یک رکورد جدید برای خودروهای تولیدی در پیست رسمی تاپ گیر ثبت شده و آن خودرو هم فراری ۴۸۸ پیستا بوده است.
در اولین اپیزود از فصل بیست و هفتم این برنامه استیگ توانسته یک دور پیست تاپ گیر را در زمان قابلتوجه ۱ دقیقه و ۱۲.۷ ثانیه طی کند و به این ترتیب سوپرکار ۸ سیلندر و پیشرانه وسط ایتالیاییها بار دیگر شایستگیهای خود را به رخ همگان کشیده است.
به منظور مقایسه بد نیست بدانید این خودرو تقریبا نیم ثانیه سریعتر از پورشه ۹۱۱ GT2 RS نسل ۹۹۱ بوده و در مقایسه با مک لارن 675LT هم یک ثانیهی کامل سریعتر عمل کرده است. البته مقایسهی رکورد پیستا با برخی از خودروهای یک دههی پیش هم خالی از لطف نخواهد بود.
در سال ۲۰۰۷ این آسکاری A10 بود که رکورد سریعترین خودروی تولیدی پیست تاپ گیر را به خود اختصاص داد و پس از آن نوبت به گامپرت آپولو اسپورت رسید. این دو خودرو شاید بهصورت قانونی در جاده تردد بکنند اما خودروهایی کاملاً ایده آل برای پیست بوده و هماکنون حدود ۵ ثانیه کندتر از فراری ۴۸۸ پیستا میباشند. فراری همچنین حدود ۱.۵ ثانیه سریعتر از فراری لافراری رانده شده توسط جیسون پلاتو رانندهی دنده پنج عمل کرده است.
دلیل اصلی سرعت فوقالعادهی پیستا به قوای محرکهی آن مربوط میشود. این سوپرکار از پیشرانهی ۸ سیلندر توئین توربوی مدل مسابقهای ۴۸۸ چلنج سود برده و خروجی ۷۱۱ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد. خودروی مورد بحث همچنین ۹۰ کیلوگرم سبکتر از مدل عادی ۴۸۸ GTB بوده و ۲۰ درصد داون فورس بیشتری تولید میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸۵ ثانیهای، شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۶ ثانیهای و حداکثر سرعت فراتر از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت تنها بخشی از تواناییهای این اسب قدرتمند ایتالیایی به شمار میروند.
ایمان
۱ تیر ۱۳۹۸رقابت بین پورشه ، فراری ، لامبورگینی و مکلارن داره به اوج خودش میرسه و این داستان ادامه دارد ….
فعلاً که فراری با ۴۸۸ پیستا وارد میدان شده و داره خودنمایی میکنه بعد از دوری طولانی مدت و طی چند روز گذشته رکورد چند پیست مختلف رو زده
☆ فراری میخواد بگه اگه وارد بازی رکوردشکنی در پیست نمیشه دلیل ناتوانیش و ترس از رقبا نیست فقط روی کار خودش متمرکز هست تا همیشه بهترین باشه
sina7
۱ تیر ۱۳۹۸آونتادور svj یا هوراکان پرفورمانته و فراری 488 پیستا یا کلی از مدلای دیگش و مکلارن سنا خیلی غولن تو پیست
هرچند ظاهر سنا خیلی دیگه مسابقه ای شده و از فرم جاده ای و عادی خارج شده ولی همچنان فوق العادس
فقط انگلستان
۱ تیر ۱۳۹۸رقابت های دوچرخه سواری تور دو فرانس از تاریخ 15 تیر شروع میشه پیشنهاد می کنم این مسابقات رو پیگیری بکنید و حتما ببینیدشون
مردم زیادی برای دیدن مسابقات میرن اونجا و در طول مسیر مسابقه برای تماشا کردن
می ایستن فکرش رو بکنید مثلا یه فراری GTC 4 Lusso رو داشتیم و مثلا در یکی از شهر های هلند یا سوئیس یا … زندگی می کردیم و چند روز آینده برای دیدن این مسابقات با فراری بزرگ خودمون سفر می کردیم در طول راه چقدر خوش میگذشت عبور از راه های چشم نواز و خرم جنگلی عبور از کنار زیباترین شهرها و روستاها عبور از کنار دره های سرسبز عبور از کنار رودخانه ها و آبگیرهای دلنواز
حییییییییف واقعا صدها و هزاران بار حیف که تا حالا خیلی هامون همچین تجربه هایی نداشتیم امیدوارم هممون در آینده ای نزدیک به اون چیزهایی که دوستشون داریم برسیم.
ایلیا
۱ تیر ۱۳۹۸توردوفرانس یکی از زیباترین مسابقات ورزشی دنیاست.
کسانی که پیگیری نکردن فکر میکنن فقط ی عده دچرخه سوار رکاب میزنن ولی اگه حرفه ای دنبال کنی میخ کوبت میکنه، من وقتی توردوفرانس میبینم یه مسیر 4 ساعته رو از جلو تلوزیون تکون نمیخورم، علاقه ی اروپایی ها مخصوصا فرانسوی ها به دوچرخه سواری اعجاب انگیزه.
نوید جهرمی
۲ تیر ۱۳۹۸اینقدری که توردوفرانس رو دیدم، فرمولاوان رو ندیدم. واقعا جذابیت مناظر و نظم و ترتیب برگذاری مسابقه، شور و شوق تماشاچیانی که اومدن کنار جاده آدم رو سر شوق میاره.
M
۱ تیر ۱۳۹۸باز هم اسب سرکش
باز هم رکورد شکنی …
تافته جدا بافته صنعت خودروسازی فراری اصیل
ولی به دور از تعصب با این که کلا امریکایی دوس ندارم ولی رکورد وایپر و بهتر بودن نسبت به هوراکان وجدانن تحسین برانگیزه ! براوو دوج
Seyed AMG
۱ تیر ۱۳۹۸آقای M با اینکه رکورد های ACR خیلی خوب اما این هوراکان lp610_4 نه پرفورمنته یا Evo !
سال تولید وایپر : 2016
سال تولید هوراکان: ۲۰۱۴
نسبت قدرت به وزن وایپر : ۴۲۶ PS به ازای هر تن
نسبت قدرت به وزن هوراکان : ۳۹۵ PS به ازای هر تن
در ضمن وایپر ACR تمرکز بیشتری روی پیست داره ، و فول ترین نسخه وایپر اما LP610_4 یه هوراکان میان رده ست
M
۱ تیر ۱۳۹۸سید جان میدونم همه این چیزایی رو که میگی
مگه من گفتم هوراکان پرفورماته یا Evo که میگی نه پرفورمانته و Evo !!!!!!
دوما من نسبت به قیمت عرض کردم
Seyed AMG
۱ تیر ۱۳۹۸خوب عزیز من از اول بگو منظورت قیمت البته هوراکان واقعا ارزشش رو داره .
در ضمن من نگفتم شما نمیدونی که پرفورمنته نیست منظورم این بود نباید انتظار بیشتری از LP610_4 داشت برخلاف پرفورمنته .
در ضمن هوراکان تو خط مستقیم خیلی خیلی سریع تر از وایپر ACR
Ferrari
۱ تیر ۱۳۹۸رکورد پیست هوکنهایم رو هم زده.مطمئنم رکورد نوربرگرینگ رو هم میزد.نکته جالب اینه که تو این پیست ۴۸۸پیستا ۱٫۵ ثانیه سریعتر از لافراری بوده تصور کنید sf90 استرادل چقدر سریعتره
joojoo
۲ تیر ۱۳۹۸اگه اون کلیپ معروفی که تایم پیست سنا، 911GT2RS و 488pista و َآونتادور SVJ رو ببینی….متوجه میشی که فراری با گرون ترین و آپشنال ترین لاستیک خودش….کمتر از 0.5 ثانیه سریعتر از آونتادور با لاستیک های پایست….روی آونتادور اگه لاستیک های trofeoR بندازی(که به صورت آپشن در دسترسه) اونوقت غیر از سنا هیچ ماشینی نمیتونه توی پیست باهاش رقابت کنه….که البته سنا به خاطر ویژگی های فنیش(0-300 توی 17 ثانیه) اصلا با آونتادور توی یه رده قرار نمیگیره و رسما هایپر کار به حساب میاد….
پیستا باید دود لاستیکای trofeoR آونتادور رو بخوره اونوقت………
همونطوری که پورشه خورد….
M
۲ تیر ۱۳۹۸بزرگوار مگه پورشه رکوردشو پس نگرفت ؟
دوما وجدانن قیمت هارو دیدی SVJ خیلی گرونتره و اصلا با پیستا غیرقابل مقایسس
حریف 488 پیستا هوراکان پرفورمانتس
و از مک لارن هم 720 اس نه سنا !
joojoo
۲ تیر ۱۳۹۸صرفا جهت اطلاع….اون پورشه ی 6:40……نسخه ی MRبود که یه ماشین تولیدی جاده ای محسوب نمیشه…مثل P1 GTR….توی رکورد داران بخش خودروهای تولید انبوه همچنان آونتادور کبیر پیشتازه….
فک میکنی آونتادور با برداشتن صندلی شاگرد و حذف تهویه و سفت تر کردن دامپر ها نمیتونه رکورد 6:38 بزنه؟؟؟
در ثانی…..رقیب 720S، پیستا نیست…488 GTB هست….چون پیستا مستقیما برای پیست بهینه سازی شده…..یه چیزی مثل سری LT مکلارن….
ثالثا…..اگه قیمت مهم باشه……پس هایپرکارهایی مثل918 و P1 و لافراری اصلا به درد نمیخورن چون با دوبرابر قیمت، توی پیست از آونتادور کبیر عقبترن…..اما همه میدونیم اینطور نیست و خودروهای قابل احترامین…. پس بهتره فاکتور قیمت رو کلا درنظر نگیریم…..
Ferrari
۲ تیر ۱۳۹۸کی گفته ۴۸۸gtb رقیبشه؟؟ خیلی جالبه همین ۴۸۸gtb با مکلارن ۶۷۵lt رقابت کرده.ضمنا ماشینهای مخصوص پیست فراری برعکس لامبورگینی ازنظر راحتی و امکانات چیزی کم ندارن تشریف بیرید تست اتوکار رو ببینید مقایسه ۴۸۸ پیستا و مکلارن ۷۲۰ رو که پیستا برنده رقابت شد
https://youtu.be/JbZCk0gY9Fc
اینم لینک مقایسه
Ferrari
۲ تیر ۱۳۹۸اولا از کجا فهمیدی که لامبو از تایر های معمولی استفاده میکنه؟؟ دوما قیمت ۴۸۸ پیستا فول اپشن از قیمت پایه اونتادور svj کمتره یه جفت لاستیک انقدر قیمت نداره که لامبو استاندارد روی ماشینش نذاشته
سوما اونتادور svj اکثر پیستها رکورد های ناامیدکننده ثبت کرده
https://fastestlaps.com/models/lamborghini-aventador-svj
اینم لینک.
اونی که باید اون عقبا گردو خاک جمع کنه اونتادوره دوست عزیز
joojoo
۳ تیر ۱۳۹۸چون از نویسنده ی اون مجله سوال کردم…..و تایید کرد که از p-zero به جای trofeoR استفاده شده….درحالی که بقیه ی رقبا از تایرهای مسابقه ای استفاده کرده بودن…به طور مثال سنا از TrofeoR و 911 از pilotsport cup2 استفاده کرده بودن….در مورد پیستا هم گفته شده بود که از تایر های مسابقه ای استفاده شده.
توی تست اونتادور SV، توی موتورترند رندی پست اذعان داشت که با تعویض تایر….توی یه مسافت با تایم زیر 1 و نیم دقیقه ای، آونتادور با تایر trofeoR دو ثانیه سریعتر از ,وقتیه که Pzero داشته باشه….یعنی با یه حساب ساده….توی اون کلیپی که در اون، سنا، 911، پیستا و آونتادور کبیر با هم مسابقه دادن، آونتادور یک و نیم ثانیه پیش میفته از پیستا…..
میگی آونتادور رکوردهای ناامیدکننده ای داشته..خب بله….وقتی از تایر های پایه استفاده کنن مسلما نمیتونه رکورد خوبی بزنه…. جرئت ندارن با TrofeoR رکورد بزنن تا ببینن شاهکار لامبورگینی چطوری با هایپرکاری مخصوص پیست با 350 کیلو وزن کمتر، 30 اسب قدرت بیشتر و 80 نیوتون متر گشتاور بیشتر(منظورم همون مکلارن سناست)پا به پا میره و همه ی رقبای سوپر اسپورت(من جمله پیستا که خیلی تو بوق و کرنا کردنش)و بقیه ی هایپرکارهای عادی(لافراری، پی وان و 918) رو پودر میکنه…..شاید فقطSF90 استرادال بتونه از حیثیت فراری دفاع کنه جلوی آونتادورکبیر……..شاید….
متاسفانه هیچ کس تو کتش نمیره که ماشینی با فناوری 2011 به قدری خوب باشه که بتونه با قدرت به جنگ اوج برترین ماشینهای سال 2019 بره…..واسه ی همین توی هر بررسی ای، یه جوری شرایط رو براش نامساعد میکنن….اون از درگ تایمز که جریانشو توضیح دادم…..اینم از بقیه ی مجلات که از لاستیک های پایه استفاده میکنن جلوی رقبای با لاستیک های مسابقه ای….
با این وجود هیچ وقت از محبوبیت آونتادور کم نشده و نخواهد شد….چون آونتادور ماشین اعداد روی کاغذ نیست………….
ایمان
۱ تیر ۱۳۹۸برای پی بردن به سریع بودن این ماشین در پیست باید گفت که در ۷ پیستی که هم ۴۸۸ پیستا و هم ۷۲۰S با هم رقابت داشتن عملکرد ۴۸۸ پیستا در هر ۷ پیست بهتر از رقیب اصلیش بوده که این عملکرد خودش گویای همه چیز هست
Alireza
۲ تیر ۱۳۹۸۷۲۰ماشین که پیست نیست
ایمان
۲ تیر ۱۳۹۸چون تو پیست جلوی فراری حرفی برای گفتن نداره میگین ماشین پیست نیست ؛ اگه تو درگ هم قافیه رو به فراری ببازه شما دوباره میگین ۷۲۰S اصلاً ماشین درگ نیست …. ولی دوستان چه بخواهید و چه نخواهید ۴۸۸ پیستا و ۷۲۰S رقیب اصلی همدیگه هستن
porschesport
۱ تیر ۱۳۹۸پیستا بسیار خوب عمل کرده و به احتمال زیاد رکورد نوربرگرینگ رو میزنه , البته رقباش قطعا دست به کار خواهند شد و این رقابت جانانه ادامه داره , بیصبرانه منتظر عملکرد sf90 در پیست هستم.
joojoo
۳ تیر ۱۳۹۸مشخصا نمیتونه….عملکردش با لاستیک های آپشنال با عملکرد آونتادور با لاستیک های پایه برابره….جلوی آونتادور با لاستیک های TroeoR هیچ شانسی نداره
علی
۱ تیر ۱۳۹۸تنها دلخوشی اینه که لامبورگینی گاو وحشی بمونه و توربو استفاده نکنه فراری باید تنفس طبیعی در کنار توربو نگه میداشت حیف
joojoo
۳ تیر ۱۳۹۸موتور 12 سیلندرش که توی 812 استفاده شده هنوز سوسویی از امید رو داره
Mf1
۱۷ تیر ۱۳۹۹رکورد مکلارن mp4جالبه که از لامبورگینی سریعتر که خیلی از طرفدارها لامبو میگفتن مکلارنmp4 خیلی ایراد داره حریف اونتادور نمیشه دیدیم تو پیست حریف گران قیمتش نابود کرد باتوجه هردو خودرو ساخت سال ۲۰۱۲ هستن