بالاخره نسخهی کانورتیبل فراری ۴۸۸ GTB نیز بصورت رسمی معرفی شد؛ مطمئنا تجربهی خرامیدن این اسب سرکش و لمس ضربههای باد بر صورتمان لذتبخش خواهد بود!
«تکراری و خستهکننده»؛ صفتی که هیچگاه فراری شایستهی سرافرازی به آن نخواهد بود! آخر مگر میشود که نسخهی بدون سقف یک زیبای چابک و چموش ایتالیایی دو توربویی که با موتور پرحجم ۳.۹ لیتری V8اش نزدیک به ۶۶۰ اسببخار را به جولان در جادهها وا میدارد، صفتی جز «فوقالعاده است» را پذیرا باشد؟ صفر تا صد این اسپایدر تندپا تنها در ۳ ثانیه طی خواهد شد و اگر دقیقتر شویم، صفر تا دویست آن نیز تنها ۸.۷ ثانیه زمان خواهد برد؛ شاسی این خودرو همان شاسی استفاده شده در برادر سقفدارش است که به لطف ۱۱ آلیاژ آلومینیوم و فلزاتی چون منیزیم که در ساخت قطعات مختلف آن به کار رفتهاست، ضمن ۱۰ کیلوگرم چربیسوزی نسبت به فراری ۴۵۸ اسپایدر، از ۲۳٪ سختی بیشتر برخوردار است. لذت رانندگی این فراری که تنها ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن و نسبت به ۴۸۸ جیتیبی کمتر از ۵۰ کیلوگرم اضافه وزن دارد، کافی نیست؟ خب نظرتان راجع به تماشای آسمان و لمس هوایی که این خودروی ۶۶۰ اسببخاری میشکافد چیست؟ تنها ۱۴ ثانیه زمان کافیست تا سقف این خودرو کاملا جمع شود و در محفظهی مخصوصش در پشت صندلیها قرار گیرد؛ ۱۴ ثانیه تا لمس آسمان و لذت دوبرابر از رانندگی این سوپرماشین ایتالیایی! پنجرهی برقی قسمت پشتی این خودرو که در حقیقت برای جلوگیری از ورود باد در هنگام رانندگی بیسقف تعبیه شده نیز بصورت مستقل قابل تنظیم به ۳ حالت است؛ کاملا بالا که از ورود باد هنگام رانندگی بدون سقف جلوگیری میکند، نیمه بالا و کاملا پایین نیز برای لذت شنیدن صدای غرش موتور این اسپایدر در هنگام رانندگی با سقف در نظر گرفته شده است؛ تصمیم، تصمیم شماست! فراری تمام امکانات لازم را در اختیارتان قرار داده است! این خودروی سقف سخت (هرگاه سقف یک کانورتیبل همجنس بدنهی خودرو باشد، آن را سخت و هنگامی که جنس از سایر مواد مانند پارچه باشد، آن را نرم مینامیم) پس از معرفی کاملش در پاییز امسال، تابستان سال آینده به بازار عرضه خواهد شد؛ برچسب قیمتی فراری ۴۸۸ اسپایدر چیزی حدود ۲۷۵.۰۰۰ دلار تعیین خواهد شد؛ حدود ۳۰.۰۰۰ دلار گرانتر از مدل ۴۸۸ جیتیبی و کمی ارزانتر از اسپایدر محبوب مکلارن ۶۵۰اس.
منابع:
Car And Driver
Carcoops
amir.z
۱۱ مرداد ۱۳۹۴اقا میدونم ربطی نداره ولی حتما به این لینک برین….
نظر مجله کار اند درایو در مورد خودروسازی ایران….میاد مدل های مختلف سایپا و ایران خودرو رو بررسی میکنه….
m.caranddriver.com/features/cars-from-the-axis-of-evil-iran-feature
امید
۱۱ مرداد ۱۳۹۴چه انتظاری میشه داشت آخه
به فرغونم مگه میشه نظر داد ؟
فکرشو بکن تست درایورش بیان ایران
یه سمند بردارن یا پراید بعد ببرن از شتاب جی و رانندگی سر پیچا مطلب بنویسن !!
خدایی برین سمند سریر رو ببینین !
از کلمه ی لاکچری براش استفاده کردن !
:))))
amir.z
۱۱ مرداد ۱۳۹۴لاکچری ترین ماشین ایران خودرو……اخرشو خوندی؟????????????????
پیشنهاد میکنم اگه از کاربرای این سایت)کسایی که عضون(کسی وقت داشت حتما ترجمه بکنه
محمد gt500
۱۲ مرداد ۱۳۹۴داداش لاکچری یعنی چی؟
amir.z
۱۲ مرداد ۱۳۹۴luxury به معنای تجملی….عامیانه به یه چیز باکلاس و لوکس میگن
Ali
۱۲ مرداد ۱۳۹۴یعنی لوکس
مصطفی
۱۲ مرداد ۱۳۹۴نسبت به مدل کوپش چقد گرونه!!!!!!!
امید
۱۱ مرداد ۱۳۹۴از نظر ظاهری بدک نیس ولی به سادگی و جذابیت 458 نمیرسه
استفاده از توربو باعث شده دیگه اون صدای گوش نواز 458 رو نداشته باشه
458 در عین سادگی خیلی زیباست
ولی اینو زیادی شلوغش کردن
Hossein1002
۱۱ مرداد ۱۳۹۴با اینکه طراحی های اخیر فراری تکراری شده،ولی باز هم برات جذابیت داره
Amin.
۱۱ مرداد ۱۳۹۴فقط باید جلوش سجده کرد، همین.
Xman
۱۷ مرداد ۱۳۹۴این جماعت جلوی لافراری سجده نکردن حالا چطور توقع داری جلوی 488 سجده کنن؟
AHMADREZA
۱۱ مرداد ۱۳۹۴خیلی زیبا شده منتظر هورکان اسپایدر هستم
عارف
۱۱ مرداد ۱۳۹۴اشک تو چشام جمع شد وقتی دیدمش
ALiHidden
۱۱ مرداد ۱۳۹۴عاشق اینجور کانورتیبل هام!
mehdi.s
۱۱ مرداد ۱۳۹۴یه لحظه تصور کن ظرف سه ثانیه صد و میزنه… با اون کیفیت رانندگی بی نظیرش… واقعا هیجان انگیزه، کاش بشه همه بتونیم تجربه کنیم این نوع لذت رانندگی رو .
Danial
۱۱ مرداد ۱۳۹۴در مقابل فراری باید سر تعظیم پایین آورد همین و بس :|
KOENIGSEGG
۱۱ مرداد ۱۳۹۴JUST LAFERRARI
سبحان
۱۱ مرداد ۱۳۹۴آقای مقدم دمت گرم به خاطر آرزوی درجه یکی که آخر مطلب کردی! ایشالا برای خودتون!
نمی دونم چرا اما 458 و 488GTB در نظر من زمین و آسمون بودن گرچه خیلی شبیه اند. 488 رو که دیدم واقعا رفتم تو خلسه!! =))) این مطلب تکرار اون خلسه بود برام!
اون جمله که نوشتید “شاهکار ایتالیایی” ، مرا بس!
سام سامی
۱۱ مرداد ۱۳۹۴عاشق اون کیلومتر شماری هستم که جلوی شاگرد گذاشته شده تا وقتی گاز میدی اونم از شتاب گیری وحشتناک ماشین لذت دو چندان ببره…
درود بر عاشقان خودرو
احمد باقری
۱۱ مرداد ۱۳۹۴بی نظیره. فراری چون تمرکزش روی ماشینهای اسپرت و هایپر کارهاست، واقعا تکنولوژی، طراحی و … رو به اوج رسونده.
Jon Snow
۱۱ مرداد ۱۳۹۴عاااالیه
ولی اون ابهت و خشن بودن خودرو های لامبو رو نداره ♥♥♥
رضا
۱۱ مرداد ۱۳۹۴قیمتش از مکلارن 650 ارزون تره!!!
آخه کی میاد بجای فراری مکلارن بگیره؟!
فراری 488 +
مکلارن 650 –
naser
۱۱ مرداد ۱۳۹۴فراری خیلی زمان می بره خودشو به مکلارن سلطان برسونه
mclaren
۱۲ مرداد ۱۳۹۴این نظر شخصی شماست و سلیقه ای…و چون چیزی از مکلارن نمیدونی به همین راحتی نتیجه صادر میکنی…! مکلارن 650 جز محبوترین خودروهای خاص دنیاست ولی تو ایران دیگه خودتون میدونین ملت دهن بین هستن….البته این صحبتم این نیست فراری ضعیفه نه خودم علاقه شدیدی به فراری دارم…و با دیدنش کلی روحم شاد شد :D ولی نتیجه گیری های کلی بعضی دوستان خیلی جالب و خوندنیه.
شایان
۱۲ مرداد ۱۳۹۴مک لارن کی گفته مک لارن یکی از محبوب ترین خاص هایه دنیاست چرا میخوای به مخاطب القا کنی اون چیزیو که دوست داری اتفاقا در خاص ها خیلی هم محبوب نیست با اینکه من از برندهایه آلمانی خوشم میاد ولی نمیشه از قدرت جذبه فراری همین طوری گذشت اینم میدونم که مقایسه فراری و مک لارن در جذبه و محبوبیت شبیه جوکه یه طوری هم از ایرانی ها حرف میزنی که انگار ته *** خودت مگه ایرانی نیستی؟ پس حرفه خودت برای خودتم صدق میکنه من نمیدونم شما طرفدارایه ماشینهایه انگلیسی چرا اینقدر دوست دارین خودتونو خاص و از بقیه بهتر جلوه بدین خب در این که رسانه هایه انگلیسی روتون تاثیر مستقیم میذارن شکی نیست ولی چرا خودتون نمیخواین از خودتون استدلال داشته باشین یه ذره فکر کنین
mclaren
۱۲ مرداد ۱۳۹۴شایان شما که دیگه پیش همه بچه های پدال شناخته شده هستین و به بیراهه گفتن و اطلاعات ناقص و غلط ضد انگلیسی معروفی پس حرفی ندارم با شما
mclaren
۱۲ مرداد ۱۳۹۴در ضمن وقتی مدل 675 ال تی مکلارن هنوز به عرضه نرسیده وعین 500 عددشو پیش فروش میکنه یعنی محبوبیت این خودرو … دست از جوک گفتنات بردار حتی همه میدونن سطح تکنولوژی انگلیس از آلمان هم بالاتره تو همه زمینه ها ….توی مکلارن تکنولوژی هایی بکار رفته که تا الان توی هیچ سوپر اسپرتی بکار نرفته و شما تو خواب سیر میکنی و نظرات بچگانه القا میکنی و رکورد منفی رو توی سایت ثبت میکنی…همون 650 قاتل تمام مدل های لامبورگینی و فراری(به جز لافراری که از بزرگان هست) شد…مشکلت اینجاست به زور میخوای بگی آره منم هستم.
Archi KHAN
۱۱ مرداد ۱۳۹۴فراری بی نظیییییییییییییییره…
H.A.D.I
۱۲ مرداد ۱۳۹۴طراحی کنسول و داشبوردش حس جنگنده اف-22 رو القا میکنه … خعلی متناسبه همه چیش! آورین!
فردین بهادری نژاد
۱۲ مرداد ۱۳۹۴راضیم ازش
14 ثانیه عالیه
MjM
۱۲ مرداد ۱۳۹۴488 یه نمونه پیشرفته و تکامل یافته 458 هست وقدم رو به جلو فراری برای بیرون اومدن از استراتژی خودروهای تنفس طبیعی… البته بعد از کالیفرنیای جدید
mclaren
۱۲ مرداد ۱۳۹۴عاشقش شدم با این رنگش خیلی قشنگتر از قرمز روش خوابیده کلا سنگین تر شد
علی بی غم
۱۸ مرداد ۱۳۹۴آدما وقتی سوار فراری میشن که میخوان کسی باشن ولی وقتی سوار لامبو میشی که کسی هستی…با تمام احترام برای اسب سرکش