برخی فراری را به خاطر عدم ثبت رکورد در پیستهای مشهور دنیا شماتت میکنند. البته که رکوردهای ثبت شده در پیستها به فاکتورهای زیادی از جمله شرایط آبوهوا، دما و مهارت راننده بستگی دارند اما خب هیچکدام از اینها به پای تواناییهای خود خودرو نمیرسند. این موضوع مخصوصاً دربارهی پیست طولانی و سرسختی همچون نوربرگ رینگ آلمان صدق میکند جایی که عملکرد ضعیف تنها در یک پیچ میتواند باعث ثبت زمان بدی در پیست شود؛ اما خب وجود یک رانندهی کاربلد در پشت فرمان سنگ محک خوبی برای پرفورمنس کلی خودرو است؛ و قطعاً فراری ۸۱۲ سوپرفست از این لحاظ هیچ کمبودی ندارد.
محصول جذاب فراری به تازگی لذت حضور در جهنم سبز را چشیده است. فیلم حضور این خودرو در نوربرگ رینگ همین چند روز پیش منتشر شده اما واضح است که ثبت رکورد این خودرو در هوای گرمتری انجام شده است. در ویدئو گفته شده که دمای هوا در زمان ثبت رکورد این خودروی پیشرانه جلو ۲۷ درجه سلسیوس بوده و البته مسیر هم حدود ۲۰ درجه گرمتر گزارش شده است. قطعاً شرایط آب و هوایی خوبی وجود داشته هرچند پرفورمنس خودرو در دماهای اندکی کمتر شاید بهتر شود.
این خودرو از لاستیکهای پیرلی پی زیرو کورسا استفاده کرده و البته کاملاً استوک بوده است. البته نیازی هم به تیونینگ وجود ندارد چراکه این گرند تورر پیشرانه جلو از توزیع وزن عالی برخوردار بوده و پیشرانهی ۱۲ سیلندر آن نیز با قدرت ۷۸۹ اسب بخاری برای رقبا خط و نشان میکشد. این پیشرانه قدرت خود را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخها منتقل میکند و البته عنوان قویترین قلب آهنین تنفس طبیعی تاریخ فراری را نیز یدک میکشد.
با توجه به ویدئو میتوان گفت که فراری در پیچهای تند و خشن جهنم سبز کاملاً پایدار و استوار عمل میکند. چندین بار شتاب جانبی خودرو به ۱.۴ جی میرسد و البته شاهد ثبت سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت هم هستیم. سرعت ۲۴۸ کیلومتر در ساعت این فراری دیفرانسیل عقب در یکی از پیچها نیز کاملاً قابلتوجه و تحسینبرانگیز است. برای فهم بهتر موضوع بهتر است دقیقه دوم فیلم را با دقت دنبال کنید.
Mآsكvيch
۲۶ بهمن ۱۳۹۷اصلا واس پیست ساخته نشده ولی با این وجود عالی بود تایمش
کلا فراری دنبال تایم زدن نیست ولی شاید ۴۸۸ پیستا بیاد و بترکونه
محمد
۲۶ بهمن ۱۳۹۷خواه ناخواه دنیای خودرو با اعدادش هست که شناخته و مقایسه میشه
چه خودرویی واسه رکورد پیست ساخته شده باشه چه نه، مخصوصا این پیست، سنگ محک خودروها و برندها شده
.
شدیدا با اینکه خودرویی رو بخاطر ارزش کلکسیونیش بخرید و بیشتر از کیفیت خودش قسمت اعظمی رو هزینه برند کنید مخالفم
.
از طرفی در این مورد خاص، شدیدا جذب موتور تنفس طبیعی ۷۸۹ اسب بخاریش شدم….قطعا حس دلفریبی داره روندن ماشین تنفس طبیعی با این قدرت
یانکی
۲۶ بهمن ۱۳۹۷وایپر و کوروت هیچی اونا اصلا مخصوص پیست.کامارو رو کجای دلتون میزارید که جای 4 نفر داره قدرتشم کمتره ولی زکوردش 7.16
Mآsكvيch
۲۶ بهمن ۱۳۹۷خدایی اسم کامارو رو کنار فراری نیار! در مقابل فراری اسباب بازی بیش نیست!
وایپر که تو جدول نوربرگ رفته قاطی باقالی ها ببین چندمه! کوروت هم که موقع تولید گفتن قراره رتبه اول رو کسب کنه تو نوربرگ و در اخر اینقدر خراب بود تایمش که اصلا بیخیال شدن! یک ثانیه نسبت به نسل قبل پیشرفت داشت با اون همه ادعا! کامارو هم که اصلا زشته راجع بهش صحبت کنم
همه این ماشین هایی که گفتم با هدف رکورد أومده بودم! کامارو نسل جدیدش تا رونمایی شد سریع اوردنش تو پیست!
ولی فراری فقط واس دست گرمی اومد و شرایط هم کامل نبود!
عظمت؟ ?
Amirferrari
۲۶ بهمن ۱۳۹۷درود بر فراری بزرگ،اگه ۴۸۸ پیستا بود نوربرگ رینگ رو به خاک و خون میکشید،فراری نیازی به این رکوردا که هر ماه یه بار عوض میشن نداره،فراری تا ابد جاودان می مونه
امیر
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ای بابا ینی اینم نمیتونه به رکورد سال 2010وایپر (7:12)برسه ؟؟؟ً!!!!رکورد وایپرسال 2017(7:01)
((( جدای از این همهی این موارد، فراری 812 سوپرفست یک دور پیست نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 27 ثانیه طی میکند که برای چنین خودرویی کاملاً احساسبرانگیز است.)))
کجاش احساس برانگیزه دقیقا؟!!!!!
این همه ادعای مهندسی و …
علی رضا
۲۶ بهمن ۱۳۹۷آخه یه گرند تور چه ربطی به acr داره که برای پیست مهندسی شده
امیر
۲۶ بهمن ۱۳۹۷دقیقا امثال شما همش میگن وایپر اصلا مهندسی نداره و ….
الان میگی برای پیست مهندسی شده؟
باشه اقا فراری هم معاف بشه (علاقه بسیار زیادی به محصولات فراری دارم)
بنزو چی میگی ک با انواع محصولات مخصوص پیستش(به گفته خودت) هنوز بعد این همه مدت حتی نزدیک وایپر هم نشده
یانکی
۲۶ بهمن ۱۳۹۷حالا عظمت وایپر و کوروت و کامارو میشه بهتر فهمید.حتی به رکورد zl1 هم نزدیک نشده.
Ferrari
۲۶ بهمن ۱۳۹۷چی میگی عمو اولا اون تایمهارو که کمپانی ثبت کرده با تنظیم ماشین برای پیست و حتی ثبت چند دور دوم اینکه تایمهایی که اسپرت اتو ثبت کرده حتی برای رکورد داران هم جالب بوده هوراکان پرفورمنته تایم ۷دقیقه و ۷ ثانیه ثبت کرده و پورشه ۹۱۱GT2rs هم تایم ۶دقیقه و ۵۸ ثبت کرد یعنی ۱۴ ثانیه اختلاف با تایم کمپانیها.میتونیم نتیجه بگیریم اگه فراری ۸۱۲ رو میبرد نوربرگ رینگ. میتونست ۷:۱۳ تایم بزنه.
M
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ههههه
شما چطور به خودت اجازه میدی درباره ادعاهای مهندسی فراری نظر بدی وقتی هنوز فرق یک GT رو با یک acr نمیدونی؟
OMID
۲۶ بهمن ۱۳۹۷یک acr قدیمی با یه گرن تورر جدید فراری با قویترین موتور تنفس طبیعی دنیا تازه وایپر هم تنفس طبیعی بود
هه?
OMID
۲۶ بهمن ۱۳۹۷شما میدونی ؟ داداش acr یه کلاس جداگانه حساب نمیشه
Mآsكvيch
۲۶ بهمن ۱۳۹۷فاجعه یعنی اینکه یه acr رو با گرند تور تو پیست مقایسه کنی و ادعای ماشینت هم بشه و از دیار سایپا مهندسی فراری رو زیر سوال ببری!
OMID
۲۶ بهمن ۱۳۹۷یه جوری داری صحبت میکنید انگار acr یه کلاس جداگانس ولی باید بدونی وایپر acr تو کلاس اس هست ?
M
۲۶ بهمن ۱۳۹۷امید جان کی گفته acr کلاس جداگانس ؟ خب وقتی میگم فراری گرند توره و وایپر یک acr ( که به قول شما از کلاس اس هست) یعنی این دوتا هیچ ربطی به هم ندارن ! منظور اینه
حالا شما یه موقعیتی به وجود اومده که فقط کسایی که از ماشین بازی و علم مکانیک فقط ادعاشو دارن در حال (تو توهماتشون) کوبیدن فراری اند دیگه از آب گل آلود ماهی نگیر???? (میدونم سر سختانه طرفدار لامبویی ) وگرنه کامنتایی که ما از شما دیدیم سطحش خیلی بالاتر بوده
Dante
۲۶ بهمن ۱۳۹۷رکوردش مثل بی ام و m4 gts بود ، البته با انزو هم فقط دو ثانیه سریعتر بوده توی این پیست ، بی تعارف با این قدرت این رکورد افتضاحه .
این خودرو ها که عده ای میگن برای پیست نیست و … خب برای چیه ؟ شما اینهمه قدرت رو فقط توی خط مستقیم و اتوبان به درد میخوره ؟ برای من خودرویی با این مشخصات و قدرت باید پرفورمنس و پایداری فوق العاده ای داشته باشه وگرنه به چه درد میخوره ؟ بزاریم توی پارکینگ به به کنیم ؟ یا گاز بدیم بگیم عجب صدای موتوری داره ؟
M
۲۶ بهمن ۱۳۹۷چی میگی شما واسه خودت ؟ این یک گرند توره ! 10 برابر بیشتر از پرفورمنس برای لذت رانندگی و صد البته نمایان شدن اصالت های شرکت سازنده تولید شده
دوستانی که میگن برای پیست نیست از خودشون که نمیگن !
میدونی این ماشین چقدر قطعات غیر ضروری برای راحتی و پرستیژ ماشین و این صحبتا داره که وزن ماشینو چقدر بالا برده ؟
میدونی سیستم تعلیق خیلی نرم تر از یک سوپر اسپرت یا ماشینای مخصوص پیسته که باعث میشه سواری نرم تر بشه از اون طرف پرفورمنس پائین بیاد ؟
داداش فراری امتحاناشو پس داده ! 488 پیستا که معمولا تو هر پیستی رفت رکورد زد و فرمولا وانش هم که بدون شک برترینه !
این نشون دهنده خوبی 812 که تا حالا در حد یک سوپر اسپرت ظاهر شده و خیلی از دوستان ماهیت اصلی این ماشینو فراموش کردن و ازش نتظارات یک سوپر اسپرت سبک وزنو دارن ؟ دوست عزیز مگه همه چی قدرته ؟ شیرون با 1500 اسب هیچ رکورد پیستی نزد نمیشه ازشم ایراد گرفت چون واسه این کار نیست!
Mآsكvيch
۲۶ بهمن ۱۳۹۷آدم کامنت های امسال شماهارو میبینه بیشتر به این پی میبره که اکثر کسایی که میان پدال اصلا از ماشین سر در نمیارن و تخصصشون در حد فهمیدن تفاوت آرم بنز و بی ام دبلیو هست!
فک کردی پیست به قدرت ربط داره؟! اگه به اینه که رکورد پرفورمانته نباید بهتر از ۹۱۸ که بیش از ۹۰۰ اسب داره میبود!
ماشینی که واس پیست ساخته میشه آیرودینامیک مخصوص خودشو داره! به این نیست که هرچی حجم موتور و اسب بخار بالاتر باشه باشد تایم بهتری بزنه و اگه نزنه بدرد نمیخوره!
این ماشین هیچ جور واس پیست ساخته نشده ،این یه گرند توره! وزنشو هم یه نگاه بکن!
Mآsكvيch
۲۶ بهمن ۱۳۹۷امثال
Dante
۲۷ بهمن ۱۳۹۷سفسطه پرداختن به سخنگو ، شما ببخشید . گرند تور باید پرفورمنس و لاکچری بودن و یکجا ارائه بده ، با این داد و بیداد نمیتونید برند فراری و کنار رولزرویس قرار بدید و حرف از ده برابر بودن لاکچری بودن گرند تور نسبت به پرفورمنسش بزنید ، استاندارد ابداع نکنید .
Khosrow
۲۶ بهمن ۱۳۹۷اینایی که پیست پیست میکنن تا حالا از نزدیک پیست دیدن عایا؟ اصلا میدونن فراری چیه؟ کوروت؟؟
فراری تنها ماشینیه که چشم بسته میشه عاشقش بود ..
M
۲۶ بهمن ۱۳۹۷به نظرم آقای احمد زاده یه چند تا مقاله راجع به کلاس های خودرویی کار کنین
دوستان که چه چیزی سر در بیارن چه نه در افشانی میکنن بعضی ها
حالا اگه شما این کارو بکنید حد اقلش اینه که میدونن میخوان درباره چه نوع خودرویی نظر بدن!
شاهین
۲۶ بهمن ۱۳۹۷سلام
قبلا مطالب مبسوطی درباره ی کلاس بندی خودروها منتشرکردیم که میتونین تو آرشیو سایت مطالعه بفرمایین.
بازهم اگه مطلبی بود حتما کار میکنیم.
مخلصم
ایمان
۲۶ بهمن ۱۳۹۷بهترین گرند تورر دنیا ??
در قامت یک سوپر اسپرت ظاهر میشه
ای کاش ۴۸۸ پیستا رو میبردن تا بفهمن پادشاه کیه
جی کلاس مرسدس
۲۶ بهمن ۱۳۹۷واقعا تاز طراحی و استایل این مدل خوشم میاد خیلی خوشکله
بهنام
۲۶ بهمن ۱۳۹۷از دوستان انتظار داریم بعنوان یه دوستدار خودرو و علاقه مند به ماشین حداقل اینو بدونن، برای بدست آوردن حداقل زمان طی یک دور پیست توسط یک خودروی تولیدی به انبوهی از قطعات آیرودینامیک و تیونینگ زیر بندی و فنربندی یک خودرو نیازمنده که در اینجا مشخصه که یک خودروی استاندارد و البته یک گرند تورر سنگین بدون هیچ گونه دستکاری به پیست دارد شده و نباید انتظار زدن رکورد داشت. هر چند رکورد آن طبق گفته ی متن احساس برانگیز بود.
ENZO
۲۶ بهمن ۱۳۹۷این ماشین gt است و برای پیست ساخته نشده
ولی اگه تو درگ باشه خیلی ها رو جر میده مثل اونتادور هوراکان پرفورمانته
joojoo
۲۷ بهمن ۱۳۹۷بذار ببینیم جلوی SVJ با سی اسب کمتر چند مرده حلاجه…..
ساسان
۲۶ بهمن ۱۳۹۷این رکورد برای یه خودروگرند تور که اولویتش راحتی و نرمی رانندگی درکنار سرعت هست خیلی خوبه.درضمن یکبار اینکار انجام شده بدون راننده تست شرکت وبه صورت غیر رسمی.بهتر بود پیستا رو میاورد تا812