فراری F8 تریبوتو یکی از خبرسازترین خودروهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ بود که جایگزین ۴۸۸ GTB محسوب میشود. این خودرو در مقایسه با نسل پیشین کاهش وزن احساسبرانگیزی داشته و قدرت و گشتاور پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی آن به ترتیب برابر با ۷۲۰ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتون متر میباشد. این سوپرکار ایتالیایی تنها در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر آن نیز تنها ۷.۸ ثانیه است. سقف سرعت F8 تریبوتو نیز ۳۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
اگرچه F8 تریبوتو ویژگیهای جدید زیادی دارد اما وضعیت آن به عنوان جایگزین ۴۸۸ و نه خودرویی کاملاً جدید سؤالات زیادی را به وجود آورده است. چرا فراری خودرویی را تولید کرده که جایگزین خودرویی است که آن خودرو هم جایگزین یک خودروی ۱۰ ساله میباشد؟!
مدیر فنی ارشد فراری در مصاحبه با رود اند تراک به برخی از این سؤالات پاسخ داده است. به عنوان مقدمهای کوتاه باید دانست اسب رقصان ایتالیا در حال تست نسخهی هیبریدی ۴۸۸ و قبل از نمایشگاه ژنو رویت شده است. حدس زده میشد جایگزین ۴۸۸ احتمالاً قوای محرکهی الکتریکی شده خواهد داشت و زیرساختی جدید برای محصولات آتی فراری با قوای محرکهی هیبریدی خواهد بود.
البته مدیر فراری میگوید این خودروساز بجای هیبریدی سازی F8 روی کاربری روزمره تمرکز بیشتری داشته است و به همین خاطر بجای تولید خودرویی کاملاً جدید، فراری ۴۸۸ ارتقا یافته تا در جایگاهی بین GTB فعلی و پیستا قرار گیرد.
خبر خوب اینکه محصول هیبریدی فراری کاملاً جدید خواهد بود و روی پرفورمنس پیست تمرکز خواهد داشت. مدیرعامل فراری نیز تأیید کرده این خودروی هیبریدی در دو تا سه ماه آینده از راه خواهد رسید.
جدای از اینها، فراری F8 تریبوتو علاوه بر پرفورمنسی قابلتوجه، راندمان آئرودینامیکی بسیار بهتری در مقایسه با ۴۸۸ GTB داشته و در واقع ۱۵ درصد بهتر است. این خودروی جدید اگرچه کاملاً جدید نیست اما نسبت به پدر خود بهبودهای قابلتوجهی داشته است.
باید بپذیریم که تغییر بسیار زیاد در طراحی ریسک بزرگیه مخصوصا در سگمنت سوپر اسپرت ها.به نظرم تریبوتو جذاب تر از 488 شده و قطعا سریع تر و بهتر هم هست.خوش به حال خریدارانش…
این خبر خیلی خوبی بود فراری درحال تفکیک مدلهای موتور وسط هستش مثل کاری که پورشه با ۹۱۱ انجام داده اینطوری دست مشتری تو انتخاب بازتر خواهد بود علاوه بر اینها فراری اعلام کرد یه سوپر اسپرت موتور وسط دیگه هم تولید خواهد کرد که پرفورمنس و قیمت پایینتر از f8 خواهد داشت. من فکر میکنم امسال فراری جانشین gtc4lusso و نسخه پیست محور ۸۱۲ رو هم معرفی خواهد کرد
قطعا اف8 از 488 قشنگتر شده از نظر ظاهری 488 از نمای جلو خیلی زنندس. خیلی سادس مخصوصا تو قسمت سپر از نظر فنی هم واقعا تغیرات زیادی داشته با نادیده گرفتن پیستا
آیا محصول آینده فراری عملکرد بهتری نسبت به ۴۸۸ پیستا در پیست خواهد داشت ؟؟؟؟ ای کاش بیشتر توضیح میداد قشنگ معلوم بود نمیخواستن F۸ از لحاظ عملکرد و پرفورمنس بهتر از نسخه ویژه ۴۸۸ پیستا باشه
Amir
۲۱ اسفند ۱۳۹۷باید بپذیریم که تغییر بسیار زیاد در طراحی ریسک بزرگیه مخصوصا در سگمنت سوپر اسپرت ها.به نظرم تریبوتو جذاب تر از 488 شده و قطعا سریع تر و بهتر هم هست.خوش به حال خریدارانش…
Omid622
۲۱ اسفند ۱۳۹۷488پیستا اسپایدر یه چیز دیگه ست
Ferrari
۲۱ اسفند ۱۳۹۷این خبر خیلی خوبی بود فراری درحال تفکیک مدلهای موتور وسط هستش مثل کاری که پورشه با ۹۱۱ انجام داده اینطوری دست مشتری تو انتخاب بازتر خواهد بود علاوه بر اینها فراری اعلام کرد یه سوپر اسپرت موتور وسط دیگه هم تولید خواهد کرد که پرفورمنس و قیمت پایینتر از f8 خواهد داشت.
من فکر میکنم امسال فراری جانشین gtc4lusso و نسخه پیست محور ۸۱۲ رو هم معرفی خواهد کرد
شاهین
۲۱ اسفند ۱۳۹۷قطعا اف8 از 488 قشنگتر شده از نظر ظاهری
488 از نمای جلو خیلی زنندس. خیلی سادس مخصوصا تو قسمت سپر
از نظر فنی هم واقعا تغیرات زیادی داشته با نادیده گرفتن پیستا
ایمان
۲۱ اسفند ۱۳۹۷آیا محصول آینده فراری عملکرد بهتری نسبت به ۴۸۸ پیستا در پیست خواهد داشت ؟؟؟؟ ای کاش بیشتر توضیح میداد
قشنگ معلوم بود نمیخواستن F۸ از لحاظ عملکرد و پرفورمنس بهتر از نسخه ویژه ۴۸۸ پیستا باشه
حسین
۲۱ اسفند ۱۳۹۷وای که این چند ساله طراحیا فراری کپی پیست یه پلت فرم شده . حرص آدم در میاد ماشین با این کیفیت بالا و تنوع زیاد ولی با قیافه یک سان
لطفا مسئولان ایرانخودرو رسیدگی کنن . اه
Khosrow
۲۱ اسفند ۱۳۹۷[ چرا فراری خودرویی را تولید کرده که جایگزین خودرویی است که آن خودرو هم جایگزین یک خودروی 10 ساله میباشد ] / از پورشه 911 بپرسید ..
ADAK
۲۱ اسفند ۱۳۹۷فراری F8 تریبوتو، خودرویی نه چندان جدید !
اصلا هم اینطور نیس = لایک
موافقم = دیسلایک