در دنیایی که هر چه سریعتر به سمت الکتریکیسازی و حذف پیشرانههای درونسوز پیش میرود، دیدن یک موتور V12 تنفس طبیعی اتفاق بسیار نادری است اما فراری که چندی پیش مدل ۸۱۲ کُمپتیزیونه را با یکی از همین جواهرهای کمیاب معرفی کرد، اعلام کرده است که قصد ساخت پیشرانهٔ دوازده سیلندر حتی قویتر را دارد. رئیس فنی اسب رقصان مارانلو «مایکل لیترز» دراینباره گفته است که «ما در حال کار روی آن هستیم». مدیر ارشد بازاریابی شرک «انریکو گالیرا» نیز افزوده است:
آنها به ساخت یک 812XX مخصوص پیست حتی فکر هم نکردهاند ولی ما به چیزی فکر میکنیم که در آینده قابلمشاهده خواهد بود
با توجه به این اظهارات، هماکنون چند نامزد شایسته وجود دارد که ممکن است به این نیروگاه جدید مجهز شوند. یکی از این خودروها میتواند جانشین رسمی هایپرکار هیبریدی لافراری باشد که گویا چند سال دیگر با دیدن آن فاصله داریم. یک گزینهٔ دیگر میتواند سوپراسپرت پرچمدار جدید فراری باشد که ممکن است با دانش فنی بخش لمانز این شرکت توسعه پیدا کند. همچنین علیرغم گفتههای گالیرا، نسخهای مخصوص پیست از ۸۱۲ هم میتواند محتمل باشد؛ اما تا زمانی که نیروگاه V12 جدید فراری معرفی شد، موتور کنونی ۶.۵ لیتری ۸۱۲ کُمپتیزیونه پرچمدار پیشرانههای این شرکت خواهد بود. این موتور ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
RezaRs
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بر طبل شادانه بکوب
پیروز و مردانه بکوب
Ninja
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اینم ادامش یهویی به زهنم رسید
بر طبل شادانه بکوب
پیروز و مردانه بکوب
یه قصه از خاله شادونه بگو
امین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش پیشرفت نمیشه اسمشو گذاشت از گشتاور زذن اسب بیستر شه مثل استون ۱۰۰۰ اسبی تقریبا v12های تنفس طبیعی چند ساله که به خد نهایی رسسدن
محمد امین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰نه خیر ، گشتاور رو برای این پایین گرفتن که چسبندگی بیشتر بشه،مگه موتور فراری fxxk یادتون نیست که 870 اسب قدرت داشت با ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور اونم از ۶.۳،حالا فرض کن از ۶.۵ تا ۱۰۰۰ تا هم میتونن بگیرن با گشتاور ۷۵۰،کلا موتور های تنفس طبیعی گشتاورشون خیلی سخت بالا میره، باید حجم رو بیا کرد مقل وایپر ،که اونوقت قدرت بالا نمیره چون دور موتور پایینه
بعد هم ،در این دنیا که حتی لامبورگینی حرف از الکتریکی شدن میزنه،این یه غنیمته هست
علی turbo s
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰کمپتزیونه چه زیباتر و باابهت تر از سوپر فسته.
HR3
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰سلطان کارش درسته
یه مقاله می خوندم که بین 100 میلیاردر اول جهان بهترین و لوکس ترین برندها رو پرسیده بودن
هیچ خودروسازی تو این لیست نبود جز فراری !!!! یعنی میلیاردرهای نامبر وان جهان خودرو رو خیلی چیز لوکسی نمیدونن به جز فراری
جالبه فراری بین اون برندهای مختلفی که انتخاب شده بودن هم جز 10 تای اول بود
این نشون میده این برند چقدر معتبره
Aryan???judo
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰در معتبر بودن فراری شکی نیست ولی همه ی ثروت مند ها که عاشق رانندگی اسپرت و فراری نیستن شاید بعضی ها عاشق رولزرویس باشن و اگر هم اسپرت سوار باشن ینی لامبورگینی دوست ندارن؟؟
محمد رستمی نژاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰من در نظر شخصی ام هیچ وقت فراری را دوست نداشتم.
یعنی از فراری هیچ وقت خوشم نیامد .
فرقی نداره کدوم ماشین باشه .
من از فراری خوشم نمیاد .
ولی همه میدونن میمیرم برا لامبورگینی.
(با احترام ، در خوب بودن فراری هیچ جای شک نیست)
Amirreza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰من طراحیای فراری رو خیلی دوست دارم چون طراحیاشون جوریه که انگار فقط برای پیست ساخته شدن نمونش لا فراری یا ۴۵۸
نعمت اله آزموده
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا
شاید بشود فراری رو دوست نداشت اما اصلا نمیشود شاهکار های را که میسازد نادیده گرفت فراری f40 به تنهایی اثبات کننده این موضوع است
""new ""RAMIN
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اقای محمد رستمی نژاد.
بنده هم زیاد با فراری حال نمیکنم و ازش خوشم نمیاد تنها فراری که خوشم میاد این هست?
http://www.pedal.ir/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C/ferrari-gtc4lusso/
مسعود
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰جفتشون فوق العاده هستن ولی در بخش ظاهر لامبورگینی یه چیز دیگس…
طراحی لامبورگینی حتی اونایی رو که به ماشین علاقه ای ندارن هم عاشق خودش میکنه از پیر بگیر تا جوون و نوجوون حتی بچه های کوچیک
محمد امین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰هر کس سلیقه ای داره ،جفتشون خوبن ولی سلیقه هم حرف اول رو میرنه
Amirreza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰#لطفا-۱۲-سیلندر-را-زنده-نگه-دارید
Ninja
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰قویترین وی 12 فراری
6.5 لیتر با 830 اسب بخار و 692 گشتاور
قویترین وی 12 لامبو
6.5 لیتر با 820 اسب بخار گشتاورش رو نمیدونم شاید گشتاورش بیشتر از فراری باشه
البته وی 12 فراری بعد از وی 12 لامبو ساخته شده
محمد رستمی نژاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰لامبورگینی یک چیز دیگه است.
در واقع این جمله برای لامبورگینی درست است ، نه …..
ذره ذره لامبورگینی از عشق ساخته شده.
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ولی در مقابل من پاگانی رو بیشتر از فراری و لامبورگینی دوست دارم.
محمد رستمی نژاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰خب این اشتباه است.
پاگانی هایپرکار میزنه و فراری و لامبورگینی سوپراسپرت .
درضمن پاگانی یک شرکت بسیار کوچیک تر است و تعداد کارمندان بسیار بسیار کم کمتر .شاید یک دهم کارمندان لامبورگینی ، پاگانی کارمند نداشته باشه ، فکر کنم کلا شرکت پاگانی ۷۰ نفر کارمند داره.
بعدش پاگانی بسیار تولید محدود است و درسال شاید ۵ دستگاه پاگانی نزنه .
درضمن ماشین های پاگانی سبک دیگه ایی از پرفورمنس رو ارائه میدن و کلی نکات دیگه .
ولی از روی علاقه پاگانی هم عالی است .
Ninja
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اره پاگانی با یه موتور 6 لیتر تنفس طبیعی با یه صدایی که حتی از لامبو فراری شاید بهترن و با ۸۳۸ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری از لامبو فراری سر تره
راستی این وی 12 جدید رو داره برا جانشین لافراری اماده میکنه
محمد رستمی نژاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰البته آقا امیر شما علاقه تون رو گفتین .
من گفتم شاید دارین پاگانی رو با لامبورگینی و فراری مقایسه میکنین .
نعمت اله آزموده
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰55 کارمند
محمد امین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰فقط یه چیز بگم نینجا جان راجب موتور پاگانی ۶ لیتری
این موتور اول اینکه ساخت خودشون نیست
و از نظر قدرت به حجم ،حدود ۲۶ سال پیش فراری f50gt با موتور ۴.۷ لیتر تنفس طبیعی قدرتش ۷۵۰ بود اون هم برای ماشین ۸۶۰ کیلویی ،یعنی از نظر قدرت به حجم فقط یه موتور بهش میرسه به غیر از موتور های فرمول یک ،اونم موتور t50 گوردن موری هست
ولی من خودم عاشق پاگانی هستم ،و به نظرم زوندا از زیبا ترین ماشین هاست
Ninja
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اها
ممنون از اطلاعاتتون خوبتون محمد امین جان
محمد امین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام نینجا جان ، فقط من یه چیز بگم و برم سریع، ببخشید ریپلای کردم
با توجه به اینکه موتور ۶.۵ لیتر ۸۲۰ اسب لامبو که داخل اسنزا هست قویترین ۱۲ سیلندر لامبو هست ،اما قویترین ۱۲ سیلندر فراری ۶.۳ لیتری هست که اخل انزو fxx و لافرای fxxk بود و از سال ۲۰۰۴ ساخته میشد با ۸۷۰ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متر
Ferrari
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰فرق v12 فراری با v12 لامبورگینی اینه که اون مدل لامبو برای پیست ساخت شد و محدودیتهای الایندگی رو نداره
مهدی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰قویترین مدل اونتادور که فکر کنم svj باشه ۷۷۰ اسب داره شما کدوم مدل لامبو مد نظرتونه؟
محمد امین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰منظورم اسنزا بود که تازه پیست محوره و باید با میست محور فراری که fxxk و fxx هست مقایسه بشه که از سال ۲۰۰۴ با حجم کمتر قدرت بیشتری هم میگرفته
مهدی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اره همینجور برو جلو فراری
اگه تو پیشرانه 12 سیلندر رو زنده نگه داری کل ماشین باز های دنیا خوشحال میشن
Kf
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی خوشم اومد
بقیه دارن پنکه برقی میسازن فراری داره روی V12 کار میکنه
محمد رستمی نژاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰خب وقتی افرادی از ماشین بازی هیچ رشته ایی ندارن ، اصلا نمیدونن یعنی چی ، چه انتظاری داری؟
وقتی ماشین بازی رک در هداپ دیسپلی و سقف پانوراما و کروزکنترل میبینن چه انتظاری داری؟؟!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰در یک کلام آپشن بازن،و اصلا از ماشین چیزی نمیدونن…
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰منظور شما از پنکه برقی چیه ؟ الان همه بده شدن فراری که 12 سیلندر داره شاه شده ؟
هر شرکتی سبک برادر من
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰خرید مدلای خاص فراری واسه ثروتمندا و کلکسیونرا علاوه بر اینکه یه انتخاب احساسی و از روی علاقه صرف هستش، یه سرمایه گذاری لوکسو تضمین شده هم بحساب میاد و کمپانی فراریم این موضوع رو خوب میدونه که با توجه به این مزیت میتونه ماشینای خاص خودشو با قیمتای میلیون دلاری حتی قبل از معرفی و رونمایی اولیه پیش فروش کنه
Ninja
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰از نظر من بهترین ترکیب دنیا لافراریه 12 سیلندر طبیعی با موتور برقی وزن کم شتاب بالا صدا عالی سقف سرعت عالی مهندسی عالی قیافه عالی امیدوارم لامبوگینی هم وقتی جانشین لافراری معرفی شد برای رقابت با اون از این ترکیب استفاده کنه
ولی یه چیز برام خیلی جالبه اینه هم فراری و هم لامبو گفتن تو سال 2025 اولین خودروی برقی خود رو میسازند فک رکن اگه هردو تو یه کلاس باشن چه رقابتی میشه من تا الان راستیتش رقابتی اصلی بین فراری لامبو ندیدم چون لامبو نه رقیبی مستقیم برا 812 نه لافراری نه 488 و اف 8 و اف 12 و اس اف 90 نساخته ولی تو اینده یعنی تا سال 2025 سه رقابت مستقیم بین لامبو و فراری پیش میاد
اولی سر ساخت اس یو وی
دومی سر ساخت هایپر کار هیربرد
سومی سر تولید یه ماشین تمام برقی
همه این رقابت ها به احتمال 75 درصد شکل میگیرن ولی انتخاب بین لامبو و فراری تو این رقابت ها سلیقه ای هست
مهدی موتور
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰خوبی فراری نسبت به لامبورگینی اینه که
بدونه ر داره
ولی هر دو عالی ای کاش هر دو به جا الکتریکی رو هیدروژنی تمرکز کنن هر چند سخته
BenzSLR
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰دهه آخر ماشین بازی …..
SF90 STRADALE
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اخبار خوب از طرف فراری همچنان ادامه داره ….
جانشین LaFerrari قطعاً V12 هیبرید هست
با وزن بسیار کم و تمرکز روی پیست
اولین V6 هیبرید هم تا یکماه آینده رونمایی میشه با قدرتی حدود ۷۰۰ اسب بخار
یک سورپرایز ویژه هم فراری برای آینده ای نزدیک داره و سعی میکنه فعلاً مخفی کنه اون رو ولی امان از فضای مجازی که همه چیز رو لو میده
نسخه ای قوی تر از SF90 استراداله که با پوشش تیره وانتابلک دیده شده ??
نعمت اله آزموده
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰از sf90 قویتر در حالی که خود sf90 سوپرکاریست که مرز هایپر کارها و سوپرکار هارا بسیار به هم نزدیک تر کرده
سهند
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰قطعا فراری مثل همیشه آینده ای روشن دارد
کی میدونه جانشین لافراری در چه سالی رونمایی میشه؟
محمد امین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰فکر میکنم ۲۰۲۳ طبق سنت ۱۰ ساله
ae86
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰موتور وی دوازده فقط فراری لاکردار خدای قدرت و گشتاور هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰فقط خدای قدرته،خدای گشتاور فقط آمریکایی ها…
لامصب با ۱۰۰اسب بخار ۲۰۰,۳۰۰نیوتن متر گشتاور دارن…
محمد امین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰از نظر قدرت تنفس طبیعی ،ایتالیا و بریتانیا، از نظر گشتاور آمریکا ?
محمد امین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بیوک gsx 455 با موتور ۷.۵ لیتر یا همون ۴۵۵ قدرت ۳۶۰ تا داره با گشتاور ۶۹۲ که عالیه
فورد گلکسی ۵۰۰ کوپه با موتور ۴۲۷ اینچ، نسخه ی فولش ۴۲۵ اسب قدرت و ۶۵۰ نیوتون گشتاور داره که بی نظیره
و بهترین امریکایی هم پلیموث سوپربرد رودرانز هست با ۴۲۵ اسب قدرت و ۶۶۴نیوتون متر گشتاور از ۴۲۶ اینچ که اینم عالی هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰درود آقای محمد امین?
بهتره یادی کنیم از موتور ۷لیتری یا ۴۲۷اینچی کادیلاک که توی مدل ۱۹۶۶ که ۳۳۰اسب قدرت و بیشتر از ۶۵۰نیوتن متر گشتاور رو تولید میکرد…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰من که امیدی ندارم،یکی دو سال دیگه اینم میره تو فاز سشوار ساختن،دههی آخر ماشین بازی یه دهه پیش تموم شد الان دیگه اثری از یه (ماشین) واقعی نیست….
mm.y@rlou
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰یه خبر خوب از سلطان پیشرانه ها
Farzad
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰V12 هویت فراری هست و به این راحتی ها بی خیالش نمیشه ، ای کاش سیاستمدارهای کثیف هم اینو میفهمیدن .
mahan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰درست همون جایی که رقیب داره خودشو بازنشسته میکنه.فراری با سرعت تمام داره میزنم جلو،❤️❤️من همیشه نتونستم بین لامبورگینی و فراری فرق بذارم گویی هر دو پسرای یه کارخونه هستند و تک تک مدلاش ارزشمند و قابل احترامند.گاهی یک مدل فراری رو بیشتر دوست دارم گاهی یک مدل لامبورگینی رو.نباید این رینگ بدون حریف میمون و خالی میشد.یکی از زیباترین رقابت های دنیای خودرو همین رقابت فراری و لامبورگینی هست درست مثل همون رقابتی که پدربزرگاشون با هم شروع کردن.امیدوارم لامبورگینی هم به راه راست هدایت بشه.
جکس
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰لامبورگینی اوروس اوو در پیست نورنبرگ رینگ با پوشش استتاری دیده شده
پدال خبرش رو کار کنین
Motor1.com
محمد مختاری آذر
۱ خرداد ۱۴۰۰عجب مهندسی واقعا شاهکار هستش