فراری

جاسوسی از فراری 488 GTO مدل 2017

اگر به هر دلیلی فکر می‌کنید فراری ۴۸۸ GTB نرم است (!)، این برند ایتالیایی ظاهراً در حال کار برای حل این مشکل است. خبر جدیدی که از سوی اتوکار منتشر شده نشان می‌دهد نام GTO در حال بازگشت است. این خودرو اساساً نسخه‌ی متمرکز روی پیست ۴۸۸ GTB خواهد بود و این خودروی پرفورمنس از هر نظر ارتقا خواهد یافت. تصاویر جاسوسی ثبت شده نشان دهنده‌ی پروتوتایپ مرموزی بوده‌اند که شاید نشانی از تولید این خودرو باشد.


اولین موضوع تیون دوباره‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری پشت راننده برای تولید قدرت حدود ۷۰۰ اسب بخار خواهد بود. اگر شایعات منتشره درست از آب دربیایند بدین ترتیب مهندسان فراری خواهند توانست ۳۰ اسب بخار بیشتر نسبت به خروجی استاندارد ۴۸۸ GTB به دست آورند. هنوز حرفی درباره‌ی گشتاور این پیشرانه به میان نیامده اما به احتمال زیاد گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری کنونی افزایش خواهد یافت.

۴۸۸ GTB تنها با افزایش خروجی مواجه نخواهد شد بلکه از وزن خود نیز خواهد کاست. اعتقاد بر این است که در خودروی جدید از ترمزهای سرامیکی سبک‌تر، رینگ‌های فورج کاری شده و شیشه‌های نازک‌تر استفاده خواهد شد تا وزن خودرو به زیر ۱۴۰۰ کیلوگرم برسد. با حذف برخی مواد خفه‌کننده‌ی صدا و دیگر قطعات غیرضروری داخل کابین احتمالاً شاهد کاهش وزن ۷۵ کیلوگرمی خواهیم بود.


ارتقاهای خودرو تنها به این قطعات محدود نخواهد شد بلکه به لطف بدنه‌ی گیراتر و نصب سیستم کنترل زاویه‌ی لغزشی جانبی، آئرودینامیک مدل جدید نیز بهبود خواهد یافت. این سیستم در ۴۵۸ اسپچیاله معرفی شده و به الگوریتم بسیار رضایت بخشی اشاره دارد که زاویه‌ی سیستم فرمان، شتاب جانبی و سرعت خودرو را در نظر گرفته و زاویه‌ی لغزشی را محاسبه و بدین ترتیب کنترل کشش را تنظیم می‌کند. این سیستم به شتاب بهتر و چسبندگی بیشتر در زمان عبور از پیچ‌ها کمک شایانی می‌کند.


488 GTB تنها به ۳ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد بنابراین GTO همین وظیفه را در حدود ۲.۸ ثانیه انجام خواهد داد. این نسخه‌ی قدرتمندتر خواهد توانست در زمانی کمتر از ۸.۳ ثانیه‌ی موردنیاز GTB از حالت ایستا به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.


از آنجایی که تمرکز فراری روی بهبود شتاب گیری خودرو بوده، شاید حداکثر سرعت خودرو همان ۳۳۰ کیلومتر در ساعت مدل استاندارد باقی بماند.


بنا به خبر یاد شده این خودرو سال آینده و با بهای بسیار بیشتری معرفی خواهد شد تا بتواند ارتقاهای صورت گرفته و تولید محدود آن را توجیه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    چه خبر فوق العاده خوبی. هیولاست
    Forza ferrari

    1. peyman

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      این عکس جاسوسی رو کی گرفتن؟معلومه که زمستانه پس چند ماه از ازمایشش میگذره

      1. شاهین

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        شاید هم اونجا هنوز آب و هواش برفیه!

        1. peyman

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2095 ديدگاه)

          داداش الان تو نیم کره شمالی بهار هست .ایتالیا یا اروپا هم تو نیم کره شنالی هست

        2. توحید

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (57 ديدگاه)

          این آزمایشارو معمولا تو شمال اسکاندیناوی انجام میدن که نزدیک قطب شماله

    2. shirko.merceds benz

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (200 ديدگاه)

      دقیقا مکلارن ۷۲۰ و لامبو پرفورمنس رو نشونه گرفته !!

  2. Turbo

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    ماشینو لخت کردن بعد میخوان قیمتشو بیشتر کنن
    چه مسخره

    1. Ghost

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (193 ديدگاه)

      شما نخر !!!!!!!!!!!!!
      لامبو ام تقریبا همین کارو کرد با هوراکان چیزه بدی نیست

  3. Carbonado_GT

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    بسیار عالی امیدوارم منصوری یه کار جدی روی این ماشین هم انجام بده و تبدیل به احسنتش کنه.
    488 خیلی خوب شده ولی هنوز توان شکست دادن مک لارن 720 رو نداره.
    ( بردیا کربونادو جی تی )

    1. Carbonado Aventador

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      به به میبینم که هم اسم پیدا کردم….

      1. Carbonado_GT

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (61 ديدگاه)

        داداش جسارتا من که هم اسم شما نیستم
        تنها شباهت اسم ما همون واژه ی کربونادوست.
        من اسم این ماشین یعنی carbonado gt رو در سایت topcarrating پیدا کردم و محو مشخصات و مهندسی باورنکردنیش شدم. بعد در موردش تحقیق کردم و عاشقش شدم.

      2. Elring-aventador

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (331 ديدگاه)

        به زودی شاهد منصوری احسنت خواهیم بود . که میتونه خیلیا رو شکست بده????

        (محمدرضا الرینگ اونتادور)??????

  4. Rouzbeh

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    488 پرفورمانته!! امیدوارم توی پیست به خوبی بدرخشه

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      بعید میدونم به نزدیکی های رکورد اوراکان هم برسه !!!

      1. Carbonado Aventador

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        هنوز نیومده این پیش داوری ها چیه که میکنی!!!

        نمیدونم این چه حرکت زشتیه که تو پدال , هنوز ماشین رونمایی نشده میگن به پای فلان ماشین نمیرسه!!!!

        gto حدود 70 اسب از هوراکان پرفومانته بیشتر قدرت خواهد داشت پس درنتیجه تو نورمبرگ رینگ همه چیز ممکنه!!!!

        1. امپراتور لامبورگینی

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          به اسم پروفایل من دقت کن…
          اگر در دنیا نسبت به یک ماشین تعصب داشته باشم اون لامبورگینیه.
          افتخار هم میکنم که متعصب لامبورگینی باشم.
          کاری به این که بقیه چه نظری میدن یا چی در مورد من فکر میکنن یا اصلا از این کار من خوششون میاد یه نه ندارم.
          من متعصبم … یک متعصب نسبت به سلطان اتومبیل سازان جهان ؛ لامبورگینی. هیچ مشکلی هم باهاش ندارم.

      2. Elring-aventador

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (331 ديدگاه)

        درود .

        مجید جان اولا بگم که کاملا با نظرت مخالفم داداش .

        اوراکان واقعا ترکوند و لی نمی تونیم به حدسیات اکتفا کنیم … البته شما استاد مایی !!! ولی یه سوال اگر رقابت بین لامبو و فراری نبود کدومشون در جایگاه فعلیشون بودن ؟ چه کسی میخواست باشون رقابت کنه که انگیزه داشته باشن ؟

  5. Ahmad

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    خوش خبر باشی پدال.
    چیزی که عجیبه فراری تا به حال حرکت رو به عقب نداشته.ولی اینجا جلوی ماشین خیلی شبیه 458 ایتالیاست که مال دو مدل قبله.
    ممنون از شاهین احمد زاده عزیز

  6. kurdishlsmbo

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (80 ديدگاه)

    عکس آخر داخل اگزوز رو دقت کنید❤❤
    این حرکتو عشقه????
    دهن موتورو سرویس کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا