مارانللو، ۳۱ می ۲۰۱۶؛ جوانترین کُرهی فراری پرده از چهره برمیدارد! 458 MM اسپچاله، نسخهای تَک (one-off) از ۴۵۸ دوستداشتنی که در جریان اولین حضور پرسروصدای خود در پیست فیورانو با رانندگی داریو بِنوزی (Dario Benuzzi) و حضور مالک بریتانیایی بسیار مشتاقش رونمایی میشود.
مراحل طراحی در خانه و مرکز طراحی فِراری انجامشده و برای ساختمانش از شاسی و جعبهدنده گونه اسپچاله ۴۵۸ استفادهشده است. نمای بیرون بر اساس سلیقه مالک اسپورت و وحشی بوده و همانند آفتابگردانی در یک گلخانه بزرگ، پیش چشمها میدرخشد! ستون A مشکیرنگ، فِراری GTO مدل ۱۹۸۴ را یادآور میشود و به مدد آن شیشه جلو و پنجرههای جانبی بهصورت یکپارچه و یکدست جلوه میکنند. این ویژگی همچنین خط سقف را پایینتر آورده و وضعیت هواسُری (آئرودینامیک) را در ناحیه ستون C بهبود بخشیده است. بدنه کاملاً جدید، کارِ دست و از جنس آلومینیوم است. سپرهای جلو و عقب از کامپوزیتِ فیبرکربن تولیدشده و درکنار ورودیهای هوای جانبی جدید که عضو مهمی از بسته هواسُری مخصوصِ MM اسپچاله هستند و نیز رینگهای انحصاری که هماهنگی بسیار خوبی با جلو و عقب خودرو دارند، باعث تمایز هرچه بیشتر آن نسبت به مدل استاندارد میشوند. بحث هواسُر اما به اینجا ختم نمیشود! در قسمت جلو، رادیاتورها با شیب بیشتری نصبشده و نسبت به ۴۵۸ استاندارد به یکدیگر نزدیکترند. ورودیهای جانبی مذکور بهطور هوشمندانهای هوای خنک اضافی برای محفظهی پیشرانه محیا میکنند تا تغییرِ بهاصطلاح رِیک (Rake) این قسمت کاملاً جبران شود. در بخش عقب بالهی بزرگی تعبیهشده که نیروی رو به پایین را متعادل میکند و با ادامه پیدا کردن تا روی قوس گلگیرها نمای تنومند و بسیار زیابیی به نیمرخ عقب میدهد. حاصل کار هم درنهایت به رنگ بیانکو ایتالیا (Bianco Italia) منقششده و نواری با طرح پرچم کشور ایتالیا از دماغه تا انتهای آن امتدادیافته است. داخل اتاق ۴۵۸ MM اسپچاله نیز بروزرسانیهایی ازجمله سامانه صوتی بهبودیافته، تغییر تریم، استفاده از روکش چرم چوکولاتو (Cioccolato) با دوخت سفیدرنگ، سطوح نرم و لذتبخش فراوان و طراحیهای شاخص مثل حلقههای سفیدرنگ اطلسی دور برخی از کنترلکنندهها صورت گرفته تا همهچیز تماماً مطابق با سلیقه مالک باشد.
در پایان باید گفت فِراری با ارائه این گونه منحصربهفرد بار دیگر نشان داد که هر لحظه میتواند طرح و ترکیببندی جدیدی ارائه کرده و همگان را به مکث وا دارد؛ کاری که بهسختی از دست دیگر خودروسازان بر خواهد آمد!
مبارک صاحبش باشه، لوئبتی شده این 458 ایتالیا. رینگها و طراحی عقب خودرو عالیه ، با این که طرفدار برند فراری نیستم اما دست میرزای جانانه میگم به مهندسان این شرکت. فقط موندم سال 2070 میلادی چه قیمتی بزنه این فراری. فکر کنم یه 200 میلیون دلاری قیمت داشته باشه و رکورد گرانترین فراری کلاسیک تولید قرن 21 رو بزنه.
مسعود
۴ شهریور ۱۳۹۵مبارک صاحبش باشه، لوئبتی شده این 458 ایتالیا.
رینگها و طراحی عقب خودرو عالیه ، با این که طرفدار برند فراری نیستم اما دست میرزای جانانه میگم به مهندسان این شرکت.
فقط موندم سال 2070 میلادی چه قیمتی بزنه این فراری.
فکر کنم یه 200 میلیون دلاری قیمت داشته باشه و رکورد گرانترین فراری کلاسیک تولید قرن 21 رو بزنه.
AMG GT R
۳۰ شهریور ۱۴۰۰بسیار زیباست
MOHAMMADJAVADSHAHBAZI
۱ شهریور ۱۴۰۳وقتی فراری رو با رنگی به غیر از قرمز میبینم برام جالبه