فراری اعلام کرده که شاسیبلند نخواهد ساخت. مدیرعامل کارخانه آقای سرجیو مارکیونه حتی گفت که قبل از اینکه فراری بخواهد یک آفرودر را روی خط تولید ببرد باید به او شلیک کنید! هرچند، فراری با سیستم چهارچرخ محرک بیگانه نبوده و GTC4 Lusso جدید یک جیتی دو دیفرانسیل است که جایگزین FF چهار سرنشینه شده و حتی کارایی بالاتر را با اشرافیت بیشتر ترکیب کرده است.
مهمترین بخش هر فراری قلب آن است مخصوصاً قلبی که در جلو باشد! پیشرانهی خودروی موردبحث ما نمونهای ۱۲ سیلندر با ۶۸۱ اسب بخار قدرت است. درحالیکه ۴۸۸ از توربو استفاده کرده اما این پیشرانهی ۶.۳ لیتری بهصورت تنفس طبیعی باقی مانده تا تحسین شما را برانگیزد. کارایی خودرو عالی است. پیشرانه تا ۸۲۵۰ دور که شروع محدودهی قرمز است غرش میکند اما ۸۰ درصد گشتاور ۶۹۷ نیوتون متری آن از دور ۱۷۵۰ در دسترس است و بهصورت باورنکردنی پیشرانه دور میگیرد. این پیشرانه پرتاب لحظهای نسخههای توربو را ندارد اما به جای آن با حالت خطی قابل پیشبینیای ساخته شده تا بهصورت تدریجی راننده را مسحور خود کند.
فراری از منیفولد اگزوز جدیدی برای ایجاد صدای اعتیادآور استفاده کرده بنابراین صدای خودرو در زمان تخت گاز رفتن خیرهکننده است؛ اما این خودرو همچنین یک جیتی ریلکس شده است که در زمان خاص راحتی فوقالعادهای دارد. در GTC4 نرمافزاری بکار رفته که دریچههای اگزوز را برای افزایش راحتی در سفرهای طولانی بسته نگه میدارد.
این توانایی حتی با ایزوله کردن بیشتر صدا، تهویهی مطبوع ساکتتر و سیستم تعلیق مستحکمتر بهبود یافته است.
این خصیصه به سواری خودرو نیز کمک میکند. با انتخاب حالت سواری راههای ناهموار، سیستم تعلیق GTC4 نرمتر شده و خودرو احساس شناوری بیشتری دارد و به خوبی در روی سطح ناهموار حرکت کرده و خونسردی بالایی را پیشنهاد میدهد.
دامپرها به چهارمین نسل سیستم کنترل لغزش جانبی فراری متصل شدهاند. این سیستم میتواند سفتی سیستم تعلیق را تغییر دهد و حتی سیستم چهارچرخ محرک را نیز اصلاح نماید.
برخلاف اکثر خودروهای دو دیفرانسیل، اکسل جلوی GTC4 قدرت خود را از جلوی پیشرانه میگیرد بنابراین دیفرانسیل مرکزی وجود ندارد و این مورد باعث ایجاد کشش زیادی میشود بنابراین شما میتوانید از تمام ۶۸۱ اسب بخار خودرو نهایت لذت را ببرید.
به لطف این مقدار کشش و وجود گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به همراه لانچ کنترل، این موشک زمینی میتواند در مدت ۳.۴ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت آن نیز ۳۳۵ کیلومتر در ساعت میباشد.
بزرگترین پیشرفت برای Lusso در اختیار گرفتن سیستم فرمانپذیری چهارچرخ F12 است. این سیستم اندکی بازنگری شده تا با کاراکتر این خودرو همخوانی داشته باشد اما در پیچها این سیستم بهطور مؤثری فاصلهی بین محورها را کوتاه کرده و چابک یک خودروی کوچکتر را به این جیتی اعطا میکند.
فرزی و چابکی GTC4 باورکردنی نیست و سیستم فرمان بسیار سریع فراری در هنگام عبور از پیچها میتواند باعث شگفتی شما شود.
اما روی دیگر سکه نیز امکانات و رفاه این خودرو است. صفحه لمسی ۱۰ اینچی به همراه سیستم اپل کارپلی نویدبخش تکنولوژیهای روز برای سفرهای طولانیمدت با این خودرو است.
و این دقیقاً جایی است که GTC4 میدرخشد. زمانی که بخواهید این یک فراری بهتر، سریعتر و فرزتر است و هنگامی که این موارد را نخواهید شاهد جیتی راحتتر و آرامتر خواهید بود.
علیرغم خط سقف بازطراحی شده، فضای کافی برای افراد بزرگسال فراهم بوده و از طرفی فضای پا در عقب نیز نسبت به مدل FF بیشتر شده است. در حقیقت، این خودرو در بخش عقب واقعاً جادار است.
فراری ادعا میکند که صندوق بار خودرو دارای فضای بار ۴۵۰ لیتری است که با خواباندن صندلیهای عقب به ۸۰۰ لیتر میرسد. این فضای بیش از حد کافی برای بار ۴ نفر سرنشین است.
شاید اگر در حال خرید یک فراری ۲۴۰ هزار پوندی به کاربردی بودن زیاد فکر نکنید اما این خودرو کاربرد زیادی دارد. درحالیکه پیشرانهی ۱۲ سیلندر بزرگ این خودرو کممصرف نیست اما علیرغم افزایش توان پیشرانه، مصرف و آلایندگی آن کاهشیافته است.
فراری GTC Lusso برای رانندگی خوب است اما بهطور درخشانی قابل استفاده نیز هست. پیشرانهی رعبآور، شاسی خونسرد و کنترلشده و کاربردی بودن بالا به این معنی است که GTC4 درجهیک است. شاید بهای بالایی داشته باشد اما برندهای رقیب با موارد ارائه شده توسط این خودرو نمیتوانند رقابت کنند. این یک فراریای است که همهروزه میتوانید از آن استفاده کنید.
پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: ۶۸۱ اسب بخار/۶۹۷ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۳۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۱۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Shahriyar_mansory
۱۵ تیر ۱۳۹۵اصلا از طراحیش خوشم نمیاد پشتش حالت ماشینای هاچبک شده تو این کلاس پورشه پانامرا رو ترجیح میدم
یو اس اس اینترپرایز
۱۵ تیر ۱۳۹۵اتفاقا طراحی فراری بی نظیر.عجب رنگی داره
رخش خیلی شاخ
وحید
۱۵ تیر ۱۳۹۵اصلا هر موقع پدال یه پست از فراری میزاره ادم انرژی می گیره
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵الله اکبر….. این غول رو با پانامرا مقایسه میکنی؟؟؟ داغونم کردی.
king 918
۱۶ تیر ۱۳۹۵البته منم با نظر این دوستمون مخالفم
اما پانامرا هم پیکان نیست جوری که شما میگی
اتفاقا با 2 تن وزن و یه موتور 8 سیلندر شتاب 3.5 ثانیه داره و یکی از سریع ترین و لوکس ترین 4 درب های جهانه ………
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵معلومه که پانامرا خیلی خیلی خوبه ولی نه دیگه در حد فراری.
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵میدونم هدف این ماشین درگ نیست ولی از فراری با این همه تجربه توقع میره یکم شتاب دوازده سیلندر هاش رو بیشتر کنه نه اینکه مثل استون مارتین باشه. حداقل شتابش باید 3 ثانیه باشه
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵المنتو عزیز والا پانامرا هم برای خودش غولی.
فقط انگلستان
۱۵ تیر ۱۳۹۵واقعا ماشین های ایتالیا و آلمان و انگلیس دیگه آخرشن
من که باز هم شگفت زده شدم از دنیای طراحی و زیبایی و سرعت ایتالیایی
یو اس اس اینترپرایز
۱۵ تیر ۱۳۹۵ژاپن و امریکا و سوئد مگه بد هستن؟؟؟؟؟
فقط انگلستان
۱۵ تیر ۱۳۹۵نه خیر بد نیستن ولی اونا که گفتم بهترن
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵شما همین طوری نمیتونی بگی کدوم بهتره
الان دنیا دنیای رقابت.لطفا بیشتر دقت کن
خسته شده
۱۵ تیر ۱۳۹۵خوبه ولی گرونه
Pagni
۱۵ تیر ۱۳۹۵جان من؟؟؟؟
داخلش رو نگاه کن مث یه سدان لوکسه!!!!
انجینش که فوق العاده ست.
سقف سرعتش دیوونه کننده ست.
شتاب و هندلینکش هم که عالیه.
مهمتر از همه یه فراریه.
قیمتش خیلی هم مناسبه.
البته من اگه باشم کالیفرنیا میگیرم به جای لوسو.
هم ارزون تره هم جنبه اسپرتش بیشتره.
Archi KHAN
۱۵ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز گفتی کالیفرنیا و جیگرم را آتیش زدی …
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵خسته شده عزیز کسی این ماشین میخره که اینقدر در جامعه ثروتمند و مطرح هست که این پول براش هیچی نیست
Zonda R
۱۵ تیر ۱۳۹۵@.F
با سپاس از شاهین گل
این چیه دیگه!!
جانشین خلف ff
به غایت کابین این خودرو استاندارد جدیدی از اختلاط مدرنیزه و قدرت و اسپرت بودن هست
دوستان ff هیچوقت یه 458 نبوده هیچوقت بیش از حد سریع نبوده اما حس خاص خودشو در کلاس کاری خودش داره پس ازش انتظار برلینتای یا 488 ….رو نباید داشت
محمد حسین
۱۵ تیر ۱۳۹۵طراحی داخلی و نمای جلوش تقریبا بی نقصه امّا فرم عقبش یه خورده …!
صادق
۱۵ تیر ۱۳۹۵بسیار بی نظیر
مرسی داری داش شاهین
میشه گفت بهترین جانشینی که میتونست برای FF بیاد همینه…
.
راستی اون دوتا عکس آخری هم مال FF هستن
البته خوبه که باشن، میشه یه مقایسه ی کوچیک با نسل قبلش کرد
ارادت
یو اس اس اینترپرایز
۱۵ تیر ۱۳۹۵عجب تصاویری میزاری برای کامنت ها.ایول
صادق
۱۵ تیر ۱۳۹۵قربونت برم
زنده باشی داش یو اس اس اینترپرایز
یو اس اس اینترپرایز
۱۵ تیر ۱۳۹۵فدایی داری
سروش
۱۵ تیر ۱۳۹۵دیوووونه کنندس منم که دیوووووووونه این ماشین شدم
احسان(احسان سابق)
۱۵ تیر ۱۳۹۵کسی میدونه اولین بار چه کسی فراری رو با این رنگ قرمز طراحی کرد؟
Pagani
۱۵ تیر ۱۳۹۵مسابقات فرمولا درگذشته و اوایلش
بین برندها نبود بلکه بین کشور ها بود و رنگ تیم مسابقه ایتالیا قرمز بود…….برای همین این رنگ شد یه جور اصالت و امضا برای برندهای ایتالیایی
ali
۱۵ تیر ۱۳۹۵توش فوق العاده جذاب و گیراس ولی بیرونش نسبت به سری های قبل چنگی به دل نمیزنه
Alirankhodro
۱۵ تیر ۱۳۹۵با روح و روان آدمی بازی میکنه این اسب وحشی. فراری واقعاً تو اتاق این مدل کولاک کرده. خوشا بحال اونایی که میتونن بخرن و یکی از بالاترین لذت های دنیوی رو حس کنن.
ferrari
۱۵ تیر ۱۳۹۵مثل همیشه بی نظیر
بنتلی
۱۵ تیر ۱۳۹۵خییلی فوق العادس و مشخصات فنی خوبی داره،موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی پر قدرت اون هم ساخت فراری،طراحی داخلی عالی و لوکس،سواری هم اسپورت هم لوکس،فضا برا چهار نفر ب اندازه کافی مخصوصا فضای پای صندلی عقب،دیگه حرفی برا گفتن باقی نمیزاره ،از طرفی کاربردی تره و میشه روزانه ازش استفاده کرد،البته من یکم با طراحی عقبش مشکل دارم،ب نظرم بهتربود بیس سانتی طولشو زیاد میکردن و ب ستون سی اون یکم شیب میدادن! البته میدونم ک فراری مهندسان ماهر زیادی داره و امیدوارم الان یکی بهم نگه ک زنگ میزنم ب فراری میگم دفه بعد تو طراحیش باهات مشورت بکنه!
Archi KHAN
۱۵ تیر ۱۳۹۵خیلی هم عالی
اما خدایش ff یه چیزه دیگه بود …
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵تا 2000 سال دیگه که نمیتونن ffتولید کنن.
Archi KHAN
۱۶ تیر ۱۳۹۵الان من گفتم چرا تولید ff متوقف شد ؟!
گفتم تا 2000 سال دیگه باید تولید میکردن ؟!!!
عجبا …
Shahriyar_mansory
۱۵ تیر ۱۳۹۵هاچبک 4 نفره فراری.فراری فقط باید بره سوپر اسپورت بسازه طراحی عقبش اصلا با جلوش جور در نمیاد
Pooya_SK
۱۵ تیر ۱۳۹۵تنها نکته منفی و عجیب این ماشین سیستم چهار چرخ متحرک اونه که در سرعت های بالا به دیف عقب تغییر می کنه.
LFA
۱۶ تیر ۱۳۹۵کابینشو ببین لامصب فرمون فراری هاهم که همیشه معرکه هستن فرم ماشین رو که من دوس دارم.
شتابش هم که هم اندازه قویترین نمونه پانامرا 2017 هست پس عالیه البته به نظرم این باید بهتر میبود.
واقعا وحشی و خشن بودن از فراری و لامبورگینی میباره چیزی که اصلا در پورشه نمیبینیم
reza918
۱۶ تیر ۱۳۹۵خیلی عالیه.بعدشم بیشتر از 100 اسب بخار!! از پانامرا توربو اس قویتره و وزنشم سبکتره.اگه پانامرا در این حد قدرت و وزن داشت رقبای خوبی میشدن/البته پانامرا توربو اس الانش هم عالیه
احمد باقری
۱۶ تیر ۱۳۹۵مثل یه مار وحشی میمونه. خیلی عالیه.