واقعاً لذتی بالاتر از تملک یک فِراری خاص که نمونه دومی از آن تولید نشده وجود دارد؟!
آنچه در تصاویر میبینید مدل منحصربهفرد (on-of-a-kind) جدیدی است که صاحب مارانللو برای یکی از مشتریان خاص خود ساخته و پرداخته تا بار دیگر تواناییهایش را به رخ دیگران بکشد.
گفته میشود مالک خوشبخت این اسب دوستداشتنی یک دندانپزشک اهل فلوریدای آمریکا بنام ریک وُرکمَن (Rick Workman) میباشد و شخص خودش سفارش ساخت آن را به کمپانی داده است.
شاکله اصلی این ایتالیاییِ ناب بر اساس مدل محبوب F12berlinetta شکل گرفته و باقی موارد ازجمله طرح ظاهری، کیت بدنه و رنگبندی طبق سلیقه مالک و صلاحدید کمپانی خلق شده است. البته نشانههایی از مدل ۲۷۵ GTB/C اسپچاله ۱۹۶۴ هم در جایجای آن به چَشم میخورد؛ خصوصاً نمونهای که یکی از ۳ دستگاه موجودِ کنونی بوده و تحت مالکیت پرِستون هِن (Preston Henn)، میلیونر ۸۵ ساله آمریکایی قرار دارد.
در نمای جلو شباهتهایی به برلینتا لوسو دیده میشود که چند وقت پیش توسط استودیوی طراحی تورینگ سوپرلِگرا (Touring Superleggera) در ایتالیا چشم به جهان گشود و در نمایشگاه ۲۰۱۵ ژنو نیز حضور یافت. مجموعه سپر و جلوپنجره از نو طراحی شدهاند. آبششهای جانبی دقیقاً ۲۷۵ کلاسیک مذکور را به یاد بیننده میآورند. چراغهای جلو نزدیک به F60 America بوده و گرافیک بسیار زیبایی دارند. کاپوتِ کشیده محفظه پیشرانه نیز برخلاف F12، ساده طراحی شده تا (احتمالاً بنا به سلیقه مالک) میدان دید از موقعیت راننده یکپارچه و سادهتر باشد.
طرح بدیع رینگها، خطوط متفاوت، رکابهای جدید، آبشش و طرح ساده و یکدست بالای گلگیر عقب و درپوش استیل باک بنزین را میتوان مهمترین شاخصههای نمای جانبی دانست. به عقب که میروید سریعاً چهره پشتی برلینتا لوسو برایتان تداعی میگردد. شمایل کلی با آن یکسان بوده اما چراغها بیشتر در بدنه فرو رفتهاند و مجموعه خروجیهای چهارگانه اگزوز و دیفیوزر مشکیرنگ چینش تازه و بسیار جذابی دارد.
متأسفانه اطلاعات موثقی درباره قلب SP275 نداریم. با توجه به این که پیش از این نیز اکثر پروژههای خاص فِراری از پیشرانههای موجود در مدلهای استاندارد بهره بردهاند، احتمال میرود این بار نیز بلوک ۶.۳ لیتری ۷۳۰ اسب بخاری موجود در F12berlinetta یا حتی نسخه تقویت شده آن در F12 tdf با خروجی ۷۶۹ اسب بخار مورد استفاده قرار گرفته باشد.
فِراری SP275 RW Competizione نخستین بار دو روز پیش یعنی چهارم دسامبر (چهاردهم آذرماه) در پیست دیتونا، محل اختتام فینالی موندیالی امسال و با حضور ویژه دو برابر خاص خود، P540 Superfast و F60 America به نمایش درآمد.
Rouzbeh
۱۷ آذر ۱۳۹۵منتظر این خبر بودم . مثل همیشه عالی
reza
۱۸ آذر ۱۳۹۵زیبا ترین ماشینیه که تو عمرم دبدم…
اسطوره
۱۷ آذر ۱۳۹۵واقعاً لذتی بالاتر از تملک یک فِراری خاص که نمونه دومی از آن تولید نشده وجود دارد ؟؟
بله .. لذت تملک یک لامبورگینی … هر چند تولید محدود نباشه…
hamid
۱۷ آذر ۱۳۹۵اسطوره
نخندونمون
مقایسه فراری با لامبورگینی مثل مقایسه منچستریونایتد با منچستر سیتیه
اصالت فراری و من یونایتد کجا اصالت لامبورگینی عرب پسند و من سیتی عرب پیشه کجا
امپراتور لامبورگینی
۱۷ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز بحث لذت و تملک و اینجور حرفاست ….
بحث ارزش برند و سابقه و اصالت و … نیست.
به نظر من تو ایتالیایی ها ، پاگانی بهترین و خاص ترین و لذت بخش ترین ماشینی هست که میشه خرید.
لذت تملک یک پاگانی Huayra از این فراری خیلی خیلی بیشتره.
چون پاگانی به خودی خود برند خاص تر و لذت بخش تری از فراری هست
.
هر چند پاگانی یک صدم اصالت فراری و یک دهم اصالت لامبورگینی رو هم نداره. 30 سال بعد از این 2 شرکت تاسیس شده و از پیشرانه ی AMG استفاده میکنه.
اما چیزی داره که به اعتقاد من نه فراری نه لامبورگینی نه مکلارن نه هیچ شرکتی ندارن.
اون خصوصیت ، همون لذت بخشی تملک هست.
یعنی من از ” داشتن” یک پاگانی لذت میبرم. به اصالتش کاری ندارم.
من اکر یم پاگانی داشته باشم میذارمش گوشه اتاق پذیرایی خونم و فقط از ” داشتنش” لذت میبرم. اما با فراری این کار رو نمیکنم.
همینطور که لذت داشتن پاگانی از لامبورگینی بیشتره لذت داشتن لامبورگینی هم از فراری بیشتره.
عادل
۱۸ آذر ۱۳۹۵هر دو شرکت لامبو و فراری هم از اصالت برخوردار هستند و هم لذت رانندگی، شما رو نمیدونم ولی من تا حالا نه فراری و نه لامبو ر وحتی از نزدیک ندیدم چه برسه که بشینم پشت فرمونش که بفهمم لذت رانندگی کدوم بیشتره، هر دو برند محبوب و مشتریان خاص خودشون رو داره بنده هم به شخصه فراری رو بیشتر ترجیح میدم چون زیبایی و طراحیش یه چیز دیگست و از طراحی با وقارتری برخوردار هست.
Amir amini
۱۷ آذر ۱۳۹۵واقعام لذت لامبورگینی بیشتر مخصوصا آگه اونتادور یا سستوالمنتو باشه
la Ferrari
۱۷ آذر ۱۳۹۵فوق العاده زیباست این فراری sp275
فراری لایک
مکلارن دیس لایک
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۷ آذر ۱۳۹۵جلوش به خاطر طرح قوس دار یکم شبیه جگوار شده مدل اف تایپ …..
GOD BLESS AMERICA
۱۷ آذر ۱۳۹۵بله بله این از اوناست، از همون فراریها که کمتر از دو دهه قیمتش تا چند برابر افزایش پیدا میکنه.
جناب انزو فراری شما احیانا به روح اعتقاد دارید؟
پس چرا کمپانی تاسیس کردید که با روح و روان من و امسال من بازی کنه؟ چرا ؟
ferrari
۱۷ آذر ۱۳۹۵مروارید بی مثال ایتالیایی .
سعید
۱۷ آذر ۱۳۹۵ارزش برند فراری با لامبو قابل قیاس نیست، در خود ایتالیا فراری مثل یه گنجینه ملی میمونه، دوستان مسنتر حتما خاطرشون هست، دو دهه پیش وقتی هر دو کمپانی به مشکلات اقتصادی برخوردن لامبو به سرعت و بدون حساسیت به فولکس فروخته شد اما ایتالیایی ها مصر بودن که فراری توی ایتالیا بمونه، ولی شرکتی توان خریدش رو نداشت در اون شرایط، کار به پارلمان ایتالیا کشید و قرار شد فیات با وامی که دولت در اختیارش میگذاره فراری رو بخرم و در ایتالیا نگه داره، هرچند ارزش خودروهای آینده نگرانه و دوست داشتنی لامبو اصلا کم نیست ولی خب فرارییییی…. چه عرض کنم؟؟!!
TRX
۱۷ آذر ۱۳۹۵هر کسی که اسب شناس باشه میدونه ارزش یک اسب بیشتر از جثه اش به اصالتش برمیگرده! این فراری بی نظیره
joshan
۱۸ آذر ۱۳۹۵من مدل F12berlinetta رو بیشتر از این می پسندم .
kurdishlambo
۱۸ آذر ۱۳۹۵واقعاً لذتی بالاتر از تملک یک فِراری خاص که نمونه دومی از آن تولید نشده وجود دارد؟!
بله عزیز! داشتن یک سستو! یا دیابلو سوپرولوچه!
احمد باقری
۱۸ آذر ۱۳۹۵شاهکاری شده.
Ali keyhani
۸ شهریور ۱۳۹۶واقعا عاشقش شدم بی نظیره