اوس پوری
۲۳ دی ۱۴۰۰چرا دیده ماشینیبماشینیبا قیمت 500 هزار دلار اونم اونتادرو svj
Ali Keyhani
۲۴ اسفند ۱۳۹۷چنتناریو یک ماشین کاملا خاصه ولی لافراری یک شاهکاره لامصب وقتی یه طرف دوئل لافراری باشه سخته به ماشین دیگه توجه کنی،همون طور که میبینین از لحاظ فنی هم یه سر و گردن بالاتره لافراری،کار فراری خیلی سخته واسه ساختن جانشین این اسطوره
iman
۲۴ اسفند ۱۳۹۷نه تنها تو این دوئل لا فراری کاملا برتره بلکه این خودرو یکی از شاهکارهای تاریخ خودرو سازیه، همه چیز در این ماشین در حد کماله و موندم دو سال دیگه چطور فراری میخواد برای این ماشین جایگزین معرفی کنه، فورتزا فراری
ارش
۲۴ اسفند ۱۳۹۷سه شاهکار دنیای خودرو فراری و مرسدس و پورشه به لحاظ سابقه بدون رقیبن قهرمانیهای متوالی در بالاترین سطح مسابقات به خصوص فراری که شاهکار هنری هم هست .
مهدی
۲۴ اسفند ۱۳۹۷این لافراری اونقدر جذابه که توبازی مسابقه واقعی3 هم من چند ماشین رو انتخاب میکنم.یکی لافراریFXX ویکی 911GT2 و هوراکان پرفومانته والبته مکلارن P1 جی تی آر
توبازی هم حس وحالشون باباقی خودروها تفاوت داره. چه برسه به خوده واقعیشون.مگه توبازی ماتست کنیم
Seyed.AMG
۲۴ اسفند ۱۳۹۷اره خدایی واقعا اسم مسابقات واقعی برازنده این بازیه همونطور که این خوردو ها و چند تای دیگه تو دنیای واقعی عملکرد بسیار خوبی تو پیست دارن تو بازی هم این حس بهتر بودن خیلی خوب به گیمیر منتقل میشه البته مکلارن p1 در بین اینها تو پیست بازی عملکرد خیلی خوبی داشت مخصوصا سر پیچ ها یا فراری fxxk evo
مهدی
۲۴ اسفند ۱۳۹۷بله کاملا درسته
حمیدرضا
۲۴ اسفند ۱۳۹۷واقعا چجوری میشه بینشون یکی رو انتخاب کرد من که خیلی سختم بود هر دو بی نظیرن هر دو نهایت مهندسی هستن و هر دو بی نهایت چشم نواز
Roozbeh
۲۴ اسفند ۱۳۹۷کنسول سنتناریو فقط به کل لافراری می ارزه
Ali Keyhani
۲۴ اسفند ۱۳۹۷شما نظر ندی سنگین تری😂😂😂😂
Roozbeh
۲۵ اسفند ۱۳۹۷شما نظر بدی برامون کافیه
Ali Keyhani
۲۵ اسفند ۱۳۹۷باشه اصلا لافراری آشغاله الکی گنده شده?
Mahdi
۲۰ اسفند ۱۳۹۹برادر لامبورگینی
اولین ماشین بود که درب قیچی شکل و در دنیای ماشین ها به وجود آورد
لامبورگینی کونتاش
لامبورگینی اولین ماشینی بود که برای ماشینش رادیو گذاشت
لامبورگینی دیابلو
لامبورگینی اولین ماشینی بود که نمایشگر تو ماشین گذاشت بعد فراری تازه تازه ها داره نمایشگر میزاره
لامبورگینی اگویستا
لامبورگینی اولین ماشینی بود که هیبرید و تو دنیا آورد
لامبورگینی رونتون
فراری در حد پورشه و بنز و فورد هست
ولی لامبورگینی در حد کونیگ زگ و بوگاتی و پاگانی
شاهین
۲۴ اسفند ۱۳۹۷سنتناریو نتونست مثل بقیه لامبو ها طراحی تیز و شکسته داشته باشه. مخصوصا از نمای جلو باز نمای عقبش با دیفیوزر ها قشنگ شدن. درکل نتونست مثل وننو و رونتون و … باشه البته سریع ترینشونه
انتخاب من لفراری
احمدرضا
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ترجیح میدم رای ندم
چون دوتاشونو عاشقونه دوس دارم
اصن کلن ماشینای ایتالیایی رو خیلی دوس دارم
مسعود
۲۵ اسفند ۱۳۹۷کاملا انتخاب صلیقه ای هست ، حتی اگر لامبو هم مشخصاتش از لافراری بالاتر بود من بازم انتخابم لافراری بود …
Melobit
۲۹ فروردین ۱۳۹۸تنها در صورتی میشه این مقایسه رو انجام داد که یه موتور الکتریکی بندازن رو لامبو…
به نظر من که سنتناریو اصن هایپرکار نیست بلکه یه اثر تمام مهندسیه در عین زیبایی و اصالت… اثری که نشون میده چجوری از یه موتور تنفس طبیعی V12 داری بیشترین اسب قدرت رو میگیری…
ناصر
۵ آذر ۱۳۹۸مشخصات فنی لافراری که بهتره ولی ظاهر لامبو خداس
ناصر
۵ آذر ۱۳۹۸به لطف موتورهای آلمانی فراری ولامبو واستون مارتین و… ماشین حساب میشن اصلا هیچکدومو نمیشه با مرسدس مقایسه کرد
رادین اسداللهی
۱۹ آذر ۱۴۰۰فراری و لامبو ایتالیایی هست😞
ارمان
۲۸ فروردین ۱۳۹۹سلیقه هم خوب چیزیه که بعضی ها ندارن!!! طراحی لافراری نچسبه؟! طراحی لافراری 100 سال از زمان خودش جذاب تر ه واسه همین عوضش نمیکنند دیگه باید چکارش کنند بهتر ازین جا ندارد!
Mahdi
۲۰ اسفند ۱۳۹۹داداش چند سال؟
لامبورگینی سیان و لامبورگینی ترزو میلینو و دیدی؟ اونارو و ببین بعد بگو که چند سال بالاتره
عشق بوگاتی
۶ تیر ۱۴۰۰پدال جان هر سری مشخصات لامبورگینی رو که اشتباه میزنی اصل صفر تا صدش دو و نیم سانیس تمام دیگه هر سری اشتباه نزن دیگه
رادین
۲۰ شهریور ۱۴۰۰لافراری خیلی خوبه ولی لامبو یه چیز دیگس پس من به لامبورگینی رائ میدم
اوس پوری
۲۳ دی ۱۴۰۰صد درصد ماشینی که 40 تا ازش تو جهان هست از ماشین که 800 تا هست خاص تره هالا نظر منه که اصلا به لافراری علافه ندارم بیشتر به 812 خوشم میاد تا لافراری الکی کندش کردن قیمتش هم باید 500 تذ بیشتر نباشه ولی الان 5 تا 7 میلیونه